Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Mondeo 2015 v Česku už dnes! Co od něj můžeme očekávat?

Dnes večer se českým novinářům konečně představí nový Ford Mondeo. Co se na nás chystá? Litrový tříválec, ale třeba i hybrid...
Zpět na článek
Avatar - miromen
25. 9. 2014 11:09
Pěkné ale.....
Zakladni design se mi velice libi ale ta masa plechu všude kde se podivam je hrozna. Interier neurazi ani nenadchne. Zatim rozporuplne pocity.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hittman
25. 9. 2014 11:21
Re: Pěkné ale.....
Srovnám li interiér s novým passatem podle fotek, jde vidět, že ford šetřil a byl vyvíjen dříve, než passat. Passat sice také nejspíše šetřil, ale výsledek je daleko lepší..
25. 9. 2014 11:31
Re: Pěkné ale.....
Z hlediska vnějšího designu je to jen facelift minulé generace. Díky tomu si bohužel Mondeo zachovalo její knedlíkovské proporce.
Avatar - wakantanka
25. 9. 2014 11:42
Re: Pěkné ale.....
To v podstate aj súčasný Passat vyzerá ako druhý facelift spred dvoch generácií. Očividne majú svoj okreh zákazníkov, ktorí preferujú evolúciu a nie revolúciu. Mne osobne sa ale Mondeo páči viac.
25. 9. 2014 11:49
Re: Pěkné ale.....
Ano, Passat se také už 3 generace drží z hlediska designu toho stejného. Jenže Passat nemá problém s proporcemi, naopak by se na něm mohly správné proporce vyučovat.
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 12:31
Re: Pěkné ale.....
Ano, nejde o designový styl, ten má mondeo současný, myšleno aktuální fordovský, jde o proporce. Tohle je opravdu knedlík, kastle přebývá všude, z hlediska proporcí zaostává za čímkoliv z relevantní konkurence.
Avatar - fOE
25. 9. 2014 13:16
Re: Pěkné ale.....
Zvlastni, ale opravdu to vynika v teto barve. Kombi mi pritom prislo fajn.
Avatar - iudex
25. 9. 2014 13:16
Re: Pěkné ale.....
Nebol by som taký kritický, Insignia je podstatne nakysnutejšia, obdobne pretekal doterajší Passat. Tej hmoty je tam síce dosť, ale ako veľký problém to nevnímam, veľké kolesá a iná farba to spravia. Je ale pravda, že na základných 16" to bude asi zlé, bude to chcieť priplatiť za 18ky.
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 13:43
Re: Pěkné ale.....
Passat tímhle vůbec netrpí, i ten aktuální snese šestnáctky, aniž by oko nějak slzelo, to o novém mondeu říct nejde. Insignia je cvalík, ale s proporcemi problém nemá, navíc má standardně o palec větší kola než je ve třídě obvyklé.
Avatar - iudex
25. 9. 2014 14:13
Re: Pěkné ale.....
Neviem, mám pocit, že dosť záleží od fotky, táto bledomodrá pridáva kilá, napr. tu v bielej to vyzerá podstatne lepšie, žiadna prerastenosť, dokonca by som povedal, že pôsobí štíhlo: [odkaz] Na tej fotke sa mi naozaj páči.
Avatar - wakantanka
27. 9. 2014 19:31
Re: Pěkné ale.....
Tak v tomto sa asi celkom nezhodneme. Mne teda Mondeo nejaké nakysnuté alebo proporčne nevyvážené nepripadá. Len je inak poňatý celkovo design oproti inej eu konkurencii a hrá na tzv. americkú nótu.
Avatar - Ham.
25. 9. 2014 11:14
To byl ten slavný den
kdy k nám byl zaveden tříválec s objemem dvou ošizených piv do skoro vyšší střední. :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
25. 9. 2014 11:17
Re: To byl ten slavný den
Pokud vím tak do Passatu se nedává ani 1,2 TSI ........... ale ten den kdy 1,0 TSI bude zaveden se blíží ... teď už budou mít alibi.
25. 9. 2014 11:27
Re: To byl ten slavný den
:-) :yes:
25. 9. 2014 11:34
Re: To byl ten slavný den
A to bylo řečí, když AR začla strkat do subkompaktu dvouválec s necelým litrem.

