Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI – Designem skryté stěhování

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI – Designem skryté stěhování

 
 

Schválně: taky jste se loni při představení Mondea kombi s obavou ptali, zda elegantnější karoserie neubere na objemu zavazadelníku? Čísla už známe, takže zbývá jen vše ověřit prakticky.

Kombi byla u Mondea oblíbená varianta zvláště v poslední generaci a počet proslule protáhlých a typicky hranatých vozů na českých silnicích je nejlepším důkazem popularity.

Začněme tedy zezadu: Pod snadno otevíratelným víkem zavazadelníku čeká jeskyně s kapacitou 494, 542 nebo 554 litrů podle toho, zda vezete plnohodnotnou rezervu, kolo na dojetí nebo soupravu na opravy. Námi testovaná prostřední možnost znamená, že pod podlahou ukryjeme v plastových boxech kompletní povinnou výbavu a ještě pár drobností.

obrázek [555 x 356]
 

Zavazadelník sám je ovšem prost jakékoli revolučnosti – roletu (bez příplatku, což je zázrak) musíte stáhnout zpět k pátému sedadlu ručně a opěradla zadních sedadel také nelze sklápět dálkově. Z jednoduchosti je ale přednost: západky rolety vypadají robustně a sklápění opěradel je dokonce dvoustupňové. Pokud vám jde jen o délku zavazadelníku, stačí sklopit skutečně jen dělené opěradlo. Pokud toužíte po zcela rovné ploše, lze před tím sklopit do kolmé polohy i sedák. A co je podstatné – i s takto maximalistickou úpravou lze přední sedadla posunout až do nejzazší polohy.

Zvenčí působí vůz mnohem méně prakticky a méně užitkově než předchůdce, zdařileji také maskuje skutečné rozměry. Vrcholná výbava přidává množství chromu na přídi a zatmavená zadní okna dílo dovršují – tohle auto nedělá dojem stěhováku.

obrázek [555 x 360]
 

Námi testovaný vůz byl také vybaven prvky, které jsme u Fordu testovali premiérově. Na špici praktičnosti je nepochybně hillholder, který funguje bezchybně i na skutečně mírných sklonech. Bez příplatku mají všechna Mondea také skvělé bezzátkové víčko nádrže, které navíc zabraňuje načerpání „opačného“ paliva. Bezklíčové startování s tlačítkem napravo od volantu je sice spolehlivé a praktické, ale dálkový ovladač stejně musíme při příchodu k vozu nahmatat – jinak bychom totiž neotevřeli dveře. Z vozu je také poměrně omezený výhled zadním oknem, naopak i relativně malá zrcátka poskytují výhled dostatečný. Parkovací asistent je pochopitelně za příplatek.

obrázek [555 x 335]
 

Samostatnou kapitolu si zaslouží maximalistický a barvami hýřící centrální displej, kterému nestačil klasický prostor mezi dvěma hlavními kruhovými přístroji a ukousl ještě polovinu otáčkoměru. Zobrazované údaje jsou dobře čitelné, ovládání křížovým tlačítkem na volantu ale v některých položkách menu není zcela intuitivní. Adaptivní tempomat je využitelný i v nejhorších podmínkách, které jsme mu dokázali vymyslet a zvládl jak páteční průjezd uzávěrami na D1, tak náhlé brzdění autobusu bez brzdových světel na okresce.

obrázek [555 x 209]
 

Dvoulitrový turbodiesel s maximálním výkonem 103 kW opět potěšil svým utlumením, spotřeba se podobně jako u dříve testovaného liftbacku pohybuje mezi 7 až 9 litry na 100 km, což ve spojení se sedmdesátilitrovou nádrží umožňuje až tisícikilometrový dojezd.

Až na naše vyloženě hnidopišské poznámky o rozevlátém designu ovladačů nelze mít k vozu podstatnější výhrady – s výjimkou ceníku. Ford si zjevně hodně věří, když proti nikoli slabé konkurenci nasazuje takovou kombinaci základních výbav ve spojení s rozsáhlým a dosti drahým seznamem příplatků. Zájem ukáže trh, my můžeme v rubrice kombi zatím jen konstatovat, že s tímto vozem si automobilka věří oprávněně.

