Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

 
 

Jsou to opravdu dvě rozdílná MPV, nebo jde o marketingový trik? Dá se s Galaxy jezdit sportovně a do S-MAXu pohodlně usadit sedm dospělých? Zjišťovali jsme na dálnicích i podhorských silničkách jižního Španělska.

Stejná platforma, stejné motory, sedmimístná obsaditelnost. Ale i stejné stabilizační systémy, nový multifunkční volant s tlačítky jako na mobilním telefonu až k řadicí páce stejné palubní desky. Je vůbec možné, aby šlo o dvě svébytná auta? Dvoudenní praktická zkušenost dala překvapivou odpověď.

S-MAX, zvláště ve vínové metalíze, dává vyniknout svému dynamicky střiženému kabátu asi nejlépe ze všech dostupných MPV. Přední masku s ostrými úhly doplňují kruhové mlhovky v nárazníku a sklon čelního skla snad ani nemůže být větší. Marketingové materiály nelžou – příď je skutečně protáhlá, a výsledkem je silueta auta, které i v klidu vypadá dynamicky. Hlavním odlišovacím znakem od sesterského Galaxy je ale samozřejmě zakřivená linie střechy v duchu menšího modelu C-MAX a tvar zadních bočních oken. Také pohled zezadu na relativně nízké dveře s úzkým oknem nenapovídá, že byste se blížili k sedmimístnému MPV. Galaxy je naopak čisté velkokapacitní MPV, oproti předchozí generaci opticky delší a relativně nižší. Hledáme-li dominantní prvek designu exteriéru, jsou to nepochybně zadní dveře o rozměrech (a bohužel i hmotnosti) školní tabule. Přístup k rozměrnému zavazadlovému prostoru (v sedmimístné konfiguraci solidních 350 litrů) ovšem umožňují skvělý.

Vozy se poměrně výrazně liší i uvnitř. Zatímco v S-MAXu posádku vepředu auto obklopuje ze všech stran poměrně zblízka, Galaxy nabízí prostornost ve všech směrech. Kromě objektivně výše posazeného sedadla a vyššího stropu u Galaxy nebo delší středové konzole u S-MAXu jde také o prostor pro cestující v obou zadních řadách. Oba modely nabízejí sedmimístné uspořádání se všemi sedadly samostatně sklopnými a bohužel nevyjímatelnými, jedině v Galaxy se ale do třetí řady posadí i dospělí zcela bez obav o kolena. Podélný prostor zkrátka ničím nenahradíš a sportovně snížená linie střechy u S-MAX také nemůže zůstat bez vlivu na hlavy cestujících v poslední řadě. Pokud k tomu připočteme možnost stropní konzole s pěti výklopnými přihrádkami u Galaxy, je základní rozlišení na světě: S-MAX sedmimístné obsazení umožňuje, kdežto Galaxy je na něj přímo určeno.

Všech pět zadních sedadel lze u obou modelů jednotlivě složit – vznikne tak sice relativně vysoko položená, ale jinak zcela rovná podlaha.

Jízda pak odhaluje další rozdíly: S-MAX se zážehovým pětiválcem 2.5 o výkonu 162 kW se pyšní stabilitou blízkou menšímu modelu C-MAX, vyšší stavba i hmotnost se projevují jen v překvapivě extrémních podmínkách. Vůz je na svou velikost až extrémně neutrální, v zatáčkách drží stopu i ve velmi vysokých rychlostech a jakékoli manévry zvládá s minimálními náklony. I díky použitým 18“ pneumatikám je ale jednou z daní velká citlivost na jakékoli nerovnosti. Podvozek sice nedovolí kolům odskakovat, ale posádce dá auto poznat každý malý výtluk, o příčných prazích nemluvě. Motor je výborně utlumen a přes svou výjimečnost bude asi jedním z argumentů zastánců dynamičtější jízdy, proč ze sesterské dvojice zvolit právě S-MAX. Agregát, používaný v modelech Focus ST a Volvo S40 T5 jde za plynem takřka sám, je mimořádně pružný a sprinty na horských silničkách zvládl za 12 litrů/100 km, při běžné jízdě pak není problém dostat se pod desetilitrovou hranici.

Naopak Galaxy, které jsme vyzkoušeli s dvoulitrovým turbodieselem 2.0/103 kW, je zaměřeno spíše na pohodlí. I když patří motor k dieselové špičce a jeho zátah v nízkých otáčkách je velmi dobrý, přece jen od něj nemůžeme čekat kdovíjaké sportovní výkony. Auto se sice také rychle a s velkou mírou stability proplete horskými zatáčkami, podvozek ale signalizuje, že jeho doménou je spíše pohodlí posádky. Znatelně vyšší karoserie se častěji naklání, na druhou stranu ale odpružení filtruje většinu nerovností, na kterých už S-MAX úpí. I zde lze ovlivňovat spotřebu stylem jízdy – na dálnici a dobrých silnicích není problém při vysokých rychlostních průměrech udržet spotřebu pod sedmi litry, šlapání na plyn pak vyžene spotřebu jen zřídkakdy nad osm a půl litru.

Praktická zkušenost tak prozatím vyvrátila obavy o pouze marketingovou odlišnost obou vozů - jsme zvědavi na první testy v českých podmínkách. Ceny, ohlášené dovozcem, vypadají nadějně.

Ford S-MAX
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.739.990,-
CORE1,8 TDCi (92 kW)5 st.784.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.779.990,-
TREND2,5T (162 kW)6 st.944.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.839.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.874.990,-
TITANIUM2,0 PFI (107 kW)5 st.829.990,-
TITANIUM2,5T (162 kW)6 st.994.990,-
TITANIUM1,8 TDCi (92 kW)6 st.889.990,-
TITANIUM2.0 TDCi (105 kW)6 st.924.990,-

Ford Galaxy
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.844.990,-
CORE1,8 TDCi (74 kW)5 st.844.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.885.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.945.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.980.990,-
Ghia2,0 PFI (107 kW)5 st.935.990,-
Ghia1,8 TDCi (92 kW)6 st.995.990,-
Ghia2.0 TDCi (105 kW)6 st.1.030.990,-

Poznámka: Videa jsou k dispozici ve formátu DivX a WMV.

Ke spuštění DivX videí je nutné mít v MediaPlayeru nainstalován plug-in DivX, který si můžete stáhnout zde. Tento formát lze s příslušným kodekem přehrát na všech operačních systémech.

Ke spuštění WMV videí není nutné na platformě Windows nic instalovat - MediaPlayer sám video přehraje. Tento formát videa však není použitelný v jiném přehrávači a na jiných operačních systémech.

Další zajímavá videa najdete ZDE.

Video pochází ze Ženevského autosalonu 2006

Video:

Spolupracujeme s TipCars.com
Cesta k druhé televizní digitalizaci je otevřena, sněmovna schválila zákon Cesta k druhé televizní digitalizaci je otevřena, sněmovna schválila zákon

Do roku 2021 by mělo skončit současné zemské digitální…

Lidovce a starosty povede v Praze do voleb Gazdík, dvojkou bude Herman Lidovce a starosty povede v Praze do voleb Gazdík, dvojkou bude Herman

Koalici KDU-ČSL a Starostů a nezávislých (STAN) povede v…

IKEA vymění ředitele, do čela nastoupí Jesper Brodin IKEA vymění ředitele, do čela nastoupí Jesper Brodin

Švédský nábytkářský řetězec IKEA Group jmenoval novým…

Komentář Bohumila Pečinky: Zajímavá bude hlavně koncovka Komentář Bohumila Pečinky: Zajímavá bude hlavně koncovka

Pokud si někdo myslí, že výměnou ministra financí skončí…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007) Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007)

S-Maxem, který debutoval před deseti lety, Ford dokázal,…

Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž… Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž…

Původní Ford Galaxy byl spíše Volkswagenem. S někdejším…

 



 
Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Dnes 08:00

Bavorská automobilka má v plánu se více zabývat autonomními vozidly. A nejen tím. Tradiční „orientace na řidiče“ však z vozů BMW údajně nevymizí.




Blesk.cz

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu? Děsivé zážitky v nás zůstaly! Vážíme si svobody a jídla

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu?…

 Jsou to dva roky, co rodina Dočekalových a Lustykových žila po dobu dvou měsíců zpět v době protektorátu Čechy…

„Jiřák“ se ve čtvrtek změní v Asii. Ochutnáte i tradiční pokrmy

„Jiřák“ se ve čtvrtek změní v Asii. Ochutnáte i…

Máte rádi asijskou kulturu a kuchyně? Navštivte 25. května festival Asie vzdálená a blízká na náměstí Jiřího…

 

iSport.cz

Šok v ringu. Boxer dostal ránu po gongu, jeho strýc zbil soupeře

Šok v ringu. Boxer dostal ránu po gongu, jeho strýc…

Takhle vyhrocený zápas nikdo nečekal. V sobotním zápase o prozatimní pás pro mistra super střední váhy…

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Přestupová sága dvou zlínských hvězd končí. Stoper Jakub Jugas (24) podepsal tříletý kontrakt se Slavií a…

 

Reflex.cz

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky. Internet si dělá legraci z Kajínkova propuštění

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky.…

Je to pár hodin, co se Jiří Kajínek zjevil před zástupem novinářů ve svítivě zeleném tílku a po 23 letech poprvé…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…