To je hlupost, pozri si smerovanie fordu a jeho design, Focus, Focus ST, nova Fieste, vsetci maju tieto "iste" velmi podobne predne masky. Avšak jediný model ktorý sa mi z nich páči je práve toto Mondeo, pekný, dravý, agresívny design. Určite po ňom budem pri výmene auta pokukovať. Za mňa :yes:
Presne. Osobne považujem Focus za auto zrelé na facelift, Fiesta sa mi po facelifte páči, ale Mondeo(Fusion) je podarené. Zvlášť to európske, pripomína kupátko a za to :yes::yes:
Aj inteiér urobili pekný, som zvedavý naživo... ;-)
Ináč na tejto fotke mi mierne pripomína Lexus alebo Jaguar (z profilu) :
[odkaz]
Bude to mít taky škranku na led ve víčku nádrže , kapsu na vetu pod sedačkou , síťový program v kufru a plastovou krytku na tažné oko jako jeho největší konkurent a nejlepší světové auto nejmenovaného koncernu ????
Je hezké sledovat jak určitá značka jednoho koncernu neustále leží v žaludku velkého počtu lidí. Joo závist je strašná věc a nedá se jen tak schovat. Nikdo by od této značky nic nechtěl, ale všichni o ní mluví i když se článek týká úplně něčeho jiného >:D
Vidíš, to je tá reklama. Škoda pripravila na Rapid super reklamu. Najprv postupne vypúšťala informácie o A-Entry, a kedže sa jednalo o Škodovku tak mali tieto články prirodzene veľkú čítanosť. Potom predstavila koncept, potom zase ukazovala rôzne maskované a nemaskované, falošné prototypy. Potom nás napínala s názvom, potom s inteiérom, s finálnou podobou... A v časopisoch ho porovonávajú s autami o triedu nižšie a vyššie, dokonca aj s MPV-éčkom (a nie malým - s Lodgym)! Je jasné, že to ľuďom lezie na nervy. Ale oni im robia reklamu tiež, aj keď sa im Rapid znechutil, pretože o ňom všade hovoria/píšu. ;-)
A proč je pod článkem o Mondeu diskuse o Rapidu??? Nějak mi uníká logika věci >:D Ale Ty mi to určitě logicky vysvětlíš co? ;-\ Osobně o věcech které bych nechtěl nebo se mi nelíbí nemluvím nemám tu potřebu se k nim pořád vracet..... Kdyby to byl článek o H1 bude se pod ním diskutovat o Yetim? Tím jen dokazujete jak tomuto oboru rozumíte :no: >:D
že to je v této barvě, v bílé to vypadá podstatně lépe - druhé nejhezčí auto ve třídě :yes: Jinak tu astonovskou podobu vnímám pozitivně - Aston je jedno z nejnádhernějších aut současné produkce - a Mondeu ta maska vyloženě sedne.
Předminulou 6 jsem vlastnil a nemohl sem si jí vynachválit. Aktuální model je, IMHO, ošklivý. Kluci zapracovali a nová 6 se vrací z5 do kategorie hezkých autíček ;-)
úlitba byrokratům z EU a jejich normám , stejný případ jako například 1.6 atmo pro Insignii , koupí si ho jeden deler do autosalonu a pak ho po čase nechají sešrotovat
No u Mondea nebolo nad čím uvažovať ani doteraz. Nové EcoBoosty sú natoľko lepšie ako staré atmo Duratecy (2,0, 2,3), že aj keď sa paralelne ponúkali, iba blázon (alebo ten, kto si to chcel dať na LPG) by bral atmosféru. 1,0EB nahradí doterajšiu atmo 1,6ku, ktorú aj tak nikto nekupoval, lebo bola na také auto proste slabá a bola v ponue len kvôli spotrebe, emisiám a cene "už od...". Na to isté bude v ponuke 1,0EB a na normálne jazdenie tu budú 1,6EB a 2,0EB.
Presne tak, vsetci tu len blabocu o prisnych EU normach a malych turbach, ale zaujimave, ze nikto nekupuje tie benzinove atmosfericke 6 a 8 vlace alebo velke stvorvalce. Kazdy uz dechtuje s turbom.
S motory v mondeu zkušenosti nemám, obecně ale považuju atmo 2 litr benzín ve střední za plně dostatečnou motorizaci, není-li auto příliš přerostlé (do takové insignie faft ne..a asi ani do mondea, když se na to tak koukám) :-)
Ono to není jen o motoru, ale ve velké míře i o zpřevodování, které se dnes pasuje na "výkony" při měření euro spotřeby. Podívej, jak dopadla ne vůbec špatná 1.8 v dnešním Civicu 9g...
S ní jsem taky zatím nejel, redaktorům přišla vlažná, podle tabulek zrychlí na 100 za 10 vteřin. Vím, celkový projev není jenom tabulkové zrychlení, ale na papíře to vypadá dobře :-)
Tá doba už skončila (najneskôr s Euro5). Taká 1,6EB v Mondeu je lepšia ako stará 2,0 16v v každom ohľade (subjektívny i objektívny výkon, krútiaci moment a celkový pocit sily, ktorý to prináša, naviac je asi o liter úspornejšia a značne tichšia); dvojliter je popri nej dýchavičný starec so slabými pľúcami. ;-) A keďže z výnimkou prémie celá stredná trieda je dnes prerastená (aby suplovala aj chýbajúcu vyššiu strednú), Mondeo, Passat, Insignia, C5, 508..., atmo dvojliter už na ne jednoducho nestačí. Trochu nádeje vkladám do Mazdy 6 a jej dvojlitra Sky, ale webpaja tu už písal, že v CX5 to nie je také, ako čakal.
Mám kombíka střední třídy v dieselu (žádnej traktor,, motor BMW) a stejně bych šel do sedana a benzíňáku, holt jsem asi příliš velkej petrolhead.... (A rodina v plánu není)
A když už, tak by to stejně nebyla oktáva, nemám ve zvyku kupovat předražený věci ;-) .
Mondeo vypadá a vždycky vypadalo dobře :yes: .
Přesně.
Paradoxně Rover krachnul v době, kdy se mu podařilo udělat nejlepší auto v jeho moderní hystorii...
Ikdyž pro mě asi výhra - minimální ceny ojetin, minimální zájem zlodějů, maximální exkluzivita a netradičnost, minimální tuctovost.
Po tomhle opravdu nejde koupit Oktávku :-D.
Kdo nepoznal, nepochopí ;-) .
Ano, přesně tak.
Toto auto mám už 3,5 roku, takže tehdy není teď.
Je to moje první kára a rozhodovala tehdy parádní cena a nízká spotřeba. (měl jsem totiž poměrně maličkej plat, kombíky byly o poznání levnější, než sedany)
Teď mám víc zkušeností, jiný rozhled, jinou partnerku, jinou práci...
Pořád je to tak nelogické?
Jinak benzín pro rodinu není nic nelogického. Na to nemusíš být petrolhead. Málokdo najezdí soukromě tolik kilometrů, aby se mu diesel vyplatil. Ale jsou zase auta, u kterých je skutečně diesel lepší volbou než benzín.
Přesně tak.
Diesel patří do těžkých aut s velkými odpory a náklady (náklaďáky, trucky, dodávky, off-roady, SUV, klidně i velké vozy vyšších tříd). Do těch poslednách dvou je samozřejmě vhodný i benzín, ale to už není věc čtyřválců, někdy ani šestiválců.
Do malých bych je každopádně vůbec necpal. Pak je něco mezi a tam už je to na pováženou.
Já najezdím ročně asi 20 000, takže nic moc, ale skoro nejezdím trasy pod 100 km, takže tam ten diesel smysl měl...
Dvoulitr benzín je do rodiny v pohodě. Řekni, kolikrát za týden v tom jedeš v plném obsazení... A kolikrát v tom jedeš sám a můžeš si ten dvoulitřík užít ? >:-[]
Občas nás jezdí pět, tak mám velký rodinný sedan. Většinu času jezdím sám a najedu málo, tak 1100 km měsíčně s převahou města. Přesto bych nerad měnil V6 3.5 za nějaký dvoulitr. Tak drahý benzín ještě není.
Jeste neni, ale za dva roky bude stat 45Kc bezne a za 10 rokov 70-80Kc, uz i dnes si maximalna vynimka, ked sa pozriem, co jazdi po nasich cestach. Pre automobilku si uplne neperspektivna skupina. Rozmyslam kolko ludi si asi tak kupilo V6ku od Modea v predoslej generacii - teda v EU, ked je problem zohnat 2.0i
Dvoulitr je volba i z rozumu. Náklady na servis jsou daleko mensi nez s dieslem a spotreba neni zase az tak velka. 3,5 V6 uz ma drahe povinne ruceni a spotreba je zase o kus vys. Jasne, pokud mas rad V6 a nevadi ti priplatit si neco na benzin a pojistku, tak je to asi lepsi volba ale i dvoulitr benzin je na svezeni fajn.
Nepozeraj na objem, pozeraj na výkon a krútiaci moment. Turbo sa síce nafúka ako splašené, ale na základnú motorizáciu to s prehľadom stačí. Stavím sa, že dynamika bude citeľne lepšia ako pri doterajšej 1,6 atmo.
Tak to bude vyloženě raketa. Možná by měla dálniční policie přezbrojit >:D Doufám že bude povinné označení motorizace aby bylo vidět kterej trouba si tenhle motor do Focuse a Mondea objedná
A vida. Já mám naopak Mazdu zafixovanou jako výrobce sice líbivých, ale podmotorovaných aut. Několikrát v minulosti jsem Mazdu zvažoval, ale odradilo mě, že těm jejím motůrkům chyběl výkon. S výjimkou MPS všem. Teď jsem se schválně podíval na ceník končící (tj. jediné dnes koupitelné) Mazdy 6 a nejvyšší výkon je tam snad jen 132 kW! Tak to bych střední třídu od Mazdy prostě nepořídil, nevybral bych si tam. Možná je ještě někde to MPS, ale celkově je to chabý. Přitom vzhledově by se mi Mazda líbila.
No doufejme. Také jsem to četl. Sice jejich nabídka uspokojí většinu lidí, ale pro ty náročnější nic nemají. A i u té většiny, jak všichni přechází na přeplňované motory, najednou může Mazda vypadnout jako ta, která prodává zdechliny. Což už si někteří myslí dnes.
no já teda nevím, ale mě 8,4 na stovku nepřijde podmotorovaný, spíš tak akorát. a to se nebavíme o MPS... Můžeme si uvést nějakou odpovídající motorizaci pro auto, které váží 1430 kg?
Jen aby nová šestka vůbec měla nějaký použitelný benzínový motor. Tříválec může být úsměvný, nicméně v nabídce jsou i "skutečné" motory. Turbo neturbo, hlavně když to jede.
1,5 TDci určený do B-Maxu je výraběný v Indii (cena) a nahrazuje letitý 1,4 TDCi.
