Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford a GM spolupracují na devítistupňovém a desetistupňovém automatu

Nové převodovky z dílny amerických automobilek mají pomoci snížit spotřebu paliva jejich aut.
Zpět na článek
1. 10. 2012 08:37
1. 10. 2012 08:58
1. 10. 2012 09:47
1. 10. 2012 12:50
1. 10. 2012 12:53
1. 10. 2012 10:22
1. 10. 2012 10:46
1. 10. 2012 14:10
1. 10. 2012 08:37
Proč ????
Desetistupňová převodovka ?? Proboha proč ? Aby to za jízdy v jednom kuse řadilo nahoru a dolů ? Nebyl by daleko lepší systém pohonu jako u lokomotiv ? Motor by poháněl generátor elektrické energie a u kol by byly elektromotory ???? Hmotnostně ( a ůčinností ) by to snad muselo vyjít i výhodnější než klasický systém s převodovkou diferenciálem ... atd. atd.
Rozbalit vlákno
6
1. 10. 2012 08:58
Re: Proč ????
To si holt stary Ford poznamku "A neni to malo Henry?" kolemjdouciho Jary Cimrmana spatne vylozil. :-)
1. 10. 2012 09:47
Re: Proč ????
sak takovou lokomotivu taky maj, u GM ji rikaji Volt/Ampera :-)
1. 10. 2012 12:50
Re: Proč ????
Volt má planetový převod, stejně jako Prius. Navíc má diferenciál, takže úplně mimo.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2012 10:49
Re: Proč ????
No Chrysler jí bude mí taky a oznámil to jako první, tak konkurence nesmí zaostat.
1. 10. 2012 12:53
Re: Proč ????
V dnešní době to není účinnější řešení. Možná v budoucnu. Navíc u auta je lepší použít inboard motory, kdyby byly přímo v kolech, tak by se počítaly do neodpružené hmoty.
Avatar - KANKUNEN
1. 10. 2012 12:57
Re: Proč ????
:yes: Skvělé znalosti jako vždy. Stejně jako odkaz na SKY DPF.
1. 10. 2012 10:22
Už zase...
Dříve, než přistoupíme k otázkám z prospěchu, rád bych vás upozornil, že se tu mezi dětmi objevil takový nešvar. Děti velice často opakují sprostá slovíčka. Hlavně jedno. Je to slovíčko "transmise"!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - positivemind
1. 10. 2012 10:30
Re: Už zase...
To je něco s transexuálama? 8-s
1. 10. 2012 10:46
Re: Už zase...
Nejspíš :-( Transmission je anglické slovo, které má český překlad v úplně jiném kontextu... :no:
Avatar - Barrichello
1. 10. 2012 10:48
Re: Už zase...
no správně se říká špajz nebo almara že >:D >:D >:D
1. 10. 2012 14:10
Re: Už zase...
Možno taktéž použit rychlostní skřín neboli fofrbedna. ;-)
Avatar - Johny.Rico
1. 10. 2012 10:56
Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Logika věci, vysvětleno snad jasně, no ne? Přesto zde děti brečí "proč???" ?
No, děti, pokud neumíte číst, tak zpátky do školy :no:

Poznámka: Já teda chci, aby mi auto žralo co nejmíň... a ne víc... když může míň... Kdyby s tímto nápadem přišla ZF, vsadím, že tu neřekne nikdo ani "popel," že?

Za mě :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Barrichello
1. 10. 2012 11:02
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
ZF s tím nápadem přišla už dávno, kdo myslší že bude ty převodovky pro chrysler vyrábět :-)
Avatar - Johny.Rico
1. 10. 2012 18:50
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Fakt? ZF? Tak to je super, opět převodovka, co nebude mít konkurenci :yes:
Avatar - Barrichello
1. 10. 2012 21:01
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Jo fakt, byly o tom na netu články, dohledej si to.
Odbírají už ted 8st ZF pro 300C/charger a RAM (a bude i v durangu a grandčíru) a budou odebírat, resp. koupili licenci na výrobu 9ti stunové a budou to vyrábět v Kokomo v USA.

