Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo 2,0 EcoBoost s manuální převodovkou: Nejrychlejší Mondeo všech dob

David Bureš
Diskuze (25)
Dvoulitrový EcoBoost s manuální převodovkou může jet až 250 km/h.

Dvoulitrové motory EcoBoost ve dvou výkonových variantách (149 a 176 kW) bude nově možné ve Fordu Mondeu kombinovat i se šestistupňovou manuální převodovkou. Dosud se zájemci o tento přeplňovaný zážehový čtyřválec museli spokojit jen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Powershift.

Mondeo s motorem 2,0 EcoBoost o výkonu 176 kW a šestistupňovým manuálem bude dokonce nejrychlejším Mondeem všech dob. S maximální rychlostí 250 km/h bude tento vůz rychlejší než Mondeo ST220, postavené na základech minulé generace, které dosud používá česká policie. Mondeo ST220 se díky zážehovému třílitrovému šestiválci o výkonu 166 kW zvládlo rozjet jen na 243 km/h.

Nově nabízené Mondeo zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 s, udávaná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 7,6 l/100 km.

Čeští zákazníci si však na nejrychlejší Mondeo všech dob budou muset počkat. Vůz bude nejprve uveden na německý, švýcarský a nizozemský trh, zájemci z ostatních států se dočkají až později. Mondeo v nové motorizaci se začne v říjnu vyrábět v belgické továrně Fordu v Genku.

Na německém trhu toto Mondeo začíná na částce 32.100 euro (786 tisíc korun), verze kombi je o 1.000 euro (24.500,- Kč) dražší.

Šestistupňová manuální převodovka bude dostupná i pro slabší variantu 2,0 EcoBoost s výkonem 149 kW. Takové Mondeo zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,6 s a jede až rychlostí 238 km/h. Spotřeba paliva je v kombinovaném cyklu totožná se silnější verzí.

Takové Mondeo na německém trhu startuje na 29.850 euro (731 tisíc korun), kombi je opět o 1.000 euro dražší.

Obě výkonové varianty 2,0 EcoBoost jsou v Německu se šestistupňovým manuálem dostupné pouze v nejvyšších stupních Titanium a Titanium S. Dvouspojková převodovka Powershift je u našich západních sousedů za příplatek 2.000 euro.

Ford Mondeo 2,0 SCTi EcoBoost
Motor2,0 EcoBoost (149 kW)2,0 EcoBoost (149 kW)2,0 EcoBoost (176 kW)2,0 EcoBoost (176 kW)
Převodovka6M6DS6M6DS
Zdvihový objem [cm3]1999199919991999
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]149/6000149/6000176/6000176/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1750-4500300/1750-4500340/1900-3500340/1900-3500
Max. rychlost [km/h]238232250246
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,97,37,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,67,77,67,7

David Bureš
Diskuze (25)
Avatar - Milord_79
3. 10. 2011 20:05
Re: Spotřeba
Combi verze 149kW a dlouhodobě dle PP 9.0L (jinak rozptyl 8-13 :-! )
3. 10. 2011 16:10
Re: Výhody dvojspojky
Nene když zašlápneš na brzu a přidáš plyn...tak on tam ve zlomku hodí rychlost a snazí se s autem pohnout...bez nějakého velkého vytočení. Taky jsem to zkoušel...:O)
3. 10. 2011 16:08
Re: Spotřeba
Mám na něm najeto ted aktuálně 67 tis a nějaké drobné. A řežim jízdy má smysl uvádět, protože i u mě se mění..v závislosti na tom jak spěchám pracovně, či ne.

Zejména pro lidi co rádi jezdí v klidu...a jednou za čas mají choutky si to řádně říznout na okreskách či pro spěchající po Německých dálnicích atd..

Neberu vůbec v potaz zima léto :D

Tak si neco o nesmyslech nechej pro sebe jo?;)
3. 10. 2011 16:05
Re: Výhody dvojspojky
Nikde o vytáčení před zařazením D nebylo ani hlásky ;)
3. 10. 2011 15:54
Re: Výhody dvojspojky
Co jsem viděl videa na YT, tak je to skutečně tak, že ten motor se před rozjezdem dostatečně nevytočí. Nejde tomu pomoct brzdou? Takový ruční launch control? :-)