Srovnám li interiér s novým passatem podle fotek, jde vidět, že ford šetřil a byl vyvíjen dříve, než passat. Passat sice také nejspíše šetřil, ale výsledek je daleko lepší..
To v podstate aj súčasný Passat vyzerá ako druhý facelift spred dvoch generácií. Očividne majú svoj okreh zákazníkov, ktorí preferujú evolúciu a nie revolúciu. Mne osobne sa ale Mondeo páči viac.
Ano, Passat se také už 3 generace drží z hlediska designu toho stejného. Jenže Passat nemá problém s proporcemi, naopak by se na něm mohly správné proporce vyučovat.
Ano, nejde o designový styl, ten má mondeo současný, myšleno aktuální fordovský, jde o proporce. Tohle je opravdu knedlík, kastle přebývá všude, z hlediska proporcí zaostává za čímkoliv z relevantní konkurence.
Nebol by som taký kritický, Insignia je podstatne nakysnutejšia, obdobne pretekal doterajší Passat. Tej hmoty je tam síce dosť, ale ako veľký problém to nevnímam, veľké kolesá a iná farba to spravia. Je ale pravda, že na základných 16" to bude asi zlé, bude to chcieť priplatiť za 18ky.
Passat tímhle vůbec netrpí, i ten aktuální snese šestnáctky, aniž by oko nějak slzelo, to o novém mondeu říct nejde. Insignia je cvalík, ale s proporcemi problém nemá, navíc má standardně o palec větší kola než je ve třídě obvyklé.
Neviem, mám pocit, že dosť záleží od fotky, táto bledomodrá pridáva kilá, napr. tu v bielej to vyzerá podstatne lepšie, žiadna prerastenosť, dokonca by som povedal, že pôsobí štíhlo: [odkaz] Na tej fotke sa mi naozaj páči.
Tak v tomto sa asi celkom nezhodneme. Mne teda Mondeo nejaké nakysnuté alebo proporčne nevyvážené nepripadá. Len je inak poňatý celkovo design oproti inej eu konkurencii a hrá na tzv. americkú nótu.
Shodou okolností dneska vyšel i článek, že litr atmosféra do fábie stačí. Asi ano...ale pokud motor stejného objemu nacpu o dvě třídy většího auta a nahoním výkon turbem, vyvstává mi nutně otázka jakou životnost ten motor bude mít, když bude tahat xset kilo víc..prostě svíčka, co hoří dvakrát jasněji, shoří dvakrát rychleji....
stridavy ...... stridavy...... slavny el. proud ;-):yes:
za mna osobne mensie sklamanie po vyzorovej stranke... dovolim si tvrdit ze novy passat je z mojho pohladu zaujimavejsi :yes:
kazdopadne kolko ludi tolko chuti a nazorov... len preco s tym autom dva roky cakali na prichod do eu je dodnes na zamyslenie.... mnoho zakaznikov tymto ford stratil uz dnes...
Ford jednak asi dovyvijal, kedze ako sami tvrdia, europske Mondeo je dost odlisne od toho americkeho aj napriek vzhladu. Jednak ale si myslim, ze hlavny problem je prestahovanie vyroby z Genku do Spanielska, kedze v Belgicku mali dost vela kvalitativnych problemov. Predpokldam, ze z rovnakeho dovodu bude pomaly nabiehat aj S-Max a niekedy v blizkej buducnosti aj Galaxy (ak sa ho dockame).
Skôr si myslím, že ani v tom cenníku to nie je OK. Napr. silnejší dvojliter má písané: 179 kW/240k. To ale nesedí, 179 kW = 243k, resp. 240k = 176,5 kW. Keďže tento motor sa doteraz predával vo verzii 177 kW, predpokladám, že aj v novom Mondeu je tento variant.
Inak problém mohol vzniknúť aj pri údaji v konských silách, kde 1 kW = 1,36 k (PS, HP) = 1,34 BHP. Teda je otázne, či sa prepočítavalo zo štandardných "koní" (koeficient 1,36), alebo z britských koní (1,34).
Inak všetky problémy by sa vyriešili, ak by sme udávali výkon v jednotkách na to určených, teda v kilowattoch. Kôň je síce obvyklá, ale nesprávna jednotka výkonu a keďže každý kôň je inak silný, vznikajú zbytočné nedorozumenia.
Tak jak tedy? Je v ceníku chyba, nebo z jakého ceníku pan Mička čerpá informace pro svůj další článek? Přistál mu snad v mailu od Fordu jiný opravený ceník, než ten co jsem dával v odkazu? Na stránkách ford.cz nic takového ke stažení není, tak mě to maličko zaráží.
..tento model som mal pozicany v US na tyzden..bola to atmosfera hybrid..bolo uplne nove,najazdene asi 200mil..toto auto mozem len odporucit..tiche,priestranne a pohodlne..a priemerna spotreba po najazdeni 3500mil?6,3L na 100Km..po prepocte..bol to hybrid a asi 2 liter objem..
No, ceny u nás se zdají být přijatelné, ale jsou vyšší než předchozího doprodávaného modelu Mondea.
V Německu si už nějaký ten pátek můžou zakazníci objednat "nové" Mondeo dokonce za nižší cenu, něž stávající model, který se doprodává ;-) .
