Souhlas chtělo by to ovladač na středovém tunelu, jaké má MB a další....
Ale jinak se mi to auto libí. Je to taková trochu lepší výbava individual a vzali to víc z gruntu. Každopádně škoda, že se Mondeo neprodává u nás myslím, že by mělo slušnou prodejnost v Evropě...současná generace není špatné ale...
eSko ma velmi dobry dizajn, ale prave ten tablet v interieri je presne rodiel medzi US stylom a EU stylom, aj ked pre mna je lepsia tato linuxova verzia v eSku na rodiel od microsoftoveho Fordu
ta cena je ale strasna. U toho prodejce v Novem Jicine maji hned dva kousky vystavene, ale cenovku za oknem nemeli, takze cenu nedokazu odhadnout. Milion ovsem ani omylem.
Nástupce doslova uondaného Mondea, s více starou než novou karoserií, má dostat modelingovou trasfúzi v podobě kosočtverců na sedadlech. Takhle se to přece nedělá. Dělá se to tak, že se udělá výborné auto v základu. Co si do něho doobjednáš za extra, to je jenom tvoje věc, ale hlavně, hlavně se to dělá tak, že se čas od času udělá nová generace. Přesně tak, jako to za chvilku udělá evropská produkční jednička - VOLKSWAGEN. Přijede nový Apoštol, a opět tu všem nakope... no, to ani snad nemohu naplno napsat, ty ale víš co, viď...
A když už chceš, jako výrobce, ostřeji vystrčit třídní růžky z modelového davu, nemůžeš kopnout do zadku všechny, co jezdí na tom základu, ale musíš přijít se zřetelně jinou, odvozenou karoserií přesně, jak to opět učebnicově předvedla evropská produkční jednička s modelm CC.
No jo, no, někdo holt vyšívá kosočtvrce, jiný vyrábí (Das) auto.
Počkej tím výborným autem v základu myslíš to das auto, co je tu s námi od roku tuším 2004, tedy 9 let? Jinými slovy proč dělat novou generaci a někam se posunout, když stačí facelift a budeme to vydávat za novou generaci a nikdo si toho nevšimne? >:D
Nevím nevím, zda-li je tohle ta správná cesta. Passat rozhodně není špatná volba, ale přecejen je svým designem už zastaralý (FL to jen zjemnil). Tohle Mondeo je dál a vypadá výrazně lépe. Má jen jednu chybu a to už tu někdo poznamenal, že se ještě neprodává ;-)
Jo ty narážíš na rok 2015 uvedený v článku? Já nemluvím o téhle verzi Mondea Vignale, ale na novém Mondeu jako takovém, které je za louží už v prodeji. Bohužel tady ne...
On se ten apoštol musí setsakramentsky snažit, když například podvozek ani po několika nových modelech, či faceliftech, nedokázal náskok Mondea dotáhnout...
Netreba to prežívať, je to len výbavový stupeň, presne ako Laurin&Klement u Škody. Bývalá značka luxusných automobilov, dnes len označenie najvyššej výbavy. Takže nič nové pod slnkom a nejaká irónia v zmysle "kosoštvorce na sedadlách" nie je namieste (to by som sa potom musel smiať aj zo Škody).
Vidím problémek. Toto není běžná jaksi vrcholná výbava modelu, jde o snahu posunout to výše, vymanit se z "pouhého" mondeo-světa - jiná příď, nárazník. Nejde samozřejmě o kosočtverce, s tím souhlas, ovšem jde právě o něco jiného.
Je to Mondeo? Je. PR automobilky sa vždy snaží spraviť z produktu niečo viac (hlavne niektoré "supermainstreamové" ;-) ), ako čím je, ale realita je taká, že Mondeo Vignale je len vyšší stupeň výbavy oproti povedzme Mondeo Titanium.
To ja aj M-paket u bavorákov a nik kvôli iným tvarom nárazníka netvrdí, že je to problém, lebo povedzme 3er s M-paketom sa hrá na niečo viac, než je a (Tvojimi slovami) snaží sa vymaniť z 3er-sveta.
