Český trh v únoru 2009: Trh vozů MPV se meziročně zmenšil, mezi středními a velkými MPV uspěl Ford

Český trh v únoru 2009: Trh vozů MPV se meziročně zmenšil, mezi středními a velkými MPV uspěl Ford

 
 

Mezi malými MPV stále vládne Roomster, ve střední kategorii zvítězil opět Logan MCV a mezi velkými Ford S-Max. I v této kategorii se čeká na uvolnění předpisů pro odpočet daně.

Souboj Matrixu a Merivy mezi malými skončil vítězně pro Hyundai

Domácí lídr Roomster zaznamenal v únoru zlepšení, dosáhl 405 registrací, jeho podíl dosáhl 73,9 % Druhý Hyundai Matrix měl na kontě 54 vozů, třetí Opel Meriva o čtyři méně, tento souboj tedy skončil těsně. Čtvrtý Renault Modus se mohl pochlubit dalšími 29 kusy, pátý Mercedes-Benz A měl jen 9 registrací. Lancia Musa zaznamenala čestný úspěch – jeden vůz.

Roomster si oproti únoru 2008 pohoršil o 19 %, před rokem se prodalo rovných 500 vozů. Hyundai Matrix se propadl o 36 aut (z 90), tedy o 40 %. Meriva naopak vykazuje zvýšení o 163,2 %, loni v únoru jich bylo zaregistrováno jen 19. Grand Modusů se před rokem prodalo 16 (letos nárůst o 123,1 %), Mercedes A zaznamenal stejný výsledek jako loni, Lancia Musa si pohoršila o 1 vůz, tedy o přesnou polovinu. Celkové registrace meziročně spadly o 13,4 %, ze 633 na 548 kusů.

Třída malých MPV, registrace na českém trhu v únoru 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20091-2/20092/20091-2/2009
1.Škoda ROOMSTER40565773,9%69,0%
2.Hyundai MATRIX54979,9%10,2%
3.Opel MERIVA501299,1%13,6%
4.Renault MODUS29515,3%5,4%
5.Mercedes-Benz A9171,6%1,8%
6.Lancia MUSA110,2%0,1%
-CELKEM548952100,0%100,0%

V celkovém pořadí od ledna vede Roomster s 657 kusy před Merivou se 129, Matrixem s 97, Modusem s 51, následují Mercedes A (17) a Lancia Musa (1). Registrace Roomsteru se meziročně hlavně díky slabému lednu propadly o 42,6 %, pokles zaznamenal také Matrix, a to o 21,1 %. Meriva a Grand Modus se naopak zlepšily o řády stovek procent – Opel o 207,1, Renault o 142,9 %. Zbylí dva hráči, Mercedes A a Lancia Musa, jsou na tom oproti prvním dvěma měsícům loňského roku hůře – Mercedes o 22,7, Lancia pak opět o polovinu.

Podíl vznětových motorů u Roomsteru činil 13,3 % (54 vozů), u Matrixu to bylo celých 29,6 %, prodalo se celkem 16 aut s dieselovými agregáty. Podíly zbylých hráčů ve třídě nejsou příliš důležité, neboť Meriva a Grand Modus měly po jednom voze, Mercedes A a Musa dokonce nulu.

V únoru se prodalo nejvíce užitkových Roomsterů (121, podíl 29,9 %), Grand Modusy s přepážkou byly pouze tři (10,3 %) a Matrix jeden (1,9 %).

Ford C-Max jen těsně druhý mezi středními

Rumunské maxikombi Dacia Logan MCV opět triumfovalo, tentokrát se pro něj rozhodlo celkem 83 zákazníků. Druhý skončil Ford C-Max, a to jen těsně, ztratil pouhé tři vozy. Renault Scénic skončil třetí, ale již s velkou ztrátou (43 registrací), čtvrtý je Seat Altea (40), pátý Citroën C4 Picasso (36). Na šestém místě jsou Citroën Xsara Picasso a Volkswagen Touran s 21 vozy. Osmé místo patří Kii Carens s 18 kusy, devátá je Toyota Corolla Verso s 16 a desátý Mercedes-Benz B se 14 vozy.

