reklama


Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

 
 

Jsou to opravdu dvě rozdílná MPV, nebo jde o marketingový trik? Dá se s Galaxy jezdit sportovně a do S-MAXu pohodlně usadit sedm dospělých? Zjišťovali jsme na dálnicích i podhorských silničkách jižního Španělska.

Stejná platforma, stejné motory, sedmimístná obsaditelnost. Ale i stejné stabilizační systémy, nový multifunkční volant s tlačítky jako na mobilním telefonu až k řadicí páce stejné palubní desky. Je vůbec možné, aby šlo o dvě svébytná auta? Dvoudenní praktická zkušenost dala překvapivou odpověď.

S-MAX, zvláště ve vínové metalíze, dává vyniknout svému dynamicky střiženému kabátu asi nejlépe ze všech dostupných MPV. Přední masku s ostrými úhly doplňují kruhové mlhovky v nárazníku a sklon čelního skla snad ani nemůže být větší. Marketingové materiály nelžou – příď je skutečně protáhlá, a výsledkem je silueta auta, které i v klidu vypadá dynamicky. Hlavním odlišovacím znakem od sesterského Galaxy je ale samozřejmě zakřivená linie střechy v duchu menšího modelu C-MAX a tvar zadních bočních oken. Také pohled zezadu na relativně nízké dveře s úzkým oknem nenapovídá, že byste se blížili k sedmimístnému MPV. Galaxy je naopak čisté velkokapacitní MPV, oproti předchozí generaci opticky delší a relativně nižší. Hledáme-li dominantní prvek designu exteriéru, jsou to nepochybně zadní dveře o rozměrech (a bohužel i hmotnosti) školní tabule. Přístup k rozměrnému zavazadlovému prostoru (v sedmimístné konfiguraci solidních 350 litrů) ovšem umožňují skvělý.

Vozy se poměrně výrazně liší i uvnitř. Zatímco v S-MAXu posádku vepředu auto obklopuje ze všech stran poměrně zblízka, Galaxy nabízí prostornost ve všech směrech. Kromě objektivně výše posazeného sedadla a vyššího stropu u Galaxy nebo delší středové konzole u S-MAXu jde také o prostor pro cestující v obou zadních řadách. Oba modely nabízejí sedmimístné uspořádání se všemi sedadly samostatně sklopnými a bohužel nevyjímatelnými, jedině v Galaxy se ale do třetí řady posadí i dospělí zcela bez obav o kolena. Podélný prostor zkrátka ničím nenahradíš a sportovně snížená linie střechy u S-MAX také nemůže zůstat bez vlivu na hlavy cestujících v poslední řadě. Pokud k tomu připočteme možnost stropní konzole s pěti výklopnými přihrádkami u Galaxy, je základní rozlišení na světě: S-MAX sedmimístné obsazení umožňuje, kdežto Galaxy je na něj přímo určeno.

Všech pět zadních sedadel lze u obou modelů jednotlivě složit – vznikne tak sice relativně vysoko položená, ale jinak zcela rovná podlaha.

Jízda pak odhaluje další rozdíly: S-MAX se zážehovým pětiválcem 2.5 o výkonu 162 kW se pyšní stabilitou blízkou menšímu modelu C-MAX, vyšší stavba i hmotnost se projevují jen v překvapivě extrémních podmínkách. Vůz je na svou velikost až extrémně neutrální, v zatáčkách drží stopu i ve velmi vysokých rychlostech a jakékoli manévry zvládá s minimálními náklony. I díky použitým 18“ pneumatikám je ale jednou z daní velká citlivost na jakékoli nerovnosti. Podvozek sice nedovolí kolům odskakovat, ale posádce dá auto poznat každý malý výtluk, o příčných prazích nemluvě. Motor je výborně utlumen a přes svou výjimečnost bude asi jedním z argumentů zastánců dynamičtější jízdy, proč ze sesterské dvojice zvolit právě S-MAX. Agregát, používaný v modelech Focus ST a Volvo S40 T5 jde za plynem takřka sám, je mimořádně pružný a sprinty na horských silničkách zvládl za 12 litrů/100 km, při běžné jízdě pak není problém dostat se pod desetilitrovou hranici.

Naopak Galaxy, které jsme vyzkoušeli s dvoulitrovým turbodieselem 2.0/103 kW, je zaměřeno spíše na pohodlí. I když patří motor k dieselové špičce a jeho zátah v nízkých otáčkách je velmi dobrý, přece jen od něj nemůžeme čekat kdovíjaké sportovní výkony. Auto se sice také rychle a s velkou mírou stability proplete horskými zatáčkami, podvozek ale signalizuje, že jeho doménou je spíše pohodlí posádky. Znatelně vyšší karoserie se častěji naklání, na druhou stranu ale odpružení filtruje většinu nerovností, na kterých už S-MAX úpí. I zde lze ovlivňovat spotřebu stylem jízdy – na dálnici a dobrých silnicích není problém při vysokých rychlostních průměrech udržet spotřebu pod sedmi litry, šlapání na plyn pak vyžene spotřebu jen zřídkakdy nad osm a půl litru.

Praktická zkušenost tak prozatím vyvrátila obavy o pouze marketingovou odlišnost obou vozů - jsme zvědavi na první testy v českých podmínkách. Ceny, ohlášené dovozcem, vypadají nadějně.

Ford S-MAX
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.739.990,-
CORE1,8 TDCi (92 kW)5 st.784.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.779.990,-
TREND2,5T (162 kW)6 st.944.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.839.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.874.990,-
TITANIUM2,0 PFI (107 kW)5 st.829.990,-
TITANIUM2,5T (162 kW)6 st.994.990,-
TITANIUM1,8 TDCi (92 kW)6 st.889.990,-
TITANIUM2.0 TDCi (105 kW)6 st.924.990,-

Ford Galaxy
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.844.990,-
CORE1,8 TDCi (74 kW)5 st.844.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.885.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.945.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.980.990,-
Ghia2,0 PFI (107 kW)5 st.935.990,-
Ghia1,8 TDCi (92 kW)6 st.995.990,-
Ghia2.0 TDCi (105 kW)6 st.1.030.990,-

Poznámka: Videa jsou k dispozici ve formátu DivX a WMV.

Ke spuštění DivX videí je nutné mít v MediaPlayeru nainstalován plug-in DivX, který si můžete stáhnout zde. Tento formát lze s příslušným kodekem přehrát na všech operačních systémech.

Ke spuštění WMV videí není nutné na platformě Windows nic instalovat - MediaPlayer sám video přehraje. Tento formát videa však není použitelný v jiném přehrávači a na jiných operačních systémech.

Další zajímavá videa najdete ZDE.

Video pochází ze Ženevského autosalonu 2006

Video:

Spolupracujeme s TipCars.com
Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007) Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007)

S-Maxem, který debutoval před deseti lety, Ford dokázal,…

Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž… Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž…

Původní Ford Galaxy byl spíše Volkswagenem. S někdejším…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce nasbíraly děti

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce…

Za rok 2016 se jenom na území Prahy 4 odevzdaly více než dvě tuny vybitých baterií. Obrovské číslo je velkou…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Strýcová nadchla diváky. Ale vlála jsem jak vlajka, smutnila a razí na hory

Strýcová nadchla diváky. Ale vlála jsem jak vlajka,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Proti Sereně Williamsové uhrála tolik gamů, jak ve dvou předchozích vzájemných zápas…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama