Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

 
 

Jsou to opravdu dvě rozdílná MPV, nebo jde o marketingový trik? Dá se s Galaxy jezdit sportovně a do S-MAXu pohodlně usadit sedm dospělých? Zjišťovali jsme na dálnicích i podhorských silničkách jižního Španělska.

Stejná platforma, stejné motory, sedmimístná obsaditelnost. Ale i stejné stabilizační systémy, nový multifunkční volant s tlačítky jako na mobilním telefonu až k řadicí páce stejné palubní desky. Je vůbec možné, aby šlo o dvě svébytná auta? Dvoudenní praktická zkušenost dala překvapivou odpověď.

S-MAX, zvláště ve vínové metalíze, dává vyniknout svému dynamicky střiženému kabátu asi nejlépe ze všech dostupných MPV. Přední masku s ostrými úhly doplňují kruhové mlhovky v nárazníku a sklon čelního skla snad ani nemůže být větší. Marketingové materiály nelžou – příď je skutečně protáhlá, a výsledkem je silueta auta, které i v klidu vypadá dynamicky. Hlavním odlišovacím znakem od sesterského Galaxy je ale samozřejmě zakřivená linie střechy v duchu menšího modelu C-MAX a tvar zadních bočních oken. Také pohled zezadu na relativně nízké dveře s úzkým oknem nenapovídá, že byste se blížili k sedmimístnému MPV. Galaxy je naopak čisté velkokapacitní MPV, oproti předchozí generaci opticky delší a relativně nižší. Hledáme-li dominantní prvek designu exteriéru, jsou to nepochybně zadní dveře o rozměrech (a bohužel i hmotnosti) školní tabule. Přístup k rozměrnému zavazadlovému prostoru (v sedmimístné konfiguraci solidních 350 litrů) ovšem umožňují skvělý.

Vozy se poměrně výrazně liší i uvnitř. Zatímco v S-MAXu posádku vepředu auto obklopuje ze všech stran poměrně zblízka, Galaxy nabízí prostornost ve všech směrech. Kromě objektivně výše posazeného sedadla a vyššího stropu u Galaxy nebo delší středové konzole u S-MAXu jde také o prostor pro cestující v obou zadních řadách. Oba modely nabízejí sedmimístné uspořádání se všemi sedadly samostatně sklopnými a bohužel nevyjímatelnými, jedině v Galaxy se ale do třetí řady posadí i dospělí zcela bez obav o kolena. Podélný prostor zkrátka ničím nenahradíš a sportovně snížená linie střechy u S-MAX také nemůže zůstat bez vlivu na hlavy cestujících v poslední řadě. Pokud k tomu připočteme možnost stropní konzole s pěti výklopnými přihrádkami u Galaxy, je základní rozlišení na světě: S-MAX sedmimístné obsazení umožňuje, kdežto Galaxy je na něj přímo určeno.

Všech pět zadních sedadel lze u obou modelů jednotlivě složit – vznikne tak sice relativně vysoko položená, ale jinak zcela rovná podlaha.

Jízda pak odhaluje další rozdíly: S-MAX se zážehovým pětiválcem 2.5 o výkonu 162 kW se pyšní stabilitou blízkou menšímu modelu C-MAX, vyšší stavba i hmotnost se projevují jen v překvapivě extrémních podmínkách. Vůz je na svou velikost až extrémně neutrální, v zatáčkách drží stopu i ve velmi vysokých rychlostech a jakékoli manévry zvládá s minimálními náklony. I díky použitým 18“ pneumatikám je ale jednou z daní velká citlivost na jakékoli nerovnosti. Podvozek sice nedovolí kolům odskakovat, ale posádce dá auto poznat každý malý výtluk, o příčných prazích nemluvě. Motor je výborně utlumen a přes svou výjimečnost bude asi jedním z argumentů zastánců dynamičtější jízdy, proč ze sesterské dvojice zvolit právě S-MAX. Agregát, používaný v modelech Focus ST a Volvo S40 T5 jde za plynem takřka sám, je mimořádně pružný a sprinty na horských silničkách zvládl za 12 litrů/100 km, při běžné jízdě pak není problém dostat se pod desetilitrovou hranici.

Naopak Galaxy, které jsme vyzkoušeli s dvoulitrovým turbodieselem 2.0/103 kW, je zaměřeno spíše na pohodlí. I když patří motor k dieselové špičce a jeho zátah v nízkých otáčkách je velmi dobrý, přece jen od něj nemůžeme čekat kdovíjaké sportovní výkony. Auto se sice také rychle a s velkou mírou stability proplete horskými zatáčkami, podvozek ale signalizuje, že jeho doménou je spíše pohodlí posádky. Znatelně vyšší karoserie se častěji naklání, na druhou stranu ale odpružení filtruje většinu nerovností, na kterých už S-MAX úpí. I zde lze ovlivňovat spotřebu stylem jízdy – na dálnici a dobrých silnicích není problém při vysokých rychlostních průměrech udržet spotřebu pod sedmi litry, šlapání na plyn pak vyžene spotřebu jen zřídkakdy nad osm a půl litru.

