reklama


Ford Mondeo 3.0 V6 vs. Citroen C5 3.0 V6 - šestiválečníci

Ford Mondeo 3.0 V6 vs. Citroen C5 3.0 V6 - šestiválečníci

 
 

V našem duelu se utkaly dvě vrcholné verze známých modelů. Citroënova faceliftovaná cépětka s třílitrem a šetistupňovým automatem a Fordovo třílitrové Mondeo s 6st. manuálem v novém provedení Titanium X.

Šestiválcové motory ve vozech střední třídy tvoří často vrchol nabídky, který soupeří s prestižnější konkurencí srovnatelnými technickými daty, bohatou výbavou a určitým individualismem, který nejdražší zástupce daného modelu odlišuje od běžných provedení. Vždyť základní Mondeo i C5 můžete koupit za částky oscilující kolem šestisettisícové mety. Co tedy zvyšuje cenu o statisíce?

V našem duelu se utkaly dvě vrcholné verze známých modelů. Citroënova cépětka prodělala v září 2004 důkladnou inovační kůru, která přiostřila rozložité limuzíně rysy po vzoru menších modelů francouzské značky. S novými tvary se do momentálně nejreprezentativnějšího Citroënu dostala nová technika, přepracovaný interiér, inovované motory a převodovky. Dokud nepřijde větší C6 bude námi testovaný model tím nejlepším, co si bude moci manažer u značky Citroën pořídit. Nedávno jsme testovali velmi populární vznětovou verzi (test Citroënu C5 2.0 HDI 100 kW je zde), dnes se na pranýř dostal nejsilnější zážehový motor. Citroën C5 není u nás příliš populární. Za 11 měsíců se jich prodalo 253 kusů, z čehož třetina byla tvořena přestavbovými verzemi kombi s odpočtem DPH. Podíl vznětových motorů činí téměř 75%.

Fordovo Mondeo na českém trhu stále horko těžko soupeří se zasloužilým Volkswagenem Passat a na příchod nové generace wolfsburského bestselleru je proto třeba náležitě přezbrojit. Image Mondea zvyšují sportovní šestiválce v modelu ST 220 (test Ford Mondeo ST220 je zde), ale umírněnější zákazníci museli dosud volit slabší dvouapůllitrový šestiválec o výkonu 125 kW. Námi testované Mondeo je z omezené série Titanium X, se kterou jsme se již krátce svezli loni na podzim a která vyplňuje mezeru mezi dvěma šestiválci v současné nabídce. Mondeo patří v České republice mezi nejpopulárnější manažerské automobily. Za 11 měsíců letošního roku se jich prodalo 1273 kusů, z čehož čtvrtinu tvořily kombi s odpočtem DPH. Podíl vznětových motorů činí přibližně 70%.

Design

Dvě odlišné filozofie automobilek začínáme zkoumat již při statickém duelu. Citroën vyhlíží jako státnická limuzína. Už zvenku je zřejmé, že v interiéru bude hodně místa díky tvaru střechy. Nedávný facelift vrátil velkému Citroënu eleganci vozů z padesátých a šedesátých let, avšak praktičnost moderních Citroënů zůstává zachována. Silueta cépětky se vás snaží přesvědčit o tříprostorovém uspořádání, ale skutečnost je taková, že vzhůru se vyklápí rozměrné víko i se zadním sklem, tedy C5 zůstává liftbackem. Tvary předních a zadních světlometů jsou nápovědou k technicky vyspělému základu Citroënu C5. Světlejší šedá metalíza dává vyniknout mohutnosti vozu, i když vnějším rozměrům Mondea schází proti C5 jen pár milimetrů.

