Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang GT520 od GeigerCars: oranžová raketa

Jan Cacek
Diskuze (18)
Mustang přetavený v nekompromisního dravce stráví příštích 12 měsíců objížděním výstav po celém světě.

Německá firma GeigerCars, specialista na tuning amerických aut, se při vývoji kitu pro osmiválcový Mustang rozhodla posunout sportovní charakter tohoto auta až na samou hranici možností. Výsledek se dostavil v podobě oranžovočerné nádhery (odpůrci Amerik prominou) zvané Mustang GT520, z níž adrenalin přímo teče. GeigerCars budou tento Mustang celý následující rok používat jako showcar na výstavách, ale jednotlivé komponenty jsou k mání jak pro kupé, tak pro kabriolet.

Srdcem Mustangu GT520 je osmiválec s objemem zvětšeným ze 4,6 na 5,2 litru, který navíc dostal přeplňování kompresorem, bohatě dimenzovaný mezichladič, sportovní vačky, zesílené rozvody, výkonné sání a nerezový výfukový systém. Rozsáhlé úpravy se projevily nárůstem výkonu ze sériových 220 kW na 382,7 kW, o přenos točivého momentu s vrcholem 563 Nm při 4730 ot./min na zadní kola se stará upravená šestistupňová manuální převodovka a sportovní spojka. Mustang GT520 sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 287 km/h. GT520 vznikl v GeigerCars jako extrémní varianta přeplňovacího kitu pro osmiválcové Mustangy, který se v prodeji objeví na podzim a zvyšuje výkon na 303 kW.

Aerodynamický bodykit obsahuje agresivní přední nárazník s integrovaným spoilerem, jehož sací otvory přivádějí dostatek chladícího vzduchu k motoru i brzdám, upravenou kapotu, difuzor, zadní nastavitelné křídlo a prahy. Podběhy dokonale vyplňují chromová pětipaprsková kola průměru 20 palců, obutá do pneumatik rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Karoserie GT520 je navíc snížena o 50 mm. Výkonný brzdový systém pracuje s vrtanými kotouči rozměru 355x32 mm, osazenými hliníkovými třmeny se čtyřmi pístky, stejné brzdy mohou být na přání i na zadní nápravě.

Středobodem interiéru Mustangu GT520 je kromě sportovních sedaček v černé kůži především audiosystém JBL, speciálně přizpůsobený Mustangu kupé. Exkluzivní aparatura řízená jednotkou Alpine má celkový výkon 10 000 W, přičemž o reproduktory zavadíte doslova všude – na přístrojové desce, ve dveřích, v prostoru původních zadních sedaček i v kufru.

Jan Cacek
Diskuze (18)
Avatar - Lonestarstate
26. 9. 2006 18:59
Re: Nic se nema prehanet...
Souhlas. Geiger byl vždycky trochu mimo mísu... zatímco Saleen verze se mi líbí čím dál tím víc i přes "brutalitu" úprav, tak u Geige mi to zatím připadá jako úprava pro úpravu...