Ford GT: Evropa jich dostane jen 101

Ford GT: Evropa jich dostane jen 101

 
 

Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne nový Fordův supersport už za 3,3 s, Ferrari Challenge Stradale potřebuje k dosažení stejné rychlosti 4 sekundy.


Supersport Ford GT se z hvězdy autosalonů pomalu stává vozem, který zanedlouho budeme moci potkat na ulici; byť ne příliš často. Nyní jsou k dispozici i nové technické údaje Fordu GT. Po oficiálních testech, prováděných USA, se ukázalo, jaký potenciál se ukrývá v přeplňovaném osmiválci V8 DOHC o objemu 5,4 l, který bude pohánět limitovanou sérii supersportovních speciálů Ford GT. V kolonce „výkon“ bude zapsáno 404 kW (tedy o 36 kW více, než uváděly předběžné neoficiální údaje), točivý moment pak dosahuje hodnoty 688 Nm. Litrový výkon motoru V8 DOHC přesahuje bájnou hranici 100 k/l, což dobře ukazuje potenciál Fordu GT.

Car & Driver, jeden z nejvýznamnějších amerických motoristických časopisů, zveřejnil dynamické parametry Fordu GT. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne nový supersport už za 3,3 s a sprint na čtvrt míle s pevným startem za 11,6 s, přičemž na konci měřeného čtvrtmílového úseku vůz jede rychlostí 206 km/h. Ve stejném čísle magazínu Car & Driver se představuje model Ferrari Challenge Stradale, který k rozjezdu z 0 na 100 km/h potřebuje čtyři sekundy a při sprintu na čtvrt míle je o 0,8 s pomalejší než Ford GT a také jeho finální rychlost je o 21 km/h nižší.

Evropští zákazníci jsou již vybráni

Tak výjimečný vůz, jakým je Ford GT, vyžaduje i výjimečné řidiče, a proto Ford budoucí majitele svého supersportovního klenotu pečlivě vybírá. Ford již informoval klienty, kteří uspěli v prvním kole výběru a zařadili se tedy do finále. Z toho vzejde 101 šťastných majitelů nových Fordů GT, které budou do Evropy dodány oficiálními distribučními kanály automobilky Ford.

Ford původně plánoval, že do Evropy dodá jen 80 modelů Ford GT, ovšem mimořádný zájem zákazníků jej přinutil zvýšit původně zvažovanou kvótu až na 101 vozů. Toto číslo má i symbolický význam – Ford tím připomíná svou více než stoletou tradici. Produkční verze Fordu GT se totiž stala největší hvězdou loňských oslav stého výročí založení společnosti Ford Motor Company.

Cena pro Evropu se teprve stanovuje

Ford registruje mimořádný počet vážných uchazečů o model Ford GT přesto, že ještě nebyla oznámena konečná cena novinky a dosud nejsou potvrzeny ani přesné termíny dodávek. Doporučená prodejní cena Fordu GT v USA byla stanovena na 139 995 USD (plus odpovídající daň), výslednou cenu pro Evropu určitě ovlivní dodatečné náklady na transport a potřebné homologace. Výroba modelů Ford GT by se v USA měla naplno rozběhnout letos v létě, do Evropy by se první vozy měly dostat pravděpodobně v březnu roku 2005.

Už nyní je jasné, že jen část zájemců o čtyřkolový klenot ze stáje automobilky Ford bude mít to štěstí a stane se skutečně jeho majitelem. Konečné slovo při výběru a závěrečný verdikt bude mít v rukou Lewis Booth, šéf Ford of Europe, a jeho nejbližší spolupracovníci.

Seznam zájemců, kterým byl Ford GT nabídnut, je samozřejmě důvěrný. Protože je však mezi nimi celá řada společensky známých osobností, dá se předpokládat, že v řadě případů bude toto tajemství brzy odhaleno.

Ford GT se chystá do Evropy

Za uvedení modelu Ford GT do Evropy a pomoc při výběru budoucích majitelů je zodpovědná divize Ford TeamRS. Její založení bylo oficiálně oznámeno na autosalonu v Ženevě na jaře roku 2003, kdy se veřejnost také dozvěděla, že Ford hodlá připravit pro Evropu limitovanou sérii modelů Ford GT.

I když výroba modelů Ford GT se naplno rozjede nejdříve v létě tohoto roku, veřejnost již v rámci stých oslav založení společnosti Ford Motor Company mohla obdivovat tři neprodejné produkční prototypy. Jeden z těchto prototypů – rudý Ford GT s číslem podvozku 002 – se v červenci loňského roku vydal do Velké Británie, aby se zúčastnil jubilejního desátého ročníků „Festivalu rychlosti“ v Goodwoodu, kde se představily i další slavné závodní vozy Ford včetně tří Fordů GT40, které koncem šedesátých let minulého století třikrát vyhrály čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

První vůz prodán na aukci

Dalším výrazným momentem při zrodu nového Fordu GT byla v roce 2003 veřejná dražba vozu číslo 10, která se uskutečnila v Kalifornii pod taktovkou aukční síně Christies. První model Ford GT, který se dostal k privátnímu zákazníkovi, byl nakonec vydražen za rekordních 557 500 USD a tato částka byla věnována na charitativní účely.

