Ford Maverick

Ford Maverick

 
 

V kategorii SUV (Sport Utility Vehicle) byl na autosalonu v Ženevě představen nový automobil, se kterým tentokrát rozšiřuje svou nabídku automobilový koncern Ford. Novinka s názvem Maverick se tak stane dalším přírůstkem mezi automobily pro široké použití. Tyto vozy sice nejsou čistokrevnými off-roady a rozhodně se nehodí do těžkého terénu, ale díky své praktičnosti si získávají na popularitě. yužití těchto automobilů je totiž opravdu široké. Lze je využít jak do města, tak i pro cesty za sportem, nebo na výlety do přírody apod.

Tento zcela nový vůz byl vyvinut ve spolupráci Fordu s japonskou automobilkou Mazda, která je součástí koncernu Ford a do prodeje by se v Evropě měl dostat již koncem letošního roku.

Exteriér vozu působí velmi seriózním dojmem s množstvím praktických doplňků. Mezi tyto doplňky můžeme jistě zařadit i hodně použitých plastů ve spodní části vozu, jejichž výhody jsou v těchto místech nesporné. U Mavericku však najdeme i jiné praktické maličkosti jako např. zvlášť otevíratelné okno u pátých dveří, střešní nosiče a některé další drobnosti. Pětidveřová karoserie byla navíc navržena nejen s ohledem na praktičnost, ale i na co nejvyšší komfort a bezpečnost. Maverick se tak může pochlubit nejvyšší tuhostí karoserie ve své třídě.

Interiér Mavericku poskytuje dostatek místa pro pět dospělých cestujících a jejich zavazadla. Zavazadlový prostor se při přepravě objemnějšího nákladu dá samozřejmě ještě zvětšit sklopením zadních sedadel, které jsou dělena v poměru 60/40. Při přepravě dlouhého předmětu se dá využít i již zmiňovaného (nahoru se otevírajícího) okna u pátých dveří. Pro zvýšení bezpečnosti patří ke standardní výbavě vozu čelní airbagy druhé generace a předpínače bezpečnostních pásů.

U Mavericku bude (zatím) možnost volby ze dvou motorů. První možností je zážehový motor Ford Zetec DOHC s objemem 2.0 litru o výkonu 88 kW při 5400 ot/min a maximálním točivým momentem 175 Nm při 4500 ot/min. Tento motor bude dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou a je schopen vlečení přívěsu o hmotnosti až 1500 kg.

Druhou možností je třílitrový šestiválec Ford Duratec o výkonu 150 kW při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 271 Nm při 4700 ot/min. S tímto motorem bude standardně montována čtyřstupňová automatická převodovka. Maverick je v tomto případě schopen vlečení přívěsu o hmotnosti až 1700 kg.

Oba motory mají nízkou hladinu emisí, čímž jsou připraveny na plnění přísných emisních norem. U obou verzí jsou poháněna přední kola k nimž se v případě prokluzu automaticky přiřadí i pohon kol zadních (podobně jakou u Hondy CR-V). Tento systém je řízen elektronicky, ale pohon 4x4 je možné zapnout i manuálně. U pohonu 4x4 je poměr přenosu točivého momentu mezi přední a zadní nápravou 50/50.

Automobilka Ford modelem Maverick reaguje na stále se rozšiřující počet zájemců o automobily SUV, které jsou známy tím, že si je převážně kupují lidé mladí věkem či lidé mladí alespoň srdcem. Maverick se tak jistě stane vítaným zpestřením této kategorie automobilů.



EU jen těžko hledá kompromis v otázce přerozdělování migrantů, přiznává Tusk EU jen těžko hledá kompromis v otázce přerozdělování migrantů, přiznává Tusk

Debata šéfů států a vlád zemí Evropské unie o migrační…

Zrušení dalších etap EET přišlo pozdě, stěžují si e-shopy Zrušení dalších etap EET přišlo pozdě, stěžují si e-shopy

Dnešní rozhodnutí Ústavního soudu (ÚS) ohledně…

Křetínský koupil v Itálii elektrárny na biomasu Křetínský koupil v Itálii elektrárny na biomasu

Energetický a průmyslový holding (EPH) koupil v Itálii…

 

Štítky Ford Představujeme

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Ford Equator Concept: Maverick převlečený pro Asii Ford Equator Concept: Maverick převlečený pro Asii

SUV Maverick je jedním z úspěšných Fordů na asijských…

 



 
Audi Sport chystá výkonný elektromobil! Víme, kdy dorazí

Audi Sport chystá výkonný elektromobil! Víme, kdy dorazí

Dnes 13:56

Výkonné elektromobily už nejsou oxymóronem, jejich stavbu automobilky již intenzivně plánují. Výjimkou není ani Audi, které jej uvede v příštích letech.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Poslední víkend před Vánoci prosněží a bude mrznout

Počasí s Honsovou: Poslední víkend před Vánoci…

Teploty pohybující se mezi -2 a 6 stupni Celsia, zataženo a sněhové přeháňky. Takové počasí čeká Česko poslední…

Obchody se o svátcích zase otevřou? ODS našla spojence v Babišovi s Okamurou

Obchody se o svátcích zase otevřou? ODS našla…

Jeden ze svých „hlasitých“ cílů začala krátce po volbách plnit ODS. Ve Sněmovně už leží návrh na úplné zrušení…

 

iSport.cz

Na Kanadu s lajnou ostrostřelců! Snad nám to půjde, doufá Růžička

Na Kanadu s lajnou ostrostřelců! Snad nám to půjde,…

PŘÍMO Z RUSKA | Trenér národního mužstva Josef Jandač se rozhodl spojit velkou palebnou sílu do jednoho útoku.…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Rozkradená tombola na plese hasičů dobyla filmový svět. Před 50 lety vznikl film Hoří, má panenko

Rozkradená tombola na plese hasičů dobyla filmový…

Před 50 lety se třináctitisícové podkrkonošské město Vrchlabí nesmazatelně zapsalo do dějin českého, ale i…

Když EU neumí, či nechce řešit nelegální migraci, je odmítání uprchlických kvót správné

Když EU neumí, či nechce řešit nelegální migraci, je…

Přestože se neustálý německo-francouzský-bruselský tlak v EU projevuje i tím, že Evropská komise chce žalovat…