Desetistupňová převodovka ?? Proboha proč ? Aby to za jízdy v jednom kuse řadilo nahoru a dolů ? Nebyl by daleko lepší systém pohonu jako u lokomotiv ? Motor by poháněl generátor elektrické energie a u kol by byly elektromotory ???? Hmotnostně ( a ůčinností ) by to snad muselo vyjít i výhodnější než klasický systém s převodovkou diferenciálem ... atd. atd.
V dnešní době to není účinnější řešení. Možná v budoucnu. Navíc u auta je lepší použít inboard motory, kdyby byly přímo v kolech, tak by se počítaly do neodpružené hmoty.
Dříve, než přistoupíme k otázkám z prospěchu, rád bych vás upozornil, že se tu mezi dětmi objevil takový nešvar. Děti velice často opakují sprostá slovíčka. Hlavně jedno. Je to slovíčko "transmise"!
Logika věci, vysvětleno snad jasně, no ne? Přesto zde děti brečí "proč???" ?
No, děti, pokud neumíte číst, tak zpátky do školy :no:
Poznámka: Já teda chci, aby mi auto žralo co nejmíň... a ne víc... když může míň... Kdyby s tímto nápadem přišla ZF, vsadím, že tu neřekne nikdo ani "popel," že?
Jo fakt, byly o tom na netu články, dohledej si to.
Odbírají už ted 8st ZF pro 300C/charger a RAM (a bude i v durangu a grandčíru) a budou odebírat, resp. koupili licenci na výrobu 9ti stunové a budou to vyrábět v Kokomo v USA.
No jestli je ZF nejlepší nevím, tedka sem měnil ATF + vanu s těsnění v ZF6HP26 co mam v jagu a komentář dlouholetýho servismana BMW - noooo většinou když se v ZF almaře vymění olej tak klekne....
Tak sem zvědav, pokud by to tak skutečně bylo tak to má k dokonalosti hoooooooooooodně moooooooooooooooooooc daleko, protože sem měl 2 americk ýpřevodovky a nikdy mi neklekly a mercedesí W5A580 (5G Tronic¨) a žádná neklekla...
Presne tak, v zmysle zasady "cim viacej pasikov, tym viacej adidas!" (alebo abibas, adabas, a pod.).
V prvom rade, kazde preradenie je proces pri ktorom dochadza k stratam (ak beriem mechanicku prevodovku, tak roztocenie/spomalenie predlohoveho hriadela, prisposobenie otacok motora, preklz v spojke, atd.). Zbytocnemu preradovaniu sa treba vyhnut, pokial ides na spotrebu!
Druha vec, dnesne motory maju dost siroke pasmo vyuzitelnych otacok, v ktorom pracuju priblizne s rovnakou efektivnostou. Preradit 10x kym rozbehnem auto z 0 na 130? To je skutocny nezmsel, ktory nepomoze ani spotrebe ani prevodovke.
No, jel jsem s 8st. převodovkou a zaprvé ani nepoznáš, že to přeřazuje (pokud nečumíč na budíky) a jasný důkaz o efektivitě si můžeš přečíst v kdejakém testu o RR s 6ZF vs 8ZF.
Nekonečný počet převodů má CVT a jaký to je hnus. Peugeot WRC už měl jen 4 převody, protože se šlo po váze a motor měl plochou křivku výkonu i točivého momentu. Všechno má své hranice, dát metr polystyrenu na barák už taky nepomůže.
Nalejme si čistého vína - porovnej 6ZF a 8ZF a pak mi řekni, kterou bys bral. Má zkušenost s BMW 7er - 6ZF v 730d vs 8ZF v 740xDrive. Obě špičkové převodovky, přesto ta 8st lepší z hlediska efektivity a vůůůůbec mě neotravovalo měnění převodů, kterých jsem si prakticky nevšiml.
Samozřejmě, že osmistupňová je lepší (ani nic jiného netvrdím), ale je to její konstrukcí. ZF i publikovalo dokument, který to rozebíral vcelku do detailu. Jestli ti prospěje větší počet převodů, záleží hlavně na motoru.
Pomaly sa to mení na "viac prúžkov, viac adidas". Keď 10 stupňová prevodovka zníži spotrebu oproti 6 stupňovej povedzme oooo 10%, tak logický vývoj bude smerovať k 20 alebo 30 stupňovej prevodovke. Každá stovka otáčok motora bude mať vlastný stupeň :-!