Zde nejde o nějakou hru, jde o to, že u toho BMW se z toho daného výběru nijak nemáš vymaňovat, prostě máš verzi "M", resp. pohledovou "M", u mondea jde o něco jiného, jde o snahu implantovat, že máš něco jiného, lepšího než "jen" mondeo. Takhle to na mne působí.
Však tahle věc fungovala i na nynějším Mondeu před faceliftem. Srovnej si základní dve verze a pak ghiu a titanium. Každá měla jinou přední masku a jednalo se pouze o výbavové stupně. Já tenhle model chápu tak, že nahrazuje Ghiu :-)
Proti konceptu, stupeň výbavy navíc, nic nemám, problém je jeho provedení. Vůbec nechápu srovnání např. s m-paketem, tohle je zvenku us chrom cirkus, vevnitř šikmo prošívaná kůže v takovém autě zas kýč jak bič, Laurin Klement i s jeho imitací dřeva je proti tomu vrchol vkusu. K tomu, jak se Mondeo v Evropě profilovalo (praktická sportovnost), se tenhle styl nehodí, navíc chromovou vyumělkovanost už v Evropě jede Citroen.
Ford už dávnejšie v minulosti profiloval výbavové stupne nielen čo do výbavy samotnej, ale aj zamerania: niektoré išli smerom k športovosti (napr. Trend vo Focuse I mal športovejší podvozok či sedadlá, rovnako dnes Titanium S v Mondeu), iné smerom k luxusu (napr. Titanium je zamerané smerom ku komfortu či luxusu). Teraz pridal novú výbavu ako vrcholnú luxusnú. Nič nepochopiteľné a popravde ma prekvapuje, ako to Teba či GTIho irituje.
Popravdě docela mě překvapuješ, jak jsem Tě měl možnost poznat, netipoval bych Tě na někoho, kdo by si pořídil auto s chromovanými koly. Co se iritování týká, neirituje mě, že Ford s touhle maškarádou přišel, jeho věc, jen říkám, že podle mého u Evropanů s tím úspěch mít nebude, co mně irituje, je srovnání s m-paketem nebo LK, které jsou svým provedením, z hlediska vkusnost, jinde.
Tipuješ správne, chrómové disky rozhodne nie sú môj štýl. Vignale proste ber ako najlepšiu výbavu Mondea, ani Ford to nevydáva za samostatný model v štýle DS. Ja by som uprednostnil tú športovo zameranú výbavovú líniu (Titanium S), ale chápem, že sú ľudia, ktorí idú skôr po tom okázalom luxuse a do ich (ne)vkusu sa triafa Vignale.
Ted na to maji titanium X .....kůži na palubovce...výplně dveří komplet v kůži..atd...
Jinak koncept Vignale chapu....nekterym lidem je jedno..jeslti jezdi ve Fordu nebo v BMW...chcou napr lepsi servis.....necekat nez na ne prijde rada (i to se stava napr v Mercedesu...ze idkyz je clovek objednany na urcitou hodinu/minutu..t.ak tam 20 min ceka, nez maji cas :-/)
Nekomu se ten styl muze libit...tak si objedna co nejvic WOW serepeticek do napr. Mondea...a jeste si rekne...stejnak proti premii usetrim...atd....chute lidi jsou ruzne.....tak budme radi za kazdou novou moznost individualizace :))
Jak já, píše to zde takřka každý :-) A každý také ví, že model Passat má u odborné i poučené laické veřejnosti synonymum - APOŠTOL. Slogan snad znáš, ne: PASSAT, APOŠTOL TVÝCH SNŮ. Je to má historická diskusní spontaneita, která nezapadla, viz. zdejší článek, cituji: "K diskusím na AUTO.CZ patří stejně neodmyslitelně jako červená k Ferrari, kulatá světla k jeho vysněné 911 nebo kostkovaná sedadla ke Golfu GTI. Motoristickému světu dal slova jako APOŠTOL, BERTOŇÁK nebo PASSÁTNÍ. Říká si GTI."
Ale já vím, tys mě chtěl jen pošťouchnout, viď ;-) Ovšem jestli budeš chtít ještě vysvětlit slovo Bertoňák, tak to asi se mnou sekne >:D;-)
on ten passat sice dostal facelift nazvany novy model ale akosi stale nestaci na to stare mondeo >:D
inak zaujimave, ze superb L&K ti nevadi, no ti vidis v luxusnejsej verzii problem. Znamena to ze ten text plati aj pre superb? Ci zase mas dva svety pre seba? Toto je uz na liecenie kamarat... ;-)
U octavky je to ok? U passatu(r36)? Fabia? Scouty? Golf? Audi? To bola od teba dost hlupa a autisticka poznamka ktora len dokazuje aky si zaslepeny a bez zabran tu klames predovsetkym sam sebe. Mne osobne to nevadi lebo mne sa zatial snove mondeo nepaci ako celok ale dve rozne verzie u vyrabaneho modelu je bezna vec. Svoju argumentaciu tu nezvladas podobne ako sam apostol v testoch s konkurenciou ;-)
Můj názor je přesně opačný a myslím, že to tak vnímá většina diskutérů.
Ústřední sluvo je INDIVIDUALIZACE - je to směr kterým se ubírá a ještě hlouběji bude ubírat automobilový svět. Lidé budou chtít za své peníze získat přesně to, co se jim líbí. Budoucnost není půl milionu stříbrných golfů s 16" stříbrně lakovanými koly. Budoucnost je individualizace.
Dodavatelé komponent se s tím již nějakou dobu perou - klesají jim objemy na jednotlivý typ komponenty, narůstá počet typů... Musí upravit sklady, logistiku apod.
Když se tedy vrátíme k Fordu - snaží se ze změny chování získat co nejvíce - nabízí model který opět rozšíří záběr, naláká lidi. Upřímně, něco podobného včetně exteriéru dělal v minulosti nejen Ford, ale i jiní výrobci.
Myslím, že to zbytečně prožíváš a mečíš jak potrefená koza.. Ale třeba se ti líbí tuzingové hrátky na ochcáfkách některých čecháčků...
Passat rozhodně nekopnul v roce 2005 (představena současná generace s faceliftem v roce 2010) zákazníky do * s výborným základním modelem s tím odporným gumovým volantem a superplochými sedačkami... aby to auto stálo za něco, tak trendline byl naprosto nepoužitelnej...Tím neříkám že Mondeo trend bylo a je nějaký terno, ale všem měřme stejnym metrem, frajere.... :yes:
a tvrdit o budoucím passatu že všechny nakope je v době brutálních úspor v branži smělý tvrzení, notabene když ho nikdo ani na fotce neviděl....
... to je jako to nové Mondeo co si možná bude možné někdy v příším roce koupit i u nás ve staré dobré Evropě? Jenom ezlipak nechodí kucí managerský vod Forda na lekce malérů k panu účetmínu >:D
Oprostiac sa od detského vysmievania a berúc do úvahy tvrdú ekonomickú realitu, je to sakra ťažké rozhodovanie vedenia. Máš určitú limitovanú výrobnú kapacitu, ktorou nestíhaš objektívne pokryť trhy na celom svete. Ktoré trhy uprednostníš? Tie, na ktorých sa predá povedzme 20000 Mondeí ročne, alebo tie, kde sa predá 500 ks ročne? Vo Forde logicky uprednostnili tú prvú možnosť a nové Mondeo uviedli na najväčších trhoch, kde sa predá najviac áut. My v Európe to vnímame osobne až urážlivo, realita je ale taká, že celá Európa dohromady nespraví Fordu také čísla, ako USA alebo Čína a najprv pokryjú najväčšie trhy a postupne aj trhy menšie až okrajové. Ako obyvateľa toho okrajového trhu ma to štve, z ekonomického hľadiska je to ale najlogickejšie a v pozícii člena top-managementu by som nerozhodol inak.
