To bolo reci ked prisiel Nissan s QQ,ze naco je dobre take auto a ked Europa zistila,ze sa to super predava,tak ideme nieco take vyrabat vsetci.Ale tkto odkopirovat original,to by som od fordu necakal,ked sa na to pozriete z boka je to uplne rovnake ako QQ,akurat predna maska je ina a ma to priserny interier.
Presne tak. Cista kopia QQ. :no: Tie spomenute konkurencne auta (Tiguany, Antary, X3 a GLK) maju s tymto malo spolocneho.. Napr. Antara je velkostou blizsie k SUV typu Hyundai Santa Fe, pricom QQ je dokonca mensi nez baby-SUV typu Hyundai Tucson. X3 je luxusne baby-SUV.
Jakápak kopie? Viděl si Iosis-x? Nebo už tenkrát kopírovali? Dlouho jsem neslyšel takovou hloupost, jakože by designéři Fordu někde něco kopírovali, obvykle je to naopak. Pokud si myslíš, že Kuga je kopie, pak si prohlédni koncept a jiné crossovery. Predni maska neni zdaleka to jedine, co je jinak, jina bocni linie, jiny zadek (téměř shodný s konceptem) a pokud jde o interiér, možná k tomuto autu pasuje lépe než-li k C-Maxu, každopádně to je věc názoru. Já například nemůžu ani vidět interiér QQ...to už je na člověku.
Boční linie není stejná.. v případě že je, u kterého ocrossoveru je tolik odlišná? Možná i to, že je to o rok dál vypadá Kuga vyspěleji jak ze zadu, tak zepředu.. z boku je to prostě klasický crossover, na tom tvaru se příliš vymyslet nedá - možná prolis, možná úhel stoupání linie.. obojí je jinak. Samotná myšlenka, že Ford kopíruje tvar Nissana je prostě směšná, ten tvar, který má QQ není nic nového, je to zavedená věc zcela běžná i v jiných třídách, jediný rozdíl je v tom, že Nissan ho napasoval do menšího kabátu. Kdokoli další to udělá kopíruje?
A s těmi zrcátky máš taky velice pochmurné představy.. Captiva není zdaleka první auto, které mělo taková zrcátka, je jich celá řada a některé i několik let zpět.
Bud rad. Auta si budou navzajem pretahovat zakazniky a to by se mohlo pozitivne projevit na cene. Nicmene mluvit o kopirovani u aut, ktera ktera prisla na svet par mesicu po sobe, nedava smysl. Navic vyvoj zacal uz nejmene 2 roky pred tim, nez Evropa zjistila, ze QQ se dobre prodava.
No ona to spíš byla HRV.
Bylo to prý hlavně ženské auto; tak to mám v sobě asi někde ženu, protože mně se ten jednoduchej design dost líbí.. S výběrem barvy by byl asi trochu problém, ale jinak se mi to líbilo (což o ukrutně nudný CRV říct nemůžu).
Stejně jako spousta lidí tady na tom fóru nemám prostě rád rádoby silácké řeči o kopírování jednotlivých konceptů, aut nebo jak tomu budem říkat. V automotiv pracuji už nějaký ten pátek a pár vývojů u pár renomovaných značek jsem si už prodělal. Samozřejmě že se v automotiv kopíruje ale říct o 2 autech které příjdou v tak krátkém časovém úseku po sobě že jsou okopírovaná je nesmysl. Vývoj takového auta dnes trvá, tak jak tu už jednou padlo, min 2 nebo 2,5 roku a to už tu mluvíme o prvopočítcích "rapid prototyping". Bohužel ještě těmto dvoum letům předcházejí další v průběhu krerých se kreslí vlastní designérské návrhy, probíhají různé kalkulace a schvalování než se vůbec rozhodne že se takové auto začne vyvíjet. Dokonce jen takové maličkosti jako jsou facelifty (například u nejmenované značky s vrtulí ve znaku) trval vývoj faceliftu nejmenší řady (kde se v podstatě měnil pouze dezén interiéru) 1,5 roku. Pak ale příjde takový rádoby specialista v automotiv a hned dělá závěry. Investovat miliony a miliardy € do vývoje kopijí si dovolí snad pouze Čína. Protože dnes jsou trendy v automotiv jasně dané a vymyslet něco nového co by se zároveň i lílo a dobře prodávalo a hlavně nepředběhlo dobu není vůbec jednoduchá ani levná záležitost a hlavně né na 1 rok. Těmto úvahám se musí zasvedcení lidé poue smát. Jen tak dál kupujte si Láďu od soudruhů ten aspoň nikoho podle vás nebude kopírovat.
Jo ještě jeden dodatek. Měl jsem tu čest a účastnit se alespoˇm malou měrou na vývoji také této "kopije" a můžu s klidným svědomím říct že se jelo vše z prkna a né s QQ které by bylo u Forda zaparkované na vývoji a konstroktéři by kolem něj běhali s šuplérou. Oproti tomu mám jednu zkušenost pro naše znalce! To už Porsche Cayen a VW Touareg jsou ví kopírované a to není žádná sranda. Sám jsem byl svědkem kdy VW si neumělo s něčím poradit tak hodili konstrkutérovi na stůl kus Porsche a řekli jim to funguje tak to okopíruj na našeho Touarega. Ale to si nikdo přece ani nedovolí aby kritizoval taková úúúúžasná auta jako jsou od úúúžasného VW nebo od Porsche.
voni tam narvali interier z C-Maxu. Tak to si z nas delaji asi srandu... Qashqai to trochu pripomina, to je pravda, ale co uz se da delat, v dnesni dobe jsou si proste auta v ramci danych trid podobna... Ja osobne na tenhle druh vozidla stejne nejsem, tak me to tolik netrapi.
Jsem na 100% přesvědčen o tom, že by si rádi pohráli a Iosis-x to potvrzuje. Teď už to ale má být skoro sériovka, bohužel tady se šetří, musí se šetřit, dělá to každý. Ten interiér není tak špatný, stačí zapomenout, že je v C-Maxu.
Nevím podle čeho se usuzuje že to nejde ještě do série? Přece tento článek je první ofiko představení. Autí jsem viděl na vlastní oči a zrovna jako hračka nebo studie mi nepřipadala. No uvidíme na začátku příštího roku 2008 kdo má pravdu a jestli to tedy půjde do té série tak jak to tu vidíme nebo ne!!!
Tak slava. Krasavec je na svete. Tedy krasavec, alespon v porovnani s Tiguanem a spol. Trochu jsem doufal, ze bude blize nedavno uvedenemu konceptu Verve. Ovsem marketingovy odbornici trpi predstavou, ze alfasamci, touzi po lehzce podmracenych a hranatejsich strojich (coz mimochodem diskuze o novem Verve vicemene vyvratila). Malicko nechapu, proc dnes konstrukteri delaji zadni okna velikosti tankoveho pruzoru. Patrne aby podporili prodej parkovacich senzoru a couvacich kamer. Jinak je to stroj vcelku koupitelny. Ted se jenom muzeme modlit, aby to nezkazily motory ci cena.
Jasne, ale kdyz se podivas na ty dve predni casti zjistis, ze Verve je jenom Kuga + Mondeo dotazenejsi k dokonalejsim a ladnejsim liniim. Protoze jak se vyjadrili dizajneri - chteli s Verve oslovit zejmena zeny. I na Kugu by sly aplikovat ladnejsi krivky, jenomze marketingovci maji pocit, ze chlapaci chteji neco vice hranateho - viz napr. rozdil v tvaru svetel KugaMondeo x Verve. Tvrdim, ze tento predsudek se nezaklada na realite. Staci si jenom precist nadsene ohlasy na Verve od chlapaku na Auto.cz. Nastesti aplikovali "hranatost" umirnene, takze se na to da koukat, ale ohromujici dojem, jako z Verve to neni. Alespon pro mne.
