Ale je jasný, že 500 000 Mustangů se tu jaksi neprodá, ani by to enstihli vyrábět, takové Hellcaty se vůbec nestíhaj vyrábět, už ani nepřijímaj v USA objednávky.
"Svědčí o tom i to, že se Ford oficiálně pochlubil tím, kolik Evropanů navštívilo příslušné webové stránky jednotlivých importérů a pohrálo si s konfigurátorem. Bylo jich půl milionu!"
Jsou opravdu všichni co si pohrají s konfigurátorem potenciální klienti? ;-)
To mě taky napadlo. Já si hrál s konfigurátory ještě než jsem měl řidičák... :-) Hádám, že dobrých 20% klikajících ještě nenastoupilo ani na střední školu. >:D
No, chybí už jen maličkost, a to aby se ten zájem ve formě hrátek s konfigurátorem přenesl i do prodejů. Cena je velmi dobrá, dost blízko všedním HH. Mínusem pro mnohé však bude, že lze objednat jen kožená sedadla.
Já viděl prvního Mustanga v roce 1969 a to na závodním okruhu Sandown Park, Melbourne v Australii. Byl to Boss 302 Ci V8 v Coca Cola racing red. "Šoféroval" ho Australský Canaďan Allan Moffat. Nikdy nezapomenu!
Víš, sporťák, GT, a pod. jsou auta, které nelze mít velikosti renaultu clio, to už pak není sporťák či GT v pravém slova smyslu. Něco jako Rama s máslem. Pořád je to rostlinný tuk a není to máslo.
Tož víš, já su stará škola. Pro mě sporťák je něco ve stylu MX-5. RX-8, Lotus Elan, Nissan 370Z, BMW Z4, Audi TT a podobně tak do 4.5m délky. Cokoliv většího řadím do GTček. Takže takový Mustang nebo Camaro jsou pro mě GTčka. :-! Rámu s máslovou příchutí mám rád... ;-)
Je to moc velký, proto půlka Prahy jezdí v prdítkách typu Audi Q7, MB GL, Range Rovery, Escalada a Navigator, Hummer H2, pikapy RAM, X6, X5, ML, LandCruiser, A8, BMW 7, Jaguar XJ, MB S atd
Tož napsal sem, že na sporťáka je Mustang moc velký. Což podle mě je. Jinak, že Pražáci jezdí v čem jezdí, za to můžeme my mimopražští, protože jim to financujeme. :-!
Pojem sporták je dost široký, jde o to, co si pod tím kdo představí. Supersport Mustang royhodně není, sportovní kupé už ano. Zejména verze Shelby atd.
Kto iny ponuka auto so zadnym pohonom, 2+2, motor nad dva litre objemu v benzine, s velmi slusnou vybavou do miliona korun???
Ved uz aj auto velkosti passatu je v benzine iba 1.4 TSI, predny nahon alebo 4x4, 2+2 okrem premie prakticky neexistuje. Kym pre amika je v takom aute 2.3-litra malo, pre Europana je to akurat. Take bmw 3 ma zadny nahon, ale trojvalec a s vykonom a vybavou ako ford stoji dvakrat tolko...
Nepochybujem o tom, ze celu produkciu urcenu pre EU vypredaju a budu musiet zvysovat kvoty:D Ci uz kupujuci premioviek, ktori chcu nieco specialne, alebo ludia, co kupuju mainstream a neodolaju pomeru cena/hodnota, pretoze bmw modely coupe 2+2 su cenovo niekde inde...
Asi jen Hyundai a loni jich bylo registrováno zhruba 250 (prodává se i s dvoulitrem, nemusí být tedy všechny šestiválcové). 370Z není 2+2, ale do milionu si nemůžeš moc vyskakovat, a tam to bylo necelých 700. Pravda, 370Z není nový model, ale prodeje nějak velké neměl ani "za mlada." Obě auta měla špičku někde kolem dvou tisíc. Zatímco BMW loni prodalo asi 13 tisíc 2er Coupé. I RCZ se prodalo necelých 6 tisíc kusů, vrchol byl 15 tisíc. To jen pro představu.
Možná se Ford pěkně trefí do vkusu. Čísla spíš naznačují, že si kupci podobných aut mohou dovolit dražší modely a roli hrají vzhled a značka.
PS: Zapomněl jsem na ostatní americká auta. Vypadá to, že se Camaro v ČR ani nenabízí, ale v Německu začíná s 6,2 V8 na 40 tisících €. Při dnešním kurzu to není milion a nevypadá to, že by nabízeli menší motor, pořád podle mne stojí za zmínku. Dodge snad v EU neprodává.
Neviem o ziadnom realnom konkurentovi v EU, co by mal tradiciu, dobry pomer cena/vykon, bol plnohodnotny 2+2 pre styroch ludi a mal aj velky kufor.
