Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger: Z Jižní Afriky do Evropy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Pick-up Ford Ranger nové generace se pro evropské a další vybrané trhy bude vyrábět v Jihoafrické republice.

Ford Ranger nové generace se ve světové premiéře představil na loňském autosalonu v Sydney ve verzi Double Cab. Letos v březnu měli návštěvníci autosalonu v Ženevě možnost seznámit se s vrcholným provedením Wildtrak. Na 32. ročníku Mezinárodního autosalonu v Bangkoku se pak představily další karosářské verze. Autosalon užitkových vozidel v první polovině letošního dubna byl místem představení pick-upu v evropské specifikaci.

Nový Ford Ranger byl navržen a vyvíjen v Austrálii, samotná výroba bude probíhat v Thajsku, Argentině a Jihoafrické republice. Automobilku v Jižní Africe má ročně opouštět 110.000 pick-upů a tři čtvrtiny z nich budou připraveny pro export do 148 různých státu včetně těch evropských. Zbývající čtvrtina bude určena pro Jižní Afriku, kde se má prodej nové generace rozběhnout v listopadu letošního roku.

Před více než třemi měsíci zahájil Ford výrobu nových vznětových motorů, které budou pohánět i novou generaci Rangeru. Do motorárny a montážního závodu v Jižní Africe v rámci modernizace investoval Ford téměř 500 milionů dolarů.

Ford uvádí, že nová generace Rangeru se bude prodávat ve 180 zemích a označuje tento pick-up za svůj globální model i přesto, že na severoamerický trh nezamíří. Naopak počátkem příštího roku bude produkce severoamerické verze Rangeru ve výrobním závodě v Minnesotě zastavena. Historie modelu, který se původně zrodil pro severoamerický trh se zde po 29 letech uzavře.

Ukončení produkce Rangeru pro Severní Ameriku Ford zdůvodňuje nezájmem zákazníků o kompaktní pick-upy. Ten potvrzuje i skutečnost, že kompaktní pick-upy mají jen 4 % trhu, zatímco full-size pick-upy tvoří 26 %. Ford Ranger, který je letos ve své kategorii v USA druhým nejprodávanějším za Toyotou Tacoma, tak bude následovat konkurenční Dodge Dakota, jehož produkce byla ukončena v srpnu.

Evropští zájemci o nový Ford Ranger budou moci volit mezi dvěma vznětovými motory Duratorq TDCi se vstřikováním common-rail, které spolupracují s novými šestistupňovými převodovkami.

Základ evropské nabídky představuje vznětový čtyřválec 2,2 Duratorq TDCi s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 375 Nm. Pětiválec 3,2 Duratorq TDCi s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 470 Nm má podle tiskových materiálů pracovat pod kapotou verze Wildtrak.

Samozřejmostí budou tři karosářské verze s krátkou dvoumístnou kabinou, prodlouženou čtyřmístnou kabinou a dlouhou plně pětimístnou kabinou. K dispozici budou verze s pohonem zadních i všech čtyř kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)