Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford oficiálně potvrdil výrobu motoru 1,5 l EcoBoost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (55)
Ford poměrně rychle ukončil spekulace o nástupu nové pohonné jednotky pod kapotu severoamerického Fusionu a uvedl na pravou míru počet jeho válců.

Podle informací zveřejněných na webu FordInsideNews se měl severoamerický Fusion pro modelový rok 2014 dočkat nové pohonné jednotky, kterou měl být přeplňovaný zážehový tříválec s objemem 1,5 litru.

Realita je ovšem výrazně odlišná a ve hře zůstává pouze objem, přeplňovaní a zařazení do rodiny motorů EcoBoost. Ford totiž oficiálně potvrdil výrobu motoru 1,5 l EcoBoost, ale zároveň uvedl, že tento motor je přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,5 litru s integrovaným výfukovým potrubím a schopností zcela odpojit vodní čerpadlo pro rychlejší zahřátí motoru po startu.

Více informací k technice nového motoru Ford nezveřejnil, ale uvedl, že má novinka poskytovat podobný výkon a točivý moment jako aktuální 1,6 l EcoBoost, ale zároveň má mít nižší spotřebu paliva a emise CO2.

Důvodem pro uvedení motoru s objemem 1,5 litru je skutečnost, že Ford počítá s jeho prodejem na trzích, kde jsou pohonné jednotky s tímto a menším objemem daňově a jinak zvýhodněny.

Světová premiéra nového přeplňovaného čtyřválce se má odehrát na autosalonu v Šanghaji. V průběhu letošního roku bude uveden v modelu Fusion na severoamerický trh a s nástupem nové generace Mondea i v Evropě. Výroba motoru 1,5 l EcoBoost rozběhne již koncem tohoto měsíce v Rumunsku a následně i v dalších vybraných podnicích Ford v různých částech světa.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (55)
15. 4. 2013 08:38
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
jak jsem psal nahoře. Zatím Touareg a Phaeton.
15. 4. 2013 08:37
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
slyšel jsem, že to má být Biturbo a příští rok se má objevit prozatím v Touaregu a Phaetonu. Výkonově můžeme jen spekulovat, ale tipnul bych to někam k 150-160 kW taky.
15. 4. 2013 08:32
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
jj tohle má být nový motor prozatím pro Touareg a Phaeton.
Avatar - Hammunasakra
14. 4. 2013 00:22
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
:-)
Avatar - Hammunasakra
14. 4. 2013 00:14
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
Opakování matka moudrosti - zVWláště když to někomu NEdochází a NEdochází a.. ;-)
PS: NEpleťte do toho kulturu chodu (o tom žádná), řeč je o VELMI NÍZKÉM výkonu - nic víc nic méně ; -)
PS: Snad bude jednou "prémiový" vůz vyšší střední nabízet V6 "alespoň" od výkonu jaký má cenově dostupný C5 V6 3.0 Exclusive (177 kW za 809 t. :-)
..a samozřejmě "adekvátní" další stupně výkonu = další (ten "střední") třeba ála Mercedes či BMW, tedy nějakých 190-200 kW a 230ti kW bi-turbo už audi má - od BMW se blíží verze 240 kW
No ŘEKNĚTE - vy byste (ve vyšší střední pro A6) místo 150, 180 a 230 nechtěl raději 177 (180), 190-200 a klidně "jen" těch 230 kW? ;-)
Aneb - 177-180 (místo 150ti) kW? 200 místo 180ti kW? 230 kW vidím v současné době jako "ok" (verzi :-)
Já jako majitelka CITROËNu střední třídy ty slabší (a hlavně tu NEJslabší) ale rozhodně NEeee ;-)
257 kW bi-turbo z R6 3.0 v Alpina XD3 raději rozebírat (stejně jako 280 kW motoru 50d) NEbudeme, že? :-)
A vy odpovězte POPRAVDĚ (a BEZ "výmluv" o kultuře chodu apod! ;-)