Co ma tomuto mustangu realne konkurovat?
genesis? protiargument - je to iba hyundai
370Z - okrajovka, malokto nezainteresovany to pozna
eos?
cascada? prakticka, ale chyba akakolvek prestiz. Mustang = muscle car, tradicia, splneny americky sen...
audi? mozno a5 coupe, ale je predokolka a dokonca aj casto v diesli
bmw - podobne nieco by stalo 2x tolko
Mustang, hlavne ten 2.3 EB si podla mna najde v EU dostatok majitelov
Těch aut je příliš málo na to, aby se z toho daly dělat závěry. Pokud zákazníci nehledají levné výkonné zadokolky, tak je celkem logické, že jich moc nenajdeš. Neříkám, že to tak je, otázka však je, jaká je poptávka, ne kolik je na trhu přímých konkurentů. On bude důvod, proč sem moc automobilky kupé nevozí, byť je mají na jiných trzích.
Ano, Genesis je jen Hyundai, bohužel na trhu nic bližšího nemáme. Jen to Camaro, na které jsem původně zapomněl, a ani nevím, jak se prodávalo či neprodávalo. Je celkem zřejmé, že muscle cars do značné míry ignoruji. Pokud by se Ford i po třech letech udržel nad 2 tisíci, považoval bych to za úspěch. Teď je otázka, jakou představu mají u Fordu. Souhlasím s tím, že by Mustanu měl pomoci ten "malý" EcoBoost.
"muscle car, tradicia, splneny americky sen" - to je v kontextu EU úsměvné. :-)
prave kvoli tomu sa kupuje vykonne kupe, ukazat a dokazat si, ze na to mam, ze nemusim riesit spotrebu, zaujat autom, ked uz nie svojim vyzorom, predvadzat sa...
V EÚ:
- nadsenec sportovej jazdy, co by mozno siel aj na okruh, si kupi patvalec, vid dopyt z DE...
2.3 EB, tu vidim tieto potencialne skupiny realnych kupujucich:
- mladsi, slobodny, bohatsi, co chce byt alfasamec, balic bab atd.
- zenaty, napr. uspesny doktor, pravnik, podnikatel, ktoreho uz nudia A6, SUV a pod.
- starsi, co si chce aspon trochu prinavratit mladost a sice si aj rad sportovo zajazdi, ale klby, nadvaha atd. jednoducho mx-5, 370Z vylucuju
- niekto, kto si ten mustang len tak tak moze dovolit, ale s tym, ze uz mu nezvysi na druhe auto, tak to potrebuje ako prve auto v (potencialnej) rodine, takze aj zadne sedadla, kufor...
Což o to, 500 000 potentátů je více než smělé číslo a spíš jen taková hra PR Fordu, nicméně pro ČR byla přidělena alokace pouhých 62 aut na letošní rok a již byla dávno vyprodána. A to se to prodává od druhé poloviny ledna...u dvou dealerů v ČR...
Vzdy som tvrdil, ze marketingom sa zaoberaju iba magori. Prerobit navstevnikov stranok na potencionalnych zakaznikov je zaujimave...
V kazdom pripade na cele Polsko pripadlo 40 kusov Mustangov aj s tymi, co isli z tej 500 kusovej serie a zatial sa dalej objednavat neda a cakacia listina je dlha.
U nas v Europe bude Mustang predavany ako exoticke auto, pod ktoreho predaj musia predajci prestavat celu predajnu za nemale peniaze, len aby sa to potom modne volalo Ford Store, a v Statoch sa Mustangy valaju na parkoviskach pred predajnami a parkoviskach pozicovni aut...
V kazdom pripade Mustang za polovicnu cenu ponuka to co konkurencia (minimalne dynamicky) a verim, ze sa bude predavat vyborne.
Jak tak čtu, tak všichni si konfigurujete auto jen tak? O auto zájem je. Reálný zájem se ukáže, ale shazovat to dopředu je ubohé. :-! Tohle auto mám ve výběru... pravda, výběr je rozmanitý, ale je tam.
A víš, že v 80.letech tady jezdila téměř výhradně auta se zadním náhonem? Já s takovým najezdil hezkých pár tisic kilometrů, ovšem uznávám, ze ne všechny na zledovatělé silnici. A určitě nejsem sám.
No já s ohledem na to, že řidičský průkaz vlastním 45 let, už pamatuji na silnicích leccos... A nejen v Evropě. A jsem rád, že taková potrhlá auta, jako je Mustang, u nás prakticky nejezdí. Pokud by se totiž takové auto dostalo do ruky uhrovatému mládenci, jakých je na tomto webu více jak polovina, bude to vražedná zbraň. Narozdíl od USA, kde se i na dálnicích jezdí 90km/h a vládne tam nekompromisní policie, by to tady byl masakr. :no: