Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford řekl NE evropským dieselům v amerických modelech

Ondřej Láník
Diskuze (62)
I když v Evropě se Fordu obchod se vznětovými motory common-rail pro osobní automobily rozvíjí slibně, za mořem s touto technikou není podnikání efektivní.

Nové přísnější předpisy v USA nákladově znevýhodňují vznětové motory proti jednodušším a levnějším zážehovým, a tak americký Ford zůstane v nejbližších letech věrný automobilové klasice.

Vlna čistých dieselů, která americkou automobilovou výstavu v Detroitu letos zasáhla, se netýká Fordu. Náklady na takové pohonné jednotky jsou vysoké, což potvrzuje i technická spolupráce velkých automobilek pod křídly uskupení Bluetec. Ford, který podobně jako GM postižen poklesem poptávky na domácím trhu, si nyní nemůže dovolit nabízet ekonomicky nerentabilní osobní vozy s dieselovým motorem. Podobný názor na rozšíření vznětových technologií v USA zastává Toyota.

Nový turbodiesel dostane v roce 2008 jen populární pick-up Ford F-150. Půjde o vidlicový osmiválec 4,4 V8 vyvinutý pod taktovkou Land Roveru.

Snižování spotřeby modelů z aktuálního výrobního programu však i pro Ford zůstává jedním z hlavních cílů a cest k přežití firmy. Prostředkem má být přímé vstřikování paliva kombinované s přeplňováním (downsizing motorů), a také spojování benzinových a elektrických pohonů do hybridních hnacích ústrojí.

Ondřej Láník
Diskuze (62)
12. 1. 2007 15:53
Re: 4.4 V8
no ta 6,0 V8 má taky papírově slušný parametry a reálně bere 20 ....
12. 1. 2007 07:54
Re: objemy
No tak v nejakom peknom Buicku by to bola sranda....a co by si dal pod prednu kapotu, HTP by sa mu zmestil pod sedacku....
12. 1. 2007 07:51
Re: USA a Diesel
Tiez nebudes jazdit na vodik, ked bude jedna cerpacia stanica v Prahe a druha az v Plzni...a servisy dva v celych Cechach, ked beznych benziniek je dost a servis na kazdom rohu.
12. 1. 2007 07:48
Re: AMERICANIA
"objem nicim nenahradis".....to v Amerike plati. Motor taha pekne odspodu a kludne by vystacil aj s trojstupnovym automatom. Naco velke otacky a akceleraciu, ked jazdia dlhe trasy ustalenou rychlostou? Preto maju americke vozy velke motory s mensim vykonom pri nizsichotackach, aby to bolo pohodlne, plavne a bez poruch, malo zatazovany motor neuveritelne vela vydrzi. Ani sedacky nie su v amerikach tak tvarovane ako v nasich vozoch, niet preco drzat telo v zakrutach, ked zakruty skoro nie su. Na margo toho benzinu, myslis, ze by si jazdil na naftu, keby mala naftovy stojan pre osobne auta len povedzme kazda desiata cerpacka? S pistolou pre trucky do svojej limuziny tazko nacapujes......
11. 1. 2007 17:23
Re: 4.4 V8
hned 3 x ... omlouvám se nějak mi to tu blbne :'-(