Diskuse

Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

12.5.2017

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti v náročných podmínkách a nedostupných terénech. Ford Ranger i Nissan Navara zvládnou majitele i patřičně reprezentovat.

 

  • 10 Reagovat !

    foto simson33

    simson33 12.05.  10:22

    elektrické rozvody na podvozku

    Doporučuju se podívat na fotky zadní nápravy Rangera - jak dlouho v terénu asi vydrží ty kabely zvláštně uchycené na tuhé nápravě???
    Že to jde i jinak je vidět u Nissanu, ale i u kteréhokoli jiného pick-upu. Zřejmě je to vedení ESP, ABS apod., rozhodně to důvěru ve velkou životnost nevzbuzuje... osobně myslím, že to při troše smůly může sundat první větší přejetá větev.
    • 01 Reagovat !

      foto guze

      guze 12.05.  17:32

      « Re: elektrické rozvody na podvozku

      5x tejdne v bordelu, 130tkm a furt drzi ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto simson33

        simson33 15.05.  14:51

        « Re: Re: elektrické rozvody na podvozku

        Tak to ti samozřejmě přeju, ale nemůžu si pomoct, ve mně to důvěru nevzbuzuje. Přijde mi to konstrukčně odfláknuté. A není to jediné špatně uchycené elektrické vedení na podvozku Rangera.
  • 10 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 12.05.  11:09

    Navara 1:0

    Navara, to je kočár s velkým K :-! :yes: Ford sice ok, ale nic moc :-|
    • 12 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 12.05.  11:20

      « Re: Navara 1:0

      Přál jsem to fordu, ale o fous to ztratil. Jeho neskutečně sametový a pohodový automat totiž zabíjí více výkonu, než by se dalo čekat. To samé mondeo, přestože není tak slabé, jezdí vlažně.
      Spíše jde o celkovou trvanlivost, spolehlivost a odolnost obou aut, ale tam by to nissan asi vyhrál taky.
      • 00 Reagovat !

        foto rokyta-p

        rokyta.p 12.05.  11:54

        « Re: Re: Navara 1:0

        Ford má lepší automat a tento motor, možná vydrží víc než se rozmlátí někde na farmě v Austrálii. Ale Navaru znám jako tahouna sousedovic karavanu a to je tak skvělé, že jsem koukal.
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 12.05.  13:01

        « Re: Re: Navara 1:0

        No to s tou trvanlivosťou si nie som istý. Nissan mi príde ako viac civilné a menej tvrdé pracovné auto, viď viacprvkové zavesenie vs. (primitívna, ale nerozbitná) tuhá náprava, dvojturbový relatívne maloobjemový štvorvalec vs. veľkoobjemový R5 atp. Navarru nepoznám, ale s Rangerom som šiel a ten R5 je celkom suverénny a pritom kultivovaný, v tomto smere môže konkurovať naftovým SUV a zvukovo niektoré cestné SUV s R4 naftou strčí do vrecka. Automat je síce komótny, ale hladký a k charakteru ťažkotonážneho auta sa hodí, na diaľnici viac počuť odvaľovanie gúm než motor. Ku komfortu som nemal výhrady, na dobej ceste o žiadnom poskakovaní tuhej nápravy nemôže byť reč (popravde ani som netušil, že to má listové pružiny). Interiér na úrovni civilných Fordov, výbava parádna. Celkovo nečakane pozitívny dojem.
        • 10 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 12.05.  14:13

          « Re: Re: Re: Navara 1:0

          Jj, ohledně motoru jenom souhlas, být na mě, tak také vybírám vždy 5ti válec. Ten litr nafty vzal čert.
          Jinak existuje pěký test od Rasťa chvály - Navara vs. Hillux. :yes:
        • 01 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 12.05.  14:55

          « Re: Re: Re: Navara 1:0

          najsurovejsia je dnes jednoznacne L200ka... este aj vzadu ma poctive zelezo ( priecna tyc ) ( ak by nahodou auto stiahlo v lese kdesi do stromu ) zatial co Amarok tam ma len nejaku tu chromovanu okrasu pouzitelnu maximalne ako gycova parada kdesi cestou do divadla... poznam jednu velmi znamu firmu v mojom okoli kde kupuju len L200 lebo ziadny iny pickup im nikdy nevydrzal tolko co prave L200ky ... Navary im ochadzali bezne po case... prevodovky.. podvozok... celkovo sa rozhegali ... aj mechanicky boli slabsie .... ale L200 je nezmar... toto je dnes asi jediny skutocny pracat na nasom trhu :yes:
          • 20 Reagovat !