Na QQ sa to bezpochyby podoba. Ford dokaze robit originalnejsie auta (slza v oku pri spomienke na prvy Focus). Tie cervene prvky v interieri sa myslienkovo dost podobaju na koncept Tiguanu. Ale z neho citit kvalitu. Inak, Ford by mohol byt prestat byt trapny s tym pomenovanim dizajnu - k comu nam bol New Edge ci kineticky dizajn, ked to 99%-am ludi nic nevravelo? Pochytila to aj koncernova Mazda svojim Zoom-zoom. Uz niekto videl, ze by sa napr. Merc chvalil nejakym "honour" dizajn?
i podle moji babicky jsou vsechny auta stejny, rozumite tomu oba asi tak stejne; a tvoje starosti o "trapne" pojmenovavani designu napovidaji neco o tvem veku
Tvoj vek nepoznam, ale bez navodu sa tu asi nevies zaregistrovat, zrejme to bude hlboko pod 10... Pridal som normalny nazor ohladom marketingu a ucinnsti pomenovania dizajnu, co je zbytocne vyhadzovanie penazi a neucinne pre automobilku ako take. Asi som pouzil vela cudzich slov, tak si to psychicky nezvladol, vsak?
Takže krom toho, že takové pojmenování slouží pro interní účely, tak slouží také pro směr, kterým se design značky ubírá. Možná to považuješ za neúčinné a možná o tom většina lidí nemá povědomí, ale o čem má? Řekni té trpané automobilce, že to dělají úplně špatně a že jsou trapní s pojmenováváním designu, jistě tě zaměstnají abys jim nejlépe udělal kompletně nový marketingový mix, jelikož tihle inženýři a další sebranka jistě nevědí co dělají a rádi si nechají poradit od odborníka. :-)
Ha ha, marketing som robil, a nepovedal/nenaznacil ani slovo toho, co tu pises. Pokial take pomenovanie sluzi pre smer, ktorym sa automobilka ubera, tak sa 90% automobiliek neubera nikam, lebo na to nemaju meno, vsak? Jednoducho netreba hladat meno pre kazdu somarinu a novu krivku, ked to proste nefunguje.
Že to nefunguje, mistře haha-marketingu, je tvůj haha-názor.
Že cítíš potřebu se proti pojmenované designové myšlence takhle vymezovat, je již méně haha - to je politováníhodné.
Tak to jestli je trapný Ford nebo spíš ty se svým názorem na design je nepodstatné. Červené prvky v interiéru nemají nic společného s Tiguanem, ale jsou to prvky, které zůstali po konceptu Iosis-x, který si zjevně neviděl. Jestli cítíš z Tiguana kvalitu, budiž, ale novodobé Fordy a zvláště pak tebou zmiňovaný Focus soky předčí a to včetně takových aut, ze kterých to "cítíš". Uvidím jak si budou stát Tiguan a Kuga na trhu.
Pročítám tu diskuzi, a nabývám na dojmu, že Ford udělal nejhorší auto na světě :-) Tak předně, doba si žádá takové pseudoterénní brambory, tak tady máta další do sbírky. Čtu tady o podobnosti s QQ, no nevím jestli se dívám pravým okem do levé kapsy, ale jako dvojčata nevypadají. Podobný je možná ten zadní sloupek a zdánlivě pohled zezadu. Narozdíl od QQ s jeho mírně tupým výrazem medvídka Pů naštěstí Kuga vypadá dost dynamicky. K interiéru jen tolik, že zřejmě v této třídě těžko najdeme kvalitnějc vyhlížející a opravdu moderně působící přístrojovku, ať vzpomínám jak vzpomínám, konkurenta v tomto těžko bude mít. Možná Outlander...
No, kdyz se ptas, tak me schazi Mondeo 4x4 a Focus RS ;-) A k tomu malymu gazu, lidi to chteji, lidi to dostali a je to Ford = bude to moc dobry :yes: Pro me to neni, ja gaziky nemusim.
taky auta tohoto segmentu nežeru... Krom Mondea 4x4 jak zmiňuješ chybí hlavně nějaká výrazně luxusnější vrcholná verze. Nemám na mysli nějaké připravované ST, ale spíše pořádný šestiválec s automatem. Prostě takový stylový špunt na láhvi dobrého vína... ;-):yes:
A přitom to není tak nereálný, protože Ford v severní americe vyrábí velkoprostorový sedan, koncepčně velmi podobný neuskutečněnému evropskému Scorpiu MKIII. Jmenuje se Taurus dává se do něj 3.5 V6 Duratec (263Hp) s 6-ti kvaltem, myslím ,že by mohl mít vůz v evropě celkem úspěch (americká cena nového vozu v základu je v přepočtu něco kolem 460 tis korun)Podívejte se na web fordu.com tam ho najdete
> myslím ,že by mohl mít vůz v evropě celkem úspěch
Dovolím si nesouhlasit.
