Ford S-Max a Galaxy 2010: Podrobné technické údaje a nové fotky

Ford S-Max a Galaxy 2010: Podrobné technické údaje a nové fotky

 
 

Facelift Fordů S-Max a Galaxy zažil dvojitou premiéru, souběžně na autosalonech v Bruselu a ve Vídni. Nyní již máme k dispozici podrobné technické specifikace.

Pro prezentaci faceliftovaného S-Maxe a Galaxy Ford vybral menší, avšak tradiční bruselský autosalon. Jeho v pořadí už 88. ročník se koná od 14. do 24. ledna a pro dvojici MPV je prakticky domácí půdou – oba modely se společně s Mondeem vyrábí v belgické továrně Fordu v Genku. Současně s tím Ford dvojici inovovaných MPV představil také na již skončeném autosalonu ve Vídni, který probíhal od 14. do 17. ledna.

Facelift vedle modernizace vzhledu v duchu kinetického designu zvýrazní rozdílný charakter S-Maxe a Galaxy.

Nový EcoBoost SCTi
Pod kapotu najde cestu nový přeplňovaný motor 2,0 EcoBoost SCTi (sequential charge turbo injection), o kterém jsme informovali už v souvislosti s jeho uvedením do Volva V70 a S80. Přeplňování zajišťuje nízkotlaké turbodmychadlo Borg Warner K03 doplněné přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT). Nejvyšší výkon je 149 kW při 6000 min-1. Maximum točivého momentu je v MPV nižší, 300 Nm při 1750-4500 min-1. Akcelerace z 0 na 100 km/h je u S-Maxe 8,5 s a u Galaxy 8,8 s, nejvyšší rychlost je 221, resp. 217 km/h.

V nabídce dvojice S-Max/Galaxy tento agregát nahradí dosavadní motor 2,3 Duratec (120 kW) dodávaný jen s automatickou převodovkou. Nový 2,0 SCTi ve srovnání s ním nabídne o 25 % vyšší výkon a o 19 % nižší kombinovanou spotřebu (8,1 l/100 km). Přeplňovaný dvoulitr je ale zároveň i náhradou za pětiválec 2,5 Turbo.

Nasazení nového motoru v dvojici MPV je jen prvním krokem. Ještě letos zamíří 2,0 EcoBoost SCTi také do modernizovaného Mondea. Nová generace C-Maxu a Focusu dostane menší variantu 1,6 EcoBoost SCTi. V roce 2013 mají být motory EcoBoost dostupné již v 90 % modelech Fordu. Mimochodem, dvoulitr se vyrábí ve španělské Valencii, šestnáctistovka bude vznikat ve Velké Británii v Bridgendu a s výrobou maloobjemových verzí se počítá v Rumunsku.

Modernizované turbodiesely a atmosférický dvoulitr
Změny se týkají také palety turbodieselů. Vůbec poprvé se ve Fordu objeví modernizovaná řada motorů 2,0 Duratorq TDCi, která vyhovuje emisní normě Euro 5. V nabídce budou tři výkonové verze – 85, 103 a 120 kW. První dvě jsou jen modernizací, nejvýkonnější varianta je tak alternativou ke stávajícímu motoru 2,2 Duratorq TDCi (129 kW), který bude na řadě trhů včetně českého nabízen paralelně. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou trojice modernizovaných agregátů spotřebuje 5,7 l/100 km.

K úpravám patří upravené připojení turbodmychadla, které zrychluje odezvu, účinnější chlazení recirkulace výfukových plynů a nový filtr pevných částic. I tento agregát se ještě letos dostane pod kapotu Mondea.

Modernizace se dotkla také jediného atmosférického agregátu. Tím je 2,0 Duratec HE o výkonu 107 kW, který byl pro normu Euro 5 upraven již v závěru roku 2009, tedy těsně před faceliftem. Ford volitelně nabídne stejný agregát i v provedení FlexiFuel, které umožňuje spalovat směs etanolu a benzinu E85.

Dvouspojková převodovka PowerShift
V S-Maxu a Galaxy objeví také převodovka Ford PowerShift s dvěma mokrými spojkami. Dosud byla nabízena jen v omezené míře pro Focus a C-Max, velkoprostorové Fordy zahajují čas jejího masovějšího nasazení. Převodovka je výsledkem společného vývoje Fordu a německého specialisty Getrag.

PowerShift bude standardem pro 2,0 EcoBoost SCTi a příplatkovou výbavou pro turbodiesely se 103 a 120 kW. Ve srovnání s dosud používaným automatem nabídne u turbodieselu spotřebu nižší o 25 %. Po S-Maxu a Galaxy se společně s novými motory dostane také do řad Mondeo, Focus a C-Max.

Ford S-Max a Galaxy 2010 - technická data
Motor2,0 Duratec HE2,0 EcoBoost SCTi2,0 Duratorq TDCi2,0 Duratorq TDCi2,0 Duratorq TDCi
Převodovka5M6DS6M6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]19991999199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000149/600085/3750103/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/4500300/1750-4000300/1500-2250320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]197221182196 (193)205 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,98,512,210,2 (10,9)9,5 (10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,28,15,75,7 (6,0)5,7 (6,0)
Poh. hmtonost (S-Max) [kg]1605167616901690 (1688)1690 (1688)
Poh. hmtonost (Galaxy) [kg]1697172717331733 (1731)1733 (1731)

Uvedené hodnoty platí pro S-Max. Kombinovaná spotřeba je u Galaxy shodná, dynamické parametry jsou mírně slabší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Pytel oranžových blech Glosa Martina Čabana: Pytel oranžových blech

V Jihlavě se v pátek sešli členové platformy Zachraňme…

Komentář Jana Šindeláře: Korouhvička jménem ÚOHS Komentář Jana Šindeláře: Korouhvička jménem ÚOHS

Před pár měsíci byl na tomto místě komentář k průběhu…

 

Štítky Ford MPV Nové modely

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford S-Max a Galaxy 2010: Podrobné…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Spy Photos: Ford Galaxy příští generace už jezdí Spy Photos: Ford Galaxy příští generace už jezdí

Po šesti letech prodeje současné generace přichází pravý…

Ford Galaxy na českém trhu: Po faceliftu od 659.990,- Kč, turbodiesel začíná na 734.990,- Kč Ford Galaxy na českém trhu: Po faceliftu od 659.990,- Kč, turbodiesel začíná na 734.990,- Kč

Ford Galaxy přináší s faceliftem stejné technické inovace…

 



 
Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

Dnes 13:00

Před čtyřmi lety představená Škoda Fabia III prodělala nedávno modernizaci. Vyzkoušeli jsme motorizaci 1.0 TSI se 70 kW splňující normu Euro 6.2.




Blesk.cz

Polsko na lavici obžalovaných. Sporný zákon o Nejvyšším soudu přezkoumá unijní justice

Polsko na lavici obžalovaných. Sporný zákon o…

Evropská komise (EK) žaluje Polsko u unijního soudu kvůli přijetí zákona o polském Nejvyšším soudu, který podle…

Další nepříjemnost pro Primu: Tátové na tahu ztrácejí diváky. Dopadnou jako zrušená show 1 proti všem?

Další nepříjemnost pro Primu: Tátové na tahu…

Zatímco kriminální seriál Dáma a Král nabírá na obrátkách a v neděli večer přesáhl milionovou hranici ve…

 

iSport.cz

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent: Dáváme si do držky!

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent:…

České ženské judo v posledních letech skomíralo, reprezentantky chyběly od roku 2012 na všech vrcholných akcích.…

Federer a Zverev dali jistotu! Evropa vyhrála i druhý ročník Laver Cupu

Federer a Zverev dali jistotu! Evropa vyhrála i…

Tenisté Evropy vyhráli i druhý ročník Laver Cupu. Na vítězství z loňského premiérového ročníku v Praze navázali…

 

Reflex.cz

Vyhrožují mi. Česko pod Babišem je na tom ještě hůř, než před ním, řídí ho PR tým, tvrdí Petr Ježek

Vyhrožují mi. Česko pod Babišem je na tom ještě hůř,…

Padouch, nebo hrdina? Europoslanec Petr Ježek, který se rozešel s hnutím ANO, se necítí jako zrádce, za kterého…

Bude lepším starostou Hitler, nebo Lenin? Rozhnoudnou komunální volby

Bude lepším starostou Hitler, nebo Lenin?…

Jste už unavení z nadcházejících komunálních voleb a megalomanských slibů, které se sypou ze všech stran? Mnohem…