            foto tomtoylc

            tomtoylc 13.05.  18:25

            « Re: Re: Re: Re: Navara 1:0

            to asi ešte neskúsili Hilux ... ale inak súhlasím, Navara nič moc čo sa výdrže týka (dizajn sa mi páči v celku ... ak pick-up tak Hilux alebo L200 ... ak mám viac financii tak nejakú ameriku - tacoma, tundra, ram ...
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 12.05.  15:15

        « Re: Re: Navara 1:0

        K poslední větě...určitě? Minulá Navara hnije tak, že se rozpadá na dvě části a celkově se nemůže chlubit dobrou pověstí. Což sice nemusí nic znamenat, ale i tak bych na Nissan moc nesázel.
  • 20 Reagovat !

    foto mariov8

    mariov8 12.05.  12:11

    Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

    Jel jsem oba. Neskutečně se mi líbil pětiválec fordu, teda hlavně zvuk. Ale ta převodovka je jak z 80tých let. Po přesednutí do Navary jsem si říkal, kde se asi ty koně Fordu ztratili? Je všem nad slunce jasné, že v převodovce. Škoda.

    Ceny samozřejmě nejsou reálné, slevičky se tady docela jedou.
    • 00 Reagovat !

      foto simson33

      simson33 12.05.  12:37

      « Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

      Je ale otázka, zda dlouhé prokluzy měniče Fordu neprodlouží životnost převodovce při tahání těžkých přívěsů nebo při off-roadu...
      • 10 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 12.05.  12:45

        « Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

        Jaký přívěs, jaký offroad? S tímhle máš jezdit večer do divadla přeci... Jedině tak budeš správný drsňák...
        • 10 Reagovat !

          foto mariachi

          mariachi 13.05.  12:19

          « Re: Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

          Jak se dnes rika: lumbersexual >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Somewhere

            Somewhere 14.05.  19:07

            « Re: Re: Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

            Niečo ako Pinocchio...?
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 15.05.  14:13

            « Re: Re: Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

            To slyším prvně, ale je to dost dobré! >:D
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 12.05.  14:16

        « Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

        Naopak, co je lepší na tahání přívěsů a vůbec odolnějšího, než jev hydroměnič s přemostěním?
        • 00 Reagovat !

          foto mariov8

          mariov8 15.05.  10:49

          « Re: Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

          Nic není lepší než klasický automat s měničem momentu!

          Mám zkušenosti hlavně s převodovkama Mercedes-Benz, od 3 do 9 stupňů a ta ve Fordu mi připomínala moje první "piáno", W123 230TE z roku 1982, tam byla čtyřstupňová skříň, ale standardně se za mohutného prokluzu měniče rozjížděla na dvojku. Pouze v režimu S a na kick-down to řadilo i jedničku.

          I dnes už poněkud přestárlý 5G Tronic mi přišel hbitější a méně plýtvající výkonem.
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 12.05.  13:08

      « Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

      bol som nedávno merať výkon na svojom aute,a zrovna si tam dal jeden pán čipovať svojho Rangera. Až po načipovaní preliezol o par koníkov údaj o výkone uvádzaný výrobcom.
      Technik ho ale ukludňoval,že už mali asi piaty Ranger a všetky mali výkon na motore hodne pod údajom výrobcu.
      • 02 Reagovat !

        foto Petrko

        Petrko 12.05.  14:49

        « Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

        No tak určitě. Tunéři s chipy jsou známí tím že měří výkon přímo na motoru. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 12.05.  15:09

          « Re: Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

          Jasné ze merajú na kolesách,ale po cca odrátaní strát ti vedia povedať aj čo je v motore
      • 00 Reagovat !

        foto mariov8

        mariov8 15.05.  10:50

        « Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

        To není dobrá zpráva pre fanúšikov Forda, dnes to u přeplňovaných motorov obvykle býva naopak! Už v základe je tam rezerva na budúce opotrebenie a stratu výkonu.
        • 00 Reagovat !

          foto Petrko

          Petrko 15.05.  11:22

          « Re: Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

          Nesmíš všemu hned věřit. To víš Ford nemůže dosahovat udávaných výkonu ovšem koncern VW je překonává ještě před tuningem a po tuningu jsou z toho formule.
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 15.05.  12:21

            « Re: Re: Re: Re: Pětiválec totálně zabitý pravěkým automatem.

            haaa, ja a koncernfan >:D . Napísal som iba čo som videl na papieri a počul od človeka čo s tym robí.
  • 36 Reagovat !

    foto happy-driver

    happy_driver 12.05.  13:33

    ***

    Kto chce svižný pick-up, tak z európskych veľkostí pick-upov zatiaľ len Amarok V6. Výkonný motor, poriadny automat, tiché, rýchle. V teréne s vhodnými pneumatikami a zadnou uzávierkou žiaden problém.
    • 31 Reagovat !

      foto simson33

      simson33 12.05.  14:16

      « Re: ***

      Pravda, Amarok V6 (Audi) + 8st. HDM (ZF) je jiná liga... Pick-up Premium :-)
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 12.05.  14:43

      « Re: ***

      Podľa niektorých recenzií je Amarok také SUV medzi off-road pick-upmi, podstatne civilizovanejšie, kultivovanejšie, rýchlejšie, ale z hľadiska primárneho zamerania pick-upu ako pracovného náradia, heavy duty auta je už príliš civilné a fajnové. Otázka znie, čo záujemca chce; kamarát má Navaru a vozí s tým deti do školy, sám hovorí, že to kúpil "do mesta". Takže pre takéto účely Amarok super, pre pracovné využitie by som skôr veril tomu poctivému železu Rangeru.
      • 10 Reagovat !

        foto happy-driver

        happy_driver 12.05.  15:17

        « Re: Re: ***

        To sú len dojmy. Pozri si zadnú nápravu Amaroku a Rangeru, rám... ;-)

        Podobný mýtus živia aj majitelia Hiluxov, pričom tento zapadá do davu ostatných takisto, ako ľubovoľný konkurent.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 12.05.  14:46

      « Re: ***

      najsilnejsi bude amarok suhlas... ale ja osobne by som bral L200 double cab s 2,4DI-D 133kw ... nasiel som clanky kde tento dizel vynasali do nebies dokonca ako top dizel vobec ... tichy pruzny velmi silny ... s ozaj super realnou spotrebou ktory sa prave do L200 neskutocne hodi.... len sa o nom tolko nepise kedze pickupy su predsa len kusok specificke vozy... ale aj oni mozu skryvat nejaku tu podarenu techniku.... ja sice teda za dizle moc nie som ako vseobecne... ale v pracovnom pickupe su samozrejme ok... a tu prave Amarok s V6 a L200 s 2,4DI-D dnes ponukaju to najlepsie co moze zakaznik zohnat v pickupoch na europskom trhu :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto happy-driver

        happy_driver 12.05.  15:22

        « Re: Re: ***

        Kdeže. Jediná výhoda L200 voči Hiluxu, Rangeru, Navare, D-Maxu a spol. je sofistikovanejší pohon 4x4. Ostatok sa spolieha na zadný náhon a priraditeľný predok, čo je síce klasika, ale dávno prežitá a v reále nepraktická, na tom nič nezmenia ani protesty majiteľov. Spotreba ničím nevybočuje zo štandardu. Takýchto pick-upov som vo firme prevádzkoval tucet, to len na margo toho, ak sa chce niekto oháňať skúsenosťou s jedným-dvoma kusmi.
        • 00 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 12.05.  19:29

          « Re: Re: Re: ***

          mhm teď zrovna tohle řeším a L200 resp. Fullback mi vycházejí nejlíp. Ta "tvrdá" čtyřkolka je úplně nesmyslná pro civilní použití. Takže Amarok potažmo L200. případně RAM 1500 diesel, ale to je úplně jiná liga /i cenová/.
          • 20 Reagovat !

            foto simson33

            simson33 14.05.  17:19

            « Re: Re: Re: Re: ***

            Pohon 4x4 bez mezinápravového diferenciálu (tzv. připojení "natvrdo") je použitelné pouze v terénu, na silnici, zvláště suché, hrozí poškození díky neschopnosti tohoto systému vyrovnat se s potřebou rozdílné rychlosti otáčení kol v zatáčce na přední a zadní nápravě.
            Kdo chce stálou čtyřkolku používat na silnici má na výběr pouze mezi Amarokem a L200/Fullback (za chvíli přijde ještě Mercedes X). I když vzhledem k výkonům V6 Amaroku a R4 Mitsubishi a jejich cenám je slovo výběr velmi relativní.
            • 00 Reagovat !

              foto Mig-35

              Mig_35 15.05.  08:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: ***

              děkuju, že jsi zopakoval co jsem napsal:)
              a taky jsem psal, že RAM 1500 v evropské verzi s dieselem od italů...
              • 00 Reagovat !

                foto simson33

                simson33 15.05.  10:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ***

                Není zač, já rád opisuju od chytrých lidí, protože pak taky vypadám chytře :-)
                O RAMu jsem nepsal úmyslně, protože se k nám oficiálně nedováží. Nedovedu si představit, jak by se třeba řešil záruční problém typu výměna motoru... navíc vůbec netuším, jestli RAM používá stálý pohon všech kol.
                Ale místo toho jsem zmínil Mercedes X, protože jeho představení je na spadnutí. V Británii už dokonce přijímají objednávky na ještě nepředstavené auto...
    • 21 Reagovat !

      foto megamega

      megamega 12.05.  22:51

      « Re: ***

      Asi tak nejako. Hľadal som niečo, čo zvládne tie naše slovenské rozbité cesty, a prišiel som na to, že jedine VW Amarok. Preto som ho aj objednal. Toyota Hilux je veľmi pekná, rokmi vyskúšaná kvalita, ale ten motor a interiér....kvôli tomu traktorovému motoru som to zavrhol. Taktiež Toyota má skôr primárne určenie v teréne, čo by som využil tak na 10%. Nissanu som sa bál, lebo príliš šetria na materiáloch, po recenziách, čo som čítal, by som Nissan do terénu radšej vôbec nepoužil, bo by som sa bál, že zmokne a prehrdzavie. Zvažoval som aj Mitsubishi L200, auto veľmi kvalitné a overené, avšak ten dizajn mi bol odporný. Posledná možnosť bol Ford Ranger, tam bolo najviac pozitív, auto najkrajšie zo všetkých, aj interiér ujde, avšak hlavné negatívum bolo, že to nie je na bežné jazdenie do mesta a občas do terénu, lebo je to príliš nekomfortné. Preto v podstate zostal na výber jedine VW Amarok, a to kvôli tomu, že tie naše rozbité cesty a výtlky to zvláda ako S-kový mercedes, v Amaroke sa však nemusím báť, že by som nejako poškodil nápravy. K tomu ten kultivovaný V6 motor a neutrálny interiér+ dali mi tam na nový Amarok takú zľavu, že som sa dostal hlboko pod cenu Fordu+Ford nemá xenóny, na to by som si už na staré kolená nezvykol....takže vyhral amarok.
  • 00 Reagovat !

    foto nitrion

    nitrion 12.05.  15:47

    test

    Test je dobrý tak pre niekoho ,kto chce tento druh aut používať ako osobné vozidlo. Aby to bol ten správny test muselo by sa jazdiť aj s naloženou korbou aspoň 600 kg a tam by sa ukázalo ako navara pri tejto váhe je už skoro na dorazoch . Áno vinuté pružiny su pohodlné ale nie praktické na naozajstnú prácu na čo su primárne tieto auta určené.Plus ťahanie prívesu detto
    • 21 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 12.05.  19:52

      « Re: test

      600kg do Navary = okamžitá smrt rozlomením.
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto CommonUser

        CommonUser 16.05.  11:56

        « Re: Re: test

        Keby len to, novu Navarru kupil sused na firmu (2,2dci). Po 2 rokoch a 2 odtahoch to nabruseny poslal do sveta a kupil RAM 5,8 ... >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto simson33

          simson33 16.05.  12:20

          « Re: Re: Re: test

          Pokud to měl 2 roky, tak to byla ještě předchozí generace Navary, protože ta současná se prodává v Evropě až od podzimu 2015...
          [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto James007cz

    James007cz 15.05.  10:25

    Ranger vs Amarok

    Asi před rokem a půl, těsně po tom, co faceliftovaný Ranger dorazil, jsem se rozhodoval mezi Amarokem a Rangerem.

    Co si tak z těch jízd pamatuji, tak Ranger oproti Amaroku je prostě kus "pořádného" auta a dává to na sobě znát. Hned na začátek musím říct, že k němu mám osobní sympatie, hrozně se mi líbí jak zvenku, tak zevntiř, ale... Docela se mi nelíbila převodovka, která řadila pomalu a tak nějak trochu nejistě. Čekal jsem, že v nějakém testu bude také poznámka o nástupu brzd. K rychlému, ale i úplnému zabrždění bylo potřeba pedál fakt pořádně sešlápnout, nic pro slečinky. Motor o sobě dával taky docela vědět svoji zkukovou kulisou...

    Naopak v Amaroku (to byl ještě původní 4 válec biturbo) bylo poměrné příjemné svezení. Srovnatelné s SUVčkami. Vybavuji si, že spotřeba byla tak nějak podobná.

    Avšak i přesto měl Ford moje sympatie. Subjektivně jsem si ho oblíbil, na nic si sice nehraji, ale bylo to prostě pořádné auto, které mě získalo. S převodovkou bych se sžil a měl bych auto, které bych vybral srdcem, ne hlavou. :-) Bohužel, k nákupu nakonec nedošlo a já zdědil po kolegovi SantaFečko 2.2CRDi. :-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…