2.7. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ford kritizuje německou vládu, chtěl by přísnější limity CO2!

Ford kritizuje německou vládu, chtěl by přísnější limity CO2!

Německo zablokovalo dohodu EU o zpřísnění limitů na vypouštěné emise oxidu uhličitého. Obává se toho, že by místní výrobci mohli mít potíže s jejich splněním.

Americká automobilka Ford kritizuje Evropskou unii za to, že odložila hlasování o zavedení přísnějších limitů na vypouštěné emise oxidu uhličitého. Podle chystaných norem měly do roku 2020 klesnout průměrné emise CO2 u nových automobilů na 95 g/km.

Na limitech se přitom dříve dohodli představitelé členských zemí EU, Evropského parlamentu a Evropské komise, následně je měli schválit národní velvyslanci u EU jednotlivých členských států. To se však již nestalo, dohodu zablokovalo Německo. Odložení hlasování navíc podpořila i Velká Británie a Nizozemí.

Představitelé Fordu se pozastavují nad tím, že menšina členských států může oddálit zavedení dohodnutých limitů. „Jakožto společnost, která se zavázala ke smysluplnému snížení emisí CO2 prostřednictvím moderních technik, je Ford tímto krokem zklamán. Nyní v rámci našeho odvětví musíme znovu přeskupit naše další kroky,“ uvedla automobilka v oficiálním prohlášení.

Odložení hlasování není pro Ford příliš dobrá zpráva, mohutně totiž investoval do vývoje přeplňovaných motorů řady EcoBoost, které se pyšní nízkými emisemi CO2.

Německo se obává především toho, že by domácí automobilky mohly mít se splnění norem problémy. Vždyť luxusní výrobci Audi, BMW a Mercedes-Benz produkují především velká auta, která vypouštějí velké množství oxidu uhličitého.

Oficiálním důvodem odložení hlasování je však strach, že by dohoda o přísnějších limitech mohla vést k propuštění v automobilovém průmyslu. „Myslím, že v době, kdy trávíme celé dny jednáním o nezaměstnanosti, si musíme dávat pozor na to, abychom ve snaze o ochranu životního prostředí nepoškodili svou průmyslovou základnu,“ uvedla německá kancléřka Angela Merkelová.

Psali jsme: Německo zablokovalo dohodu EU o automobilových emisích CO2

Automobilky z Německa si stěžují hlavně na to, že přísnější limity upřednostňují výrobce malých vozů, jako jsou Citroën, Fiat, Peugeot a Renault. Němečtí politici pak dokonce své kolegy z ostatních členských států unie údajně varovali, že Daimler, BMW, Volkswagen nebo Audi by mohly v jejich zemích omezit nebo zrušit své výrobní plány, pokud vlády nepodpoří snahu Berlína o zmírnění emisních limitů.

Kvůli tomu už kritikové odložení hlasování tvrdí, že hrstka firem upřednostňuje své zájmy nad zájmy spotřebitelů. Výsledkem nižších emisí CO2 by byla i nižší spotřeba paliva, 95 gramů CO2 na ujetý kilometr totiž odpovídá zhruba čtyřem litrům benzinu na 100 km.

V současnosti se automobilky snaží o to, aby průměrné emise CO2 klesly do roku 2015 na 130g/km, což je asi o dva gramy na kilometr než dnes. Každý výrobce musí splnit vlastní cíl, který je vypočten na základě jeho nabídky modelů a minulého snižování emisí. Za nesplnění cílů budou automobilkám hrozit pokuty.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ford Evropský trh Zelená auta

 

Přidat názorDiskuse: Ford kritizuje německou vládu, chtěl by…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé. Rozhodla Depayova paráda

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé.…

Gólem ve čtvrté minutě nastavení rozhodli fotbalisté Lyonu v 22. kole francouzské ligy o vítězství 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…