Jak říká klasik. Nová doba, litr nahrazuje dvoulitr.
25. 9. 2014 14:28
Re: To byl ten slavný den
Jo a starsi doba byla kdyz 2litr nahrazoval 3itr a puvodni doba byla kdyz mela myslim Alfa 21litrovy special.
Avatar - dewill
25. 9. 2014 11:55
Re: To byl ten slavný den
Shodou okolností dneska vyšel i článek, že litr atmosféra do fábie stačí. Asi ano...ale pokud motor stejného objemu nacpu o dvě třídy většího auta a nahoním výkon turbem, vyvstává mi nutně otázka jakou životnost ten motor bude mít, když bude tahat xset kilo víc..prostě svíčka, co hoří dvakrát jasněji, shoří dvakrát rychleji....
Avatar - Midlosek
25. 9. 2014 12:24
Re: To byl ten slavný den
Ne, ne, dnes ještě ne >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2014 13:27
Re: To byl ten slavný den
stridavy ...... stridavy...... slavny el. proud ;-) :yes:

za mna osobne mensie sklamanie po vyzorovej stranke... dovolim si tvrdit ze novy passat je z mojho pohladu zaujimavejsi :yes:

kazdopadne kolko ludi tolko chuti a nazorov... len preco s tym autom dva roky cakali na prichod do eu je dodnes na zamyslenie.... mnoho zakaznikov tymto ford stratil uz dnes...
25. 9. 2014 13:50
Re: To byl ten slavný den
Ford jednak asi dovyvijal, kedze ako sami tvrdia, europske Mondeo je dost odlisne od toho americkeho aj napriek vzhladu. Jednak ale si myslim, ze hlavny problem je prestahovanie vyroby z Genku do Spanielska, kedze v Belgicku mali dost vela kvalitativnych problemov. Predpokldam, ze z rovnakeho dovodu bude pomaly nabiehat aj S-Max a niekedy v blizkej buducnosti aj Galaxy (ak sa ho dockame).
25. 9. 2014 15:12
Re: To byl ten slavný den
Jo a kdy to bude? A u které značky?
25. 9. 2014 11:23
Benzínové motory
Ne, že by nešlo vydolovat z 1,5 150kW, ale nebude ten výkon u 1,5 o něco nižší? A udávaných 150 kW neplatí pro 2,0 s nižším výkonem?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
25. 9. 2014 11:35
Re: Benzínové motory
Myslím, že autor to pomotal.
1.5 EC by měl mít 160 hp
2.0 EC 203 a 240 hp
Avatar - Michal Fokt
25. 9. 2014 11:47
Re: Benzínové motory
Pomotal, máte pravdu, už je to zkorigováno.
Avatar - Midlosek
25. 9. 2014 12:32
Re: Benzínové motory
Tak ještě možná u 2,0 EB je to 149 a 179, ne 148 a 177 kW. A překvapením pro mě je automat u 1,5 EB ;-) .
Avatar - Michal Fokt
25. 9. 2014 12:40
Re: Benzínové motory
Možná, uvidíme, nejsou to oficiální data. :-)
Avatar - Midlosek
25. 9. 2014 12:45
Re: Benzínové motory
Nevím, data čerpám z oficiálního ceniku. Snad ho nebudou hned měnit ;-) .
Avatar - iudex
25. 9. 2014 13:12
Re: Nie je kôň ako kôň
Skôr si myslím, že ani v tom cenníku to nie je OK. Napr. silnejší dvojliter má písané: 179 kW/240k. To ale nesedí, 179 kW = 243k, resp. 240k = 176,5 kW. Keďže tento motor sa doteraz predával vo verzii 177 kW, predpokladám, že aj v novom Mondeu je tento variant.
Inak problém mohol vzniknúť aj pri údaji v konských silách, kde 1 kW = 1,36 k (PS, HP) = 1,34 BHP. Teda je otázne, či sa prepočítavalo zo štandardných "koní" (koeficient 1,36), alebo z britských koní (1,34).
Inak všetky problémy by sa vyriešili, ak by sme udávali výkon v jednotkách na to určených, teda v kilowattoch. Kôň je síce obvyklá, ale nesprávna jednotka výkonu a keďže každý kôň je inak silný, vznikajú zbytočné nedorozumenia.
Avatar - Ham.
25. 9. 2014 13:50
Re: Nie je kôň ako kôň
Britové mají na stránkách 158, 201 a 237 bhp, takže jak píšeš 177kW bude správně.
25. 9. 2014 17:20
Re: Nie je kôň ako kôň
V německém ceníku mají 149 (203) a 176 (240) kW (PS).
Avatar - Midlosek
25. 9. 2014 17:55
Re: Nie je kôň ako kôň
Tak jak tedy? Je v ceníku chyba, nebo z jakého ceníku pan Mička čerpá informace pro svůj další článek? Přistál mu snad v mailu od Fordu jiný opravený ceník, než ten co jsem dával v odkazu? Na stránkách ford.cz nic takového ke stažení není, tak mě to maličko zaráží.
25. 9. 2014 11:32
Posviťe si na Mondeo
Tady je akce u prodejců Fordu,kde si ho můžete prohlédnout:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2014 11:54
v USA pod nazvom Ford Fusion..
..tento model som mal pozicany v US na tyzden..bola to atmosfera hybrid..bolo uplne nove,najazdene asi 200mil..toto auto mozem len odporucit..tiche,priestranne a pohodlne..a priemerna spotreba po najazdeni 3500mil?6,3L na 100Km..po prepocte..bol to hybrid a asi 2 liter objem..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Midlosek
25. 9. 2014 12:22
Aktuální nabídka pro ČR - ceny a výbava
No, ceny u nás se zdají být přijatelné, ale jsou vyšší než předchozího doprodávaného modelu Mondea.
V Německu si už nějaký ten pátek můžou zakazníci objednat "nové" Mondeo dokonce za nižší cenu, něž stávající model, který se doprodává ;-) .
Aktuální ceník pro ČR si můžete stáhnout zde - [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
25. 9. 2014 13:15
Re: Aktuální nabídka pro ČR - ceny a výbava
Nevím, zda někdo předpokládá, že nová levnější generace je lepší kup za levnější peniz. Realita je samozřejmě taková, že poslední dobou automobilky vylepšuji zejména costcutting (viz maska nejnovějšího Passatu ve stylu Dacie (VW je vůbec mistr světa ve vydávání prostého, co nejlevnějšího, řešení za styl)). Ve výsledku může být dnes koupě dražšího staršího modelu (i díky slevám) mnohem zajímavější než koupě nového, levnějšího (ale neslevněného - prostě levnějšího se vším co k tomu patří) modelu. Je mi jasné, že se tak rozhodne jen pár exotů (dnes je totiž exotika myslet hlavou), ale ti určitě nebudou litovat ...
25. 9. 2014 14:07
Re: Aktuální nabídka pro ČR - ceny a výbava
Ano čistě pragmatický je nejlepší koupit odcházející model. Auto je většinou max odladěné netrpí nedostatky, které mají auta při uvedení na trh, apod. A samozřejmě cena srovnatelného auta u Mondea bude minimálně o 100 000 nižší možná í víc..

Ale lidí chce horkou novinku....
Avatar - Ozzman
25. 9. 2014 13:57
Střelci od boku
Tak pánové, kdo z vás ho viděl? A kdo z vás viděl nového Passata? >:D Že tu střílíte takhle soudy a moudra o neproporčnosti a o lepším interiéru u jednoho či druhého? >:D

Já tu čest měl a to dokonce 2x v Německu. To, co je tady na fotkách je hybridní fusion s nejakym divným paketem (nějaké nafouklé nárazníky a lemy + malá kola), takže opravdu jak knedlík vypadá. Normální Fusion/Mondeo je naprosto v pořádku. Komu se nelíbí proporce MK IV, nebude se mu líbit ani tato generace. Měl sem přímé porovnání s mým MK IV a auto vypadalo luxusněji ( nebyla to žádná top výbava, obyč 16, nebo 17 kola, žádné stříbrné lemy), byl to sedan. Interiér mne opravdu velmi překvapil, uhlazený, kvalitně slícovaný.. zde se nemá vůči Passatu vůbec za co stydět (B7, B8 sem neviděl).

Litrový třívalec bych taky nechtěl, ale když to bude jezdit, proč ne... řešil bych to, až se projedu, jestli je to taková slabota... koneckonců, Passat ještě nedávano nabízel 1.6MPI a taky si to pár lidí koupilo.. tohle horší nebude ;-)

Jinak šířka nabídky je opravdu pestrá, od dieslů po ecoboosty, 4x4, hybrid..... Tohle je plnohodnotný konkurent, řadiící se po bok Passatu a nechme testery a každého z nás, ať určí vítěze.. bude to těsné... Za mne je to zatím Ford ;-)
Rozbalit vlákno
2
25. 9. 2014 15:17
Re: Střelci od boku
Žádný litrový tříválec u nás v ceníku není!
Avatar - Ozzman
25. 9. 2014 15:46
Re: Střelci od boku
Psal jsem to před tím článkem o motorech a cenách, navíc tu je zase kopec plaček diky tomu litrovemu ecoboostu :-)
Avatar - Kubis001
25. 9. 2014 14:02
Dizajn Fordu nejde...
No je to bohužel opravdu americký Fusion. Ten jsem viděl naživo před rokem v USA a tam už neuchvátil. Takhle na fotkách to nevypadá ještě tak zle, ale naživo (a zacákané) je to takové designově obyčejné, prvoplánovité, takové laciné a ne moc pohledné.

Navíc z toho navíc všech stran, kromě zepředu, trčí staré, okoukané Mondeo!
Zadek, zadní světla, boční profil. Víceméně hned vidíte staré Mondeo.

Jako Facelift OK, jako nová generace nic moc.... Nemůžu si pomoct ale dizajn, jde u modrých pěkně z kopce...
Rozbalit vlákno
7
25. 9. 2014 15:23
Re: Dizajn Fordu nejde...
Když si nemůžeš pomoct tak si nepomáhej, to bude nejlepší. Kecy o Fordovském designu mne tady dostaly naposled u Focusu před faceliftem. Když s ním Ford vylezl tak tady spousta odborníku ( a jak známo na auto.cz jsou diskutéři jeden špičkový designer vedle druhého) psalo jak se to nikdy nebude prodávat. A fakt Ford neprodal Focusu ani jeden kus.
Avatar - Kubis001
25. 9. 2014 17:02
Re: Dizajn Fordu nejde...
Milý Petrko, tam venku kolem je Evropa a pokud se Fordu někde nedaří, tak je to tady v EU. Ač tě to možná překvapí, tak dizajn prodává a auta si kupují motoristé. Pokud se tady hodně motoristům a potenciální zákazníkům ten vzhled nelíbí, tak to je pro Ford prostě problém! Hádej proč podobné diskuze nejsou pod novým Mercedesem C? Ford Europe se nutně potřebuje vyhrabal z těch letitých ztrát díky roky padajícím prodejům. Právě Focus se v Evropě moc nechytil a Mondeo čekalo na novou generaci jako na smilování. Pokud má být facelift Focusu a nové Mondeo záchrana Fordu Europe na další roky dopředu, tak jim jako bývalý majitel Focusu můžu akorát přát hodně štěstí ....
25. 9. 2014 17:19
Re: Dizajn Fordu nejde...
Tvoje analýza stojí za velké kulové. Ano kolem je Evropa, a v Evropě je Ford druhou nejprodávanější značkou. A že má Ford v Evropě ztrátu ví i malé děti ve školce. A tytéž děti ví že Ford je americká značka a jako jediná V USA v době krize přežila bez vládní pomoci (to tedy znamená za svoje) a současně dotuje Evropu ve které konsoliduje svou výrobu pro dosažení černých čísel. A přesto že evropský trh již není prvořadým ani pro evropské značky tak na něj ještě Ford nerezignoval. Nicméně v rámci strategie One Ford nebude nadále vyvíjet speciálně auta pro evropský trh. A předpokládám že tvé schopnosti v řízení globálních firem či automobilek nebudou příliš velké, jinak by jsi už ťukal na dveře u Fordu a nesl jim novou strategii jak to v té Evropě vést.
Avatar - Kubis001
25. 9. 2014 17:48
Re: Dizajn Fordu nejde...
Mimochodem třeba Fordí Kurzarbait je taky státní podpora. Nevím co z toho příspěvku vidíš jako celoevropskou krizovou analýzu. Prostě tenhle design, je nejen podle mne, v Evropě minimálně kontroverzní. Hlavně, že ty jsi stratég a máš spočítáno, že tohle je zaručeně pravá cesta k zisku pro Ford Europe....
25. 9. 2014 18:14
Re: Dizajn Fordu nejde...
Tak naposledy, jestli čekáš že bude Ford vyrábět modely speciálně pro Evropu tak nebude.
Avatar - white label
25. 9. 2014 17:23
Re: Dizajn Fordu nejde...
Není to tak čermé, ale ani moc růžové...
[odkaz]
25. 9. 2014 18:17
Re: Dizajn Fordu nejde...
Argument by to byl dobrý, ovšem za předpokladu že by byl Ford jediný kdo dočasně zastavuje výrobu. Překvapivě to letos postihlo více značek.