Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford a Renault chtějí soupeřit s německou prémií

David Bureš
Diskuze (63)
Prodeje luxusních automobilek i v době evropské krize rostou. Tímto úspěchem se chtějí inspirovat i mainstreamoví výrobci.

Ford a Renault chtějí prodávat rovněž prémiové automobily, což naznačily na letošním frankfurtském autosalonu. Ford zde prezentoval Mondeo Vignale, koncept luxusní verze tohoto modelu, Renault zase předvedl studii Initiale Paris naznačující stejnojmennou prémiovou divizi, kterou francouzský výrobce chystá.

Obě automobilky se v době evropské prodejní krize trápí, finanční potíže chtějí definitivně vyřešit právě luxusnějšími verzemi stávajících modelů. Takové řešení je pro výrobce výhodné, tato auta mohou prodávat s vyšší cenovkou (a tudíž větší marží), jejich vývoj navíc není tak finančně náročný.

Kvůli klesajícím cenám aut jsou marže mainstreamových značek nízké, činí pouze jednotky procent. To u prémiových výrobců se počítá v desítkách procent, což jim pomáhá snáze se vypořádat s případnou prodejní krizí. V době takové krize navíc prodeje luxusních vozů příliš neklesají, klienty těchto značek totiž ovlivňuje méně než zákazníky mainstreamových značek.

Analytici ale upozorňují na to, že plány Renault a Ford nemusí být úspěšné. Větší konkurence mezi prémiovými automobily totiž znamená, že na některé výrobce už zákazníci zkrátka nezbudou. Klientela navíc nemusí přijmout dražší Fordy nebo Renaulty.

Ford a Renault se ve svých plánech inspirovaly u Citroënu a jeho prémiové řady DS. Ta je totiž úspěšná, v současnosti vozy této řady činí 19 procent evropských prodejů značky Citroën.

Zatímco DS nabízí vlastní modely, Ford a Renault zatím chystají pouze luxusní varianty již prodávaných aut. Rozdíl je v tom, že zatímco Initiale Paris Renaultu má být globální značkou, Ford divizí Vignale zamíří jen na trhy, kde neprodává auta luxusní značky Lincoln. Francouzská automobilka do budoucna počítá s tím, že Initiale Paris se stane samostatnou značkou, jejímu vedení je ale jasné, že vybudování brandu bude nějakou dobu trvat.

Stejným směrem jako Renault a Ford se vydal i Peugeot, který už nabízí například speciální verze malého modelu 208 – luxusní XY a sportovně zaměřené GTi.

David Bureš
Diskuze (63)
10. 10. 2013 13:11
Re: Ford a Renault
A proto jsem také psal k článku. Spekulovat o tom, co ve skutečnosti chtějí udělat a jak to mysleli, tu můžeme do smrti. A pak viz: "Je tedy otázka, co mají v plánu a na kolik to vyjde."
Avatar - Barrichello
10. 10. 2013 11:09
Re: Čistě náhodou,
S-type se nejlíp rpodával ke konci, kdy byl nejkvalitnější a za dobré ceny
10. 10. 2013 09:13
Pojdme si spolecne zaspivat jednu tematickou
Je to smesne chachacha, tuze smesne chachacha, odpuste mi chachacha, ze se smeju chachachacha ... >:D
10. 10. 2013 09:12
Re: Čistě náhodou,
Ford zabil Jaguara? Jenom tak pro poradek v dobe vlastneni Fordem mel Jaguar takove prodeje po kterych dnesni indicky Jaguar muze jenom zavistive posilhavat. Ten zatracovany S-type prodaval dvakrat tolik kusu nez dnesni XFko, to same plati o zcela odmitanem X-type, coz byl v nejlepsich letech nejprodavanejsi Jag vubec.
Avatar - Barrichello
10. 10. 2013 08:41
Re: Čistě náhodou,
Hlavně že v Maybachu byly páčky jako v chrysleru 300C a k tomu rovnou i celá převodovka. A nikomu to nevadilo >:D

A co Lamborghini a další....