Ford nastolil cestu agresivní elegance se sportovními prvky karosérie. Akční model Titanium X se od běžných Mondeí liší sadou aerodynamických prvků, převzatých z verze ST220, chromovanou mřížkou chladiče a otvoru sání v nárazníku, chromovanými lištami u předních mlhovek, sníženým podvozkem (-15 mm), zatmavenými skly oken a 17palcovými koly z lehkých slitin, v našem případě nahrazenými koly ještě o jeden palec většími. Velká leštěná kola sice vypadala velmi pěkně, ale již po několika tisících kilometrech byla poznamenána řadou šrámů z parkovacích manévrů ve městě.

Komfortně orientovaný Citroën jsme museli snížit do základní parkovací polohy, aby při pohledu zepředu výrazně nepřevyšoval svého konkurenta. Ford s klasickým podvozkem s touto světlou výškou běžně jezdí, Citroën se po rozjezdu o několik milimetrů zvýší, díky hydropneumatickému podvozku. Delší i vyšší příď Citroënu dodává vozu majestátný vzhled, chromované prvky přídě Mondea Titanium X změkčují sportovní rysy verze ST220 na poněkud civilnější úroveň. Také zezadu působí Francouz rozložitěji, hlavní roli hrají rozměrná koncová světla a umístění registrační značky do nárazníku.

Interiér

Otevřením rozměrných dveří Citroënu se nám nabízí pohled do království komfortu a prostoru. Verze Exclusive je na přání dodávána v kombinaci šedé a béžové barvy přístrojové desky, čalounění je vyvedeno v semiši a umělé kůži Alcantara. Sedadla mají blízko ke klubovým křeslům. Vpředu sedící cestující mají každý svou loketní opěrku a nepřeberné možnosti elektrického nastavení polohy sedadel. Jakmile se uvelebíte za volantem, uvědomíte si velkorysost nabízeného prostoru. V Citroënu C5 jsme naměřili vnitřní šířku 1570 mm, což je jedna z nejlepších hodnot ve třídě. Velký podíl na pocitu prostoru má vpřed posunutý počátek předního skla, subjektivně dobře působí také světlý interiér. Výrobce cépětky se snažil zakrýt jeho třídní původ aplikací lišty z imitace dřeva i zvláštních povrchů některých dílů interiéru, ale obyčejný volant (i když obšitý kůží) a plast hlavního dílu přístrojové desky do nového třídního zařazení příliš nazapadají. Místa vzadu je také nadbytek, třetího cestujícího vzadu potěší téměř rovná podlaha. Za zadními sedadly je průměrný (471 l), ale ukázkově přístupný zavazadlový prostor. Při sklápění sedadel není třeba demontovat opěrky hlav, vzniklá plocha je téměř rovná a umožní převážet předměty o délce 1720 mm. Kdo potřebuje ještě více, zvolí zřejmě verzi Break. Čtyři klasické kruhové přístroje před řidičem doplňuje teploměr mazacího oleje. Středová konzole s integrovaným ovládáním rádia, klimatizace a některých funkcí vozu je shodná se stejným dílem v sesterském Peugeotu 407. Hraví řidiči přemíru tlačítek ocení, ti ostatní budou zpočátku zmateni.

Sportovní duch interiéru Mondea ST220 je v luxusním Titaniu patrný i po jisté výkonové degradaci. Sedadla vyrobená v kombinaci pravé kůže a umělé kůže Alcantara sice již nenesou logo firmy Recaro, ale stále je lze označit za velmi dobrá, se sportovním tvarováním a jistým bočním vedením. Jejich elektrické seřízení není možné v tolika směrech jako u C5, ale běžným postavám to asi vadit nebude. V interiéru Titania X jsou části obložení přístrojové desky vyhotoveny v kovu imitujícím materiál, který dal tomuto modelu jméno.

V Mondeu je podstatně těsněji v oblasti loktů a ramen. Volba materiálů je podle nás lepší v luxusním Mondeu, podobně jako zpracování jednotlivých plastových dílů a jejich slícování. Přístrojová deska Mondea nabízí intuitivní ovládání, středová konzole je jednoduchá, ale rádio a několik dalších spínačů pod ním jsou až příliš nízko, za řadící pákou. Audiosoustava Sony ve Fordu měla lepší zvuk než ta v Citroënu C5 (příplatková audiosoustava JBL), ale design by mohl být lépe sladěn s celkovým provedením interiéru. Vzadu sedící pasažéři mají k dispozici individuálně nastavitelný audiosystém. Sklopením sedadel vznikne plocha se schodem o výšce 70 mm, převážet lze předměty o délce 1,6 m.

Motor a převodovka

Tabulkové údaje dvou srovnávaných automobilů slibovaly podobné předváděné výkony, ale skutečnost byla výrazně odlišná. Už vzhled exteriéru a odlišný přístup k provedení interiéru měly napovědět, že použití těchto automobilů bude mít svá specifika. Tak především V6 v Citroënu je v nabídce výhradně s novým šestistupňovým automatem, kdežto V6 ve Fordu je v nabídce výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. To zapadá do celkového obrazu, který jsme si začali o této dvojici utvářet.

Komfortní naladění interiéru Citroënu je potvrzeno i po nastartování. Šelest šestiválce se neobtěžuje proměnit v nic vydatnějšího do té doby, než mu pořádně šlápnete na krk a ani pak nejde o žádný rykot. Rozjezdy a řazení jsou ukázkově měkké, šest rychlostních stupňů již velmi dobře pokrývá charakteristiky zážehového motoru. Chování klasické automatické převodovky v manuálním režimu pořád ještě není pro řidiče zvyklého na práci s řadící pákou to pravé. Sportovní režim sice umožňuje vytáčet motor do šesti tisíc otáček, rychlé sešlápnutí plynu vyprovokuje podřazení i o dva rychlostní stupně dolů, ale prodlevy při vynuceném přeřazení v sekvenčním modu jsou dlouhé (více o této převodovce najdete v testu Peugeotu 407 SW 3.0 V6). Po pravdě řečeno, Citroën C5 se necítí být sportovcem, ale spíše rychlým a komfortním služebníkem na dlouhé cesty a z toho také vyplývá definice cílové skupiny zákazníků.

Manuální převodovka ve Fordu paradoxně dává řidiči příležitost vychutnat si kvality šestiválcového agregátu. Ne, že by motor V6 koncernu PSA nebyl dobrý, ale přímý kontakt s chováním motoru automat zkrátka neposkytuje. Umravněný třílitr z verze ST 220 (166 kW) dává 150 kW při 6000 ot./min a výše položené maximum točivého momentu než v případě Citroënu. Subjektivně hodnotíme reakce motoru Mondea jako lepší, ale lví podíl na tom má manuální převodovka s krátkým prvním a druhým rychlostním stupněm. Sportovní jízdu má Mondeo 3.0 V6 tuze rádo, nechá si však líbit i pojížďky rychlostí 50 km/h na 6. rychlostní stupeň. Motor pak bez jakýchkoliv protestů pracuje v pouhých devítistech otáčkách(!). Přišlápnutím pedálu plynu se v motoru probudí geny ST220 a automobil se za jadrného zvuku řítí neuvěřitelně snadno kupředu.

Jízda

Při vysokých dálničních rychlostech umí francouzská limuzína pečovat o posádku s noblesou, která byla vždy Citroënům vlastní. Motor přede v okolí předpisových 130 km/h mezi 2000 a 3000 ot./min, interiér se i na povrchu naší nejstarší dálnice ladně pohupuje.

