Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford PowerShift: Dvouspojková převodovka od roku 2010 také v USA

Diskuze (3)
Zatímco Volkswagen prosadil dvouspojkové převodovky ve velkosériové výrobě v Evropě, Ford chce dosáhnout stejného úspěchu na severoamerických trzích. Šestistupňová převodovka PowerShift se bude nabízet v USA v menších autech od roku 2010.

Převodovka Ford PowerShift je založena na stejném principu jako Volkswagen DSG. Převodovka obsahuje dva hřídele s vlastními spojkami, na jednom se nachází liché převody na druhém sudé. Samotná změna převodu je realizována jen automatickým rozepnutím jedné a souběžným sepnutím druhé spojky. Díky tomu je přenos momentu na kola přerušen jen na velmi krátkou dobu. Výsledkem je úspora až 9 % paliva ve srovnání s konvenční automatickou převodovkou.

S dvouspojkovou převodovkou se evropští zákazníci mohou setkat ve Focusu 2,0 TDCi. V USA měla premiéru na detroitském autosalonu ve studiích Volvo S60 Concept a Lincoln Concept C.

Verze převodovky určená pro USA bude mít na rozdíl od aktuálního evropského provedení suché spojky. V případě amerického Fordu Focus, kde se dvouspojková převodovka objeví v roce 2010, je ve srovnání se čtyřstupňovým automatem úspora hmotnosti při použití PowerShift 13,5 kg. Rozdíl je daný především chybějícím měničem, menším množství potřebného oleje a také odpadá nutnost osadit převodovku olejovým čerpadlem.

Nasazení dvouspojkové převodovky je součástí širší strategie zavádění šestistupňových převodovek – v roce 2013 chce Ford v USA nabízet téměř výhradně převodová ústrojí se šesti stupni. Dalším z kroků je nahrazování čtyřstupňových automatů ve větších modelech šestistupňovými.

Diskuze (3)
23. 1. 2009 18:45
Re: Emele!
Hlavne ze to tak nebude jezdit, jako u konkurence! >:D
23. 1. 2009 17:36
Re: Emele!
ja to prvne precetl jako PowerShit >:D
23. 1. 2009 00:21
Emele!
Emele, to je věc, co?! >:D