Ford Mondeo: S faceliftem přijde 2,2 TDCi (147 kW), později i 1,6 EcoBoost
Se vzhledem faceliftovaného Fordu Mondeo jsme vás seznámili již dříve. Nový přední nárazník nese výraznější šestiúhelníkový nasávací otvor. Po jeho stranách se nad mlhovkami objevily pásy světelných diod pro denní svícení. Další změnou je přemístění bočních směrovek do krytů zpětných zrcátek, nová grafika zadních světel s diodovou technikou a u všech karosářských verzí upravené víko zavazadlového prostoru.
Uvnitř Mondea je nová středová konzola, výplně dveří a střešní panel s ambientním osvětlením světelnými diodami. Ford také připravil nový navigační systém a nový ovládací panel rádia.
Z úsporných verzí ECOnetic přebíra faceliftované Mondeo některé systémy. Jedná se především o pokročilé dobíjení Smart Regenerative Charging, ukazatel vhodného okamžiku řazení a uzavírání otvorů v masce chladiče Active Grill Shutter, které umožňuje lepší kompromis mezi nízkým odporem vzduchu a účinným chlazením motoru.
Ještě podstatnější jsou ale změny v nabídce motorů. Základní zážehová šestnáctistovka s variabilním časováním ventilů Ti-VCT posílila o 7 kW na 88 kW.
Přeplňovaný motor 2,0 EcoBoost SCTi se představil už na jaře, s faceliftem dostane Mondeo jeho silnější variantu. Ta má udávaný výkon 176 kW, při zvýšení výkonu došlo i k posunutí maxima točivého momentu na 340 Nm. Navýšení výkonu bylo dosaženo přeprogramováním řídicí jednotky a úpravou výfukového potrubí s turbodmychadlem Borg Warner K03. K motoru se standardně dodává šestistupňová dvouspojková převodovka PowerShift.
Z benzinových agregátů jen 2,0 Duratec (107 kW) zůstává bez změny technických parametrů.
Ford Mondeo 2011 - technická data | ||||
Motor | 1,6 Duratec | 2,0 Duratec | 2,0 EcoBoost | 2,0 EcoBoost |
Převodovka | 5M | 5M | 6DS | 6DS |
Zdvihový objem [cm3] | 1596 | 1999 | 1999 | 1999 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/6300 | 107/6000 | 149/6000 | 176,5/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4100 | 190/4500 | 300/1750-4000 | 340/1900-3500 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 | 232 | 246 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 | 9,9 | 7,9 | 7,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 7,2 | 7,7 | 7,7 |
Místo turbodieselu 1,8 TDCi Ford nasadí nejslabší verzi svého vznětového dvouiltru. Ta dosahuje také 85 kW, avšak maximum točivého momentu je 300 Nm (+20 Nm). Hlavní novinkou u turbodieselu je ale posílení motoru 2,2 Duratorq TDCi.
Nejsilnější ze všech dosavadních motorů Duratorq dostal nové vstřikování, úpravou prošel tvar spalovacích prostorů, má modifikované turbodmychadlo (tlak 1,8 bar místo dosavadních 1,5 bar) a nový filtr pevných částic s aktivní vrstvou (cDPF). Výkon narostl o 18 kW na 147 kW (200 koní), maximum točivého momentu se posunulo o 20 Nm na 420 Nm (při overboost dočasně 450 Nm). Kombinovaná spotřeba je přitom jen 6,0 l/100 km.
Menších úprav se dočkal také motor 2,0 Duratorq TDCi, který nyní ve všech svých variantách vyhovuje emisní normě Euro 5.
Ford Mondeo 2011 - technická data | ||||
Motor | 2,0 Duratorq | 2,0 Duratorq | 2,0 Duratorq | 2,2 Duratorq |
Převodovka | 6M | 6M (6DS) | 6M (6DS) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 1997 | 2179 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/3700 | 103/3750 | 120/3750 | 147/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/1500-2250 | 320/1750-2750 | 340/2000-3250 | 420/1750-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 210 (205) | 220 (215) | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,2 | 9,5 (10,2) | 8,9 (9,5) | 8,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,3 (5,6) | 5,3 (5,6) | 6,0 |
V nejbližších měsících se objeví další pohonné jednotky v čele s motory Ford EcoBoost a Duratorq TDCi o objemu 1,6 l. Bližší informace budou dostupné později.