O komfort na palubě se zasloužilo hydropneumatické pérování Hydractive III. Ačkoliv to marketing Citroënu umně zamaskoval, třílitrový šestiválec je jen jedním ze dvou modelů C5, jejichž podvozek je vybaven podvozkem Hydractive III Plus, tedy se třemi pružícími jednotkami na nápravu. Tento systém využívá dva stavy pérování: měkký a tvrdý. Základní měkké pérování je samočinně přepnuto do tvrdého pérování na základě aktuálního jízdního stylu řidiče, který je vyhodnocen počítačem. V tomto režimu se prostřední pružící jednotka nepodílí na odpružení a tlumení, levá a pravá strana pružícího a tlumícího systému nejsou propojeny. Řidič může tvrdé pérování naordinovat stiskem tlačítka Sport mezi sedadly. Tuto změnu lze zaznamenat až po chvíli ostřejší jízdy s velkými změnami bočního zrychlení a rychlých změnách polohy otevření škrtící klapky. Tak jako všechny hydropneumatické systémy odpružení, udržuje i Hydractive III Plus světlou výšku vozu samočinně, nezávisle na aktuálním zatížení. Na krátké příčné nerovnosti je však i vyspělý systém Hydractive III Plus krátký a do karosérie se pak přenese tupý náraz narušující převažující klid.

Aktivní bezpečnost při jízdě na dálnici zvyšuje u nových Citroënů systém AFIL, upozorňující řidiče na neúmyslné opuštění jízdního pruhu vibracemi na odpovídající straně sedadla. AFIL lze vypnout tlačítkem na přístrojové desce. My jsme AFIL samozřejmě opět vyzkoušeli. Sedadlo vás upozorní pokaždé, když při rychlosti nad 80 km/h přejedete čáru (krajnici nebo středovou), aniž byste použili ukazatel směru. Poprvé když to zkoušíte jde o překvapení, později v krizové situaci může AFIL pomoci.

S 1,6 tuny těžkým Citroënem C5 jsme na městském okruhu dosáhli spotřeby 16,5 l/100 km, rychlá jízda na dálnici působí vír v nádrži který pohltí přibližně 13-14 litrů každých 100 km a jen s velkým obtížemi je možno prorazit desetilitrovou hranici spotřeby paliva, při velmi opatrné jízdě mimo město. Za celý test jsme na palubním počítači odečetli spotřebu 12,8 l/100 km.

Mondeo má výrazně sportovnější podvozek, poskytující řidiči takřka dokonalý kontakt s vozem. Překonávání městských retardérů malými rychlostmi je překvapivě komfortní, ale na nekvalitní silnici jsou limitem komfortu nízkoprofilové pneumatiky a celkové sportovní naladění automobilu.

Spotřebu lze mít ve Fordu díky manuální převodovce lépe pod kontrolou. Sportovní rychlá jízda po klikatých silnicích s kvalitním povrchem, kterou by Citroën přijímal jen s nelibostí, je ve Fordu radostí vykoupenou patnáctilitrovou spotřebou. Stejný šedesátikilometrový úsek (z toho třetina dálnice) jsme vyzkoušeli projet s minimální spotřebou. Výsledkem byl rychlostní průměr 65 km/h a průměrná spotřeba 8,3 l/100 km. Za celý test jsme s Fordem dosáhli spotřebu 11,3 l/100 km.

Cena

Srovnávané automobily neusilují o stejného zákazníka a přece vychází vzájemné cenové srovnání velmi podobně.

Citroënův komfortní šestiválec s automatem přijde na 919.000,- Kč, Fordovo sportovněji orientované Titanium X přijde na 956.900,-Kč. Výbavy jsou však odlišné. Zatímco Citroënu schází ze zbytných prvků příplatkové výbavy prakticky jen metalický lak (+14.500,-), vyhřívaná přední sedadla (+8.500,- č) a paket Ambiance Alcantara (+15.000,-), u Mondea se připlácí za tempomat (+14.000,-), xenonové světlomety (+35.000,-), parkovací asistent (+16.900,-), metalický lak (+14.500,-), vyhřívaná sedadla (+8.900,-). U Fordu z řady Titanium ušetříte za sériový metalický lak.

I po dorovnání výbav vychází o několik desítek tisíc levněji Citroën, který nabízí navíc kolenní airbag pro řidiče, bixenonové samonatáčecí světlomety a excelentní výsledek crashtestu Euro NCAP.

Výslednou známku sestavenou z dílčích hodnocení si najděte pod tímto textem. Doporučení je to však spíše teoretické. Zájemci o rychlý a extrémně pohodlný vůz na dlouhé cesty i po méně kvalitních silnicích a dálnicích budou podmínečně spokojeni s Fordem Mondeo a chvála bude směřovat k Citroënu, vyznavači sportovní jízdy by kroutili hlavou nad volbou jménem Citroën C5. Čistě ekonomické hledisko by nakonec hovořilo pro Ford, který bude vykazovat po letech provozu menší ztrátu hodnoty než méně oblíbený Citroën, v jehož neprospěch hovoří i přítomnost automatické převodovky a vyšší spotřeba.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C5 3.0 V6 Exclusive

Cena v základní výbavě: 919 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 025 500 Kč

Základní výbava:čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, kolenní airbag řidiče, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, výškově i podélně nastavitelné opěrky hlavy na předních sedadlech, automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy, ESP + ASR + ABS + EBD + EBA + automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brždění, variabilní posilovač řízení, palubní počítač, tempomat, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, automatické zapnutí světel při snížené viditelnosti, detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, parkovací asistent vpředu a vzadu, alarm s ultrazvukovým prostorovým čidlem, superzamykání, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bi-xenonové samonatáčecí světlomety s výsuvnými ostřikovači, inteligentní odpružení hydractive 3 PLUS, automatická regulace světlé výšky vozidla, automatická dvouzónová klimatizace s atermickým čelním sklem, klimatizovaná přední schránka u spolujezdce, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, samočinné sklápění pravého zrcátka při couvání, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, rádio RD3 (AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, dálkové ovládání), výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, el. nastavení sedadel řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, výškově nastavitelné přední a zadní loketní opěrky, pack Ambiance Moara: velurové čalounění MOARA, kožený volant, obložení interiéru v imitaci dřeva, bodové osvětlení prahů dveří, horizontální síť na uchycení nákladu v zavazadlovém prostoru, kola z lehkých slitin 16" „Suzuka“

Výbava testovaného vozu:metalíza (+14.500,-), systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (+25.000,-), pack Ambiance Alcantara (+15.000,-), Audiosystém JBL: rádio RD4 ( přehrávač CD / MP3 ), zesilovač JBL o výkonu 240 W, měnič CD na 6 disků, 8 x repro (+44.000,-), Alarm (+8.000,-)

Ford Mondeo 3.0 V6 Titanium X

Cena v základní výbavě: 956 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 080 500 Kč

Základní výbava:dvoustupňový airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, ABS, palubní počítač, brzdový asistent EBA, TCS, ESP, elektronicky řízená klimatizace, posilovač řízení, imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s osvětlením prostoru pod zrcátky, dešťový senzor a samočinná aktivace světlometů při snížené viditelnosti, elektricky nastavitelná výška sedadla řidiče a spolujezdce, nastavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče, nastavitelná bederní opěrka u sedadla spolujezdce, sportovní odpružení (snížení o 15 mm), potahy Alcantara, zadní loketní opěrka, 3 zadní opěrky hlavy, kožený volant, hlavice řadící páky v metalickém provedení, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním proti oslnění, ICE 49: Rádio / CD 6000, dálkové ovládání na sloupku řízení, 4 reproduktory, kola z lehkých slitin 17“x6.5 se 7 paprsky, pneumatiky 205/55 R17, kliky dveří v barvě karoserie, aerodynamické přední a zadní nárazníky v barvě karoserie a zabudované přední mlhové světlomety se stříbrnými rámečky, metalický lak, vnější zrcátka v barvě karoserie, vyhřívané čelní sklo (včetně vyhřívaných trysek ostřikovačů), ostřikovače světlometů

