Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

 
 

Jsou to opravdu dvě rozdílná MPV, nebo jde o marketingový trik? Dá se s Galaxy jezdit sportovně a do S-MAXu pohodlně usadit sedm dospělých? Zjišťovali jsme na dálnicích i podhorských silničkách jižního Španělska.

Stejná platforma, stejné motory, sedmimístná obsaditelnost. Ale i stejné stabilizační systémy, nový multifunkční volant s tlačítky jako na mobilním telefonu až k řadicí páce stejné palubní desky. Je vůbec možné, aby šlo o dvě svébytná auta? Dvoudenní praktická zkušenost dala překvapivou odpověď.

S-MAX, zvláště ve vínové metalíze, dává vyniknout svému dynamicky střiženému kabátu asi nejlépe ze všech dostupných MPV. Přední masku s ostrými úhly doplňují kruhové mlhovky v nárazníku a sklon čelního skla snad ani nemůže být větší. Marketingové materiály nelžou – příď je skutečně protáhlá, a výsledkem je silueta auta, které i v klidu vypadá dynamicky. Hlavním odlišovacím znakem od sesterského Galaxy je ale samozřejmě zakřivená linie střechy v duchu menšího modelu C-MAX a tvar zadních bočních oken. Také pohled zezadu na relativně nízké dveře s úzkým oknem nenapovídá, že byste se blížili k sedmimístnému MPV. Galaxy je naopak čisté velkokapacitní MPV, oproti předchozí generaci opticky delší a relativně nižší. Hledáme-li dominantní prvek designu exteriéru, jsou to nepochybně zadní dveře o rozměrech (a bohužel i hmotnosti) školní tabule. Přístup k rozměrnému zavazadlovému prostoru (v sedmimístné konfiguraci solidních 350 litrů) ovšem umožňují skvělý.

Vozy se poměrně výrazně liší i uvnitř. Zatímco v S-MAXu posádku vepředu auto obklopuje ze všech stran poměrně zblízka, Galaxy nabízí prostornost ve všech směrech. Kromě objektivně výše posazeného sedadla a vyššího stropu u Galaxy nebo delší středové konzole u S-MAXu jde také o prostor pro cestující v obou zadních řadách. Oba modely nabízejí sedmimístné uspořádání se všemi sedadly samostatně sklopnými a bohužel nevyjímatelnými, jedině v Galaxy se ale do třetí řady posadí i dospělí zcela bez obav o kolena. Podélný prostor zkrátka ničím nenahradíš a sportovně snížená linie střechy u S-MAX také nemůže zůstat bez vlivu na hlavy cestujících v poslední řadě. Pokud k tomu připočteme možnost stropní konzole s pěti výklopnými přihrádkami u Galaxy, je základní rozlišení na světě: S-MAX sedmimístné obsazení umožňuje, kdežto Galaxy je na něj přímo určeno.

Všech pět zadních sedadel lze u obou modelů jednotlivě složit – vznikne tak sice relativně vysoko položená, ale jinak zcela rovná podlaha.

Jízda pak odhaluje další rozdíly: S-MAX se zážehovým pětiválcem 2.5 o výkonu 162 kW se pyšní stabilitou blízkou menšímu modelu C-MAX, vyšší stavba i hmotnost se projevují jen v překvapivě extrémních podmínkách. Vůz je na svou velikost až extrémně neutrální, v zatáčkách drží stopu i ve velmi vysokých rychlostech a jakékoli manévry zvládá s minimálními náklony. I díky použitým 18“ pneumatikám je ale jednou z daní velká citlivost na jakékoli nerovnosti. Podvozek sice nedovolí kolům odskakovat, ale posádce dá auto poznat každý malý výtluk, o příčných prazích nemluvě. Motor je výborně utlumen a přes svou výjimečnost bude asi jedním z argumentů zastánců dynamičtější jízdy, proč ze sesterské dvojice zvolit právě S-MAX. Agregát, používaný v modelech Focus ST a Volvo S40 T5 jde za plynem takřka sám, je mimořádně pružný a sprinty na horských silničkách zvládl za 12 litrů/100 km, při běžné jízdě pak není problém dostat se pod desetilitrovou hranici.

Naopak Galaxy, které jsme vyzkoušeli s dvoulitrovým turbodieselem 2.0/103 kW, je zaměřeno spíše na pohodlí. I když patří motor k dieselové špičce a jeho zátah v nízkých otáčkách je velmi dobrý, přece jen od něj nemůžeme čekat kdovíjaké sportovní výkony. Auto se sice také rychle a s velkou mírou stability proplete horskými zatáčkami, podvozek ale signalizuje, že jeho doménou je spíše pohodlí posádky. Znatelně vyšší karoserie se častěji naklání, na druhou stranu ale odpružení filtruje většinu nerovností, na kterých už S-MAX úpí. I zde lze ovlivňovat spotřebu stylem jízdy – na dálnici a dobrých silnicích není problém při vysokých rychlostních průměrech udržet spotřebu pod sedmi litry, šlapání na plyn pak vyžene spotřebu jen zřídkakdy nad osm a půl litru.

Praktická zkušenost tak prozatím vyvrátila obavy o pouze marketingovou odlišnost obou vozů - jsme zvědavi na první testy v českých podmínkách. Ceny, ohlášené dovozcem, vypadají nadějně.

Ford S-MAX
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.739.990,-
CORE1,8 TDCi (92 kW)5 st.784.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.779.990,-
TREND2,5T (162 kW)6 st.944.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.839.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.874.990,-
TITANIUM2,0 PFI (107 kW)5 st.829.990,-
TITANIUM2,5T (162 kW)6 st.994.990,-
TITANIUM1,8 TDCi (92 kW)6 st.889.990,-
TITANIUM2.0 TDCi (105 kW)6 st.924.990,-

Ford Galaxy
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.844.990,-
CORE1,8 TDCi (74 kW)5 st.844.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.885.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.945.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.980.990,-
Ghia2,0 PFI (107 kW)5 st.935.990,-
Ghia1,8 TDCi (92 kW)6 st.995.990,-
Ghia2.0 TDCi (105 kW)6 st.1.030.990,-

Poznámka: Videa jsou k dispozici ve formátu DivX a WMV.

Ke spuštění DivX videí je nutné mít v MediaPlayeru nainstalován plug-in DivX, který si můžete stáhnout zde. Tento formát lze s příslušným kodekem přehrát na všech operačních systémech.

Ke spuštění WMV videí není nutné na platformě Windows nic instalovat - MediaPlayer sám video přehraje. Tento formát videa však není použitelný v jiném přehrávači a na jiných operačních systémech.

Další zajímavá videa najdete ZDE.

Video pochází ze Ženevského autosalonu 2006

Video:

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin dostal další úder, Soul zakročil proti anonymním účtům Bitcoin dostal další úder, Soul zakročil proti anonymním účtům

Jižní Korea zakázala používat anonymní bankovní účty k…

Fiala: Nebudeme součástí dražby o vládu s ANO Fiala: Nebudeme součástí dražby o vládu s ANO

Pokud hnutí ANO vytváří programové expertní týmy s KSČM,…

Česká Pepsi se prodávala rok, přibližuje majitel Mattoni významný obchod Česká Pepsi se prodávala rok, přibližuje majitel Mattoni významný obchod

Nápojářský trh v Česku čeká výrazné přeskupování sil.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007) Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007)

S-Maxem, který debutoval před deseti lety, Ford dokázal,…

Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž… Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž…

Původní Ford Galaxy byl spíše Volkswagenem. S někdejším…

 



 
Policie ČR převzala první várku nových Superbů. Budou hlídat dálnice po celé republice

Policie ČR převzala první várku nových Superbů. Budou hlídat dálnice po celé republice

Dnes 14:16

Mladoboleslavská automobilka dodá dopravní policii ČR celkem 38 automobilů.




Blesk.cz

Dusno v Prostřeno: Hnidopiška Zdenka versus pšoukající Markéta!

Dusno v Prostřeno: Hnidopiška Zdenka versus…

Prostřeno ze Středočeského kraje, ve kterém září zejména mladá recesistka Markéta, ve středu odhalí další…

Ničí vaši krásu zima? 4 rady, jak nemít popraskané rty a lámavé vlasy

Ničí vaši krásu zima? 4 rady, jak nemít popraskané…

Rozpraskané rty, suchá pokožka a vlasy bez života? Vypadá tak v zimním období také? Poradíme, jak s tím zatočit.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Malý Saros? Výšku nahradí jinde, chválí gólmana, který vytlačil Mazance

Malý Saros? Výšku nahradí jinde, chválí gólmana,…

Měří jen 178 centimetrů. Finský gólman Juuse Saros často slýchá, že je na současné brankářské poměry malý.…

 

Reflex.cz

Vědci se přiblížili rozluštění tajemné řeči delfínů: Tato zvířata používají 7 hlavních zvuků

Vědci se přiblížili rozluštění tajemné řeči delfínů:…

Delfíni mají vysokou inteligencí a používají komplexní systém klikání, mlaskání a hvízdání, kterým se…

Muslimský imám z Prahy a jeho bratr jsou stíháni pro teroristické trestné činy

Muslimský imám z Prahy a jeho bratr jsou stíháni pro…

Bývalý muslimský duchovní a zároveň český občan Sámer Shehadeh, jeho bratr a švagrová čelí nyní trestnímu…