Logan MCV si oproti loňskému únoru pohoršil o 20,2 %, registrace za druhý měsíc roku 2008 se zastavily na 104 vozech. C-Max si mohutně polepšil, a to o 233,3 % (z 24 kusů). Scénic ztratil 4 auta, tedy 8,5 %, Seat Altea pak osm vozů (- 16,7 %), registrace Citroënu C4 Picasso klesly takřka o polovinu (- 48,6 %, ze 70 loňských), Xsara Picasso si pohoršila dokonce o 61,1 % (- 33 vozů). Nárůsty najdeme u Touranu (40 %, o 6 kusů více) a Kie Carens (20 %, o tři vozy více). Corolla Verso ztratila 14 registrací (- 46,7 %), Mercedes B naopak jednu získal, zlepšil se tedy o 7,7 %. Skokanem roku je již vzpomínaný C-Max, propadákem naopak Mazda 5, která ztratila 76,3 %. Celkem klesl trh v této třídě meziročně o 16,8 %, ze 494 na 411 kusů.

Třída středních MPV, registrace na českém trhu v únoru 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20091-2/20092/20091-2/2009
1.Dacia LOGAN MCV8313820,2%18,8%
2.Ford C-MAX8010719,5%14,6%
3.Renault SCENIC437910,5%10,8%
4.Seat ALTEA40639,7%8,6%
5.Citroën C4 PICASSO36668,8%9,0%
6.Citroën XSARA PICASSO21325,1%4,4%
6.Volkswagen TOURAN21465,1%6,3%
8.Kia CARENS18414,4%5,6%
9.Toyota COROLLA VERSO16323,9%4,4%
10.Mercedes-Benz B14363,4%4,9%
10.Opel ZAFIRA11312,7%4,2%
12.Mazda 59252,2%3,4%
13.Volkswagen GOLF PLUS8121,9%1,6%
14.Ford TOURNEO CONNECT7171,7%2,3%
15.Honda FR-V350,7%0,7%
16.Fiat MULTIPLA120,2%0,3%
-Ostatní modely010,0%0,1%
-CELKEM411733100,0%100,0%

V pořadí od ledna vede Logan MCV se 138 kusy před C-Maxem se 107, třetí je Scénic (79), čtvrtý Citroën C4 Picasso (66), Top 5 uzavírá Seat Altea (63). Celoroční žebříček tak odpovídá tomu únorovému, pouze vozy na posledních dvou příčkách si pořadí prohodily. Logan MCV oproti loňsku ztratil skoro třetinu počtu (- 33 %), C-Max je na tom naopak o 137,8 % lépe. Zbytek první pětky je na tom hůře než za první dva měsíce roku 2008, poklesy jsou navíc dvouciferné – u Scénicu – 24,8 %, u C4 Picasso – 49,2 % a u Altey – 32,4 %. Celý trh ztratil 287 registrací, propadl se z 1.020 na 733 kusů, tedy o 28,1 %.

Podíl dieselů v první pětce vypadá následovně: Loganů MCV se vznětovými motory se prodalo v únoru jen 8 (9,6 %), C-Maxů 47 (58,8 %), Scéniců 12 (27,9 %), Seat Altea má na kontě 13 vozů s motory TDI (32,5 %), C4 Picasso pak 26 kusů se vznětovými agregáty, ten tedy dosáhl z Top 5 největšího podílu (72,2 %),

V užitkových vozech dominoval v únoru Logan MCV (16 kusů, podíl na celkových registracích 19,3 %) před Corollou Verso (9, podíl 56,3 %), třetí skončil C-Max (8, 10 %), čtvrtý Scénic (7, 16,3 %) a pátá Altea s Touranem (oba 6 kusů, podíly 15, respektive 28,6 %). V podílové statistice zvítězil tradičně Ford Tourneo Connect, přepážku mělo 5 ze 7, tedy 71,4 %.

Mezi velkými zvítězil Ford S-Max

V největší třídě minivanů tentokrát nezvítězily luxusní dodávky, ale Ford S-Max s 29 registracemi. VW Multivan byl se 17 vozy druhý, Viano se 14 třetí. Zbytek Top 10 už zaostal, čtvrtá Kia Carnival měla na kontě 5 kusů, o páté místo se podělily Ford Galaxy, Chrysler Voyager, Renault Espace a VW Sharan se 4 vozy. Devátý skončil Peugeot 807 (3), desáté jeho koncernové dvojče Citroën C8 (2), poslední skončil tentokrát Seat Alhambra s jednou registrací.

V meziročním srovnání si S-Max polepšil o 4 vozy, tedy 16 %, spolu s Fordem Galaxy (o třetinu), Peugeotem 807 (o 200 %) a Citroënem C8 (nárůst 100 %) je však vzácnou výjimkou. Jinak následují samé pády – Multivan – 29,2 %, Viano - 53,3 %, Carnival a Sharan ztratily přesnou polovinu, Voyager a Espace mají – 55,6 %, nelichotivým rekordmanem v tomto ohledu je Seat Alhambra, jejíž registrace klesly o 87,5 %, z 8 na 1 kus. Celý trh ztratil 17,9 %, propadl se ze 106 na 87 kusů.

Třída velkých MPV, registrace na českém trhu v únoru 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20091-2/20092/20091-2/2009
1.Ford S-MAX293833,3%21,8%
2.Volkswagen MULTIVAN175419,5%31,0%
3.Mercedes-Benz VIANO142516,1%14,4%
4.Kia CARNIVAL575,7%4,0%
5.Ford GALAXY464,6%3,4%
5.Chrysler VOYAGER474,6%4,0%
5.Renault ESPACE484,6%4,6%
5.Volkswagen SHARAN4144,6%8,0%
9.Peugeot 807353,4%2,9%
10.Citroën C8222,3%1,1%
11.Seat ALHAMBRA141,1%2,3%
-Ostatní modely040,0%2,3%
-CELKEM87174100,0%100,0%

Ve statistice od ledna vede zatím VW Multivan (54) před Fordem S-Max (38) a Mercedesem Viano (25), čtvrtý je VW Sharan (14) a pátý Renault Espace (8). Co se meziročního srovnání od začátku roku týče, úplně všechny vozy kromě Fordu Tourneo, který ovšem v únorovém žebříčku chybí, si pohoršily. O velká MPV tedy není letos příliš velký zájem. První pětka si vede takto - Multivan – 19,4 %, druhý S-Max - 20,8 %, třetí Viano – 60,3 %, čtvrtý Sharan – 26,3 % a pátý Espace – 65,2 %. Největším meziročním propadákem je mimochodem Alhambra, která ztratila tři čtvrtiny. Celkový objem trhu v této třídě pak klesl za první dva měsíce o 30,4 %, z 250 na 174 vozů.

Tentokrát se do Top 5 vešlo plných osm vozů. Jaké byly podíly vznětových verzí? Jednoduché – kromě Renaultu Espace měly ostatní vozy pod kapotami pouze motory spalující naftu – S-Max, Multivan, Viano, Carnival, Galaxy, Voyager i Sharan tedy dosáhly stoprocentního podílu. Espace byl jeden benzinový, podíl dieselů tedy činil 75 %.

Nejvíce užitkových automobilů prodal v únoru Ford v řadě S-Max, celkem jich bylo 15, podíl na celkových registracích činil 57,4 %. Multivanů s přepážkou bylo 10 (58,8 %) Vian 9 (64,3 %). Velký mercedes tedy opět zvítězil v podílové statistice. Zbylá konkurence měla na kontě jen dva kusy (Renault Espace), respektive pouhý jeden (Carnival, Voyager, Sharan, 807 a C8).

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

České vlajky nezabraly. Provozovatelé billboardů nakonec sami odstraní silniční poutače České vlajky nezabraly. Provozovatelé billboardů nakonec sami odstraní silniční poutače

Provozovatelé billboardů u silnic a dálnic sami odstraní…

Miliardář Němec koupil podíl v Okin BPS, cena má dosahovat stovek milionů Miliardář Němec koupil podíl v Okin BPS, cena má dosahovat stovek milionů

Tomáš Němec koupil prostřednictvím své firmy ConsilTech…

 
Zdroj: Data SDA

Štítky Ford Český trh Statistiky MPV

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

 



Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007) Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007)

S-Maxem, který debutoval před deseti lety, Ford dokázal,…

Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž… Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž…

Původní Ford Galaxy byl spíše Volkswagenem. S někdejším…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Dnes 17:50

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Moderátor Petr Vágner měl oplétačky s policií! Kvůli autu za 6 milionů

Moderátor Petr Vágner měl oplétačky s policií! Kvůli…

Petr Vágner (40) má slabost pro velká a silná auta. Pořídil si proto kolos, který připomíná tank a stojí kolem…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Jágr nevěřil, ke gólu chyběl kousek. Super vychytat zrovna jeho, ví gólman

Jágr nevěřil, ke gólu chyběl kousek. Super vychytat…

První zápas v první formaci má za sebou Jaromír Jágr. Společně s Seanem Monahanem a Johnnym Gaudreauem si na…

Růže mezi trny. Plíšková zářila v černých květovaných šatech před Turnajem mistryň

Růže mezi trny. Plíšková zářila v černých…

Může za to Michal Hrdlička, že teniska Karolína Plíšková rozkvétá jako růžička. Alespoň se to ozývá z blízkého…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…