Ford S-Max a Galaxy 2010: Podrobné technické údaje a nové fotky

Ford S-Max a Galaxy 2010: Podrobné technické údaje a nové fotky

 
 

Facelift Fordů S-Max a Galaxy zažil dvojitou premiéru, souběžně na autosalonech v Bruselu a ve Vídni. Nyní již máme k dispozici podrobné technické specifikace.

Pro prezentaci faceliftovaného S-Maxe a Galaxy Ford vybral menší, avšak tradiční bruselský autosalon. Jeho v pořadí už 88. ročník se koná od 14. do 24. ledna a pro dvojici MPV je prakticky domácí půdou – oba modely se společně s Mondeem vyrábí v belgické továrně Fordu v Genku. Současně s tím Ford dvojici inovovaných MPV představil také na již skončeném autosalonu ve Vídni, který probíhal od 14. do 17. ledna.

Facelift vedle modernizace vzhledu v duchu kinetického designu zvýrazní rozdílný charakter S-Maxe a Galaxy.

Nový EcoBoost SCTi
Pod kapotu najde cestu nový přeplňovaný motor 2,0 EcoBoost SCTi (sequential charge turbo injection), o kterém jsme informovali už v souvislosti s jeho uvedením do Volva V70 a S80. Přeplňování zajišťuje nízkotlaké turbodmychadlo Borg Warner K03 doplněné přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT). Nejvyšší výkon je 149 kW při 6000 min-1. Maximum točivého momentu je v MPV nižší, 300 Nm při 1750-4500 min-1. Akcelerace z 0 na 100 km/h je u S-Maxe 8,5 s a u Galaxy 8,8 s, nejvyšší rychlost je 221, resp. 217 km/h.

V nabídce dvojice S-Max/Galaxy tento agregát nahradí dosavadní motor 2,3 Duratec (120 kW) dodávaný jen s automatickou převodovkou. Nový 2,0 SCTi ve srovnání s ním nabídne o 25 % vyšší výkon a o 19 % nižší kombinovanou spotřebu (8,1 l/100 km). Přeplňovaný dvoulitr je ale zároveň i náhradou za pětiválec 2,5 Turbo.

Nasazení nového motoru v dvojici MPV je jen prvním krokem. Ještě letos zamíří 2,0 EcoBoost SCTi také do modernizovaného Mondea. Nová generace C-Maxu a Focusu dostane menší variantu 1,6 EcoBoost SCTi. V roce 2013 mají být motory EcoBoost dostupné již v 90 % modelech Fordu. Mimochodem, dvoulitr se vyrábí ve španělské Valencii, šestnáctistovka bude vznikat ve Velké Británii v Bridgendu a s výrobou maloobjemových verzí se počítá v Rumunsku.

Modernizované turbodiesely a atmosférický dvoulitr
Změny se týkají také palety turbodieselů. Vůbec poprvé se ve Fordu objeví modernizovaná řada motorů 2,0 Duratorq TDCi, která vyhovuje emisní normě Euro 5. V nabídce budou tři výkonové verze – 85, 103 a 120 kW. První dvě jsou jen modernizací, nejvýkonnější varianta je tak alternativou ke stávajícímu motoru 2,2 Duratorq TDCi (129 kW), který bude na řadě trhů včetně českého nabízen paralelně. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou trojice modernizovaných agregátů spotřebuje 5,7 l/100 km.

K úpravám patří upravené připojení turbodmychadla, které zrychluje odezvu, účinnější chlazení recirkulace výfukových plynů a nový filtr pevných částic. I tento agregát se ještě letos dostane pod kapotu Mondea.

Modernizace se dotkla také jediného atmosférického agregátu. Tím je 2,0 Duratec HE o výkonu 107 kW, který byl pro normu Euro 5 upraven již v závěru roku 2009, tedy těsně před faceliftem. Ford volitelně nabídne stejný agregát i v provedení FlexiFuel, které umožňuje spalovat směs etanolu a benzinu E85.

Dvouspojková převodovka PowerShift
V S-Maxu a Galaxy objeví také převodovka Ford PowerShift s dvěma mokrými spojkami. Dosud byla nabízena jen v omezené míře pro Focus a C-Max, velkoprostorové Fordy zahajují čas jejího masovějšího nasazení. Převodovka je výsledkem společného vývoje Fordu a německého specialisty Getrag.

PowerShift bude standardem pro 2,0 EcoBoost SCTi a příplatkovou výbavou pro turbodiesely se 103 a 120 kW. Ve srovnání s dosud používaným automatem nabídne u turbodieselu spotřebu nižší o 25 %. Po S-Maxu a Galaxy se společně s novými motory dostane také do řad Mondeo, Focus a C-Max.

Ford S-Max a Galaxy 2010 - technická data
Motor2,0 Duratec HE2,0 EcoBoost SCTi2,0 Duratorq TDCi2,0 Duratorq TDCi2,0 Duratorq TDCi
Převodovka5M6DS6M6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]19991999199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000149/600085/3750103/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/4500300/1750-4000300/1500-2250320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]197221182196 (193)205 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,98,512,210,2 (10,9)9,5 (10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,28,15,75,7 (6,0)5,7 (6,0)
Poh. hmtonost (S-Max) [kg]1605167616901690 (1688)1690 (1688)
Poh. hmtonost (Galaxy) [kg]1697172717331733 (1731)1733 (1731)

Uvedené hodnoty platí pro S-Max. Kombinovaná spotřeba je u Galaxy shodná, dynamické parametry jsou mírně slabší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 

Štítky Ford MPV Nové modely

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford S-Max a Galaxy 2010: Podrobné…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Spy Photos: Ford Galaxy příští generace už jezdí Spy Photos: Ford Galaxy příští generace už jezdí

Po šesti letech prodeje současné generace přichází pravý…

Ford Galaxy na českém trhu: Po faceliftu od 659.990,- Kč, turbodiesel začíná na 734.990,- Kč Ford Galaxy na českém trhu: Po faceliftu od 659.990,- Kč, turbodiesel začíná na 734.990,- Kč

Ford Galaxy přináší s faceliftem stejné technické inovace…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…