Hmm, zajímavá otázka. Podle mě je L6 americké označení řadového šestiválce (inline-six). Fakt je, že toto uspořádání bylo za Velkou louží výjimkou, další byl podle wiki až model 1941.
Hledal jsem ještě trošku déle, asi to bude opravdu specifické provedení SV rozvodu s ventily vedle pístů, jak píšeš. Ale je to opravdu dost zvláštní termit, taky jsem ho nikdy neslyšel. Ale od toho takové články jsou, aby se člověk poučil a byl nucen si i něco najít. Sleeper ale vytahuje podobné extrabuřty docela často. Musím říct, že jeho články jsou asi to nejzajímavější, co tady lze nalézt. Ale nejspíš jsem už staromil, x-tý test motoru 1.0 TSI mě už opravdu moc nezajímá.
[odkaz]
Dík, je to tak. Taky jsem si už dohledal, že v anglicku a americku používají pro ventilový rozvod SV výraz L-block nebo L-head, podle tvaru obráceného L prostoru válce a hlavy v příčném řezu .
Musí se ale hledat v angličtině. [odkaz] (edit: Horst Fuchs už to našel také.)
Opravdu krásný vůz, přijde mi, že ti veteráni mají větší duši a lepší design, než současné automobily. Navíc ve své době byly opravdu něco. Na [odkaz] jsem nedávno četl o Škoda 966 Supersport - nejrychlejším českém autě 50. let. Jezdil rychlostí skoro 200 km/h. Supersport poháněl zážehový čtyřválec pocházející z modelu Škoda Tudor se zdvihovým objemem 1 089 cm3. První verze měla výkon 37 kW. Vyrobena byla verze s “boulí” na kapotě, která ukrývala dva karburátory, a výkonem až 132 kW. Ve své době neměl konkurenta.
Tohle je diskutabilní, auta jsou dnes pro posádku bezpečnější, což by se u většiny starších veteránů nedalo zařídit, duši mají, protože byli vyrobeni v "čistší" době.