Aktuální ceník pro ČR si můžete stáhnout zde - [odkaz]
Nevím, zda někdo předpokládá, že nová levnější generace je lepší kup za levnější peniz. Realita je samozřejmě taková, že poslední dobou automobilky vylepšuji zejména costcutting (viz maska nejnovějšího Passatu ve stylu Dacie (VW je vůbec mistr světa ve vydávání prostého, co nejlevnějšího, řešení za styl)). Ve výsledku může být dnes koupě dražšího staršího modelu (i díky slevám) mnohem zajímavější než koupě nového, levnějšího (ale neslevněného - prostě levnějšího se vším co k tomu patří) modelu. Je mi jasné, že se tak rozhodne jen pár exotů (dnes je totiž exotika myslet hlavou), ale ti určitě nebudou litovat ...
Ano čistě pragmatický je nejlepší koupit odcházející model. Auto je většinou max odladěné netrpí nedostatky, které mají auta při uvedení na trh, apod. A samozřejmě cena srovnatelného auta u Mondea bude minimálně o 100 000 nižší možná í víc..
Tak pánové, kdo z vás ho viděl? A kdo z vás viděl nového Passata? >:D Že tu střílíte takhle soudy a moudra o neproporčnosti a o lepším interiéru u jednoho či druhého? >:D
Já tu čest měl a to dokonce 2x v Německu. To, co je tady na fotkách je hybridní fusion s nejakym divným paketem (nějaké nafouklé nárazníky a lemy + malá kola), takže opravdu jak knedlík vypadá. Normální Fusion/Mondeo je naprosto v pořádku. Komu se nelíbí proporce MK IV, nebude se mu líbit ani tato generace. Měl sem přímé porovnání s mým MK IV a auto vypadalo luxusněji ( nebyla to žádná top výbava, obyč 16, nebo 17 kola, žádné stříbrné lemy), byl to sedan. Interiér mne opravdu velmi překvapil, uhlazený, kvalitně slícovaný.. zde se nemá vůči Passatu vůbec za co stydět (B7, B8 sem neviděl).
Litrový třívalec bych taky nechtěl, ale když to bude jezdit, proč ne... řešil bych to, až se projedu, jestli je to taková slabota... koneckonců, Passat ještě nedávano nabízel 1.6MPI a taky si to pár lidí koupilo.. tohle horší nebude ;-)
Jinak šířka nabídky je opravdu pestrá, od dieslů po ecoboosty, 4x4, hybrid..... Tohle je plnohodnotný konkurent, řadiící se po bok Passatu a nechme testery a každého z nás, ať určí vítěze.. bude to těsné... Za mne je to zatím Ford ;-)
No je to bohužel opravdu americký Fusion. Ten jsem viděl naživo před rokem v USA a tam už neuchvátil. Takhle na fotkách to nevypadá ještě tak zle, ale naživo (a zacákané) je to takové designově obyčejné, prvoplánovité, takové laciné a ne moc pohledné.
Navíc z toho navíc všech stran, kromě zepředu, trčí staré, okoukané Mondeo!
Zadek, zadní světla, boční profil. Víceméně hned vidíte staré Mondeo.
Jako Facelift OK, jako nová generace nic moc.... Nemůžu si pomoct ale dizajn, jde u modrých pěkně z kopce...
Když si nemůžeš pomoct tak si nepomáhej, to bude nejlepší. Kecy o Fordovském designu mne tady dostaly naposled u Focusu před faceliftem. Když s ním Ford vylezl tak tady spousta odborníku ( a jak známo na auto.cz jsou diskutéři jeden špičkový designer vedle druhého) psalo jak se to nikdy nebude prodávat. A fakt Ford neprodal Focusu ani jeden kus.
Milý Petrko, tam venku kolem je Evropa a pokud se Fordu někde nedaří, tak je to tady v EU. Ač tě to možná překvapí, tak dizajn prodává a auta si kupují motoristé. Pokud se tady hodně motoristům a potenciální zákazníkům ten vzhled nelíbí, tak to je pro Ford prostě problém! Hádej proč podobné diskuze nejsou pod novým Mercedesem C? Ford Europe se nutně potřebuje vyhrabal z těch letitých ztrát díky roky padajícím prodejům. Právě Focus se v Evropě moc nechytil a Mondeo čekalo na novou generaci jako na smilování. Pokud má být facelift Focusu a nové Mondeo záchrana Fordu Europe na další roky dopředu, tak jim jako bývalý majitel Focusu můžu akorát přát hodně štěstí ....
Tvoje analýza stojí za velké kulové. Ano kolem je Evropa, a v Evropě je Ford druhou nejprodávanější značkou. A že má Ford v Evropě ztrátu ví i malé děti ve školce. A tytéž děti ví že Ford je americká značka a jako jediná V USA v době krize přežila bez vládní pomoci (to tedy znamená za svoje) a současně dotuje Evropu ve které konsoliduje svou výrobu pro dosažení černých čísel. A přesto že evropský trh již není prvořadým ani pro evropské značky tak na něj ještě Ford nerezignoval. Nicméně v rámci strategie One Ford nebude nadále vyvíjet speciálně auta pro evropský trh. A předpokládám že tvé schopnosti v řízení globálních firem či automobilek nebudou příliš velké, jinak by jsi už ťukal na dveře u Fordu a nesl jim novou strategii jak to v té Evropě vést.
Mimochodem třeba Fordí Kurzarbait je taky státní podpora. Nevím co z toho příspěvku vidíš jako celoevropskou krizovou analýzu. Prostě tenhle design, je nejen podle mne, v Evropě minimálně kontroverzní. Hlavně, že ty jsi stratég a máš spočítáno, že tohle je zaručeně pravá cesta k zisku pro Ford Europe....