Výbava testovaného vozu:tempomat (+14.000,-), xenonové světlomety (+35.000,-), parkovací asistent (+16.900,-), vyhřívaná a ventilovaná sedadla řidiče a spolujezdce (+13.500,-), Alarm s vnitřním prostorovým senzorem (+7.900,-), volant v kombinaci dřevo-kůže (+8.300,-), ICE 57: Rádio / CD (Sony), CD měnič na 6 CD, dálkové ovládání na sloupku řízení, audio systém pro zadní sedadla (2 zásuvky pro sluchátka a nezávislé ovládání autorádia), 4 reproduktory (+18.000,-), kola z lehkých slitin 18x7.5 palců (+10.000,-)

Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy

Japonské město Iruma zavedlo inovativní způsob, jak…

V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli

Na severovýchodě Bulharska dnes vykolejil a následně…

EET dopadla i na čajovny. Náklady minimální, přínosy žádné a práce navíc, zní z provozoven EET dopadla i na čajovny. Náklady minimální, přínosy žádné a práce navíc, zní z provozoven

„Je to problém navíc, když to řeknu slušně,“ prozradila…

Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už…

 
Technické údaje
Motor Citroën C5 3.0 V6 ExclusiveFord Mondeo 3.0 V6 Titanium X
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29462967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 152 / 6000150 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 3750263 / 4900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.67.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 17.7 / 7.2 / 1015.1 / 7.5 / 10.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / 1315460 / 1370
Objem nádrže (l):6558
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1589 / 5101475 / 520
Rozměr pneu:215/55 R16225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 47454731
b) šířka (mm): 17801812
c) výška (mm): 14761415
d) rozvor (mm): 27502754
e) rozchod vpředu (mm): 15281522
f) rozchod vzadu (mm): 14951537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110940 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 910700 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920900
k) šířka vpředu (mm): 15701480
l) šířka vzadu (mm): 15701480
délka sedáku vpředu (mm): 520510
délka sedáku vzadu (mm): 500490
výška opěradla vpředu (mm): 630620
výška opěradla vzadu (mm): 580600
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Citroën C5 3.0 V6 Exclusive Ford Mondeo 3.0 V6 Titanium X
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 8
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 7 9
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 7 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10 10
Tah v nižších otáčkách: 7 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8 8
Spotřeba: 6 7
Odstupňování převodovky: 9 8
Snadnost řazení: 0 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 7
Účinnost brzd: 8 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,16 8,23
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Ojetý Ford Mondeo Kombi: Sázka na benzin 2.0 Duratec Ojetý Ford Mondeo Kombi: Sázka na benzin 2.0 Duratec

Minulá generace Fordu Mondeo patří k velmi oblíbeným…

Ojetý Ford Mondeo 2.0 TDCi: Diesel vybírejte pečlivě Ojetý Ford Mondeo 2.0 TDCi: Diesel vybírejte pečlivě

Ford Mondeo se řadí mezi vyhledávané ojetiny již řadu…

 



 
Konec bestií skupiny B v rallye: Krátká, ale slavná éra dospěla do finiše před 30 lety

Konec bestií skupiny B v rallye: Slavná éra skončila před 30 lety

Dnes 08:00

Pětiletá éra skupiny B je považována za nejlepší období světových automobilových soutěží.




Blesk.cz

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců. Mají bránit národ

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců.…

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už přilákalo do svých řad přes 30…

Žirafy vymírají: Staly se ohroženým druhem, problémy s chovem mají i zoo

Žirafy vymírají: Staly se ohroženým druhem, problémy…

Žirafy se nově dostaly na seznam ohrožených druhů. Ve volné přírodě těchto savců s dlouhým krkem žije méně než…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb z Alcronu k babiččině peci?

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb…

Minulý týden se vyhlašovaly nej restaurace, a to hned ve dvou anketách: svůj žebříček zveřejnil Grand Restaurant…

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

 
 
reklama