Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford S-Max a Galaxy 2010: Facelift, diody a EcoBoost

Diskuze (53)
Ford v lednu na bruselském autosalonu představí inovované provedení modelů S-Max a Galaxy. Oblíbená dvojice velkých MPV projde mírným faceliftem, dočká se nových motorů a také dalších modernizací.

Pro prezentaci faceliftovaného S-Maxe a Galaxy Ford vybral menší, avšak tradiční bruselský autosalon. Jeho v pořadí už 88. ročník se koná od 14. do 24. ledna 2010 a pro dvojici MPV je prakticky domácí půdou – oba modely se společně s Mondeem vyrábí v belgické továrně Fordu v Genku. Slavnostní premiéra je naplánovaná na 13. ledna, první fotografie a podrobné informace jsou ale k dispozici už nyní.

Facelift vedle modernizace vzhledu v duchu kinetického designu zvýrazní rozdílný charakter S-Maxe a Galaxy.

S-Max ještě velkoprostorově-sportovnější

Sportovně střižený a spíše ke kategorii crossover tíhnoucí S-Max dostane agresivnější design exteriéru. Udrží si své charakteristické prvky, tedy kruhové mlhovky po stranách masky chladiče a (falešné) výdechy v blatnících za předními koly. Tyto designové markanty doplní agresivnější tvar předního nárazníku ve stylu připravované nové generace C-Maxu a diodová světla pro denní svícení (pro základní výbavu Trend za příplatek).

Designéři věnovali pozornost i viditelným úpravám zádi. Dveře zavazadlového prostoru vymění dosavadní relativně strohé horizontální linie za plastičtější tvary. Nad zadním oknem se nachází masivnější střešní spoiler, pod oknem pak nový prolis kolem loga značky, nová chromovaná lišta s embosovaným logem S-Max mezi koncovými světly a lichoběžníková prohlubeň pro registrační značku (místo dosavadní obdélníkové).

Koncová světla dostanou diodovou optiku, protáhnou se do zadních blatníků a mírně i na vnitřní straně. Také díky absenci šedého rámečku, kombinaci červeného a kouřového krycího skla a nepravidelnému tvaru vnější strany působí světla štíhlejším a nižším dojmem.

Galaxy s větší grácií

Galaxy naopak zdůrazní svůj praktičtější a konzervativnější charakter. Facelift spočívá spíše v detailech, které posunou design k luxusnějšímu vzhledu. Dosud strohý tvar spodní části nárazníku naruší větší nasávací otvor s trojicí (u Ghia a Titanium chromovaných) lamel. Přední spoiler dostane na okrajích výraznější tvar a horizontální lišta uprostřed nárazníku zůstane zachována jen v rozích. Design přídě se tak ještě více přiblíží Mondeu.

Také maska chladiče se promění v podobném duchu – vystoupí více dopředu, ve spodní části se roztáhne a u výbav Ghia a Titanium dostane tři chromované lamely. Na její upravený tvar naváže také modifikovaná kapota motoru s vyvýšenou prostřední částí. I u Galaxy se v koncový světlech zabydlí diody, jinak ale zůstává záď beze změn. Jedinou další úpravou jsou masivnější vyvýšené střešní ližiny.

Nový EcoBoost SCTi, modernizovaný Duratorq TDCi a dvouspojková převodovka

Pod kapotu najde cestu nový přeplňovaný motor 2,0 EcoBoost SCTi, o kterém jsme informovali už v souvislosti s jeho uvedením do Volva V70 a S80. Přeplňování zajišťuje nízkotlaké turbodmychadlo doplněné přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT). Nejvyšší výkon je i u verze pro Ford 149 kW, avšak při 5500 min-1 (Volvo 6000 min-1). Maximum točivého momentu je v MPV nižší, 300 Nm při 1750-4500 min-1. Akcelerace z 0 na 100 km/h je u S-Maxe 8,5 s a u Galaxy 8,8 s, nejvyšší rychlost je 221, resp. 217 km/h.

V nabídce dvojice S-Max/Galaxy tento agregát nahradí dosavadní motor 2,3 Duratec (120 kW) dodávaný jen s automatickou převodovkou. Nový 2,0 SCTi ve srovnání s ním nabídne o 25 % vyšší výkon a o 19 % nižší kombinovanou spotřebu (8,1 l/100 km).

Změny se týkají také palety turbodieselů. Vůbec poprvé se ve Fordu objeví modernizovaná řada motorů 2,0 Duratorq TDCi, která vyhovuje emisní normě Euro 5. V nabídce budou tři výkonové verze – 85, 103 a 120 kW. První dvě jsou jen modernizací, nejvýkonnější varianta nahradí motor 2,2 Duratorq TDCi (129 kW). Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou trojice modernizovaných agregátů spotřebuje 5,7 l/100 km.

V nabídce se objeví také převodovka Ford PowerShift s dvěma mokrými spojkami. Bude standardem pro 2,0 EcoBoost SCTi a příplatkovou výbavou pro turbodiesely se 103 a 120 kW.

Bohatší standardní i příplatková výbava

Ford vylepší také praktické vlastnosti obou modelů. Druhá i třetí řada (pokud je instalována) sedadel dostane mechanismus sklápění Ford FoldFlatSystem, který zajišťuje rovnou podlahu. Nakládání předmětů do zavazadlového prostoru zase usnadní pomocné světlo osvětlující prostor pod pátými dveřmi.

Za příplatek Ford nabídne i Premium Sound System s osmikanálovým zesilovačem o celkovém výkonu 265 W. Jako první vůz s modrým oválem dostanou faceliftovaná MPV monitoring mrtvých úhlů BLIS a také adaptivní omezovač rychlosti ASLD.

Podrobné technické specifikace a bližší informace o modernizovaných MPV budou zveřejněny začátkem roku 2010. Jak naznačují představitelé Ford of Europe, změny u S-Maxe a Galaxy ukazují, stejně jako při jejich uvedení na trh v roce 2006, směr, kterým se vydá modernizace klíčového modelu Mondeo, plánovaná také na rok 2010.

Diskuze (53)
22. 12. 2009 04:40
Re: Hlučnost motoru
Hned se pozná, kdo má Škodovku a kdo Forda >:D >:D >:D
17. 12. 2009 10:46
spotřeba 2,0 EcoBoost SCTi
Zde se píše kombinovaná spotřeba 8,1, a na autorevue.cz se píše kombinovaná spotřeba 6,8.
kde je teda pravda?

protože mám čím jezdit (galaxy), tak čekám na facelift už od tohoto léta, a v září mi řekli ve Fordu, že novější model se bude dát objednávat v únoru 2010, chtěl jsem si objednat 2,2TDCi, ale jestli mi ho zruší, tak se mi více líbí (kvůli výkonu) 2,0 EcoBoost, tak by mě zajímala spotřeba, spíše vidím jako pravdivý údaj těch 8,1.
16. 12. 2009 19:12
Re: Hlučnost motoru
Nevidím na mým příspěvku nic urážlivýho - je to jen konstatování faktu...
16. 12. 2009 18:11
Re: PŘEDSKOKANI
Lincoln.
16. 12. 2009 17:26
Re: Hlučnost motoru
nahlásil jsem tvůj příspěvek jako netolerantní administrátorovi serveru