Vzhledem k tomu že spolupráce na vývoji a výrobě dieselovým motorů s koncernem PSA dále pokračuje v objemech 1,4 a 1,6l (jak to bude s 2.0l je zatím ve hvězdách) nejspíše bude v Mondeu opět dieselová 1,6 TDCi a 2.0 TDCi.
z webu PSA:
The focus is on both the 1.6 HDi 92 diesel engine and 115 hp, produced on the plant site Trémery French Moselle. The Group has deployed new technologies on these engines to reduce fuel consumption and CO 2 emissions in the order of 6%:
A. New oil pump variable rate that adjusts the effort taken on the engine to a minimum.
B. New engine oils and gearbox low viscosity to reduce mechanical losses due to friction.
C. Crankshaft seals new generation for decreasing the clamping force and thus friction.
D. Alternator pulley redesigned to decrease the belt tension.
E. Vacuum pump low friction to prevent energy loss.
Ponecham bokom kopirovanie Astonu, ktore mi nie je po chuti. Ten predok je strasne nafuknuty a nechapem preco, ked tam budu maximalne trojvalce a stvorvalce. Ja viem, ochrana chodcov, ale az takto? Predpokladam, ze na obrazku su devatnastky a neposobia nijako prehnane, skor normalne. Obavam sa, ze na standardnych sedemnastkach do bude des a hroza 8-s
Vypadá to na první pohled hodně povedeně.
Jediná malá výtka, co jsem viděl je podle mě až přespříliš se svažující střecha dozadu. Sklon je pomalu jak u A7. A ta mohutná příď, která mi tolik nekoresponduje právě s tou svažující se střechou. Ale je to jen takový postřeh. Jinak to vypadá opravdu povedeně. Doufám, že konečně přijde Ford s alespoň stravitelným interierem. A doufám, že se neinspirují u zpraseného interieru ve Focusu.
Interiér se podle mě nebude lišit od americký verze, která vypadá čistě a hezky, jen jestli si správně pamatuje zcela zmizely mechanický ovladače klimy...vše na obrazovce...
Jinak souhlas, podoba k A7 (/bez přikrčený zádě) je tam vidět.
Dotykace jsou jen u nejvyssi specifikace radia....aspon tak to ma Ford v ostatnich USA modelech...jinak poku dje klacike radio...tak jsou i klasicke otocneknofliky na klimu atd...plus dotykovy display
nz, ale i tak nechápu proč tam cpou dotekové radio a ovladani klimy.....ja teda vše ovladam z volantu..ale zrovna jednou za sto let..chcu zmenit za jizdy teplotu...a opravdu koleckem poslepu je to jednodusii...to stejne...vyhrivani/chlazeni sedadel...
...i nektere povely co se tyka navigace nez by clovek rekl hlasově, tak to jednim pohybem a zmacknutim temer poslepu mam hotove (napr. z prostredi telefonu se zpet prepnout do mapy)
mě se ceklem líbí, podoba s astonem podle mě není naškodu, pravda, že předek vypadá dost "nafoukle", ale to je daň za přiblblou ochranu chodců. Na druho stranu není to takový úžasný designový skok jako byl u současného Mondea (MKII-MKIII).
Jinak souhlasím, že nejhezčí auto střední třídy je nová Mazda 6.
Přesně tohle mne také napadlo. Různé úhlové pohledy celkem OK až na pohledy kolem zadní partie, kde zadek (opět) působí velmi vysokým dojmem. A pohled z boku na siluetu.... Sakra, ten předek to uplně ničí.
Nový Mondeo se mi tozhodně líbí :-) krásná agresivní příd,co na tom že má mřížku podobnou Astonu? Většina z nás,nebo spíš všichni si toho Astona dovolit nemužeme tak proč nemít něco z Astona svým autě,a kort když se to vcelku podaří a vypadá to k světu jako na Mondeu?? :-) Dneska kopírujou všichni,neni to nic novýho ani nic špatnýho,taková je doba.A že v základu bude 1.0 Ecoboost? Je to jenom kvuli emisím a většina lidí si stejně koupí turbodiesel nebo silnější 1.6 :-) základ bude jenom pro ty co strašně chtěj auto střední třídy ale nemaj peníze na lepší motor a výbavu :-)
Ano, moc pěkný Ford! A konečně i interiér vypadá k světu. Akorát nemám rád takovéto umístění zrcátek plus dělené okno. To samé dělá hodně Citroen a fakt to nemám rád.
Nevim jak je možný že údajně je tahle podoba známá od ledna a já o tom nevim... O to větší překvapení - bohužel negativní. Současný mondeo je tak krásný auto, a oni udělaj tohle. Nebejt tý hnusně rozšklebený masky tak je to opět pěkná kára, ale tohle mi přijde jak pokus o spojení atraktivity mitsubishi a renaultu/samsungu sm7. Myslim si že proti mazdě bude mít tahle obluda problém
Edit: Už si nemyslim že bude mít problém, protože koukám že se to většině lidí líbí :D No možná že až to párkrát uvidim na silnici a zvyknu si na to tak změnim názor, ale silně o tom pochybuju
Hele, to už je o tebe po několikátý, slečno sekretářko >:D Netušim kdy se ze mě stal ministr, natož exministr... nemáš něco na vysvětlení? Nedošly ti prášky? >:D
Není to sice až tak podstatný pohled, ale z boku ten čumák bude hnusnej, jako u faceliftu Fiesty. Jsem zvědavý, jak si vyhrají s interiérem, kolik kilo stříbrného plastu padne na jeden kus. >:D EDIT: Tak pseudohliníkem se šetřilo, to je dobrá zpráva. A to co jsem psal, se potvrdilo, je to vidět "už" z tohoto úhlu. [odkaz]
Je to riadny kaprík, no pokým to bude sosať iba vzduch a vodu za dažďa, tak to bude OK. Len aby si to nejaká pani manažérka nevysvetlila inak, a "nebozkávala" s tým iných tátošov... >:-[]
V globále je to ale spolu so šestkovou Magdušov pekný počin.
mondeo, co nedokáže zamaskovat své rozměry, naopak vypadá větší než je. Jakkoliv se snažili udělat dynamičtější výzor, užší světla více linek, tak je to pořád moc macaté. Agresivní aston výraz na hroudě plechu, detaily jsou pěkné, např. optika na ford nebývale promakaná, ale dojem nafouklé krabice zůstává. Zato vnitřek, pokud se oproti us verzi moc nezmění, tam je to pokrok obrovský. Pro mě tak na půl cesty, prostě globální ford.
Třeba je to od Fordu záměr vzhledem k absenci auta o třídu výš. Kdyby Mondeo vypadalo jako střizlíci A4 nebo S60, tak by mohlo mít problém. Od Fordu se auta zaměřeného jen na Evropu už asi nedočkáme, ale na rozdíl od Focusu je Mondeo i pro Evropana oku lahodící auto :-)
Jedno z aut, který bude potřeba vidět naživo, každopádně míń kontroverzní než FF. Interiér mi přijde parádní a pokud se podaří dobře naladit 4x4, motor a Powershift je to obrovskej krok kupředu.
Uvidíme, rád bych, aby se mi naživo nejvíc líbila nová 6ka. Prodejně je asi už předem jasno, právnické osoby mají Mondea docela rádi, samozřejmě až po etalonu třídy. >:D;-)
A co převisy u 6ky? Nevadí? To je americký saloon z let minulých na moderní japonský způsob. Já předchozí 6ku zbožňuju, jak designově tak jízdu v ní, ale ta nová je trochu někde jinde...v Americe.
Článek je spíchnutý horkou jehlou a je v něm pár nepřesností, např. americké dvojče dnes představeného Mondea se jmenuje Fusion a první generace Mondea se vyráběla s pohonem 4x4.
Aspoň určitě v ČR. Absence 4x4x byla jediná nevyhoda v boji s koncernem. Na to, že Ford teď vypadá jednoznačně nejlépe, má nižší ceny a je nyní nejmodernější, zkrátka budou muset nějak zareagovat. Což je dobře, pro nás - zákazníky :-)
Vidím to podobně, pokud ovšem zůstanou zachovány nebo dokonce prohloubeny špičkové vlastnosti podvozku a řízení Mondea, což byla vždycky jeho hlavní přednost proti konkurenci...
Jo, ale kdo na to teď hraje? Vidíš dobře sám, kam se BMW dostalo a kam se stále ubírá. Nějaké jízdní vlastnosti jsou dnes důležité už jen pro novináře, aby měli vůbec o čem psát (ty jejich trapné hlášky o sportovnosti atd). Tady jde o cenu a techniku.
To bych neřekl. Já myslím, že množina těch co hledají "řidičské", tedy dynamicky schopné a alespoň trochu komunikativní auto je i v téhle třídě docela velká a ne každý je ochoten akceptovat ceny a/nebo omezený prostor BMW.
Naopak velká část těch, které dynamické schopnosti nezajímají, si koupí raději nějaké SUV, MPV, crossover...
Kombík vypadá povedeněji než liftback (sedan?). Změna je proti poslední generaci radikální. Ale chce to vidět na živo, zatím to jsou naleštěné rendery. Až bude první stát v ulici v normální výbavě a až ho první voříšek označkuje pro štěstí, bude čas si udělat vlastní názor.
karoserie su tri - kombi, sedan a hatchback. ktora je podarenejsia tazko povedat, ja napriklad kombi nemusim, aj ked toto nevyzera zle a isiel by som asi do sedanu. stacil by aj 1.6eb 182k :-)
Lacny hamburger efekt - ked to uvidi Amik, musi mu vypadnut hamburger z ruky a este tou omastenou rukou podpise kupnu zmluvu. Europsky dizajn vyzera uplne inak.
Nevedela......jen zavedli jako první montážní linku. Vynalezli airbagy, jako první měli v sérii automat, klimatizaci, elektrický okýnka. Jako první za příplatek head-up displej, noční vidění,....takže kromě toho, že sou na špičce světovýho vývoje, tomu opravdu moc nerozumí >:D
To víš, auto jako takové bylo vynalezeno na Slovensku někde poblíž Medzilaborců a až mnohem později se s kočovnými aristokraty z regionu rozšířilo až do USA. Nemůžeš se tedy divit, když někdo z SK prohlásí, že Amerika auta nikdy "nevedela".
no tak se probud ty minorito! prijed eldoradem 59 k vam na ves a probudi se i tvuj mrtvej pradeda, a i cikan se ho bude bat ukrast, jaka je to krasa! prijed a8, a je to kazdymu u prd*ele... pak sud.
Njn. Chtělo by to delší příď, když má ten tupý nos a zadní partie kabiny se svažuje mírněji... Ale nutno si uvědomit, že naživo to může vypadat jinak - lépe a také, že auto není vyfoceno úplně rovnoběžně "s objektivem".
Chtělo by to? Chtělo by to restart. Vždyť je to panečku nejhnusnější auto ve třídě. Předek zvedlej, zadek padlej, dynamických křivek to má jako H+K, všechno hrozně složitý, nabubřelý, vnitřek to samé - ohyby, záhyby, složitost nad složitost. To je potom jasný, že vnitřek např. Passatu vynikne, oproti tomuto hnusu. Ne, toto se dle mého subjektivního názoru nepovedlo.
dizajn fiesty a mondea s astonovskymi maskami je toho dokazom ze ford je v riadnej brinde :no: , o focuse ani nepisem uz... ohavnejsie auto v nizsej strednej tirede este nikto nikdy nevyrobil
uz nemci ani nahodou nemaju naskok... prave naopak, prisiel na psa mraz.... mondeo je okopceny aston spredu a golf? auto bez masky zijuce z pojmu legenda nic viac... inak obycajne auto.... nuda kam len oko dovidi....., naopak japonci a korejci chytaju druhy dych.... mazda 6 vyzera zvonku fajn, ceed takisto.... chysta sa novy carens..... novy yaris a auris idu tiez spravnym smerom.... , uvidime kam pojde ford a vw ale za mna osobne je mondeo s golfom aspon co sa tyka dizajnu velkym sklamanim a ustupenim z pozicii
sam si preslap topper. golf konecne vyzera slusne. nie je to dizajnova bomba, ale urcite vyzera za posledne roky najlepsie, jeho interier je konecne prijatelne sviezi. a mondeo vyzera vyborne. taka i40 ci optima to mozu zabalit.
Golf vypadá opravdu slušně (což je hodně málo), naopak vnitřek vypadá skvěle, úžasný, nejlepší ve třídě. Zatímco Mondeo vypadá jak zevnitř, tak zvenku naprosto otřesně, snad s Renaultem Talismanem si může podat ruku.
V tomto roce, co se týče designu zvenku je na místě prvním nové Clio (v tomto roce mu nikdo nedýchá ani na záda), co se týče designu vnitřního jednoznačně Golf.
Co člověk, to názor. Nejsem nějaká dětina a naopak jsem kolem aut dost dlouho abych mohl říct, že tohle Mondeo se povedlo přinejmenším tolik, jako facelift toho předchozího. Alespoň v mých očích. Neprefuruju zrovna vw boring design, tudíž mě nový Golf nadchnul asi tolik jako ty předchozí, ale kdo čekal něco jiného že. Nicméně pokud tu chceš tvrdit, že nový Auris jde správným směrem, poukazuje to mj. na to, že se naprosto neshodneme na tom co je správný směr a tudíž nejde než o názor. Je dobře, že máme každý jiný, protože já bych si teda nový Auris pro vzhled rozhodně nekoupil, M6 pak sice vypadá víc než obstojně, ale mám problém s přehnanými převisy, které právě velice evokují sedany USA z let minulých. Uhlazenost designu ovšem ok, ony převisy nikoli. A to považuju minulou resp. současnou 6ku za krasavici.
Trochu si rypnu..:) Ale jak Fordy nemusim, tak mne se tohle celkem libi. Urcite se z nekterych uhlu muze zdat jako nekompaktni, ale myslim, ze ve skutecnosti bude nove Mondeo pekne. Ta prid mne pripomina trochu Aston Martin (timto se omlouvam skalnim fanouskum teto premiove znacky), ale ja ho tam proste vidim.
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
- zadni naprava je stejna :-) jen v USA jsou z ní na větvi..protoze tam to minuly fusion nemel.
- s 1,5 TDCi pochybuju....je to lowendovy diesl pro lowendove auta...jako fiesta b max..atd , mozna se pletu
- v USA je taky k dostani dvojspojka...aspon u Escape
a jak je v clanku 4x4 jen pro diesly? proc kdyz v USA jsou pro benziny.....
tak nevim nevim
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
Možná proto, protože budou prodeje dvoulitrového benzínu a 4x4 naprosto mizivé. Jenže tady by to dávalo největší smysl, pokud je ecoboost tak dobrý, za jaký ho někteří označují.
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
4x4 by mělo smysl u benzinu u nějaké top verze s 300 hp, která zatím není. Asi časem bude (Ford si nechává otevřená zadní vrátka protože to komentuje slovy, že u dieselů bude 4x4 for the first time) pak je možné, že 4x4 logicky přijde. A u konkurentů je vidět, že verze 4x4 jsou ve střední třídě dominantně spojené s naftou právě s výjimkou nějakých OPC/R36 verzí kterých se ale prodá mizivé procento.
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
- uplně nová nebo jen modifikace pro 4x4?
- ta 1,5 je slaba...kdyz mrknu na zrychleni u B-Maxu tak to nemuze Mondeo ani uvezt :)---leda ze by meli dalsi vykonovy stupen (proc ale pak u B-Maxu maji pak vykonejsi 1,6 Tdci....obe dve teda maji tragicky vykon)
- koukam na usa stranky...a asi mas recht...jen proc tam davat jinou prevodovku....
- 4x4 skoda....
- Ford neco mlel o vlastní 8smi stupnovem automatu...a kde nic tu nic...ticho..........:-(
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
Asi trochu nová bude když konstruktér odpovědný za podvozky řekne: A key change to the new Mondeo, code-named CD391, is a new rear multi-link layout and suspension. It replaces today’s unequal length control four arms layout by an ‘integral link’ [five arms design], similar to that employed by Audi and BMW.
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
To jo o tom jak se chlubi , že je konečně podobná s Audi a BMW.....jen mě přijde, že v Evroě už ji Mondeo má, kdež to to byl býrok při představení USA Fusionu.
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
- zadni naprava je stejna :-) jen v USA jsou z ní na větvi..protoze tam to minuly fusion nemel.
