Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford GT jde do výroby

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Stoleté výročí, to je dobrý důvod přijít na trh s něčím velkým. Ford má přichystáno více trumfů, tím nejrychlejším je ale Ford GT. První tři sériové kusy jsou dárkem pro všechny příznivce k pondělním narozeninám slavné značky.

Již minulý rok Ford oznámil, že připravuje malosériovou produkci automobilu, který vychází ze studie GT40 (podrobné představení je zde). GéTéčko je jedním ze zvláštních automobilů projektu „Living Legends“ (žijící legendy), který má za úkol oživovat ty vozy, které jsou nerozlučně spjaty s americkou historií a kulturou a které mají připomínat bohatou a úspěšnou minulost značky. Právě probíhající oslavy 100 let automobilky Ford byly vhodnou příležitostí k představení prvních 3 kusů produkční verze amerického supersportu. Na příští rok jsou připraveny další novinky, které mají chytit Američany za srdce a přilákat je k Fordu od konkurence. Žhavými novinkami budou příští rok sedan Ford Five Hundred, úžasný Ford Mustang, který jsme podrobně představili v magazínu, crossover Freestyle a na rok 2005 plánovaný sedan Futura. Na vrcholu této novinkové sklizně má být právě supersport Ford GT.

Automobil s nízkým a nezaměnitelným profilem závodního speciálu pro Le Mans z poloviny 60. let si klade nemalé cíle: konkurovat nejen americkým supersportům (Chevrolet Corvette, Chrysler Viper), ale troufá si i na Ferrari. Když jsme u srovnání s historickou předlohou, tak vězte, že rozměry příliš neodpovídají originálu. GT je asi o 45 cm delší a 10 cm vyšší než původní GT 40. Ke klasické americe patří osmiválec do V, který bude uložený uprostřed a z objemu 5,4 l dodává nejvyšší výkon 370 kW (tedy přes 500 koní). Celohliníkový přeplňovaný agregát se čtyřventilovou technikou sice vychází z modulární řady velkoobjemových Fordových motorů, ale celých 85% dílů je nových.

Prototyp, který jsme mohli obdivovat už letos v Ženevě, podobně jako sériová verze, má hluboko do střechy zakouslé dveře a mohutná 18 palcová kola vpředu resp. 19 palcová kola vzadu. Maximální rychlost se má blížit 290 km/h.

Vůz se začne vyrábět v USA v průběhu jara 2004 a na první evropské zákazníky se tak dostane pravděpodobně až koncem příštího roku. Celkově by mělo být vyrobeno asi 4500 kusů tohoto modelu.

Ondřej Láník
Diskuze (19)