Taurus považuju za ukázku toho, jak Ford umí zmrvit exteriér auta. To prostě není design roku 2007. (Porovnej to s asijskou konkurencí.) Je to dokonce horší než první inkarnace toho auta, tedy Ford 500 - ta byla pouze bez šťávy (což nemusí být na škodu).. Taurus si v US kupují převážně "old farts". To auto je bezpečné a prý velice pohodlné, jen vypadá hrozně.
V Evropě by tohle auto naprosto shořelo.
A snad ti neobjevím Ameriku, když napíšu, že cena v US je pro Evropu (tedy oficiální prodej) naprosto irelevantní; primárně díky daním, v neposlední řadě díky nákladům spojeným s přizpůsobováním auta z jiného kontinentu evropským předpisům, které se v době návrhu (přirozeně) nebraly v potaz.
no k tý ceně to más pravdu u nás by určitě pod mega nešel :-( Design je otázka názoru a když se prodává taková prasárna jako SsangYong Kiron proč by se nemohl chytit tenhle fordík??
Já myslím, že by si tím tady Ford jen uškodil. Evropský design je už trochu dál (tedy dle mého názoru), tím spíše u evropského Fordu.
Tipuju, že kdyby chtěla FoMoCo vnutit Taurus evropskému Fordu, pár lidí by se v Kolíně na protest zapálilo.
Pokud koncept velkého luxusního Fordu v době Scorpia naději měl, tak ji zabili tou obludou Mk2 (92-94 byl toliko facelift, BTW moje klukovská láska).
Teď na místě Scorpia zeje díra, ale možná se k ní Mondeo cíleně blíží, aby ji nakonec zaplnilo, tentokrát snad vítězně.
Právě, díra zeje a tím, že je evropský design o hodně dál(vždyť některé současné us modely fordu vycházejí ze starší generace evropských). Mohli by tento model v evropě dotáhnout aby se líbil. Vem si co amíci provedli s MKII Mondeem (Contour)
Hm, tak zrovna u toho Mondea se s Wiki rozcházíme. Já kdysi považoval to oválně-kulatý taky za svébytnou generaci, ale pak mě kdosi kdesi opravil. Wiki to evidentně vidí tak, že právě skončilo Mk3.
[odkaz]
* Oprava mělo tam být Scorpiu MKV jo a taky se dělá i v provedení 4x4 mít na něj, určitě bych si ho dovezl a věřím, že v evropské modifikaci by byl fakt peckovej :-)
Já bych řekl, že se počítá i facelift MKI (původní Scorpio,později i jako sedan) MKII(facelift, větší světla,nová palubka,první kombi) MKIII (klaun, vlastně rozsáhlejší facelift MKII) a MKIV (od MKIII se liší jen v jiném předním nárazníku a zadních světlech)
Já se nechci hádat, ale zrovna Wikipedie není příliš silný argument. Teď doběhla výroba mondea druhé generace MKV, do usa se dostala první i druhá generace mondea z té první je to MKII a prodávala se pod jménem Contour a Mercury Mystique z té druhé nevím které MK ale prodáva se jako Ford Fusion
Souhlasím,to jenom šťouralům vadí,že je přístrojovka z C maxu,kdyby to nevěděli,tak ani nehlesnou.Jinak Kuga je velmi dobrý počin,Ford se vydal opravdu správným směrem (viz Mondeo,vize nové Fiesty..) a srovnání s QQ vůbec není na místě,navíc QQ je znatelně menší.Tohle auto má daleko více sebevědomí a také to dává okatě najevo.Zákazníků bude dost,pokud bude přijatelná cena. :yes::yes:
Teda. Jak vis ze je QQ mensi? Nejaka telepatie? Ja jsem jeste nikde rozmery Kugy nevidel publikovane. Pokud budou zhruba jak u konceptu, tak budou s QQ temer nafous stejny.
si pozri koncept QQ ked ho automobilka predstavila svetu, sice sa velmi nepodoba na dnesneho QQ ale rozmery ma rovnake a bohuzial aj kolesa ma tam urcite vacsie ako 17, takze z tvojich reci vypliva ze zakladny model kugy bude mat 18 palcove kolesa ze?..optimista:)
Je to jen dojem, vyvolany bombastickymi koly. Koncept mel + - nekolik cm naprosto stejny rozmery jako QQ. Fotka nekdy seredne klame. Oni vedi proc koncepty obouvaji do tech nejvetsich kol, co se do diry v blatniku vejdou.
presne tak, pisal som ten prispevok nad tebou a vidim ze somnou suhlasis, takze asi kazdemu je jasne, ze zakladna verzia kugy bude mat max 16 kolesa, tak by som velmi netvrdil ze bude vacsii oproti QQ.
Tuční konta, tuční auta. Jo, tohle je prostě trend doby. Silnice jsou značně zahoustlé, getečko neproženeš, tak holt ti servírujou zápasníka sumo. Ber ho. Bude z něho výbornej výhled. Nejkrásnější v segmentu ovšem bude TIGI, Touareg tvé touhy.
Nikdy nestavet Tigu a Kugu vedle sebe !!! Kdyz se postavi Tiguan a Kuga vedle sebe, bude to hezka ilustrace pokroku automobiloveho dizajnu za poslednich 10 let. Tiga - reprezentant minuleho stoleti. Kuga - reprezentant 21. stoleti. Dokonce by si nekdo mohl myslet, ze Tiga je je predchudce Kuga. A to by jiz mohlo urazit priznivce obou taboru. Proto rikam. Nestavet Tigu a Kugu vedle sebe !!!
Čéče šetřete ho trochu. Dneska už toho schytal dost. Nejdřiv ten článek o Toyotě a teď už i Ford :'-( Asi nemáš den hochu, ser na to přiď za měsíc třeba se soudruzi z vw za tu dobu dotáhnou na Toyotu >:D >:-[]:-! A my si aspoň odpočinem od tvejch žvástů.
Už jsem jednou psal a opět se budu opakovat.Forduv momentalni design je krasny a propracovany a konkurence jaksi pokulhava.Po S-MAXU MONDEO chystana KUGA a FIESTA a za zhruba 2 roky FOCUS no prostě jedno auto pěknějši neš druhe bravo FORDE.
ne. to si blbe pochopil. jako auta budou podobny ale bude jinej design (vec nazoru - me se libi vic) a zlepsi se spolehlivost :-) hh a ted konec hadky ohledne fordu :-) stejne na to mas opacny nazor a ja to vim ;)
Pěkné auto, ale už vidím, že bude postiženo syndromem SUV a crossoverů - malý zavazadlový prostor, tedy stěží 400 litrů, jako rodinné auto tedy nepoužitelné.
On preci nevypada zle. Ze je velmi podobny s C-maxem? No a co? To mne nevzrusuje. Dulezite je, jestli je hezkej a funkcni. Pokud se diky tomu dokaze snizit cena, pak jen dobre. Ale s tou cenou se teprve nechame prekvapit. Ja mam obavu, ze kdyz se stale hovori, ze konkurentem je RAV ci CRV, pokusi se to natlacit nekam do techto vysin, prestoze jde vlastne o prekabateny Focus. Uvidime.
až dorostete, uděláte si řidičák a budete si moci koupit auto na takové úrovni, tak budou všechna skoro stejná. Nevím proč tady vedete stále takovéto přiblblé debaty?
až dorostete, uděláte si řidičák a budete si moci koupit auto na takové úrovni, tak budou všechna skoro stejná. Nevím proč tady vedete stále takovéto přiblblé debaty?
Nechci zbytečně vzbudit žádnou kontroverzi, ale přesně takto by mohla vpada Kia Ceed, kdyby ji jen s minimálním úsilím o designové změny předělali na městské SUV (tedy v té samé kategorii jako Nissan QQ).
Ford potřeboval zaplácnout díru kterou měl ale aby to moc nestálo. Tak okopíroval co šlo a oprášil C-MAX a napálil vysokou cenu. Základní cena 850tis ve které není ani ESP a jakákoliv výbava se musí tvrdě zaplatit. Jen 1 nemetalická barva. Je ještě nižší cena 800tis, ale to je jen 4x2 a to si raději koupím ten C-MAX o 150tis levněji s 1.8TDCI. Koukám že Ford zdražil C-MAX s motorem 2.0TDCI na 750tis. Copak to někdo za tu cenu koupí? Ať se nediví, že na dračku jdou jen Fiesty a Fusiony.