- s 1,5 TDCi pochybuju....je to lowendovy diesl pro lowendove auta...jako fiesta b max..atd , mozna se pletu
- v USA je taky k dostani dvojspojka...aspon u Escape
a jak je v clanku 4x4 jen pro diesly? proc kdyz v USA jsou pro benziny.....
tak nevim nevim
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
Počkej, oni dozadu dají pětiprvkovou? Co strkají dopředu? Já měl za to, že Mondeo má MacPherson. Ale nikdy jsem to nekontroloval (protože mi je to celkem jedno).
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
Také si to myslím. I tak bych za lepší řešení považoval klasický čtyřprvkový multilink vzadu a vylepšit předek. Nicméně odborníky mají, tak si počkám na vlastní zkušenost s jejich výtvorem.
Re: Pár informací navíc mimo těch co jsou v článku
Původní termín zahájení výroby v belgickém Genku byl duben 2013, ale ten byl odložen na říjen 2013. Pokud nedojde k dalšímu odkladu tak počítám, že v ČR nebude dříve než začátkem 2014. Takže termín přijímání objednávek je ještě dost nejistý a vzdálený.
[odkaz]
2.2 TDCi na seznamu v novém modelu není.
2.0 TDCi podle mě poladí směrem nahoru ale přesné hodnoty se dozvíme tak cca za rok na autosalónu v Paříži.
Musí sa uznať že po prehnane prešpekulovanom Focusovi sa dizajnéri zmiernili a urobili jeden z najlepších dizajnových kúskov v strednej triede a hrdo sa jeho dizajn môže porovnávať aj s mojím obľubencom Mazdou 6 . Konzervatívny Group môže len ticho závidieť. Narozdiel od dizajnérov sa teraz zbláznili konštruktéri , Dať motor 1.0 EcoBoost do auta takých rozmerov je na okraji bláznovstva , som úprimne zvedavý ako sa motor bude chovať a ako dlho vydrží . v každom prípade si myslím že sa bude tak dobre predávať ako jeho predchodcovia ! :yes:
Najlepší motor v strednej triede má podľa mňa Mazda 6, 2.0 Skyactive ,o Forde nepochybujem v motoroch sa vyznajú. najhoršie motory (môj názor) má určite VW a ich TDI a TSI , TDI klepe ako traktor a servis navštevujú majitelia na môj vkus dosť často . TSI má taktiež večné poruchy s vrtuľkami ... :-)
Úplně, ale úplně a dokonale mimo. Kus sedmičky od audi, kus korejského vlnobití, náhubek od astona, to všechno nějak podivně nabubřelé, neforemné a rozbředlé. V kabině klasicky překýčováno. Dokonalá designová rána je pak linie střechy v zadní partii a plechové vlnky nad zadními světly. To snad už raději rovnou tsunami od hjondaéééé...
Počítám, že ve Wolfsburgu je dneska velkej, ale vopravdu VWelkej mejdan. Je co slavit, konkurence se totiž ve třídě odstřelila sama.
Proč myslíš? To auto v GTI-ho jeho odkazu je proti tomu perfektně střiženému modernímu Mondeu opravdu dost mimo. U VW musí s novou generací Passatu pohnout, už mají pořádný skluz a ve srovnání s novým Mondeem je to velmi zřetelné.
ani náhodou. Ve VW nemají kam spěchat. Jejich Passat je tak fádní a nudný, že na něm vlastně ani nemá co zestárnout a hlavně - firemní klientela nehledí na nějakou designovou vytříbenost.
Ale souhlas, Passat začíná být opravdu značně pozadu. Ne tedy po technické stránce, ale 6ka i Mondeo jsou ryze okouzlující, pro člověka se stylem a vkusem pro jemný sportovní esprit :yes: VW ale aspoň nelže - prostě "das Auto" :-!
Co sa tyka exterieru, fotky nic moc, treba naozaj pockat na realitu. Ale v interiery si tusim trochu mimo ty chlape. Myslel si tusim tieto dve porovnania?:
[odkaz]
[odkaz]
Mam pocit pri tych fotkach ze passat ma blizsie k rapidu ako k premii.
Kabina Passata je stará sedm let... přesto nemá kaz. U nového mondea je každý výdech vzduchu snad z jiného auta, ubíhající lišta před spolujezdcem je pak úletem roku.
kabina passata ma len dve chyby. Je stara 7 rokov, ako si uz poznamenal a kazda jedna nehorazne vrzga, ani insignia by sa nemala za co hanbit. Ten plk o ubiehajucej liste aventilacii... ale no tak, ved tomu mas sam pred sebou problem uverit. Keby si napisal, ze sa ti nepaci vonkajsok, beriem, je dost kontroverzny ale to co si tu napisal, to je vykrik do tmy, sam seba klames, pozri si este raz tie dva odkazy a daj si sam pred sebou otazku kde by si si radsej sadol. Neodpovedaj mi, len si sam pre seba povedz ;-)
praveze musis, lebo potom tu pod ceedom tliachas ako ma nizko navigaciu polozenu ale pri golfe, ktory to ma takisto ti to akosi nevadi. Potom tliachas ked vyhra fiat 500 auto roka ze anketa je totalne mimo a nema zmysel to sledovat ale ked vyhra nove polo tak tych novinarov velebis do nebies. Toto je tvoj problem GTI. Ludia ta tu citaju a poznaju, mal by si si davat pozor, lebo prave tvoje nazory na auta si ludia pamataju a tak mas iba dve moznosti. Bud si seires do ust a vyzeras ako nekompletny co je momentalny pripad, alebo budes vo svojich hodnoteniach spravodlivy. To co tu predvadzas je detinske a smiesne. Jedna vec je velebit jednu automobilku ale druha vec je to co robis ty, vsetko zhodis a na koncerne ti to nevadi. Je to tvoja vec ale clovek co dokaze tak pisat ako ty by som povedal ze bude mat vyssiu inteligencny kvocient aby si dal pozor co pise.