Krok je to logický, ale aj tak sa neviem ubrániť dojmu, že Mondeo v Európe akosi zmeškalo vlak. Stačí si to zobrať z pohľadu fleetu (ktorý podľa mňa pri Mondeu tvorí významné percento). Povedzme, že viaceré spoločnosti nakúpili Mondeá v roku 2008. Kúpia po 5. rokoch ten istý, už výbehový model znova, alebo budú ešte rok čakať kým sa Ford rozhodne prísť do Európy s novou generáciou?
No právě ... aneb jsi přesně trefil hřebíček na hlavičku.
V Evropě to jde jaksi na levačku. Už delší dobu. Ostatně i ta fordí strategie jest toho důkazem. Kupní síla se zde zmenšuje - proč tomu tak je by si vyžádalo poměrně obsáhlou ekonomicko-politicko-sociologickou studii, výrazně přesahující možnosti této diskuse a ostatně i zaměření webu tohoto. Pád železné opony měl/mohl snad čemusi pomoci, obávám se však v konečném důsledku je to minimálně jen plichta, ne-li hůře. Brusel (rozuměj EU) je už jak to bývalé RVHP, v něčem možná i horší.
U Forda buďto za a) nestíhají vyrábět pro celý svět vč. Evropy, tož to odnesla zrovna ta Evropa, či za b) není nové Mondeo až taková hitparáda jak to na fotkách vypadá (o čemž by mohly svědčit i poslední generace modelů menších, Fiesta a Fokus, rovněž globalizovaných), popřípadě x dalších možností, které však memá moc smyslu zde rozvádět. Mně jakožto zákazníkovi to však může býti celkem u zadele, nevyberu-li si u Forda tož koupím jinde, však to oni chtějí moje prašule, tož ať se starají.
V članku zmiňované Mondeo vyšperkované, bude předpokládejme cenově již někde ve vodách D3, tedy se ho prodá "pár" kousků nadšencům modrého oválu. Neb jak víme tož D3 kráčí mílovými kroky kupředu, a na to Ford nemá a ani nikdy neměl - víme jak dopadl PAG (a taky GM se SAABem), fčíl jsou na tom exPAGovci řek bych lépe, čili vidíme že to jde, jen to "modří" jaksi asi moc neuměli.
Suma sumárum, ať si managment Fordu dělá co chce, jde jim o jejich židle a naše peníze. S touhletou politikou ovšem ty moje nedostanou.
S D3 to ide v prvom rade co sa tyka kvality smerom dolu bohuzial. Sice maju krasne moznosti vybavy ale clovek aby sa modlil k tomu aby mu to nezhaslo cele.
Mondeo ccelkovo nic moc, a tato chrom vybava otras, moj nazor, moje vnimanie..
iba statisticky doplnim aby bol jasny ten rozdiel trhov a dovod preco mondeo este v EU nie je; Fusion alias Mondeo v US cca 181000 rocne, 20 tis je za mesiac. [odkaz]
Nove Mondeo sa v US predava skoro tak ako golf v EU / rocny priemerny predaj odhad /
[odkaz]
Statistika nuda je, má však cenné údaje, neklesejme na mysli ona nám to vyčíslí ... tož každá domácí automobilka bývá zpravidla na tom svém trhu domácím tak nějak první, Ford by tedy měl celkem logicky míti zájem býti number one v USA, o tom žádná. Jenže se nám zde v Evropě natolik etabloval, že ho bereme jakožto značku evropskou, čemuž zase napomáhal jeho evropský výrobní program (a rověž i PAG, jehož prodej taky do kasičky něco málo v časech zlých přihodil) odlišný od zbytku světa, USA nevyjímaje. Ovšem v posledních pár letech pod pláštíkem globalizace, ale hlavě příčinou krize, došlo ke drastickému šetření čehož přímým důsledkem je (nejen) fordí globalizace modelů, kterážto jest hlavním viníkem toho že Fusion se prodává o dost dřive nežli Mondeo. Hlavní však bylo a je překonati krizi, což jak se tak jeví, se Fordu daří. Jiní se v tom oproti Fordu plácali a plácají jak nudle v bandasce, pokoušeje vynudliti se za pomocí různých pochybných obézliček. Jedinou ovšem možností jak z bryndy ven jest to kouzelné slůvko restrukturalizace, v níž by dle mého mohl býti dáván Ford ostatním za vzor. Ovšem to stále nic nemění na tom že evropští zájemci o nové Mondeo jsou až tím třetím vzadu, což se ne každému musí líbit, že. Tož tak.
