11.2. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ford bude řešit své problémy v Evropě. Prostřednictvím SUV a dodávek...

 

Americká značka na starém kontinentu není v oblasti SUV moc silná. V následujících letech by to ráda změnila.

Ford sice zůstává jednou z nejprodávanějších značek na evropském trhu, v posledních letech se mu ale na starém kontinentu tolik nedaří. Od roku 2016 už není evropskou dvojkou na trhu, ale až trojkou (předstihl ho Renault), v posledních dvou letech pak jeho evropské prodeje klesají, což je v období růstu negativní signál. A co víc, Ford v Evropě dlouhodobě prodělává peníze. Vedení však řeklo dost a hodlá zajistit nápravu.

A nepůjde to nijak jinak než prostřednictvím SUV, do kterých automobilka hodlá v následujících letech sypat většinu svých financí. Jestliže dříve plánovala investovat do roku 2020 do dodávek, pick-upů a SUV na 64 % svých financí, do roku 2023 to bude už 90 % financí do těchto kategorií.

Pro Ford je to ideální řešení, protože na SUV vydělává podobně jako jiný výrobci více než na konvenčních autech, a to je přesně to, co ztrátová divize Ford of Europe potřebuje. Finanční ředitel značky Robert Shanks totiž přiznal, že firma v Evropě neumí zásadně vydělat na svých nejprodávanějších modelech (Fiestě a Focusu), a tak musí hledat jiné cesty k výdělku.

Nová SUV by Fordu měla pomoci. Jak známo, v Evropě jsou nesmírně populární, Ford se v této kategorii ale na starém kontinentu zatím moc neprosadil. Má co napravovat, protože zatím nevyužívá plného potenciálu této kategorie. Ze všech loni v Evropě prodaných aut bylo podle analytické společnosti JATO Dynamics 35 % právě SUV, v případě Fordu ale SUV tvořila jen 27 % jeho evropských prodejů.

Psali jsme: Seznam novinek Fordu pro následující roky. Co chystá modrý ovál?

Nejprodávanějším Fordem v této kategorii zůstává kompaktní Kuga se 153.542 loni prodanými kusy, druhý následoval malý EcoSport, jehož prodeje díky zásadní modernizaci meziročně vyskočily o 78 % na 111.856 kusů Naopak velkému modelu Edge se na starém kontinentu nedaří, 9.527 prodaných kousků je opravdu málo, prodeje navíc meziročně spadly o 41 %.

I proto se očekává, že Edge v Evropě nahradí jiný model, sedmimístná verze budoucí generace Kugy, která by měla dorazit v roce 2020. Jestli chce Ford být v tomto směru úspěšný, měl by být tento model určitě levnější než vcelku drahý Edge. Druhou důležitou novinkou bude i nástupce EcoSportu, který se více přizpůsobí evropské klientele než dnešní model, původně vyvíjený pro rozvojové trhy. I přes zásadní změny evropské specifikace působí EcoSport poněkud lacině. Právě kvůli novému zaměření by nástupce EcoSportu mohl změnit svoje jméno a přejmenovat se na Puma.

Do Evropy dorazí i nové Bronco, napjatě očekávaný model oživující někdejší slavné jméno. Půjde o středně velké SUV, které se prý nezalekne ani jízdy v terénu. A aby toho nebylo málo, v roce 2020 dorazí elektrický crossover, inspirovaný vzhledem Mustangu, který je nazýván Mach 1.

Jestliže v oblasti SUV má Ford ještě co dohánět, v oboru užitkových vozidel je hodně silný, a tak toho chce využít. Vždyť třeba v druhém čtvrtletí loňského roku tvořila hned 13 % marže evropské divize Fordu řada Transit. V tomto směru automobilka našla cestu, jak na výrobě dodávek dále ušetřit, když oznámila alianci s Volkswagenem. Pro něj bude vyrábět pick-up a větší dodávky, naopak VW bude mít na starosti produkci malých „městských“ dodávek.

K tématu: Ford a Volkswagen oznamují detaily partnerství. Začne se společným pick-upem a dodávkou

Ušetřit chce Ford také vyškrtnutím méně populárních modelů z nabídky. Jistojistě tak skončí duo C-Max/Grand C-Max, který může být další hřebíček do rakve MPV. Ostatně už dříve Ford přestal vyrábět malý B-Max.
Spolupracujeme s TipCars.com
Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě

Mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje v roce…

Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj

Rostoucí výdaje státu na výzkum a vývoj, zvýšení daňových…

Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay

Dlouho očekávaná služba bezkontaktních plateb Apple Pay…

Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie

Češi platí za jeden gigabyte (GB) stažených dat…

 

Štítky SUV Ford Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Ford bude řešit své problémy v Evropě.…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Včera

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.




Blesk.cz

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou fenku zachránila veterinářka

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou…

Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala rádi přivítáme

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala…

Druhá jarní výhra, ale opět bez fanfár. Sparta dokázala na Dukle dvakrát otočit skóre a po výsledku 3:2 sebrala…

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle Plekance nebodoval

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle…

Jaromír Jágr je zpátky! Legendární útočník se po roce a jednom dni objevil v zápase, v 57. kole Chance ligy…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…