Prostě normální zakomplexovaný koncernista nic víc nic mín.... Až příjde VW s takovým designem tak z toho bude chudáček celý nadšený jaký je to hit ;-)
Jenom buď hnusné laciné stříbrné plasty (koukám, že nový Golf je bude mít taky, no fuj) anebo stejně odporná imitace dřeva (seděl jsem v tom, takže dojem z první ruky).
A navigace proklatě nízko někde u řadící páky je taky ergonomický "majstrštyk".
Nečetls?
Teď už bude mít i 4x4, takže ve vlkohradě to můžou rovnou odpískat.
Vsadím se, že další generace Passatu už po vzoru Fiatu Bravo nebude Mondeo-klasse, ale kaškaj+2-klasse [odkaz]
nesud jen z fotek, 2D design neni vse. Passat ma v predu malo mista na kolena a prilis vysoky ukotvena sedadla ( viz vyrazne zlepseni po presednuti do CC se stejnou palubkou ). V Mondeu se mnohem vice "rozvalis", na delsich cestach vsichni uvitaji moznost menit polohu, aniz by te vsude neco tlacilo.
Navic je Passat celkove o ctvrt tridy mensi, a jakmile Ford doplni nabidku o 4x4, adaptiv tempomat, nejake lepsi sedacky - snad - a doda New Mondeo ( dle Hama konec roku 2013), bude to nejlepsi vuz ve tride.
Na druhou stranu, stridani generaci Passat x Mondeo je uz tradice, a v Evrope dlouhodobe Passat nic nesetreli ( uz jen pro hustou prodejni a servisni sit, inteligentni marketink, siroky sortiment ), celosvetove to uz asi bude jina pisnicka.
Tady se neshodnem...Evropa nic zajímavýho nemá. Překlasickej Passat, kterej tíhne spíš k tradičním liniím (už i profesorský brejle jsem ale zkousnul) nádherně vyvažuje expresivní Mondeo. Není tam prvoplánovitá líbivost a přišel s konečně čistým interiérem.
Rozsahem nabídky pak konečně dotahuje odvěkýho rivala. Snad se podaří osvěžit i Insignii a Renault by si mohl vzpomenout, že Laguna I byla tvarově nejpůsobivějším evropským mainstreamem svý doby. ;-) . pak už jedině P508 a máme sčot hotovej...
Souhlasím, hlavně kombi verze je velmi podobná Peugeotu 508. Jak víme, žádné prodejní terno se nekoná. Osobně se mi líbil Ford tak 5 a více let zpět. Dnes je to přeplácané a interiér jako nějaká hifi věž. Například ruční brzda ve Focusu...
Aboslútne disproporčné s tými novými svetlami a usporiadaním prednej masky. Tie bočné linky na verzii kombi - to je len zo žartu alebo to myslia vážne??? :no::no::no:
nechapem,preco nie aj pre benzin...interier mizerny,to nastavovanie vsetkeho cez dotykovu obrazovku v automobiloch nechapem...pokial sa tam clovek preklika... :no:
To mas tak. Az napadne snih a bude minus 25, naftovy mondeo 4x4 radsi ani nenastartuje. Tim ziska od NCAP naky body k dobru.
To by tak hralo, abys jezdil s benzinem, kdyz se ti zachce.
po řekněme diplomaticky "mírně nepovedeném" Focusu tu máme kočár středního kalibru. Čistě dotažené linie, styl dokonale šarmatní, jemně sportovní, akurátně šmrncovní. Přesně na hraně, kdy jednotlivé linie vytváří harmonický celek, přitom není design postaven na nudné sterilitě :yes:
Přitom došlo k zachování odkazu na přednozí generaci. Jedinou pihou na kráse nám tak zůstává podobnost přední partie s Astonem... Ale lidový Aston... zní to vůbec urážlivě?
Dotekománie bohužel dorazila už i k modrému oválu... tak aspoň doufejme, že bude kapacitní technologie a samozřejmě multitouch >:D
Některé detaily nejsou ty NEJ, třeba zadní stěrač vyloženě hyzdí linie - ulomit před výjezdem ze showroomu. Stejně tak malé trojúhelníkové okénko v předních dveřích...
Z druhé strany krásně zakomponované laufy :yes:
Mazda 6 i nové Mondeo se opravdu povedly a současné generace konkurentů docela vážně nestíhají. Passat drží nad vodou jednoznačně firemní prodeje a tam se na nějakou designovou vytříbenost nijak nehledí...
Mondeo designově funguje, já bych ovšem počkal na sedan, to je ta jediná správná karosářská varianta :-!
myslím, že v Evropě se mu zrovna 2x nevede... Takový Cruze je celosvětově taky trhák a že by to byl kdovíjaký zázrak techniky...
Jinak Focus neodsuzuji, osobně by byl v mém výběru. Ale hodně věcí šlo podle mě udělat o dost líp. Tím myslím především interiér a jeho využití. Každopádně 1.0 EcoBoost by pro mě bylo hodně velké lákadlo ;-)
jj souuhlas...me se interier libi ve vyssich specifikaci....ono vzdy zakladni modely od Fordu stoji co se tyka vnitrku za prd....
