2.8. 2013 Tomáš Kovařík Tomáš Kovařík

Ford příští rok na startu rallye Dakar!

 

Tým Ford Racing potvrdil záměr zúčastnit se legendární soutěže Dakar 2014, která se bude konat v Jižní Americe od 5. do 18. ledna. Ford nasadí dva speciály Ranger.

Technickou přípravu vozů zajistí Neil Woolridge Motorsport z jihoafrického Pietermaritzburgu, zatímco o logistiku se postará německá společnost South Racing. Podobně mezinárodní bude rovněž jezdecká sestava - utvoří ji rodilý Jihoameričan Lucio Alvarez a Chris Visser z JAR.

Letošní ročník rallye Dakar sledovala na televizních obrazovkách přibližně miliarda lidí. Celkem 4,6 milionu diváků zamířilo přímo do Jižní Ameriky, aby viděli soutěž na vlastní oči. „Dakar je skutečnou mezinárodní výkladní skříní terénních automobilů,“ řekl Dave Schoch, viceprezident skupiny Ford a prezident organizační složky Asia Pacific. „Jsme rádi, že se nám podařilo sestavit globální tým s vynikající znalostí soutěže.“

Posádku prvního Rangeru utvoří Lucio Alvarez a Ronnie Graue. Oba patří k mladší generaci soutěžních jezdců, nicméně s Dakarem již mají bohaté zkušenosti. Při prvním startu v roce 2011 dojeli celkově sedmnáctí, loni se probojovali na páté místo a v letošním ročníku jeli třetí, dokud je technická závada neodsunula na 27. pozici. Důkazem jejich nasazení a jezdeckých schopností bylo to, že se z této pozice dokázali vyšplhat na desátou příčku konečného pořadí v cíli.

Do druhého vozu Ford Ranger usednou Chris Visser a navigátor Japie Badenhorst, kteří jezdí jihoafrické soutěže cross country. Aktuálně vedou průběžné pořadí seriálu 2013 Donaldson South Africa National Cross Country Championship, na Dakaru však budou startovat poprvé.

Rallye Dakar 2014 bude již pětatřicátá v pořadí a po šesté za sebou se pojede v Jižní Americe. Trať bude jako obvykle velmi náročná. Soutěž začne 5. ledna v argentinském Rosariu a skončí 18. ledna v chilském Valparaisu. Mezitím čeká na posádky třináct soutěžních etap o celkové délce 8500 kilometrů.

Soutěžní Ford Ranger využívá budku Double Cab, přičemž je upraven podle regulí FIA kategorie ASO T1. Disponuje pohonem všech kol a celohliníkovým vidlicovým osmiválcem 5,0 l/260 kW a 560 N.m pracujícím s nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Maximální otáčky motoru dosahují 5500 ot./min. a spotřeba v běžném provozu kolem 28 litrů se při závodění v písku vyšplhá na 90 litrů. Do nádrží se vejde celkem 500 litrů.

O zastavení se starají brzdy Brembo, které vpředu chladí vzduch a vzadu voda. O přenos točivého momentu se stará šestistupňová sekvenční převodovka Sadev, nechybějí samosvorné diferenciály vpředu i vzadu. Hmotnost speciálu dosahuje 1975 kilogramů a největší rychlost 170 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford

Devítinásobný mistr světa v závodech na silničních…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…