Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Model K (1905-1908): Velký šestiválcový předchůdce Plechové Lízy

Model K byl největším, nejvýkonnějším a nejdražším modelem značky své doby a honosil se řadovým šestiválcem. Jeden roadster bude zanedlouho k mání...
Zpět na článek
27. 12. 2017 17:49
Ví někdo, prosím, ...
...co to je L-hlava ? Třeba i autor ?
Rozbalit vlákno
5
27. 12. 2017 18:04
Re: Ví někdo, prosím, ...
Hmm, zajímavá otázka. Podle mě je L6 americké označení řadového šestiválce (inline-six). Fakt je, že toto uspořádání bylo za Velkou louží výjimkou, další byl podle wiki až model 1941.
27. 12. 2017 18:13
Re: Ví někdo, prosím, ...
Když jsme u těch domněnek, tak já bych vsadil na podivné označení ventilového rozvodu SV.

Ale výraz L-hlava vidím poprvé v životě.

(Ani já, ani článek ale nehovoří o L6, přesto dík za snahu.)
27. 12. 2017 19:25
Re: Ví někdo, prosím, ...
Hledal jsem ještě trošku déle, asi to bude opravdu specifické provedení SV rozvodu s ventily vedle pístů, jak píšeš. Ale je to opravdu dost zvláštní termit, taky jsem ho nikdy neslyšel. Ale od toho takové články jsou, aby se člověk poučil a byl nucen si i něco najít. Sleeper ale vytahuje podobné extrabuřty docela často. Musím říct, že jeho články jsou asi to nejzajímavější, co tady lze nalézt. Ale nejspíš jsem už staromil, x-tý test motoru 1.0 TSI mě už opravdu moc nezajímá.
[odkaz]
27. 12. 2017 19:27
Re: Ví někdo, prosím, ...
Je to o uspořádání ventilů, L-hlava znamená, že oba ventily (výfukový i sací) jsou oba na jedné straně válce.
[odkaz]
27. 12. 2017 19:35
Re: Ví někdo, prosím, ...
Dík, je to tak. Taky jsem si už dohledal, že v anglicku a americku používají pro ventilový rozvod SV výraz L-block nebo L-head, podle tvaru obráceného L prostoru válce a hlavy v příčném řezu .

Musí se ale hledat v angličtině. [odkaz] (edit: Horst Fuchs už to našel také.)
27. 12. 2017 20:33
Miluju veterány
Opravdu krásný vůz, přijde mi, že ti veteráni mají větší duši a lepší design, než současné automobily. Navíc ve své době byly opravdu něco. Na [odkaz] jsem nedávno četl o Škoda 966 Supersport - nejrychlejším českém autě 50. let. Jezdil rychlostí skoro 200 km/h. Supersport poháněl zážehový čtyřválec pocházející z modelu Škoda Tudor se zdvihovým objemem 1 089 cm3. První verze měla výkon 37 kW. Vyrobena byla verze s “boulí” na kapotě, která ukrývala dva karburátory, a výkonem až 132 kW. Ve své době neměl konkurenta.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Pekelná Micinka
28. 12. 2017 02:57
Re: Miluju veterány
Tohle je diskutabilní, auta jsou dnes pro posádku bezpečnější, což by se u většiny starších veteránů nedalo zařídit, duši mají, protože byli vyrobeni v "čistší" době.
28. 12. 2017 06:54
Re: Miluju veterány
Těch 132 kW je na tu dobu a objem nereálných.
Avatar - JiRkA997CZ
28. 12. 2017 09:14
Re: Miluju veterány
Ale vždyť 1.1L se 132kW, o tom Volkswagen sní celou dobu
28. 12. 2017 09:28
Re: Miluju veterány
Těch 132 kW měl ale motor 1500 ccm s jedním případně dvěma kompresory. [odkaz]
Avatar - JiRkA997CZ
29. 12. 2017 01:30
Re: Miluju veterány
Sorry moje chyba, asi jsem se překouk
29. 12. 2017 11:10
Re: Miluju veterány
Ne, nepřekouk jsi se. V tom textu z odkazu MatejSlavika to totiž odflákli a neuvedli. Proto jsem připojil přesnější text. ;-)
Avatar - JiRkA997CZ
30. 12. 2017 00:46
Re: Miluju veterány
Ach tak
Klasika zde...
30. 12. 2017 01:35
Re: Miluju veterány
Líbí se mi, že reaguješ, sleduješ a posuzuješ. ;-) A jako jeden z mála jsi upřímný. :yes: