9.10. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ford a Renault chtějí soupeřit s německou prémií

Ford a Renault chtějí soupeřit s německou prémií

Prodeje luxusních automobilek i v době evropské krize rostou. Tímto úspěchem se chtějí inspirovat i mainstreamoví výrobci.

Ford a Renault chtějí prodávat rovněž prémiové automobily, což naznačily na letošním frankfurtském autosalonu. Ford zde prezentoval Mondeo Vignale, koncept luxusní verze tohoto modelu, Renault zase předvedl studii Initiale Paris naznačující stejnojmennou prémiovou divizi, kterou francouzský výrobce chystá.

Obě automobilky se v době evropské prodejní krize trápí, finanční potíže chtějí definitivně vyřešit právě luxusnějšími verzemi stávajících modelů. Takové řešení je pro výrobce výhodné, tato auta mohou prodávat s vyšší cenovkou (a tudíž větší marží), jejich vývoj navíc není tak finančně náročný.

Kvůli klesajícím cenám aut jsou marže mainstreamových značek nízké, činí pouze jednotky procent. To u prémiových výrobců se počítá v desítkách procent, což jim pomáhá snáze se vypořádat s případnou prodejní krizí. V době takové krize navíc prodeje luxusních vozů příliš neklesají, klienty těchto značek totiž ovlivňuje méně než zákazníky mainstreamových značek.

Analytici ale upozorňují na to, že plány Renault a Ford nemusí být úspěšné. Větší konkurence mezi prémiovými automobily totiž znamená, že na některé výrobce už zákazníci zkrátka nezbudou. Klientela navíc nemusí přijmout dražší Fordy nebo Renaulty.

Ford a Renault se ve svých plánech inspirovaly u Citroënu a jeho prémiové řady DS. Ta je totiž úspěšná, v současnosti vozy této řady činí 19 procent evropských prodejů značky Citroën.

K tématu: První Renault luxusní divize Initiale Paris dorazí v příštím roce

Zatímco DS nabízí vlastní modely, Ford a Renault zatím chystají pouze luxusní varianty již prodávaných aut. Rozdíl je v tom, že zatímco Initiale Paris Renaultu má být globální značkou, Ford divizí Vignale zamíří jen na trhy, kde neprodává auta luxusní značky Lincoln. Francouzská automobilka do budoucna počítá s tím, že Initiale Paris se stane samostatnou značkou, jejímu vedení je ale jasné, že vybudování brandu bude nějakou dobu trvat.

Stejným směrem jako Renault a Ford se vydal i Peugeot, který už nabízí například speciální verze malého modelu 208 – luxusní XY a sportovně zaměřené GTi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Požáry v Kalifornii způsobují rekordní škody. Letos přesáhly deset miliard dolarů Požáry v Kalifornii způsobují rekordní škody. Letos přesáhly deset miliard dolarů

Na jihu Kalifornie pokračují požáry, které začaly v…

Katar pokračuje v nákupu letounů. Od Britů nakoupí stíhačky téměř za sedm miliard eur Katar pokračuje v nákupu letounů. Od Britů nakoupí stíhačky téměř za sedm miliard eur

Katar koupí od britské zbrojovky BAE Systems 24 bojových…

Krsek, Pokorný a spol. budou školit o inovacích Krsek, Pokorný a spol. budou školit o inovacích

Čtveřice známých tuzemských byznysmenů spolu s bývalou…

Finep prodal Skansce developerský projekt v Praze-Hodkovičkách na stovky bytů Finep prodal Skansce developerský projekt v Praze-Hodkovičkách na stovky bytů

V atraktivní bytové lokalitě pražských Modřan udělali dva…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ford Renault Ekonomika Luxusní značky

 

Přidat názorDiskuse: Ford a Renault chtějí soupeřit s německou prémií







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110? Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 





 
Ital Design Columbus (1992): Silniční boeing měl sedm křesel a V12 od BMW

Ital Design Columbus (1992): Silniční boeing měl sedm křesel a V12 od BMW

Včera

Luxusní a okázalý Columbus vznikl ke kulatému výročí objevení Ameriky. Dával na odiv avantgardní italské tvary, německý motor, ale do USA stejně nahlížel.




Blesk.cz

Mladá instagrammerka hledala správný úhel pro selfie a místo toho našla smrt

Mladá instagrammerka hledala správný úhel pro selfie…

Mobily jsou s námi na každém kroku a zírání do displejů odvádí pozornost od dění kolem nás. Když přidáte…

Paznaun: Největší párty Alp i lyžařský ráj pro rodiny s dětmi od sebe dělí pár kilometrů

Paznaun: Největší párty Alp i lyžařský ráj pro…

Pod názvem Paznaunské údolí si něco představí jen opravdoví znalci. Stačí ale jmenovat největší z místních…

 

iSport.cz

Čekání Pirátů na tři body? 49 dní! Už si to nepamatuji, smál se Růžička

Čekání Pirátů na tři body? 49 dní! Už si to…

Dlouhých 49 dní čekali hokejisté Chomutova na tříbodovou výhru. Dočkali se ve 30. kole extraligy, když porazili…

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat ho může Kolář

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat…

Jan Laštůvka měl adekvátně nahradit Jiřího Pavlenku, brankářskou jedničku Slavie z mistrovské sezony. Nepovedlo…

 

Reflex.cz

Vodní hrátky s arcibiskupem: Na unikátní zámek v Hellbrunnu si nezapomeňte vzít pláštěnku

Vodní hrátky s arcibiskupem: Na unikátní zámek v…

Jestliže se řadíte k milovníkům vody a architektury, vydejte se do Hellbrunnu. Zámek na jižním okraji Salcburku…

Smutná tvář klimatických změn. Fotograf natočil umírajícího medvěda

Smutná tvář klimatických změn. Fotograf natočil…

Fotograf známého listu National Geographic včera zveřejnil smutné záběry, na nichž je na kost vyhublý lední…