Praktická zkušenost tak prozatím vyvrátila obavy o pouze marketingovou odlišnost obou vozů - jsme zvědavi na první testy v českých podmínkách. Ceny, ohlášené dovozcem, vypadají nadějně.

Ford S-MAX
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.739.990,-
CORE1,8 TDCi (92 kW)5 st.784.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.779.990,-
TREND2,5T (162 kW)6 st.944.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.839.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.874.990,-
TITANIUM2,0 PFI (107 kW)5 st.829.990,-
TITANIUM2,5T (162 kW)6 st.994.990,-
TITANIUM1,8 TDCi (92 kW)6 st.889.990,-
TITANIUM2.0 TDCi (105 kW)6 st.924.990,-

Ford Galaxy
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.844.990,-
CORE1,8 TDCi (74 kW)5 st.844.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.885.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.945.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.980.990,-
Ghia2,0 PFI (107 kW)5 st.935.990,-
Ghia1,8 TDCi (92 kW)6 st.995.990,-
Ghia2.0 TDCi (105 kW)6 st.1.030.990,-

Poznámka: Videa jsou k dispozici ve formátu DivX a WMV.

Ke spuštění DivX videí je nutné mít v MediaPlayeru nainstalován plug-in DivX, který si můžete stáhnout zde. Tento formát lze s příslušným kodekem přehrát na všech operačních systémech.

Ke spuštění WMV videí není nutné na platformě Windows nic instalovat - MediaPlayer sám video přehraje. Tento formát videa však není použitelný v jiném přehrávači a na jiných operačních systémech.

Další zajímavá videa najdete ZDE.

Video pochází ze Ženevského autosalonu 2006

Video:

Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy uvalily na íránské firmy nové sankce. Vadí jim testy nosných raket Spojené státy uvalily na íránské firmy nové sankce. Vadí jim testy nosných raket

Spojené státy v reakci na čtvrteční test íránské nosné…

American Airlines snížily zisk, důvodem je především zvýšení platů zaměstnancům American Airlines snížily zisk, důvodem je především zvýšení platů zaměstnancům

Společnost American Airlines, která je největším leteckým…

Testování hyperloopu pokračuje. Zamýšlené rychlosti ale zatím zdaleka nedosahuje Testování hyperloopu pokračuje. Zamýšlené rychlosti ale zatím zdaleka nedosahuje

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007) Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007)

S-Maxem, který debutoval před deseti lety, Ford dokázal,…

Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž… Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž…

Původní Ford Galaxy byl spíše Volkswagenem. S někdejším…

 



 
Aljaška, indiáni a teď kovbojové... Naznačuje Škoda, že míří na americký trh?

Aljaška, indiáni a teď kovbojové... Naznačuje Škoda, že míří na americký trh?

Dnes 18:48

Kvůli hledání nových prodejních příležitostí Škoda zvažuje, že vstoupí na americký trh. Z posledních videí se zdá, že přípravy na vstup do USA už začaly.




Blesk.cz

Jak si užít kolonu na dálnici D1: Zajímavá místa a dobré restaurace na dosah! Vyrazte na výlet

Jak si užít kolonu na dálnici D1: Zajímavá místa a…

D1. Na této pozici v šachu většinou v klidu stojí královna. Pokud ovšem stojíte na dálnici D1, připadáte si, že…

Další dítě v babyboxu: V Jindřichově Hradci někdo odložil Ivanku

Další dítě v babyboxu: V Jindřichově Hradci někdo…

Oblečenou holčičku, zabalenou do deky, s puntíkatým červeným šátkem na hlavičce a dudlíkem na prsou někdo…

 

iSport.cz

Captain Energetic! Navrátil je v půlce MS druhý, stojku mu komplikoval vítr

Captain Energetic! Navrátil je v půlce MS druhý,…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Highdiver Michal Navrátil má závod na mistrovství světa v Budapešti rozjetý na medaili. V…

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od žen, Plzeň bude i zelená

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od…

Do nové sezony v nových dresech. V lize se řada týmů obleče od prvního kola HET ligy do upravených „pracovních…

 

Reflex.cz

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co všechno to znamená?

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co…

Britský ministr pro imigraci Brandon Lewis dnes oznámil konec volného pohybu pracovníků po březnu 2019, kdy má…

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt dostupnější než voda

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt…

Z předního okénka mám stále tentýž výhled – na čtyři ozbrojence usazené na korbě auta jedoucího před námi.…