První cena vozu599.900,- (1.6 81 kW, 5D, Core)
První cena vozu s testovanou karoserií776.990,- (1.8 TDCI 92 kW, Kombi, Trend)
Základní cena testovaného vozu957.990,- (2.0 TDCI 103 kW, Kombi, TitaniumX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.176.890,- (2.0 TDCI 103 kW, Kombi, TitaniumX)

Plusy:

  • Objemný a variabilní zavazadelník
  • Design exteriéru
  • Podvozek a jízdní vlastnosti
  • Silný a úsporný motor

Minusy

  • Omezený výhled zadním oknem
  • Cena a příplatky
  • Nesourodý design ovladačů
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI

Cena v základní výbavě: 957 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 176 890 Kč

Základní výbava:Nárazníky v barvě karoserie, kliky dveří v barvě karoserie, přední mlhová světla, modře tónovaná skla, bezzátkový systém plnění paliva s detektorem správné palivové pistole, vyhřívané čelní sklo ‘Quickclear’ s vyhřívanými tryskami ostřikovačů, informační systém FordCovers+, dvoustupňový airbag řidiče a spolujezdce, stropní airbagy + kolení airbagy řidiče a spolujezdce, ESP včetně systémů EBA + TCS + ABS, kotoučové brzdy na čtyřech kolech, palubní počítač, imobilizér; tempomat, audiosystém Sony - stereorádio/6CD - rádio s měničem na 6 CD, RDS EON, PTY, MP3, kódování proti krádeži „Keycode“, DSP, zásuvka pro připojení externího přehrávače, 8 repro, dva klíče dálkového ovládání se systémem KeyFree - startování, zapalování bez použití klíče - tlačítko “FordPower” v přístrojové desce, sedadla – sportovní, čalouněná kůží/Alcantara, bezfreonová duální klimatizace – s automatickou regulací teploty DEATC, elektricky ovládaná přední a zadní okna, hlavice řadicí páky volant potažený kůží

Výbava testovaného vozu:Adaptivní tempomat (ACC) s detektorem bezpečné vzdálenosti (FA) + interaktivní řízení dynamiky vozidla + poloaktivní podvozek (60.100,-), bi-xenonové adaptivní světlomety s automatickým nastavením sklonu a ostřikovači (30.800,-), parkovací asistent s předními a zadním sensory (16.900,-), Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 8 směrech s pamětí polohy (15.000,-), metalický lak (14.500,-), SLG 7 - dálkově ovládané dvojité centrální zamykání, obvodový alarm prostorovým čidlem a 2 klíče dálkového ovládání se systémem KeyFree (12.800,-), příprava pro handsfree sadu B - Bluetooth® systém hlasového ovládání (9.900,-), 8x18” kola z lehkých slitin s 5 paprsky a pneumatikami 235/40R18 (9.000,-), střešní ližiny - stříbrné (9.000,-), tmavě tónovaná zadní skla (9.000,-), systém monitorování tlaku v pneumatikách (7.900,-), reflexní čelní sklo - včetně automatických stěračů a světlometů (6.900,-), přídavné topení - elektrické (5.000,-), hliníkové pedály (4.000,-), sluneční clony na zadních oknech (3.900,-), oboustranná rohož v zavazadlovém prostoru, (3.000,-), pojistné matice pro kola z lehkých slitin (1.200,-)

Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím

Prezident Miloš Zeman jmenoval do čela ministerstva…

Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd

Český vicepremiér pro vědu a výzkum Pavel Bělobrádek se…

Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně

Menší zájem o šperky projevili turisté a domácí…

 
Technické údaje
Motor Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2240
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.9 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 542 / 1733
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1668 / 607
Rozměr pneu:235/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4830
b) šířka (mm): 1886
c) výška (mm): 1512
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1595
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1126
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 996
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):965
k) šířka vpředu (mm): 1448
l) šířka vzadu (mm): 1433
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 0
Dojem z řízení: 0
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,43
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky

Ford Mondeo je spolu s Passatem a Insignií jednoznačně…

Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi: Bez filtru je klid Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi: Bez filtru je klid

Poslední generace Fordu Mondeo je mezi českými řidiči…

 



 
Nový Jeep Compass odhaluje české ceny. Konkurent Karoqa zatím nabízí dva motory

Nový Jeep Compass odhaluje české ceny. Zatím nabízí dva motory

Dnes 15:48

Jeep Compass se prezentuje jako nejschopnější SUV své kategorie. Kompaktní Američan zatím nabízí výběr mezi benzinovou čtrnáctistovkou a vznětovým dvoulitrem.




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

Chlebovská se bude vdávat: Rozlučka se svobodou v limuzíně za balík!

Chlebovská se bude vdávat: Rozlučka se svobodou v…

Rok a dva měsíce od zásnub si Česká Miss 2012 Tereza Chlebovská (26) a fotbalista Pavel Kadeřábek (25) řeknou…

 

iSport.cz

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže, zváží French Open

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže,…

Tenistka Petra Kvitová dnes odletěla z Prahy do Paříže. Na sociálních sítích uvedla, že pátek v areálu Roland…

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

Předposlední kolo letošní sezony, předposlední Liga naruby. A i tentokrát se bylo na co dívat – nový díl…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný grázl Kajínek?

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný…

Včerejšek ukázal zblbělost postmoderní epochy v úplné nahotě. Zatímco předchozí den večer zavraždil džihádista v…