Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford investuje 135 milionů dolarů do vývoje elektromobilů

David Bureš
Diskuze (48)
Automobilka Ford chce zákazníkům nabídnout více elektrických a hybridních aut.

Ford rozšiřuje vývoj elektromobilů a hybridů. Na těchto vozech v současnosti pracuje více než 1.000 inženýrů. Další desítky zaměstnanců zabývajících se elektrickými auty budou najati v příštím roce.

Investice Fordu do oblasti elektromobilů znamená, že se zákazníci dočkají větší nabídky těchto aut, které se díky tomu navíc dostanou na trh dříve. Automobilka do elektromobilů investuje 135 milionů dolarů (cca 2,7 miliardy korun), tato částka je určena na vývoj klíčových komponent pro hybridní a elektrické modely, které se začnou vyrábět v letošním roce. Mezi tyto součástky patří například vyspělejší baterie.

Ford v příštím roce také výrazně rozšíří vývojové oddělení starající se o elektromobily. Investuje například do speciálních strojů simulujících výkon, životnost a tepelné chování akumulátorů v různých provozních podmínkách a teplotách.

Automobilka v michiganském Dearbornu provozuje speciální laboratoř, která se takřka výhradně zabývá pouze elektromobily a hybridy. Dříve se jednalo o Centrum pokročilého inženýrství, laboratoř však byla formálně přejmenována na Centrum pokročilé elektrifikace.

Během letošního roku Ford na trh uvádí pět hybridů a elektromobilů (Focus Electric, C-Max Hybrid, C-Max Energi plug-in hybrid, Fusion Hybrid a Fusion Energi plug-in hybrid), další budou následovat v příštím roce.

Výrobce se snaží především o zlevnění těchto modelů. I kvůli tomu si Ford začal důležité komponenty vyvíjet sám. V minulosti se například musel spolehnout na baterie cizích firem. To zdražovalo i prodlužovalo vývoj automobilů, které tyto akumulátory používaly.

David Bureš
Diskuze (48)
19. 8. 2012 21:43
Re: Správný směr
R-link se nějak zasekl.
19. 8. 2012 21:41
Re: Správný směr
Renault už používá jiné baterie než Nissan. Možná by bylo logické, kdyby Renault jen balil techniku Nissanu do svého kabátu, ale realita je jiná a možná i nepochopitelná.
19. 8. 2012 21:35
Re: Kdy už
a další náplně nezbytné pro provoz vozidel???
19. 8. 2012 21:32
Re: Kdy už
To uz je hodne zoufale. Proklikej si ten odkaz a najdes tam, ze cca 50% surove ropy se v USA promeni na automobilovy benzin a asi 20% na diesel fuel. Nechapu, proc nekdo venuje tolik prace jen na to, aby mohl ignorovat fakta.
19. 8. 2012 21:30
Re: Kdy už
Bereš li pouze pohonné hmoty jseš na omylo. A zjisti si pokud to nevíš z čeho jsou plasty použité na a ve vozidlech. Navíc díly ze kterých se auta kompletují se nevyrábí ve stejné fabrice jako auta samotná tudíž, doprava surovin na výrobu komponent polotovarů, doprava do fabrik ke zpracování naposledy doprava do fabriky kde se montují do aut. Běž se postavit do Bolky před škodovku kolikrát za den vjíždí a vyjíždí kamiony s fabriky. A to uvidíš jen zlomek toho co stojí před tím aby tyhle náklaďáky měly co vozit.