Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Akcie automobilek GM a Ford se propadly na mnohaletá minima

redakce AUTO.CZ
Diskuze (32)
Největší americké automobilové koncerny jsou v posledních dnech pod tlakem událostí, které znamenají existenční problémy pro velké podniky, dodavatele i tisíce zaměstnanců.

Akcie největší americké automobilky General Motors se během středy propadly o 15 procent na 66leté minimum kvůli rostoucímu politickému odporu vůči navrhované pomoci automobilovému průmyslu Spojených států. Dolů zamířily rovněž akcie domácího konkurenta Ford Motor, jež klesly o téměř 13 procent na 26leté minimum.

Šéfové amerických automobilek se na úterním slyšení v Kongresu domáhali pomoci pro své firmy a upozorňovali, že jejich odvětví je na samém pokraji bankrotu s nedozírnými následky pro celou ekonomiku. Proti návrhům na pomoc automobilkám ve výši 25 miliard dolarů (přes půl bilionu Kč) se však staví silná politická opozice, která označuje americké výrobce za "dinosaury", kteří dlouhodobě stejně nepřežijí.

Americké automobilky se nyní potýkají s vysokými ztrátami kvůli poklesu odbytu na domácím trhu. Automobilka General Motors nedávno oznámila, že ve třetím čtvrtletí prodělala 2,5 miliardy dolarů. Konkurent Ford ohlásil ztrátu 129 milionů dolarů. Ztráty obou firem sice meziročně klesly, podniky však vykázaly značný úbytek provozní hotovosti.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (32)
20. 11. 2008 23:27
Re: Podpora je lacnejšia.
Dotedka se mluvilo spis o 2 mil lidi, vcera Wagoner po neuspesnem zebrani v kongresu (kongresmany nas.ralo, ze nebyl schopen predlozit nejaky plan, na co ty prachy pujdou a co budou odtedka delat jinak, aby tentokrat uspeli dlouhodobe), obecne je na automobilovy prumysl nejakym zpusobem napojeno zhruba 10% pracujicich, jenze v US je vyrobne pritomna spousta jinych automobilek, nez jen (drive velka) trojka.
20. 11. 2008 21:04
Re: Podpora je lacnejšia.
I to se mi zdá poněkud málo.
20. 11. 2008 20:03
Re: Hlavný problém
...a v těch fondech nic není, protože byly šoupnuty do realit :-!
20. 11. 2008 19:10
Re: Podpora je lacnejšia.
A ja jsem mluvil i o lidech v dodavatelskych firmach :-)

20. 11. 2008 18:44
:((((
neviem cim to bude, ale v minulosti boli americke auta o krok pred nasimi. mno teraz sa to obracia.. co je velka skoda ;-\ kde su casy, ked napr. toronado od oldsmobilu malo v modelovom roku '91 dotykovu obrazovku s palubnym pocitacom, abs, standardne bagy, delco premium sound system a ine hi-tech hracky... veru Odsmobile je uz mrtve peknu dobu :'-( amerika nevie co chce. chce americke auto, ktore bude kvalitou ako nemecke, velke pritom usporne, s motorom o objeme 4litre a spotrebou 5l/100 a nizkou cenou. manazment zas chce aby sa ich auto predavalo prinajmensom ako japonske. celkom hlavolam.
dnes mame moznost zhliadnut facelifty US produkcie. tak napr. Lincoln MKZ. zadna cast je jednym slovom OTRASNAAA!!! ako toto mohol niekto vypustit do vyroby. celkovo Linkoln niako tapa. posledne modely sa snazia byt az moc novatorske, co na znacku, ktora bola doteraz konzerva v dizajne, nema moc kladny efekt. ale ani zaklad z ktoreho vychadza, teda Fusion, nie je ziadna vyhra... vaaazne by ma zaujimalo, kde spravili "soudruzi z USA" chybu... :-( :'-(