Na druhou stranu, bylo by fér přiznat, že současně nabízené starší Mondeo není žádný outsider. Prostoru má dostatek, jízdní vlastnosti i komfort slušný, motory dobré, dokonce i vcelku spolehlivé... a pochází z doby, kde nebyly tak silné tlaky na úsporu jako poslední dobou...
Jo, už je trochu okoukaný a opomínaný, ale stále velmi dobré auto za slušnou cenu, tak mě trochu překvapují ta prodejní čísla.
Přesně ... stávající Mondeo je pořád natolik dobrý kočár že se zde může ještě vesele prodávati. A zároveň mohou panovati jisté obavy že novinka, ač třeba i designově povedeněší, může pod kabátem skrývati jisté důsledky "katování kostů", čemuž by možá mohlo napovídati i to že se prodává všude jinde než v Evropě, ktérážto je tak nějak na tu techniku náročnější (a čím vyšší třída, tak tím i více - neb D3).
...tedy alespoň ve smyslu srovnání se současnou generací. Z profilu je to velmi podobné současné generaci, jen s vyjímkou sníženého zasklení (platí i pro kombík). Předek ve stylu Astonu také není můj šálek čaje, stejně jako asymetrický design dvojice hlavních budíků. Ty renaulťácké kosočteverce na čalounění tomu vysloveně nesluší (to snad ale nebude problém levnějších verzí) a katastrofální chyba je instalace debilní elektrické parkovací brzdy (pokud není nabízená pouze jako alternativa k poctivé mechanické klasice). Podtrženo a sečteno nevidím žádný důvod, proč si nyní nekoupit dobíhající "zastaralou" generaci, která je ještě plně vyvinutá podle evropského vkusu a potřeb :yes::yes::yes::-)
...a boule na kapotě na ochranu chodců bude táááák veliká, že přes ni nepůjde vidět na cestu.
Proč?
Protože bezpečnost je hlavní a kdyby to mělo zachránit jen jediný lidský život...bla bla...
To auto nevypadá jako Mondeo, ale jako jeho nepovedená karikatura. :no:
Musím se přiznat, že jsem se zaregistroval z jednoho jediného důvodu. Abych se vyjádřil. >:D Rád bych poznamenal, že by se mi hrozně líbilo, kdyby toho pobudu s hermelínem za ráfkem a ve flekatejch trenkach, toho GTI-ho někdo vyčíhnul a za ty jeho chytré kecičky mu dal pěkně přes držku >:-[] . Hezký večer přeji. Na Auto.cz docházím již asi 10 let, ale co onen Onan provádí v dnešní diskusi, to si opravdu zaslouží pleskanec z každý strany chytré tlamy.
Tak kvůli tomu, abys ukázal, žes to u večeře přehnal s testosteronem ses ani registrovat nemusel.
Povím ti tajemství, na které za pár let taky přijdeš: Chlapi obvylke svoje spory řeší tím, že si to vyříkají. Dát někomu přes hubu - to dělaj jen řepáci, kterejm sláma čouhá z uší.
...samozrejme, klasické nové Mondeo, hlavne liftback. Vonkajší dizajn je podľa mňa veľmi vydarený, s "Aston face-om" nemám problém. Interiér konečne vyzerá k svete (myslím z Fordov so súčasným dizajnom, ak nepočítam Ranger či Tourneo/Transit Custom, tie sú tiež pekné). Táto verzia sa mi však nepáči, aspoň teda nie zvonka. Predná mriežka by mala byť čierna, horná aj spodná,takisto na zrkadlách a diskoch je toho chrómu až príliš - teraz to nevyzerá luxusne ale skôr lacno - k "Tesco tuningu" to nemá ďaleko - aspoň podľa obrázkov. Chróm si môžu/dovoliť iné autá. Interiér ale vyzerá celkom kvalitne, no problem.