Ford GT: Evropa jich dostane jen 101

Ford GT: Evropa jich dostane jen 101

 
 

Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne nový Fordův supersport už za 3,3 s, Ferrari Challenge Stradale potřebuje k dosažení stejné rychlosti 4 sekundy.


Supersport Ford GT se z hvězdy autosalonů pomalu stává vozem, který zanedlouho budeme moci potkat na ulici; byť ne příliš často. Nyní jsou k dispozici i nové technické údaje Fordu GT. Po oficiálních testech, prováděných USA, se ukázalo, jaký potenciál se ukrývá v přeplňovaném osmiválci V8 DOHC o objemu 5,4 l, který bude pohánět limitovanou sérii supersportovních speciálů Ford GT. V kolonce „výkon“ bude zapsáno 404 kW (tedy o 36 kW více, než uváděly předběžné neoficiální údaje), točivý moment pak dosahuje hodnoty 688 Nm. Litrový výkon motoru V8 DOHC přesahuje bájnou hranici 100 k/l, což dobře ukazuje potenciál Fordu GT.

Car & Driver, jeden z nejvýznamnějších amerických motoristických časopisů, zveřejnil dynamické parametry Fordu GT. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne nový supersport už za 3,3 s a sprint na čtvrt míle s pevným startem za 11,6 s, přičemž na konci měřeného čtvrtmílového úseku vůz jede rychlostí 206 km/h. Ve stejném čísle magazínu Car & Driver se představuje model Ferrari Challenge Stradale, který k rozjezdu z 0 na 100 km/h potřebuje čtyři sekundy a při sprintu na čtvrt míle je o 0,8 s pomalejší než Ford GT a také jeho finální rychlost je o 21 km/h nižší.

Evropští zákazníci jsou již vybráni

Tak výjimečný vůz, jakým je Ford GT, vyžaduje i výjimečné řidiče, a proto Ford budoucí majitele svého supersportovního klenotu pečlivě vybírá. Ford již informoval klienty, kteří uspěli v prvním kole výběru a zařadili se tedy do finále. Z toho vzejde 101 šťastných majitelů nových Fordů GT, které budou do Evropy dodány oficiálními distribučními kanály automobilky Ford.

Ford původně plánoval, že do Evropy dodá jen 80 modelů Ford GT, ovšem mimořádný zájem zákazníků jej přinutil zvýšit původně zvažovanou kvótu až na 101 vozů. Toto číslo má i symbolický význam – Ford tím připomíná svou více než stoletou tradici. Produkční verze Fordu GT se totiž stala největší hvězdou loňských oslav stého výročí založení společnosti Ford Motor Company.

Cena pro Evropu se teprve stanovuje

Ford registruje mimořádný počet vážných uchazečů o model Ford GT přesto, že ještě nebyla oznámena konečná cena novinky a dosud nejsou potvrzeny ani přesné termíny dodávek. Doporučená prodejní cena Fordu GT v USA byla stanovena na 139 995 USD (plus odpovídající daň), výslednou cenu pro Evropu určitě ovlivní dodatečné náklady na transport a potřebné homologace. Výroba modelů Ford GT by se v USA měla naplno rozběhnout letos v létě, do Evropy by se první vozy měly dostat pravděpodobně v březnu roku 2005.

Už nyní je jasné, že jen část zájemců o čtyřkolový klenot ze stáje automobilky Ford bude mít to štěstí a stane se skutečně jeho majitelem. Konečné slovo při výběru a závěrečný verdikt bude mít v rukou Lewis Booth, šéf Ford of Europe, a jeho nejbližší spolupracovníci.

Seznam zájemců, kterým byl Ford GT nabídnut, je samozřejmě důvěrný. Protože je však mezi nimi celá řada společensky známých osobností, dá se předpokládat, že v řadě případů bude toto tajemství brzy odhaleno.

Ford GT se chystá do Evropy

Za uvedení modelu Ford GT do Evropy a pomoc při výběru budoucích majitelů je zodpovědná divize Ford TeamRS. Její založení bylo oficiálně oznámeno na autosalonu v Ženevě na jaře roku 2003, kdy se veřejnost také dozvěděla, že Ford hodlá připravit pro Evropu limitovanou sérii modelů Ford GT.

I když výroba modelů Ford GT se naplno rozjede nejdříve v létě tohoto roku, veřejnost již v rámci stých oslav založení společnosti Ford Motor Company mohla obdivovat tři neprodejné produkční prototypy. Jeden z těchto prototypů – rudý Ford GT s číslem podvozku 002 – se v červenci loňského roku vydal do Velké Británie, aby se zúčastnil jubilejního desátého ročníků „Festivalu rychlosti“ v Goodwoodu, kde se představily i další slavné závodní vozy Ford včetně tří Fordů GT40, které koncem šedesátých let minulého století třikrát vyhrály čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

První vůz prodán na aukci

Dalším výrazným momentem při zrodu nového Fordu GT byla v roce 2003 veřejná dražba vozu číslo 10, která se uskutečnila v Kalifornii pod taktovkou aukční síně Christies. První model Ford GT, který se dostal k privátnímu zákazníkovi, byl nakonec vydražen za rekordních 557 500 USD a tato částka byla věnována na charitativní účely.

Znovuzrození legendy

Tvůrci produkčního Fordu GT čerpali inspiraci z vozu, který se v šedesátých letech minulého století natrvalo zapsal do srdcí a myslí všech motoristických nadšenců. Původní projekt „GT“ vznikl v hlavě Henry Forda III, tehdejšího šéfa společnosti Ford Motor Company, který si usmyslel, že změní historii automobilových závodů. Se svým modelem GT (který se původně označoval GT40, protože byl vysoký pouhopouhých 40 palců, tedy asi 101 cm), Ford vyhrál čtyřikrát za sebou (v letech 1966 až 1969) slavný vytrvalostní závod na 24 hodiny v Le Mans. Le Mans byl triumf, ovšem Fordy GT v té době vyhrávaly doslova vše, kde se objevily. Těmto legendárním vozům vděčí Ford za dva tituly světového šampiona sportovních vozů (World Sports Car Championship) z let 1966 a 1967 a dva vítězné tituly ze světového šampionátu ve značkách (World Manufacturer´s Championship) za roky 1966 a 1968.

Ačkoli originální Ford GT i jeho supermoderní interpretace mají téměř identickou siluetu, nový Ford GT se každým detailem, křivkou a linií prezentuje jako suverénní osobnost s vlastní identitou. Vůz je přitom o více než 45 cm delší a asi o 10 cm vyšší než legendární "gétéčko". Jeho srdcem je uprostřed umístěný přeplňovaný vidlicový osmiválec Ford řady MOD, který z objemu 5,4 l dává výkon 404 kW a točivý moment 688 Nm. Výkon motoru se přenáší prostřednictvím šestistupňové převodovky Ricardo a diferenciálu se zvýšenou svorností.

Také nový model Ford GT má hliníkovou karoserii, pod ní se však neukrývá konstrukce z ocelových trubek a sendvičové výztužné prvky z kompozitu, jako u originálu z šedesátých let, ale zcela nový hliníkový prostorový rám. Nastupující Ford GT vyjíždí na osmnáctipalcových kolech vpředu a devatenáctipalcových vzadu a má – jako jeho předchůdce – až do střechy zasahující dveře. V interiéru lze najít moderní sedadla s ventilací, příjemně nostalgicky pak naopak působí provedení a uspořádání přístrojů, kterým dominuje mimořádně velký otáčkoměr a neméně rozměrný rychloměr. Také páčkovými spínači se nový Ford GT hlásí ke slavnému odkazu svého předka, ovšem provedení spínačů je již ryze moderní.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
Zdroj: Ford

Štítky Ford Supersport Nové modely Evropský trh

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 






 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…