Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

Ford S-MAX a Galaxy - jízdní dojmy a české ceny!

 
 

Jsou to opravdu dvě rozdílná MPV, nebo jde o marketingový trik? Dá se s Galaxy jezdit sportovně a do S-MAXu pohodlně usadit sedm dospělých? Zjišťovali jsme na dálnicích i podhorských silničkách jižního Španělska.

Stejná platforma, stejné motory, sedmimístná obsaditelnost. Ale i stejné stabilizační systémy, nový multifunkční volant s tlačítky jako na mobilním telefonu až k řadicí páce stejné palubní desky. Je vůbec možné, aby šlo o dvě svébytná auta? Dvoudenní praktická zkušenost dala překvapivou odpověď.

S-MAX, zvláště ve vínové metalíze, dává vyniknout svému dynamicky střiženému kabátu asi nejlépe ze všech dostupných MPV. Přední masku s ostrými úhly doplňují kruhové mlhovky v nárazníku a sklon čelního skla snad ani nemůže být větší. Marketingové materiály nelžou – příď je skutečně protáhlá, a výsledkem je silueta auta, které i v klidu vypadá dynamicky. Hlavním odlišovacím znakem od sesterského Galaxy je ale samozřejmě zakřivená linie střechy v duchu menšího modelu C-MAX a tvar zadních bočních oken. Také pohled zezadu na relativně nízké dveře s úzkým oknem nenapovídá, že byste se blížili k sedmimístnému MPV. Galaxy je naopak čisté velkokapacitní MPV, oproti předchozí generaci opticky delší a relativně nižší. Hledáme-li dominantní prvek designu exteriéru, jsou to nepochybně zadní dveře o rozměrech (a bohužel i hmotnosti) školní tabule. Přístup k rozměrnému zavazadlovému prostoru (v sedmimístné konfiguraci solidních 350 litrů) ovšem umožňují skvělý.

Vozy se poměrně výrazně liší i uvnitř. Zatímco v S-MAXu posádku vepředu auto obklopuje ze všech stran poměrně zblízka, Galaxy nabízí prostornost ve všech směrech. Kromě objektivně výše posazeného sedadla a vyššího stropu u Galaxy nebo delší středové konzole u S-MAXu jde také o prostor pro cestující v obou zadních řadách. Oba modely nabízejí sedmimístné uspořádání se všemi sedadly samostatně sklopnými a bohužel nevyjímatelnými, jedině v Galaxy se ale do třetí řady posadí i dospělí zcela bez obav o kolena. Podélný prostor zkrátka ničím nenahradíš a sportovně snížená linie střechy u S-MAX také nemůže zůstat bez vlivu na hlavy cestujících v poslední řadě. Pokud k tomu připočteme možnost stropní konzole s pěti výklopnými přihrádkami u Galaxy, je základní rozlišení na světě: S-MAX sedmimístné obsazení umožňuje, kdežto Galaxy je na něj přímo určeno.

Všech pět zadních sedadel lze u obou modelů jednotlivě složit – vznikne tak sice relativně vysoko položená, ale jinak zcela rovná podlaha.

Jízda pak odhaluje další rozdíly: S-MAX se zážehovým pětiválcem 2.5 o výkonu 162 kW se pyšní stabilitou blízkou menšímu modelu C-MAX, vyšší stavba i hmotnost se projevují jen v překvapivě extrémních podmínkách. Vůz je na svou velikost až extrémně neutrální, v zatáčkách drží stopu i ve velmi vysokých rychlostech a jakékoli manévry zvládá s minimálními náklony. I díky použitým 18“ pneumatikám je ale jednou z daní velká citlivost na jakékoli nerovnosti. Podvozek sice nedovolí kolům odskakovat, ale posádce dá auto poznat každý malý výtluk, o příčných prazích nemluvě. Motor je výborně utlumen a přes svou výjimečnost bude asi jedním z argumentů zastánců dynamičtější jízdy, proč ze sesterské dvojice zvolit právě S-MAX. Agregát, používaný v modelech Focus ST a Volvo S40 T5 jde za plynem takřka sám, je mimořádně pružný a sprinty na horských silničkách zvládl za 12 litrů/100 km, při běžné jízdě pak není problém dostat se pod desetilitrovou hranici.

