Automobilka Ford letos v Evropě představí modernizovanou verzi svého klíčového modelu ve střední třídě Mondeo. Jeho stažení z evropského trhu nechystá. ČTK to řekl mluvčí českého Fordu Martin Linhart.
V případě současné generace Mondea mu v Evropě žádná modernizace výrazněji nepomůže. Potřebují zcela nové auto, postavené přesně podle potřeb a vkusu Evropanů - podstatně lehčí, agilnější a s lépe využitým obestavěným prostorem. A nezabít ho hned v počátku výhradní montáží benzinových tříválců, jako nový Focus! 8-s Stačí si porovnat poměr, kolik Ford prodával Mondea minulé a předminulé generace ve srovnání s Passatem (a Superbem) a kolik ten poměr činí dnes...Velmi smutný vývoj... :-O:'-(8-s:no:
Pro soukromé ježdění tříválce stačí (za 15 let 200 tkm vydrží), ale pro flotily nejsou dělané. Kolega co má třívalec, tak za rok najezdil 80tkm a motor je na odpis. Jsem zvědavý čím chtějí nahradit naftu, když v průměru denně najezdím 500 km.
Ani ja neviem cim ju chcu nahradit ale miesti diskuteri ti to hned vysvetlia pretoze podla nich je uz dieslovym autam koniec. Vsetci by si asi mali vziat za vzor nemecko a zacat masivne predavat svoje dieslove auta. Vdaka ti EU.
Přesně, kdo opouští tuto třídu dává najevo nemám na to techniku a kvalitu. Tady se kompromisy neodpouští. Lidé vystřízliví z užraných benzínových SUV a půjdou zpět. Taky se nám možná stanou z MPV crossovery , které budou spíše kombíky.
Neřek bych = spíš je to ekonomická realita = to samý proběhlo u mainstreamu před lety ve vyšší střední. Budoucnost týhle třídy aut neni moc růžová = prodeje a podíl jen padaj
Takové auto by se Evropanům líbilo, o tom žádná. Jenže by se nemuselo zaplatit, proto raději hodí globála. US prodeje jsou vyšší, auto vypadá tedy podle nich.
Modeno se mi líbí, je to kus krásného auta. Jen ta benzínová 1,5 to je špatný vtip. Do takového auta! V USA už Fusion faceliftem prošel, vypadá dobře, ale super je, že má vrchol v 6 válci - 2,7 l ecoboost. To tady v mainstreamu chybí. Ale to tam ford raději narve svůj 2-3 válec obávám se...
Aktualni mondeo je na rychlou jizdu absolutne neinspirativni kus auta. Ma sve kvality, jine kvality, ale davat do toho tezkeho, neohrabane pusobiciho (ikdyz v realu neohrabane vubec neni), krouticiho se liftbacku s tupym rizenim benzinove V6 biturbo? Proc? Komu? Kdo by o to stal?
K charakteru toho auta nejlip sedi "blba dvoulitrova nafta". Smutne, mozna, ale je to tak.
Smutné je hlavně to, kam to současné Mondeo dopracovalo. Ještě minulá generace bylo velmi povedené, řidičské auto - nejen agilnější a lehčí, ale i prostorově daleko povedenější auto! 8-s8-s8-s:no::no::no:
Tohle je blbost co píšeš ! Všichni glorifikují MK IV jako nějaký sporťák, já ho mám, je to dobré auto, které pořád zvládne velké porce KM jak na dálnici, tak všude na okresní cestě s přehledem ve slušném komfortu vůči posádce. Jezdil jsem i MK V a to auto není horší, než MK IV, je to ještě komfortnější auto, možná s lehce menším kufrem. Problém je ten, že MK IV byla výrazně lepší, než tehdejší konkurence ( jezdím souběžně se Supem II a ve všech jízdních vlastnostech je MK IV lepším vozem).
A proč se teď prodává Mondeo húř ? Protože konkurence ho dotáhla.
Hmm, to je zajímavé, podle tebe Mondeo V je "ještě komfotnějším autem", ale "konkurence ho dotáhla"? Já jsem několikrát jezdil ve všech generacích Mondea a ta poslední amerikanizovaná je pro mě jízdně rozhodně nejména zajímavá a velkým zklamáním... Jak je možné, že nejnovější generace je výrazně těžší, než její předchůdce, že je v kabině stísněnější, že má menší kufr a že je z ní daleko horší výhled? A není právě toto příčinou, proč si vůči současnému Passatu (a taky nejnovějšímu Superbu a Insignii) vede tak mizerně? Úpadek postavení Fordu v Evropě se úzce pojí s jeho globalizační strategií "One Ford", už by si to u modrého oválu konečně měli přiznat! 8-s8-s8-s
MK IV bylo opěvováno, protože bylo lehce nad konkurencí, tou typickou, jako je Passat či Superb. MK V udělalo posun směrem ke komfortu (odhlučnění je ještě o level lepší, tlumení nerovností také, což poznáš, když přímo přesedneš z IV do V).
Rozíl tam je, ale není tak markantní, jak se tady podává. Ano, je uvnitř stísněnější (ale já se pohodlně posadím všude, jako u MK IV), kuf je nižší a těžší ? To nevím, nevážil jsem auta, mne se s MK V jezdilo dobře. Problém je, že se z MK IV dělá něco, co není, je to prostě kombik, ano, dobrej kombik, dobře jezdící ( taky jsem do něj před nedávnem radši dal větší investici, protože je to pořád obstojné auto a nešel zatím do světa).
Konkurence se poučila a dotáhla Ford, v něčem možná předehnala, ale podívej se, jaký krok udělala Insignie, či Superb ob generaci, proto se prodávají a někde se brát musí a to tam, kde Ford zaváhal - u Mondea.
Mondeo V je dobré auto, jen nevyčnívá tolik, jako dřív, já bych ho koupil - shánět nyní nástupce, ale třeba facelift výrazně pomůže a zase bude o krok dále.. uvidíme.
Edit : Ano, konkurence Mondeo dotáhla, třeba Passat B8 s DCC nastaveným na komfort je docela slušné svezení.
Je to tak, Mondeo potřebuje novou generaci jako sůl a ne jenom facelift. U nás je to jedno, ale když i na prakticky "domácím" trhu v UK dostává Mondeo ve srovnávačkách na budku prakticky od jakékoliv konkurence, tak se nemohou u Fordu divit, že prodeje jdou dolu vodou. Včera bylo na novou generaci pozdě.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
To se prodeje řidi podle nějakych testu ? Jo big space, ale že je to ušmudlana škodovka, ktera stoji na natahovaci platformě a papirove kastly to je ve středni třidě parada a jako vždy ma vytřibeny komfort. Test, kde je koncern až ten druhy je jak šafranu a i kdyby se čistě hodnotila jizda tak bych se nedivil kdyby ta šmudla z MB byla na first place i před mazdou 6.
To bych neřekl, je to jedno z nejlevnějších aut ve třídě a další snížení ceny by vedlo jenom k tomu, že by Ford na Mondeu hodně prodělával. A hodně prodělávat znamená neochotu vedení dál investovat do daného modelu. Takže naopak, chce to nový konkurenceschopný model za který bude možné žádat slušnou cenu a vydělat si tak na další rozvoj.
Ford má zbrusu novou rodinu čtyřválců "Panther" 1,5 a 2,0 l.
Stačí mild hybridizovat jako to dělá VW a rázem se dostanou o 10 g CO2 níž a ani to moc nebude stát.
Hybridizace benzínů je k ničemu, za draho se dostanou tak max. na úroveň současných dieselů.
3-válce VW a Hyundaie jsou již v propadlišti dějin :-)
Jo v naftě jsou auta dražší, vždycky byla, není to nic pro sociální případy :-)
Mercedes představil celou rodinku 1,5 / 1,/ a 2,0 v naftě v Euro 6D.
NOx 30 miligramů s potenciálem v roce 2020 10 miligramů.
Ve všech třídách :-) Od A až do S
Plus plug in diesel hybridy s 2,0
Plus naftová hybridizace motoru 1,6
To im nemohlo prejst ze po USA sa to auto premava skoro 2 roky a oni to potom predstavia v Europe ako novinku ako New Mondeo pre Europanov, to je historicky fail a neospravedlnia to nejakymi vymyslami ktore si mali interne vyriesit vo svojich Europskych fabrikach . To by mohol potom Passat predstavit novy model v Europe a za dva roky ho chcel ponuknut Cinanom ako novy model pre Cinu. Uzasny marketing to ako Europanom chceli ponuknut ojazdene Mondeo. Napriek tomu nech su radi ze to ludia kupuju mozno to mali len pretiahnut z USA ako used look like new cars just for the EU. Tak pocitam ze to FL Mondeo uz lieta pol roka po USA ...mozno ho Americky trh privita z 1.5 l motormi koli uspore pred dalsou krizou. Inak auto nevyzera z vonku spatne vnutry je to horsie a ak niekto presadne z Passata tak ten interier ho nenadchne a napis Sony na tom radiu to sa nosilo za dob tuzexovych >:D