No jestli je ZF nejlepší nevím, tedka sem měnil ATF + vanu s těsnění v ZF6HP26 co mam v jagu a komentář dlouholetýho servismana BMW - noooo většinou když se v ZF almaře vymění olej tak klekne....

Tak sem zvědav, pokud by to tak skutečně bylo tak to má k dokonalosti hoooooooooooodně moooooooooooooooooooc daleko, protože sem měl 2 americk ýpřevodovky a nikdy mi neklekly a mercedesí W5A580 (5G Tronic¨) a žádná neklekla...
1. 10. 2012 22:19
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Dufam ze neskoncime pri 12 stupnovych automatoch, podla mna by max. 7 uz aj stacilo 8-s
Avatar - Barrichello
2. 10. 2012 09:41
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Víc než 10ti stupnové prý nejde vyrábět aby to bylo efektivní, to tvrdí i samotné ZF
1. 10. 2012 11:16
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Presne tak, v zmysle zasady "cim viacej pasikov, tym viacej adidas!" (alebo abibas, adabas, a pod.).

V prvom rade, kazde preradenie je proces pri ktorom dochadza k stratam (ak beriem mechanicku prevodovku, tak roztocenie/spomalenie predlohoveho hriadela, prisposobenie otacok motora, preklz v spojke, atd.). Zbytocnemu preradovaniu sa treba vyhnut, pokial ides na spotrebu!

Druha vec, dnesne motory maju dost siroke pasmo vyuzitelnych otacok, v ktorom pracuju priblizne s rovnakou efektivnostou. Preradit 10x kym rozbehnem auto z 0 na 130? To je skutocny nezmsel, ktory nepomoze ani spotrebe ani prevodovke.
Avatar - Johny.Rico
1. 10. 2012 18:52
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
No, jel jsem s 8st. převodovkou a zaprvé ani nepoznáš, že to přeřazuje (pokud nečumíč na budíky) a jasný důkaz o efektivitě si můžeš přečíst v kdejakém testu o RR s 6ZF vs 8ZF.

Žádný nesmysl, ale pokrok.
Avatar - KANKUNEN
1. 10. 2012 11:53
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Nekonečný počet převodů má CVT a jaký to je hnus. Peugeot WRC už měl jen 4 převody, protože se šlo po váze a motor měl plochou křivku výkonu i točivého momentu. Všechno má své hranice, dát metr polystyrenu na barák už taky nepomůže.
1. 10. 2012 12:59
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Za kvalitou osmistupňové ZF je v první řadě lepší konstrukce, ne počet převodů.
Avatar - Johny.Rico
1. 10. 2012 18:57
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Nalejme si čistého vína - porovnej 6ZF a 8ZF a pak mi řekni, kterou bys bral. Má zkušenost s BMW 7er - 6ZF v 730d vs 8ZF v 740xDrive. Obě špičkové převodovky, přesto ta 8st lepší z hlediska efektivity a vůůůůbec mě neotravovalo měnění převodů, kterých jsem si prakticky nevšiml.
1. 10. 2012 23:09
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Samozřejmě, že osmistupňová je lepší (ani nic jiného netvrdím), ale je to její konstrukcí. ZF i publikovalo dokument, který to rozebíral vcelku do detailu. Jestli ti prospěje větší počet převodů, záleží hlavně na motoru.
Avatar - Slavek-TDM
1. 10. 2012 13:07
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Obavam se, ze pocet prevodu a spotreba nemaji neprimou umernost. O narustajici hmotnosti a cene neni treba ani diskutovat.
Avatar - Johny.Rico
1. 10. 2012 18:57
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Viz horní příspěvek o RR :-!
Avatar - gld
1. 10. 2012 23:31
Re: Čím víc převodů, tím menší spotřeba.
Pomaly sa to mení na "viac prúžkov, viac adidas". Keď 10 stupňová prevodovka zníži spotrebu oproti 6 stupňovej povedzme oooo 10%, tak logický vývoj bude smerovať k 20 alebo 30 stupňovej prevodovke. Každá stovka otáčok motora bude mať vlastný stupeň :-!