Naopak Galaxy, které jsme vyzkoušeli s dvoulitrovým turbodieselem 2.0/103 kW, je zaměřeno spíše na pohodlí. I když patří motor k dieselové špičce a jeho zátah v nízkých otáčkách je velmi dobrý, přece jen od něj nemůžeme čekat kdovíjaké sportovní výkony. Auto se sice také rychle a s velkou mírou stability proplete horskými zatáčkami, podvozek ale signalizuje, že jeho doménou je spíše pohodlí posádky. Znatelně vyšší karoserie se častěji naklání, na druhou stranu ale odpružení filtruje většinu nerovností, na kterých už S-MAX úpí. I zde lze ovlivňovat spotřebu stylem jízdy – na dálnici a dobrých silnicích není problém při vysokých rychlostních průměrech udržet spotřebu pod sedmi litry, šlapání na plyn pak vyžene spotřebu jen zřídkakdy nad osm a půl litru.

Praktická zkušenost tak prozatím vyvrátila obavy o pouze marketingovou odlišnost obou vozů - jsme zvědavi na první testy v českých podmínkách. Ceny, ohlášené dovozcem, vypadají nadějně.

Ford S-MAX
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.739.990,-
CORE1,8 TDCi (92 kW)5 st.784.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.779.990,-
TREND2,5T (162 kW)6 st.944.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.839.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.874.990,-
TITANIUM2,0 PFI (107 kW)5 st.829.990,-
TITANIUM2,5T (162 kW)6 st.994.990,-
TITANIUM1,8 TDCi (92 kW)6 st.889.990,-
TITANIUM2.0 TDCi (105 kW)6 st.924.990,-

Ford Galaxy
VýbavaMotorPřevodovkaCena [Kč]
CORE2,0 PFI (107 kW)5 st.844.990,-
CORE1,8 TDCi (74 kW)5 st.844.990,-
TREND2,0 PFI (107 kW)5 st.885.990,-
TREND1,8 TDCi (92 kW)6 st.945.990,-
TREND2.0 TDCi (105 kW)6 st.980.990,-
Ghia2,0 PFI (107 kW)5 st.935.990,-
Ghia1,8 TDCi (92 kW)6 st.995.990,-
Ghia2.0 TDCi (105 kW)6 st.1.030.990,-

Poznámka: Videa jsou k dispozici ve formátu DivX a WMV.

Ke spuštění DivX videí je nutné mít v MediaPlayeru nainstalován plug-in DivX, který si můžete stáhnout zde. Tento formát lze s příslušným kodekem přehrát na všech operačních systémech.

Ke spuštění WMV videí není nutné na platformě Windows nic instalovat - MediaPlayer sám video přehraje. Tento formát videa však není použitelný v jiném přehrávači a na jiných operačních systémech.

Další zajímavá videa najdete ZDE.

Video pochází ze Ženevského autosalonu 2006

Video:

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Terezy Zavadilové: Akce nespokojených Čechů Zápisník Terezy Zavadilové: Akce nespokojených Čechů

Nejčastější interpretace voleb je, že letos vyhrály…

Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007) Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007)

S-Maxem, který debutoval před deseti lety, Ford dokázal,…

Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž… Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž…

Původní Ford Galaxy byl spíše Volkswagenem. S někdejším…

 



 
Western Star a půl století úspěchů. Prohlédněte si jeho těžké náklaďáky!

Western Star a půl století úspěchů. Prohlédněte si jeho těžké náklaďáky!

Dnes 08:00

Western Star se za padesát let své existence může pochlubit historií plnou dramatických zvratů. V současnosti se jedná o stabilní firmu s pestrou nabídkou nákladních vozidel.




Blesk.cz

Hrůzná realita syrské války: Podvyživené nemluvně umíralo v bolestech, jídlo nemají statisíce lidí

Hrůzná realita syrské války: Podvyživené nemluvně…

Srdcervoucí fotografie vznikly na východním předměstí Damašku Ghúta. Snímky zachycují malou holčičku Seher…

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli zpackané plastice: Chce 200 tisíc korun!

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli…

Toužila po dokonalé tváři, skončila zohyzděná! Irská herečka Barbara Naughton (39) podala žalobu na jednu…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Kane před rekordním kotlem popravil Liverpool, Čech chyboval

SESTŘIHY: Kane před rekordním kotlem popravil…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v sezoně prohráli. V devátém kole anglické ligy podlehli 1:2 na hřišti…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Ženská legie v Norsku: Země má premiérku, ministryni zahraničí, šéfku obrany i ministryni průmyslu

Ženská legie v Norsku: Země má premiérku, ministryni…

Zatímco v některých státech se o možnosti silnějšího postavení žen v politice dlouho diskutuje, tak v Norsku už…

Čas na Kubu: Davy turistů proudí na „Ostrov svobody“ dříve, než jej semele globalizace

Čas na Kubu: Davy turistů proudí na „Ostrov svobody“…

Jak se mění Kuba po smrti Fidela Castra? Lidé využívají změny, snaží se podnikat a vydělat na cizincích, kteří…