Ford Maverick

Ford Maverick

 
 

V kategorii SUV (Sport Utility Vehicle) byl na autosalonu v Ženevě představen nový automobil, se kterým tentokrát rozšiřuje svou nabídku automobilový koncern Ford. Novinka s názvem Maverick se tak stane dalším přírůstkem mezi automobily pro široké použití. Tyto vozy sice nejsou čistokrevnými off-roady a rozhodně se nehodí do těžkého terénu, ale díky své praktičnosti si získávají na popularitě. yužití těchto automobilů je totiž opravdu široké. Lze je využít jak do města, tak i pro cesty za sportem, nebo na výlety do přírody apod.

Tento zcela nový vůz byl vyvinut ve spolupráci Fordu s japonskou automobilkou Mazda, která je součástí koncernu Ford a do prodeje by se v Evropě měl dostat již koncem letošního roku.

Exteriér vozu působí velmi seriózním dojmem s množstvím praktických doplňků. Mezi tyto doplňky můžeme jistě zařadit i hodně použitých plastů ve spodní části vozu, jejichž výhody jsou v těchto místech nesporné. U Mavericku však najdeme i jiné praktické maličkosti jako např. zvlášť otevíratelné okno u pátých dveří, střešní nosiče a některé další drobnosti. Pětidveřová karoserie byla navíc navržena nejen s ohledem na praktičnost, ale i na co nejvyšší komfort a bezpečnost. Maverick se tak může pochlubit nejvyšší tuhostí karoserie ve své třídě.

Interiér Mavericku poskytuje dostatek místa pro pět dospělých cestujících a jejich zavazadla. Zavazadlový prostor se při přepravě objemnějšího nákladu dá samozřejmě ještě zvětšit sklopením zadních sedadel, které jsou dělena v poměru 60/40. Při přepravě dlouhého předmětu se dá využít i již zmiňovaného (nahoru se otevírajícího) okna u pátých dveří. Pro zvýšení bezpečnosti patří ke standardní výbavě vozu čelní airbagy druhé generace a předpínače bezpečnostních pásů.

U Mavericku bude (zatím) možnost volby ze dvou motorů. První možností je zážehový motor Ford Zetec DOHC s objemem 2.0 litru o výkonu 88 kW při 5400 ot/min a maximálním točivým momentem 175 Nm při 4500 ot/min. Tento motor bude dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou a je schopen vlečení přívěsu o hmotnosti až 1500 kg.

Druhou možností je třílitrový šestiválec Ford Duratec o výkonu 150 kW při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 271 Nm při 4700 ot/min. S tímto motorem bude standardně montována čtyřstupňová automatická převodovka. Maverick je v tomto případě schopen vlečení přívěsu o hmotnosti až 1700 kg.

Oba motory mají nízkou hladinu emisí, čímž jsou připraveny na plnění přísných emisních norem. U obou verzí jsou poháněna přední kola k nimž se v případě prokluzu automaticky přiřadí i pohon kol zadních (podobně jakou u Hondy CR-V). Tento systém je řízen elektronicky, ale pohon 4x4 je možné zapnout i manuálně. U pohonu 4x4 je poměr přenosu točivého momentu mezi přední a zadní nápravou 50/50.

Automobilka Ford modelem Maverick reaguje na stále se rozšiřující počet zájemců o automobily SUV, které jsou známy tím, že si je převážně kupují lidé mladí věkem či lidé mladí alespoň srdcem. Maverick se tak jistě stane vítaným zpestřením této kategorie automobilů.



Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku

Společnost Primoco chce své civilní bezpilotní letouny…

VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí

Po českých kolejích jezdí vlak budoucnosti – Coradia…

Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa…

 

Štítky Ford Představujeme

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




Ford Equator Concept: Maverick převlečený pro Asii Ford Equator Concept: Maverick převlečený pro Asii

SUV Maverick je jedním z úspěšných Fordů na asijských…

 



 
Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Dnes 18:59

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Požár v bytě na Hájích. Muž vyhodil hořící peřiny z okna, přitom se popálil

Požár v bytě na Hájích. Muž vyhodil hořící peřiny z…

Pět jednotek profesionálních spolu se třemi jednotkami dobrovolných hasičů ve středu večer zasahovalo v…

 

iSport.cz

Dortmund ovládl přestřelku na Bayernu a míří do finále poháru

Dortmund ovládl přestřelku na Bayernu a míří do…

Fotbalisté Dortmundu v semifinále Německého poháru zvítězili na hřišti obhájce Bayernu Mnichov 3:2 a zajistili…

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a konflikt v Hradci

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a…

Přestože Simon Deli se výrazně podepsal pod prohru Slavie se Zlínem, je hlavní postavou nového dílu pořadu Liga…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…