Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford bude řešit své problémy v Evropě. Prostřednictvím SUV a dodávek...

Americká značka na starém kontinentu není v oblasti SUV moc silná. V následujících letech by to ráda změnila.
Zpět na článek
11. 2. 2019 12:08
11. 2. 2019 13:52
11. 2. 2019 20:03
11. 2. 2019 22:00
12. 2. 2019 07:32
12. 2. 2019 07:44
11. 2. 2019 13:56
12. 2. 2019 07:46
12. 2. 2019 07:50
12. 2. 2019 08:40
12. 2. 2019 08:50
Avatar - Hittman
11. 2. 2019 12:08
Řekli
dost! A už pokolikáté... Takže počítejme, že Mondeo končí..
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2019 13:52
Re: Řekli
nezisková jsou menší auta, Mondeo tak blbě na tom asi není
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2019 20:03
Re: Řekli
49 tisic kusov mondea v eu za rok je proste malo ... obzvlast ked kuga dava vyse 100 000 ... trend je jasny.. zmiznu mini auta ( ktore su v podstate skoro uz tak drahe aj cenou aj vyrobou jak o triedu vacsie male vozy .. takze kupa/vyroba takehoto minovozu je tym padom z roka na rok nezmyselnejsia jak pre zakaznika tak aj pre vyrobcu ) a zmiznu aj kdejake 5 metrove sedany a kombiky ( rozumej dnesna prerastena zmutovana stredna trieda o velkosti premioveho E klase ) a ostanu len crossovery a SUV ...
Avatar - CHerokee
11. 2. 2019 22:00
Re: Řekli
A parkovat pak budeme kde? Zbouráme města a postavíme znova?
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2019 07:32
Re: Řekli
Proč? SUV s prostorností Superbu zabírá menší plochu, než ten Sup.
Avatar - fOE
12. 2. 2019 07:44
Re: Řekli
Kdyz chci prostor pro 4 clennou rodinu, muzu treba od VW vzit jak Passat, tak Tiguan. Jedno z toho se parkuje jako typicky sedan stredni tridy, tedy auto na dohled 5m delky, to druhe spis jako HB nizsi stredni, neco co stoji nekde mezi kratkym golfem a golfem kombi. Co z toho ma vetsi problem na parkovistich asi neni treba dodavat, ostatne, on uz to napsal Blue Sun a ja to jen opakuju.
Avatar - Magister
11. 2. 2019 13:56
Příčina
No nevím nevím, kdyby raději necpali všude tříválce, tak by možná udělali lépe...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2019 19:15
Re: Příčina
Podle mne se na tříválci nedá zase tak moc uspořit. Byl to gól do vlastní brány.
12. 2. 2019 07:46
Re: Příčina
trojvalce same o sebe nie su taky problem ako skor to, ze tie od Fordu horia (tento problem sa tyka desiatok tisíc aut)

fordu to tiez nejde s prevodovkou, v severnej amerike su na to same hromadne zaloby, najnovsie aj ventily regulujuce privod vzduchu nie su kto vie co, tiez su problemy s mrznutim dotykových obrazoviek, co Ford tiez uznal a mimosudne sa dohodol na vysporiadani

zvazoval som Forda, ma krasne auta, ten dizajn ma proste smrnc, spracovanie je tiez fajn...ale obycajny google ma od toho velmi rychlo odhovoril...mam v okoli 6 známych a kolegov s Fordami, ani jeden nebol bezproblemovy, Ford samozrejme neuznava vôbec nic (ani rozsudky anglických sudov, tazia z vyhody, ze EU ma rozdrobene sudne systemy)...vsetci tito moji znami sa zhoduju v tom, ze su to uzasne auta, super sa s nimi jazdi len motory su proste zle a uz si Forda nikdy nekupia lebo sa im nechce s novym autom stravit 1/4 casu v servise
Avatar - Ozzman
12. 2. 2019 07:50
Re: Příčina
Ahoj, jaké problémy a s jakými kusy ? Ideální je koupit naftu a máš po starostech. Jediný benzinový motor, který byl hodně náchylný je 1.6EB, jinak vše jako ostatní automobilky... blbej kus se najde všude.
12. 2. 2019 08:40
Re: Příčina
Nafta ma zmysel tak od strednej triedy (aj to len niekedy). Ak clovek jazdi kratke trasy, mal by sa radsej drzat od nafty dalej, ak nechce mat problemy s vypalovanim DPF.

Ford ma momentalne velmi zlu ponuku. Take Mondeo bolo v prvom rade "stare" uz ked prislo do Europy. A druha vec, ponuka motorizacie je uboha: jeden benzin (u ktoreho sa clovek v katalogu ani nedopatra ci je to 3 alebo 4 valec), a jeden diesel v dvoch vykonovych stupnoch. A k tomu skor len symbolicky hybrid s malickou bateriou. To je na sedan/kombi v strednej triede velmi malo...
Avatar - Ozzman
12. 2. 2019 08:50
Re: Příčina
Nemáš tak úplně pravdu.

Když Mondeo přišlo, mělo v nabídce 2 diesly o výkonech 88,110,132 a 154 kw a benzíny 92,118 a 176kw.

Nyní po faceliftu má zatím 1 diesel ve 3 výkonnostních variantách 88,110 a 140kw, benzín zatím jeden, ale dvoulitr příjde, ten motor nezanikne. To je vždy řevu u každé automobilky, takhle chvíli Oktávka neměla 2.0TDI a ejhle.. už tam zas je...

Co ti u Mondea v naftě chybí ? Narozdíl od Passatu třeba přišlo o downsizovanou 1.5 a nahradilo ji 2.0 o stejném výkonu, což mi příjde hodně dobrá zpráva.

Navíc inovují hybrid, protože to teď diktuje móda... s tím taky nepočítáš?
11. 2. 2019 15:56
Fiesta a Focus
Oboje v benzínu jde koupit pouze s tříválcem, navíc Ford původní 1.0 EcoBoost Fox už zásadně předělal... asi životnost a spolehlivost nebyla tak ligová, jak se celé roky v mainstreamu píše....A tohle má evropský zákazník kupovat....
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2019 19:14
Re: Fiesta a Focus
Chtěli ušetřit a lidi jim to spočítali.
Avatar - miromen
11. 2. 2019 22:42
Re: Fiesta a Focus
Kupuje a ve velkem. Jinak dedukce docela mylna a je snad jasne proč došlo ke změnam tak jako k nim dochazi všude jinde.
11. 2. 2019 23:11
Re: Fiesta a Focus
Jo? A jak je tedy možné, že Audi, Seat, Škoda i VW může mít nový 1.5 TSI jako čtyřválec? Jak je možné, že Renault s MB vyvinuli nový čtyřválcový motor 1,33 l? :-O
Avatar - miromen
11. 2. 2019 23:14
Re: Fiesta a Focus
A co ma ford společneho s nějakym koncernem ? To je snad jina automobilka.
12. 2. 2019 09:51
Re: Fiesta a Focus
Jasně, že je to jiná automobilka. Ale tys mluvil o změnách "ke kterým dochází všude jinde". Tak já dodávám, že to není pravda, protože je řada automobilek, která v nižší střední třídě stále nabízí benzinové čtyřválce. A proti nim je nyní Ford vlastní blbostí ve velké nevýhodě. Bohužel, žádnou radost z toho opravdu nemám. :-O
Avatar - miromen
12. 2. 2019 10:49
Re: Fiesta a Focus
Je v nevyhodě u tebe a tobě podobnym, kteři mate předsudky. Ony jsou ty 4 valce shodne s těmi, ktere byly nabizeny v předchozi generaci ? To asi těžko. Zatim co ty a tobě podobni si zakladate na předsudcich, ja vychazim z reality a zkušenosti nebo dam na technicky zaklad nebo celkove sladěni šasi. Takže pro mě je třeba v nižši středni "spodina" ta, ktera nenabidne viceprvek a takove modely jsou pro mě nezajimave. Tim netvrdim, že je viceprvek nějakou zarukou, např. korejci předvedli, že nemusi, ale vyjimky se najdou u všeho a neni to jen o technice, ale i o komponentech či schopnosti.
12. 2. 2019 23:18
Re: Fiesta a Focus
No až na to, že i ten tebou tolik oceňovaný víceprvek ti Ford u nového Focusu u většiny krátkých verzí zrušil! 8-s
Avatar - Magister
12. 2. 2019 09:53
Re: Fiesta a Focus
Konkurence. Jen ford je hystericky tříválcový a proto už Focus ani Fiesta nemají takové postavení na trhu jako měli dřív.
Avatar - miromen
12. 2. 2019 10:49
Re: Fiesta a Focus
A kde si tohle vyčetl ? Ve vlastni hlavě, aha tak to nic.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2019 11:21
Re: Fiesta a Focus
Fiesta je jen 4. nejprodávanějším autem v EU....
Avatar - twistedTSD
11. 2. 2019 22:57
Re: Fiesta a Focus
Co je to za úvahu? Když nevyrábí stejný motor jako před 7 lety, tak to znamená, že byl nespolehlivý?
12. 2. 2019 01:55
Re: Fiesta a Focus
Není úplně pravda, Fiesta se dá koupit s 1,1 čtyřválcem. ;-)
12. 2. 2019 07:53
Re: Fiesta a Focus
X-krat po sebe motor roku a hla, cely cas co mu udelovali ceny boli problemy so vznietenim motoru a vozidla pocas prevadzky, zacali to riesit az po par rokoch

bol niekde rozhovor s tou "odbornou" komisiou, ktora udelovala ceny za motor roka...len alibisticky odpovedali, ze oni nikdy neriesia vydrz motora lebo to sa v danom case urcit neda, posudzuju len jeho konstrukciu po technickej stranke...ale ze sa motor po technickej stranke prehrieva to uz je asi fuk >:D

a vsetky automobilky si vsade vylepuju tieto nezmyselne ocenenia s nulovou pridanou hodnotou na zmatenie zákazníka...nuz nie nadarmo sa odporuca kupovat zabehnuty model s overenym motorom, napríklad po facelifte pripadne pred koncom generacie, vychytana vacsina problemov a dostatok informacii...
11. 2. 2019 20:53
"One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Hlavním důvodem, proč je na tom Ford v Evropě tak bledě, je globalistická strategie "One Ford", která nahradila po desetiletí úspěnou stategii "European Ford". One Ford prostě Evropanům vzal modely, šité přesně podle jejich potřeb a gusta. Evropský trh je nejnáročnější na světě a s žádnými "globálními modely" se dlouhodobě nespokojí, když si u evropských značek může vybrat přesně to, co chce a co se mu líbí. Řada odborníků na evropský automobilový trh na negativa a rizika strategie "One Ford" v Evropě upozorňovala a jejich odhady se bohužel naprosto naplnily... Hlavně, že Ford "ušetřil" na vývojových nákladech...:-O :'-( :-(
Rozbalit vlákno
22
Avatar - CHerokee
11. 2. 2019 22:04
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
One ford se ve skutečnosti nikdy nekonal. Copak u nás se bude nabízet 7,3 litrový krásný pick up? Nebude. Modely jsou furt stejné - Fiesta, Focus, Mondeo... jen kdyby se řídili one ford, tak tam mají i dnes 2,0 ecoboost a 2,7 ecoboost v 6 válci. Ale to néé...v Evropě, a tom "nejnáročnějším" podle mě spíše nejzdegenerovanějším trhu končíme i u Mondea na 1,5 ecoboost.

Spíše co je moc, to je moc....a tak ty tříválce na Západě tolik nejdou, jak si malovali. Mondeu pak chybí nová generace.

Jediné, kde one ford dotáhli, je Ford Mustang...nejprodávanější sportovní vůz světa, takže to byla trefa do černého. Trefili díru na trhu, která se zvětšuje, jak evropské značky vyklízejí pole.
11. 2. 2019 22:34
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Ano, Mondeo je odstrašující příklad - zatímco minulé generace byly primárně vyvíjené pro Evropu, současná generace má jednoznačně americké geny a není už tak agilní jako předchůdci. Navíc do Evropy dorazila pozdě. Podobný příklad je také velké SUV Edge. A špatných rozhodnutí bylo více - proč například nedostal Fusion přímého nástupce, který by dnes mohl konkurovat Peugeotu 2008, Renaultu Captur apod. Místo toho přišli s B-Maxem, který se stal naprostým propadákem. Situaci pak Ford narychlo zachraňoval dvakrát vylepšovaným podivným Ecosportem, který vůbec nebyl určen pro Evropě. Stejně jako Ka+, který je podobně neúspěšný, jako jeho minulá generace, potavená na Fiatu 500...Je to prostě takové vytloukání klínu klínem a ne velkorysá a zodpovědná evropská modelová politika.. :-( No a tou slabou benzinovou motorizací Mondea a předěláním motoru 1.5 v novém Focusu na tříválec to Ford dorazil... 8-s
Avatar - Ozzman
12. 2. 2019 07:54
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Mne by zajímalo, jestli vy dva mudrcové by jste si to Mondeo s V6 koupili... silně o tom pochybuji >:D A my ostatní, co si Mondea kupují, tak nám jde hlavně o naftu a tam je zatím výběr slušný i když na vrcholné koncernové Bitdi už Mondea odpověď nemá, protože jejich biturbo se nevejde společně s AWD do auta a FWD to nikdo nekupoval.

Dvoulirtový Ecoboost příjde později... já si myslím, že zrovna u Mondea nabídka motorizací nevybočuje z mainstreamu.

Problém Fordu a střední třídy je obecně v tom, že lidé berou radši SUV a nebo prémii, protože na ní dnes mají (viz statistiky prodejů), takže přežijí jen nejsilnější = Passat.
12. 2. 2019 08:50
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Diesel ok, tri vykony na vyber, to uplne staci. Ale iba jeden jediny benzin (je to 3 ci 4-valec?), to je skratka malo. Najma v dnesnej dobe, ked nemci a francuzi zacali polovacku na auta s naftovymi motormi...
Avatar - Ozzman
12. 2. 2019 08:51
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Jak navedení... příjde později- WLTP - nové emisní normy... hodně automobilek má výpadek. Tak vydrž...
12. 2. 2019 03:33
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
One Ford znamenal kompromisní platformy a nekompromisně očesanou nabídku motorizací. Evropa je pro ně zřejmě nezajímavá, tak je poslat k šípku za moře.
12. 2. 2019 06:41
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
A nekončí to tím tříválcem proto, že drtivá většina Mondea se prostě prodávala/prodává s 2.0 TDCi?
Avatar - Magister
12. 2. 2019 09:58
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Diesely končí....v šílené ekopolitice nemají budoucnost.
Avatar - miromen
11. 2. 2019 22:38
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Po 100 a zase špatně. Možna pod dalšim člankem to klapne.
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
11. 2. 2019 23:09
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Špatně v čem? One Ford byl z krátkodobého hlediska asi výhodný, ale dnes Ford v Evropě na nejprodávanějších modelech sotva vydělává a v USA ty samé rovnou zařízne.
11. 2. 2019 23:15
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Špatně v tom, že nemůžeš úspěšně prodávat velkosériové, skutečně objemové modely úspěšně po celém světě. To prostě nefunguje, různé části světa mají rozdílné automobilové potřeby a chutě. :-!
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2019 00:51
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
To nebyla reakce na tebe.
12. 2. 2019 09:54
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
O.K.
Avatar - miromen
11. 2. 2019 23:17
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
No pravě, byl vyhodny a dostal ford do kladnych čisel. A cca rok a pul k tomu přidal dalši změnu a otazka co je za tim, že se mu nedaři. To by prodeje musely byt jinde, takže je klidně možne, že je v tom i nějaka politika, třeba prachy putujici za kačerem.
11. 2. 2019 23:27
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
No já to beru pohledem evropského zákazníka. Ještě tak před 8 lety jsem byl velkým fanouškem evropské Fordovy produkce, kterou jsem miloval hlavně díky jejich fenomonálně zábavným a agilním jízdním vlastnostem, které jsi navíc mohl získat za velmi slušnou cenu a s originálním evropským designem. A se slušnými čtyřválcovými motory. Však jsem taky měli 1 Forda i doma. Dnes už to ale bohužel neplatí, v jejich současné nabídce bych si nevybral (Samozřejmě kromě Mustangu, ale to není rodinné auto). 8-s
Avatar - KANKUNEN
12. 2. 2019 06:42
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Ano, přesně jsi to vystihnul. To jsou i ty kecy o nedůležitém evropském trhu. Ve skutečnosti je to tak, že co je dobré v Evropě je vynikající ve světě, ale naopak to nefunguje. Mazda udělala kombi pro Evropu a výborně, Mondeo svým americkým derivátem akorát ztratilo pozici.
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2019 07:35
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Jo jo, a proto mocný VW pro ostatní země vyvíjí a vyrábí upravené či jiné modely, namísto přímého vývozu té evropské elity...
Kluci, máte v té logice docela zásadní mezery.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2019 08:05
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Ten problém Fordu není ani tak nějaký "one Ford", jako vývoj trhu. Uvidíme to teď , když se vrátil "Evropský" Fokus. To auto je prostě dobré i přes diskuzní nářky na tříválce v benzínu. Na pozici Evropského stupně vítězů se nedostane, tento typ vozů je na ústupu, nejdříve to semlelo vyšší střední třídu v mainstreamu, teď to mele střední třídu a na řadě bude nižší střední. Zůstane Golf, protože je to Golf a je dobrým autem.

