Ford Mondeo: S novými motory, bohatou výbavou a dvouspojkovou převodovkou bez příplatku
Ford Mondeo Enterprise stojí co do výbavy na vrcholu modelové řady. Po cenovém zvýhodnění ve výši až 180 tisíc Kč je ale s příslušnými motory vůbec nejlevnější verzí Mondea. Zákazníci navíc získají další výhodu v podobě dvouspojkové převodovky PowerShift dodávané bez příplatku (v ostatních verzích +50 tisíc Kč).
Na výběr je trojice nových motorů: přeplňovaný zážehový 2,0 EcoBoost SCTi o výkonu 149 kW a dva modernizované turbodiesely 2,0 Duratorq TDCi DPF o výkonu 103 nebo 120 kW (všechny nové motory vyhovují normě Euro 5). Pro všechny tyto motory je k dispozici dvouspojková převodovka PowerShift, u motoru EcoBoost neexistuje jiná volba.
Dále lze pro Mondeo Enterprise zvolit turbodiesely 1,8 Duratorq TDCi DPF (92 kW) a 2,2 Duratorq TDCi DPF (129 kW). Benzinové motory zastupuje i atmosférický 2,0 Duratec o výkonu 107 kW.
Enterprise staví na výbavě Titanium. To znamená ESP, sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, elektrické stahování předních i zadní oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, 16palcová litá kola, audiosystém Sony, tempomat, dešťový senzor, displej FordConvers+, vyhřívané čelní sklo a vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavením.
K tomu Enterprise přidává bi-xenonové světlomety, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí pro 4 polohy a dekor s fólií Carbotex, resp. v úpravě Piano na středovém panelu. Sedadla jsou čalouněna v kombinaci látka (střed sedadla) a kůže (bočnice). Kombi má navíc střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou.
Ford Mondeo Enterprise - akční ceny na českém trhu (březen 2010) | ||||||
Motor | 2,0 Duratec | 2,0 EcoBoost SCTi | 1,8 TDCi | 2,0 Duratorq | 2,0 Duratorq | 2,2 Duratorq |
Převodovka | 5M | 6DS | 6M | 6M (6DS) | 6M (6DS) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1999 | 1999 | 1753 | 1997 | 1997 | 2179 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 107/6000 | 149/6000 | 85/3700 | 103/3750 | 120/3750 | 129/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 190/4500 | 300/1750-4000 | 280/1900 | 320/1750-2750 | 340/2000-3250 | 400/1750-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | - | 200 | - (-) | - (-) | 223 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,9 | - | 10,7 | - (-) | - (-) | 8,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 | - | 5,6 | - (-) | 5,3 (5,7) | 6,2 |
Cena 4dv./5dv. [Kč] | 589.990,- | 679.990,- | 615.990,- | 659.990,- | 689.990,- | 699.990,- |
Cena kombi [Kč] | 619.990,- | 709.990,- | 645.990,- | 689.990,- | 719.990,- | 729.990,- |
Kromě této palety nabízí Ford na českém trhu pro Mondeo v ostatních stupních výbavy další motory. Jedná se o zážehové 1,6 Duratec (81 nebo 92 kW), etanolovou 2,0 Duratec FFV (107 kW) a 2,3 Duratec (118 kW) s automatickou převodovkou. Mezi turbodiesely lze volit i slabší 1,8 Duratorq TDCi o výkonu 74 kW.
Pětiválcový motor 2,5 Duratec Turbo (161 kW) byl z nabídky s příchodem 2,0 EcoBoost SCTi vyřazen.