-- me jedine vadi ve vnitr to ...jak palubka ubira misto spolujezdce...a samo ten mensi kufr (byt nekde tvrdili, ze ma sice mene litru..ale vesel se jim tam kocarek..kdez to do i30 museli demontovat i kola...) tak nevim
ano, kufr na litry je tragédie, reálně bych v tom neviděl problém. Ale kabina, tak je opravdu na velikost auta velmi málo prostorná a přístrojová deska? I když se odprostím od tvaru, který je pro mě ještě akceptovatelný, tak ta masa, ta mohutnost... Proč? Přitom odkládací místa prakticky nikde 8-s
XF mělo nejen 4*, ale především špatný výsledek čelního nárazu. Je vidět, že jsi stále nic nepochopil. A hlavně XF stojí násobně víc než bezpečnější (pasivní b.) vozy. To je celé.
...a zase ty "trojúhelníčky", vlastně zde lichoběžníčky, v předních oknech,...proboha co je to za hnus,........tato nová desingnová vlna se šíří jako mor,... :no::no::no::no::no::no: ,
vždy si vzpomenu na naší starou "sto-dvácu",...přeci v něčem byla nadčasová :-)
Co to je za hnus toto? Horší interiér jsem dlouho neviděl. Vypadá děsně, levně, americky, hnus prostě. Stačí porovnat se starší generací
[odkaz]
[odkaz]
A exteriér je rozporuplný, zezadu zdařilá evoluce, zepředu zase divná Amerika zkřížená s Astonem. No nevím, uvidíme jak bude vypadat na reálných fotkách a v reálu. Tyto vyšperkované fotky nesnášim, kazí mně dojem z auta... A hlavně Ford of Europe by měl být Europe a nechodit sem s nějakými globálními modely, Evropané na to nejsou zvědaví >:-[]
tiez myslim ze interier sa mohol drzat linie predchadzajucej generacie kde je (po facelifte) vyborny.
teraz zmenili skoro vsetko, je to cisto americky styl interieru na ktory niesme v EU zvyknuty, bojim sa ze niekoho moze vela kupcov odradit.
ale nazivo to moze byt lepsie, nechajme sa prekvapit. mne osobne sa ale velmi nepaci, ani ten divne sisato zdeformovany volant, same tlacitka, naco to je dobre? stare dobre mk.4...
Není tam žádná informace o řízení. Podvozek Ford asi nepokazí, ale pokud tam dají elektrický posilovač místo hydraulického, tak to bude tragédie a asi můj rozchod s Fordem.
Nový Focus sedí perfektně (možná líp, než předchozí generace), ale řízení s elektrickým posilovačem je tragicky nepřesné (i když asi pořád ne tak tragické, jako ve VW).
No ja tak nejak dobre poznám aj Fordove staré hydrauliky, ktoré mu priniesli slávu, aj nové elektriky. Je pravda, že riadenie vo Focuse trošičku utrpelo na spätnej väzbe, ale to je skôr tým, že F II čnel riadením vysoko nad konkurenciu a teraz je už "len" na úrovni najlepších v triede. Pri Mondeu si ale trúfam povedať, že to taký citeľný rozdiel nebude, posilovač v Mondeu ani teraz nie je ako vo F II, riadenie je (ako sa na veľké auto strednej triedy patrí) o kus menej živelné a tvrdím, že 99% ľudí by nevedelo povedať, na akom princípe posilovač pracuje. Preto prechod na čisto elektrický posilovač nebude vôbec cítiť.
No kdyz se uvadel Focus II tak rikali jaky je to krok zpet co se tyka zpetne vazby....to stejne rikali u prechodu min. gen. Mondea na soucasnou.....a pritom...mam jak Focus II tak soucasne Mondeo, tak jezdil minulu generaci Mondea i FF a hlavni rozdil byl a je v tom, ze vzdy ty novejsi generace jsou o dost lepe odhlucnene..utlumene....tak ma clovek pocit, ze ztraci kontakt...Proste to na kazdem kaminku netancuje...nejde slyset v podbezich...aero hluk je jinde atd etc ...a u generaci Mondea je rozdil hlavne v hmotnosti a a nrustu rozmeru...ale kdyz to clovek prozene..stejnou trat..obe generace...tak ta novejsi je na tom podvozkove i rizenim lepe :-)
iudex to popsal přesně. FF II (ale i současné Mondeo, předchozí C-Max, S-Max ale třeba i Mustang) mají mají bezkonkurenční řízení, nový Focus má jen nadprůměrné. Kvůli pár decilitrům na 100 km... Ekologické pseudopneumatiky si kupovat nemusím - mohu si připlatit za lepší, nebo je vyhodit na skládku, kam patří, a koupit si pořádné pneumatiky, ale za lepší řízení si, bohužel, připlatit nemohu.
To webpaja - jezdil jsem s jedním z Focusů III z prvních serií (EB 110 kW) a přeposilované kolem středu mi tedy řízení přišlo. Zkusím to někdy znovu,abych si ověřil, že jsem se nemýlil. Vypadá to jako malichernost, ale když jedeš 200+, tak směr udržuješ právě jen drobnými korekcemi kolem středu a když to jde moc snadno, je to krátká cesta na hřbitov. Taky to poznáš, když střídáš rychlejší pravé a levé zatáčky.
neviem kde si bol poslednych 15 rokov, ale ford bol a ciastocne este stale je majitelom aston martin. takze ziadna kopirka, jednoducho pozili to co je ich.
Je známo, že po představení nového modelu značně klesnou zisky z toho starého. Takže nerozumím, proč to Mondeo představili s předstihem rok a půl 8-s .
No, jsou to jejich zisky. Na druhou stranu pro kupující možná začnou slevové orgie >:D .