Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo: S faceliftem přijde 2,2 TDCi (147 kW), později i 1,6 EcoBoost

Diskuze (82)
Před velkou premiérou na autosalonu v Paříži byl v Moskvě představen Ford Mondeo ve své faceliftované podobě. Kromě jeho podoby jsou už známy také technické parametry modernizovaného modelu.

Se vzhledem faceliftovaného Fordu Mondeo jsme vás seznámili již dříve. Nový přední nárazník nese výraznější šestiúhelníkový nasávací otvor. Po jeho stranách se nad mlhovkami objevily pásy světelných diod pro denní svícení. Další změnou je přemístění bočních směrovek do krytů zpětných zrcátek, nová grafika zadních světel s diodovou technikou a u všech karosářských verzí upravené víko zavazadlového prostoru.

Uvnitř Mondea je nová středová konzola, výplně dveří a střešní panel s ambientním osvětlením světelnými diodami. Ford také připravil nový navigační systém a nový ovládací panel rádia.

Z úsporných verzí ECOnetic přebíra faceliftované Mondeo některé systémy. Jedná se především o pokročilé dobíjení Smart Regenerative Charging, ukazatel vhodného okamžiku řazení a uzavírání otvorů v masce chladiče Active Grill Shutter, které umožňuje lepší kompromis mezi nízkým odporem vzduchu a účinným chlazením motoru.

Ještě podstatnější jsou ale změny v nabídce motorů. Základní zážehová šestnáctistovka s variabilním časováním ventilů Ti-VCT posílila o 7 kW na 88 kW.

Přeplňovaný motor 2,0 EcoBoost SCTi se představil už na jaře, s faceliftem dostane Mondeo jeho silnější variantu. Ta má udávaný výkon 176 kW, při zvýšení výkonu došlo i k posunutí maxima točivého momentu na 340 Nm. Navýšení výkonu bylo dosaženo přeprogramováním řídicí jednotky a úpravou výfukového potrubí s turbodmychadlem Borg Warner K03. K motoru se standardně dodává šestistupňová dvouspojková převodovka PowerShift.

Z benzinových agregátů jen 2,0 Duratec (107 kW) zůstává bez změny technických parametrů.

Ford Mondeo 2011 - technická data
Motor1,6 Duratec2,0 Duratec2,0 EcoBoost2,0 EcoBoost
Převodovka5M5M6DS6DS
Zdvihový objem [cm3]1596199919991999
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6300107/6000149/6000176,5/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4100190/4500300/1750-4000340/1900-3500
Max. rychlost [km/h]195210232246
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,97,97,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,87,27,77,7

Místo turbodieselu 1,8 TDCi Ford nasadí nejslabší verzi svého vznětového dvouiltru. Ta dosahuje také 85 kW, avšak maximum točivého momentu je 300 Nm (+20 Nm). Hlavní novinkou u turbodieselu je ale posílení motoru 2,2 Duratorq TDCi.

Nejsilnější ze všech dosavadních motorů Duratorq dostal nové vstřikování, úpravou prošel tvar spalovacích prostorů, má modifikované turbodmychadlo (tlak 1,8 bar místo dosavadních 1,5 bar) a nový filtr pevných částic s aktivní vrstvou (cDPF). Výkon narostl o 18 kW na 147 kW (200 koní), maximum točivého momentu se posunulo o 20 Nm na 420 Nm (při overboost dočasně 450 Nm). Kombinovaná spotřeba je přitom jen 6,0 l/100 km.

Menších úprav se dočkal také motor 2,0 Duratorq TDCi, který nyní ve všech svých variantách vyhovuje emisní normě Euro 5.

Ford Mondeo 2011 - technická data
Motor2,0 Duratorq2,0 Duratorq2,0 Duratorq2,2 Duratorq
Převodovka6M6M (6DS)6M (6DS)6M
Zdvihový objem [cm3]1997199719972179
Válce/ventily4/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/3700103/3750120/3750147/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1500-2250320/1750-2750340/2000-3250420/1750-3000
Max. rychlost [km/h]192210 (205)220 (215)230
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,29,5 (10,2)8,9 (9,5)8,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,3 (5,6)5,3 (5,6)6,0

V nejbližších měsících se objeví další pohonné jednotky v čele s motory Ford EcoBoost a Duratorq TDCi o objemu 1,6 l. Bližší informace budou dostupné později.

Diskuze (82)
27. 8. 2010 15:13
Re: Mondeo
..svatá prostoto,... bože dej, ať tě NIKDY na silnici nepotkám a ani nikdo z mých blízkých - totéž platí i tvém spoludikutérovi :-O
27. 8. 2010 11:50
Re: RE
No nevim nevim, mam najeto 30 000 a neco takoveho se mne jeste nestalo. Jednou jsem sledoval na dalnici spotrebu a byla nejakou dobu zvysena a po par minutach klesla o litr dolu (jel jsem konstantne 120 po rovine v noci po dalnici na tempomat), tak predpokladam, ze to byla regenerace. Ale jiny podivny projev jsme nikdy nepozoroval. Problemy volnobehu jsem mel, kdyz jsem mel zrejme jiz pridrene trysky na minulem mondeu.
Avatar - iudex
27. 8. 2010 10:05
ECOBOOST 1,6 - nová info
Tak podľa najnovších informácií 1,6 EcoBoost v Mondeu bude mať 160 koní (118 kW) a bude v ponuke na jeseň (objednávať sa bude dať od septembra/září).
Avatar - iudex
27. 8. 2010 08:55
Re: Budoucí EcoBoost 1,6
Myslím, že odpoveď môžeš čiastočne hľadať pri Insignii 1,6turbo. Rovnako veľké auto, rovnaký motor s identickým výkonom, spotreba extrémne vysoká (teda na pomery 180 koní primeraná, ale s ohľadom na objem motora neúmerná - viď test na auto.cz: spotreba cez 10l: [odkaz] Insignia potvrdzuje, že downsizing nie vždy funguje a fyziku (hmotnosť) človek neoklame. Obávam sa, že obdobné to bude i s Mondeom. 8-s
27. 8. 2010 08:47
Budoucí EcoBoost 1,6
Dokážete někdo odhadnout, jak bude v Mondeu šlapat EcoBoost 1,6? Papírový výkon má velký (tuším 132 kW), ale aby to nemělo nakonec větší spotřebu než EcoBoost 2,0. Objem tam chybí a tak se to možná bude muset více točit než dvoulitr. Co myslíte?