Ford Harley-Davidson F-150: Truck pro motorkáře také s novým motorem 6,2 V8
Proslulé trucky Ford série F se vyrábějí již od roku 1948, v současnosti vzniká dvanáctá generace. Verze Harley-Davidson měla premiéru v té s pořadovým číslem deset, psal se leden roku 2001.
Dosud vzniklo devět modelů řady F-150, šest větších Super Duty F-250 a F-350 a před rokem dokonce dostala logo výrobce motocyklů z Milwaukee i série F-450.
Nový motor nejmenší F-150 je zcela totožný s ostrou verzí Raptor, kde měl premiéru letos v květnu. Z objemu 6210 cm3 (vrtání 102 mm, zdvih 95 mm) poskytuje 306,5 kW (417 k) při 5500 min-1 a 588 Nm točivého momentu při 4500 min-1. Agregát má dvouventilovou techniku, blok válců je litinový, hlavy hliníkové. Jediný vačkový hřídel nepostrádá proměnné časování. To dokáže otevírat a zavírat sací i výfukový ventil současně, čímž klesá spotřeba paliva. Spalovací proces usnadňuje dvojice svíček pro každý válec. Šestistupňová samočinná převodovka disponuje funkcí SelectShift, řidič jí přepínačem vedle voliče vnutí svůj požadavek.
Vizuální změny oproti modelu, který byl představen na začátku roku 2009, jsou minimální, nejmarkantnější je absence mohutného prolisu na kapotě motoru. K dispozici jsou nová barevná provedení karoserie i interiéru, štítek s pořadovým číslem série a VINem naleznete na opěrce mezi předními sedadly. Přístrojová deska čítá i 4,2palcovou obrazovku z tekutých krystalů, která je umístěna před řidičem mezi otáčkoměrem a rychloměrem. Ta poskytuje všechny potřebné informace, například o spotřebě paliva. Ovládat ji lze tlačítkem na volantu.
Základní výbava obsahuje také hlasově ovládanou navigaci, jejíž součástí je i klimatizace a satelitní rádio Sirius, jako výstup ji slouží osmipalcový displej. Ford Harley-Davidson F-150 má standardně montované dálkové startování, vyhřívaná sedadla i ve druhé řadě (samozřejmě v kůži) a střešní okno. Taktéž za obří dvaadvacetipalcová kola nemusí zákazník připlácet. Parkovací kamera je při rozměrech vozu naprostou nutností.
Ten dokáže táhnout přívěs až do hmotnosti těsně přesahující 4,2 tuny. Kromě svého harleye tak může majitel naložit na cestu i další tuny potřebných věcí, a to doslova.