Znovuzrození legendy

Tvůrci produkčního Fordu GT čerpali inspiraci z vozu, který se v šedesátých letech minulého století natrvalo zapsal do srdcí a myslí všech motoristických nadšenců. Původní projekt „GT“ vznikl v hlavě Henry Forda III, tehdejšího šéfa společnosti Ford Motor Company, který si usmyslel, že změní historii automobilových závodů. Se svým modelem GT (který se původně označoval GT40, protože byl vysoký pouhopouhých 40 palců, tedy asi 101 cm), Ford vyhrál čtyřikrát za sebou (v letech 1966 až 1969) slavný vytrvalostní závod na 24 hodiny v Le Mans. Le Mans byl triumf, ovšem Fordy GT v té době vyhrávaly doslova vše, kde se objevily. Těmto legendárním vozům vděčí Ford za dva tituly světového šampiona sportovních vozů (World Sports Car Championship) z let 1966 a 1967 a dva vítězné tituly ze světového šampionátu ve značkách (World Manufacturer´s Championship) za roky 1966 a 1968.

Ačkoli originální Ford GT i jeho supermoderní interpretace mají téměř identickou siluetu, nový Ford GT se každým detailem, křivkou a linií prezentuje jako suverénní osobnost s vlastní identitou. Vůz je přitom o více než 45 cm delší a asi o 10 cm vyšší než legendární "gétéčko". Jeho srdcem je uprostřed umístěný přeplňovaný vidlicový osmiválec Ford řady MOD, který z objemu 5,4 l dává výkon 404 kW a točivý moment 688 Nm. Výkon motoru se přenáší prostřednictvím šestistupňové převodovky Ricardo a diferenciálu se zvýšenou svorností.

Také nový model Ford GT má hliníkovou karoserii, pod ní se však neukrývá konstrukce z ocelových trubek a sendvičové výztužné prvky z kompozitu, jako u originálu z šedesátých let, ale zcela nový hliníkový prostorový rám. Nastupující Ford GT vyjíždí na osmnáctipalcových kolech vpředu a devatenáctipalcových vzadu a má – jako jeho předchůdce – až do střechy zasahující dveře. V interiéru lze najít moderní sedadla s ventilací, příjemně nostalgicky pak naopak působí provedení a uspořádání přístrojů, kterým dominuje mimořádně velký otáčkoměr a neméně rozměrný rychloměr. Také páčkovými spínači se nový Ford GT hlásí ke slavnému odkazu svého předka, ovšem provedení spínačů je již ryze moderní.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy chtějí omezit čínské investice do technologických firem, píše americký tisk Spojené státy chtějí omezit čínské investice do technologických firem, píše americký tisk

Ministerstvo financí Spojených států připravuje opatření,…

Poche bude mezi nominanty do vlády, uvedl Babiš Poche bude mezi nominanty do vlády, uvedl Babiš

Na seznamu nominantů ke jmenování do vlády bude i…

Erdogan si získal hlasy většiny Turků, stal se podruhé prezidentem Erdogan si získal hlasy většiny Turků, stal se podruhé prezidentem

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan obhájil svůj…

 
Zdroj: Ford

Štítky Ford Supersport Nové modely Evropský trh

 

Přidat názorDiskuse: Ford GT: Evropa jich dostane jen 101







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 



Do Česka dorazil první nový Ford GT! Moc však jezdit nebude... Do Česka dorazil první nový Ford GT! Moc však jezdit nebude...

Původně měla nejnovější generace Fordu GT vzniknout v…

 



 
Připomeňte si sportovní Porsche se čtyřválcovými motory ve velké galerii

Čtyřválec u Porsche není novinka. Připomeňte si sportovce s malými motory

Dnes 08:00

Porsche byl čtyřválcům věrné od svého zrodu na konci 40. let až do poloviny let devadesátých.




Blesk.cz

Chlapce v Třinci zasáhl blesk: Bliklo a pak jsem odletěl, popsal Jarda (14)

Chlapce v Třinci zasáhl blesk: Bliklo a pak jsem…

Obrovské štěstí měli tři chlapci v Třinci, které před třemi týdny zasáhl při bouřce blesk. Jeden z nich musel…

Loď plná uprchlíků dál marně hledá přístav. Nesmí do Itálii, ani na Maltu

Loď plná uprchlíků dál marně hledá přístav. Nesmí do…

Už čtvrtý den pokračuje praktická blokáda lodě Lifeline s přibližně 230 migranty na palubě ze strany Itálie a…

 

iSport.cz

Kuriozita na MS! O osudu Španělů a Portugalců může rozhodnout až los

Kuriozita na MS! O osudu Španělů a Portugalců může…

Velmi kuriózní situace může v pondělí nastat ve skupině B fotbalového mistrovství světa v Rusku. Poprvé od roku…

Hvězdný Sagan o (ne)plánovaném úniku, nájezdu fanoušků i Tour

Hvězdný Sagan o (ne)plánovaném úniku, nájezdu…

Peter Sagan ukázal na společném mistrovství silničních cyklistů České republiky a Slovenska svou extratřídu.…

 

Reflex.cz

Vědci navrhli revoluční krevní testy, které by odhalily autismus už u miminka

Vědci navrhli revoluční krevní testy, které by…

Rok poté, co výzkumníci publikovali svoji práci o fyziologickém testu na autismus, byla publikována navazující…

Toulky po Norském království: Ponuré umění na Louce bohů

Toulky po Norském království: Ponuré umění na Louce bohů

Zdá se vám, jako by titulek vznikl po pořádné severské pijatyce? Kdepak! Louka bohů - právě tohle totiž v dávné…