Je široká nabídka, trh se rozpadá do malých segmentů crossoverů, SUV a podobně. Přežívají jen nejsilnější. Navíc Ford vždy šel nahoru, když prodával za nízké ceny - typicky Fusion - lowend, výprodej Fokusů 3, Mondea 4 , kteří přesluhovali. Nyní, všimli jste si, co se začalo najednou prodávat Kug? Jezdí jich o poznání více, protože to auto reálně šlo kolem 0,5-0,6M ! Bylo to i vidět na prodejních statistikách, ještě před dvěma lety jsme ji měli jediní v širokém okolí a dnes ?

Optikou kupce - Ford pořád ještě zachovává celkem slušnou paletu motorů a nabídek u konvenčních aut. Fokus nabídne od 100-185k (zatím, pak by to mohlo být až cca 350), Mondeo od 120-190k v naftě a co nevidět od 165-240k v benzínu. Kuga od 120-180k, Edge od 150-210k. Ja tam nevidím zas nějakou silnou absenci.

Problém je, že bohatneme, takže když už na to mám, abych si koupil to nové Mondeo za 1M, tak mám většinou i na to, abych si koupil třeba BMW za 1.2/1.5 M (statistika to také ukazuje), proč tedy nepřitlačit za BMW ? Je to stejné jako u těch miniaut.

Zůstává jen nejsilnější hráči - VW a to v těchto větších třídách hlavně jako Fleet.
Avatar - KANKUNEN
12. 2. 2019 08:33
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Passat pro Ameriku je šízená verze. A něco jsem najel s CX7 z Ameriky a byl to bakeliťák ve kterém byl na dálnici rambajs, jak v plechové dodávce.
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2019 08:50
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Otázka: když jsou ta auta pro Evropu tak úžasná a dokonalá, proč je tedy v USA nebo v Číně neprodávají?
Odpovím si sám: protože tam o to nikdo nestojí. Kecy o náročném trhu jsou už to jediné, co nám zbylo.
12. 2. 2019 09:58
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Ano nestojí, protože Američani mají ve srovnání s Evropany podstatně nižší nároky např. na kvalitu interiérů a kvalitu jízdních vlastností.
Avatar - KANKUNEN
12. 2. 2019 10:41
Re: "One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
Pro Evropu mainstream Accord musela být americká verze prémiové Acury. A kdo dělá nejlepší auta ví i černoši mluvící sprosté slova do hudby, když vypneš zvuk tak se můžeš podívat na nějaký klip.