na margo tuhej napravy Caroll Shelby povedal ze lepsia zadna naprava by zvysila cenu auta o 5500USD /GT500/, tak len cez jeho mrtvolu...od tohto momentu si o nom myslim svoje... :no:
Tuhá zadní náprava je tam hlavně z důvodu toho, že v Americe se počítá s tím, že spousta Mustangů bude upravena na sprinty. A na sprint zatím nic lepšího nevymysleli....a že je tam automat? To mě děsí spíš u Porsche, tady se to tak nějak dá čekat.
Dnes na nějakou dobu odjíždím a proto se odmlčím. Není zde vhodnější článek, tak vám zanechám další díl zde. Snad si to najde stálé čtenáře, možná i nové ;-)
Roku 1963 byla představena nová modelová řada nazvaná S-Type. Její vývojové označení bylo ''Utah Mark 3'', proto se předpokládá, že se původně mělo jednat o náhradu Mark 2. Nakonec však byl vývoj uspíšen a vznikl vůz, který je zjednodušeně nazýván kombinací Mark 2 a Mark X. Důvod je prostý - Mark 2 byl prodejním trhákem, zatímco Mark X zklamal očekávání. Tvrzení o spojení těchto dvou modelů do jednoho je ale jen částí pravdy. S-Type sice vykazuje s nimi řadu shodných detailů, ale i přesto je svébytným modelem. Zajímavě je řešená přední část, kde není jediný díl shodný s Mark 2. V bočních částech tvarově odkazuje na velké modely padesátých let. Nad hlavními světlomety jsou výčnělky, které jsou velmi neobvyklým řešením. Střecha byla v zadní části mnohem vyšší než v Mark 2 a nabízela tak větší vnitřní prostor. Mimořádně úzké zadní sloupky dodnes fascinují mnoho nadšenců. Uvnitř byl větší komfort - bylo použito více dřeva, nezávislé zavěšení zadních kol bylo mnohem pohodlnější. Na druhé straně nebyly dodávány výklopné pultíky ze zadní strany předních sedadel. Známý motor 3.4 posloužil jako základní motorizace. Pod kapotou S-Type se objevil i motor 3.8 - v době uvedení sdílený všemi modelovými řadami. Vůz s ním měl podstatně lepší akceleraci, a proto byl mezi zákazníky oblíbenější. Na druhou stranu spousta sportovněji laděných zákazníků se nakonec rozhodla pro Mark 2 se stejným motorem, která byla ještě o trochu rychlejší a neměla tak konzervativní design. S-Type se po třiceti letech od ukončení výroby dočkal přímého nástupce.
První generace Shelbyho měla úplně jinou konstrukci a výkon motoru byl přenášen na nápravu jinak než tento, jednoduše řečeno nemají nic společného. Bezpečnostní a ekologické normy ale nedovolují automobilovým konstruktérům sestavit podobné monstrum jako byl tehdejší Shelby. Při ostřejším rozjezdu se chvěl podvozek, tento se maximálně dostane do hodin. Raději bych první generaci, než tuhle plechovku.