Německo zablokovalo dohodu EU o zpřísnění limitů na vypouštěné emise oxidu uhličitého. Obává se toho, že by místní výrobci mohli mít potíže s jejich splněním.
...chápu je...nejprve se vytvoří jakési limity a dle toho se snaží uzpůsobit nabídku.
Ptal jsem se vedení českého zastoupení Fordu, proč není v Evropě Kuga s 2,0EB jako vUSA, proč zde končíme s 1,6EB..odpověd byla..právě ony limity EU, aby se do nich v klidu jako automobilka vlezla, tak nenabízí silnější variantu, ikdyž ji mají.
Teď ty limity posunou.....oddalá...či nějak předělaji......
To nechci....jiné nastavení podvozku a zejména navigace zde nefunguje.....dalši věc co mě vadí.....v USA maji 8mi placovy displej (at focus s max nebo kuga) a diky tomu vypada interier mnohem lepe ..luxusneji.....tady se to nedela :-/
A co takhle místo českého či evropského zastoupení Fordu, kterí "diktují, co se tu bude dovážet a co ne" kontaktovat nějakého ochotného dealera Fordu ? Někteří z nich auta z USA prodávají (u jeho dealera jsem viděl "příští" generaci Mondea - tzn. americký Fusion) a třeba ti zařídí specifikaci podle tvých přání, zprovozní navigaci/rádio atd.
jj v nove generaci mondea/fusionu jsem sedel...maji ho v Dankaru ve Fordu...a i jich jsem se psal na navi..a nefunguje >:D da se koupit ale vyrobek, ktery vypada velmi podobne a pasuje s celyms tredovym panelem do focusu atd.....
osobne zatim nic noveho kupovat nebudu..zatim Mondeo s 2,0EB slouzi velmi dobre...tak me jeste rok dva zbyva :-)
Fort neprodává vozy se silnějšími motory, ale s prdítky, tak proto tlačí na limity, aby to znepříjemnil konkurenci, u kterých si zákazníci rádi připlatí za mornální motor a né motůrek z křoviňáku.. >:-[]
Proč se tady tolik řeší emisní limity, když se na to na druhý půlce zeměkoule úplně s...e? Vzhledem k provázanosti klimatu, je to úplně jedno, když mi si tady něco omezíme a číňani a indie na to úplně kašlou...
A druhá věc je, jestli se CO2 měří podle stejný metodiky jsou spotřeba, tak to nazdar >:D To by měli upravit jako první, aby to co z toho testování jde za data, mělo nějakou vypovídající hodnotu a pak se můžeme bavit a dodržování emisních limitů...
Spotřeba se ve skutečnosti neměří. Změří se emise CO2 (v NEDC) a z toho se spočítá spotřeba. Harmonizovaná metodika WLTP by měla být hotová v horizontu roku. Co jsem ale viděl, žádná hrůza to nebude. Uvidíme, jak se promítne u aut.
"Co jsem ale viděl, žádná hrůza to nebude."
Mohl bych Vás poprosit o nějaké konkrétnější informace, co přesně máte na mysli a jak jste k tomu došel?
Jestli si pamatujete, tak už jsme se o tom jednou v nějaké diskuzi bavili, ale vzhledem k tomu, že, jak ostatně píšete, se spotřeba přepočítává z emisí CO2, tak je tu z mé strany jedna nejasnost.
Mé chemické znalosti nejsou nikterak rozsáhlé, ale z toho, co vím, se mi potom toto měření, respektive přepočítávání, zdá špatné. V katalyzátoru se totiž přeměňuje jedovatý CO na CO2 (dále pak třeba oxidy dusíku atd.), a jelikož každý katalyzátor dokáže přeměnit jiné procento, tak potom do finálního přepočtu spotřeby zasahuje i toto. Tím chci říci, že auto s kvalitnějším katalyzátorem, který tedy přemění více CO na CO2, bude mít (papírově) vyšší emise CO2 a tedy i vyšší spotřebu.
Chtěl bych se zeptat, jak je toto ošetřeno.
Což o to, řešení emisí, nebo spotřeby vozidel (ale spíš emisí jako celku) je v zásadě dobrá věc, ale měla by být taky dobře dělána. Snížení emisí všeho svinstva by mělo být řešeno především v městském provozu, tedy v místech vysoké koncentrace obyvatelstva, které tím dostává nejvíce zabrat. Na dálnicích ať si to žere třeba dvacet, tam je rozptyl rychlý a snadný, ale ve městě to je bordel. Bohužel, úředník není odborník...
Aky je vas nazor na MPG BOOST ? Mate o nejake info, alebo prakticku skusenost ? Ak nie tu su k dispozicii civilne referencie, odborne tam pribudnu casom...... www.nasa.pleja.tv. Kamil
PS: pytam sa preto, ze z vasich komentarov citim odbornost a znalost tejto problematiky.
švagor má forda (focus benzín), ktorý žerie po meste cez 9 litrov, strčte si CO2 niekam, už tu boli články o metodike merania spotreby a o podvodoch výrobcov pri udávaní tabuľkových hodnôt spotrieb, táto honba za číslami CO2 robí z áut iba lenivé peniaze žerúce, hrdzavejúce haraburdy, som za domontovanie mechanického nožného podporného pohonu do áut a keď sa majiteľ vytrénuje, tak klasický motor bude odpojený v autorizovanom service za pekný poplatok a potvrdenie o ekologickej prevádzke, samozrejme naďalej bude treba chodiť na prehliadky, emisné kontroly a vymieňať súčiastky, ktoré sa budú ďalej plánovite kaziť.
"Na limitech se přitom dříve dohodli představitelé členských zemí EU, Evropského parlamentu a Evropské komise, následně je měli schválit národní velvyslanci u EU jednotlivých členských států."
Neurčuje emisné limity nejaký plešatý pupkatý dobre zaplatený anonymný úradník kdesi v Bruseli, ako nás o tom doteraz takmer všetky automobilové magazíny presviedčali? 8-s
Psal jsem to už několikrát, pokaždé se najde někdo, kdo si klepe na "monitor".
Všechny ty limity, omezení atd. vycházejí z vůle automobilek a přidruženého sektoru.
Ten tlustý úředník je jen obraz, do kterého se snadno strefuje.
Ford by si takto nízké emise jako plánuje EU měl prosadit doma, v USA. A sám je začít v předstihu dodržovat, ale to by mu jako největšímu výrobci "miniaut" typu F-Series asi nešlo moc do karet.
Není nadto poznat kde ve třídě sedí Hujer. >:-[]