Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford S-Max a Galaxy 2010: Podrobné technické údaje a nové fotky

Diskuze (43)
Facelift Fordů S-Max a Galaxy zažil dvojitou premiéru, souběžně na autosalonech v Bruselu a ve Vídni. Nyní již máme k dispozici podrobné technické specifikace.

Pro prezentaci faceliftovaného S-Maxe a Galaxy Ford vybral menší, avšak tradiční bruselský autosalon. Jeho v pořadí už 88. ročník se koná od 14. do 24. ledna a pro dvojici MPV je prakticky domácí půdou – oba modely se společně s Mondeem vyrábí v belgické továrně Fordu v Genku. Současně s tím Ford dvojici inovovaných MPV představil také na již skončeném autosalonu ve Vídni, který probíhal od 14. do 17. ledna.

Facelift vedle modernizace vzhledu v duchu kinetického designu zvýrazní rozdílný charakter S-Maxe a Galaxy.

Nový EcoBoost SCTi

Pod kapotu najde cestu nový přeplňovaný motor 2,0 EcoBoost SCTi (sequential charge turbo injection), o kterém jsme informovali už v souvislosti s jeho uvedením do Volva V70 a S80. Přeplňování zajišťuje nízkotlaké turbodmychadlo Borg Warner K03 doplněné přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT). Nejvyšší výkon je 149 kW při 6000 min-1. Maximum točivého momentu je v MPV nižší, 300 Nm při 1750-4500 min-1. Akcelerace z 0 na 100 km/h je u S-Maxe 8,5 s a u Galaxy 8,8 s, nejvyšší rychlost je 221, resp. 217 km/h.

V nabídce dvojice S-Max/Galaxy tento agregát nahradí dosavadní motor 2,3 Duratec (120 kW) dodávaný jen s automatickou převodovkou. Nový 2,0 SCTi ve srovnání s ním nabídne o 25 % vyšší výkon a o 19 % nižší kombinovanou spotřebu (8,1 l/100 km). Přeplňovaný dvoulitr je ale zároveň i náhradou za pětiválec 2,5 Turbo.

Nasazení nového motoru v dvojici MPV je jen prvním krokem. Ještě letos zamíří 2,0 EcoBoost SCTi také do modernizovaného Mondea. Nová generace C-Maxu a Focusu dostane menší variantu 1,6 EcoBoost SCTi. V roce 2013 mají být motory EcoBoost dostupné již v 90 % modelech Fordu. Mimochodem, dvoulitr se vyrábí ve španělské Valencii, šestnáctistovka bude vznikat ve Velké Británii v Bridgendu a s výrobou maloobjemových verzí se počítá v Rumunsku.

Modernizované turbodiesely a atmosférický dvoulitr

Změny se týkají také palety turbodieselů. Vůbec poprvé se ve Fordu objeví modernizovaná řada motorů 2,0 Duratorq TDCi, která vyhovuje emisní normě Euro 5. V nabídce budou tři výkonové verze – 85, 103 a 120 kW. První dvě jsou jen modernizací, nejvýkonnější varianta je tak alternativou ke stávajícímu motoru 2,2 Duratorq TDCi (129 kW), který bude na řadě trhů včetně českého nabízen paralelně. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou trojice modernizovaných agregátů spotřebuje 5,7 l/100 km.

K úpravám patří upravené připojení turbodmychadla, které zrychluje odezvu, účinnější chlazení recirkulace výfukových plynů a nový filtr pevných částic. I tento agregát se ještě letos dostane pod kapotu Mondea.

Modernizace se dotkla také jediného atmosférického agregátu. Tím je 2,0 Duratec HE o výkonu 107 kW, který byl pro normu Euro 5 upraven již v závěru roku 2009, tedy těsně před faceliftem. Ford volitelně nabídne stejný agregát i v provedení FlexiFuel, které umožňuje spalovat směs etanolu a benzinu E85.

Dvouspojková převodovka PowerShift

V S-Maxu a Galaxy objeví také převodovka Ford PowerShift s dvěma mokrými spojkami. Dosud byla nabízena jen v omezené míře pro Focus a C-Max, velkoprostorové Fordy zahajují čas jejího masovějšího nasazení. Převodovka je výsledkem společného vývoje Fordu a německého specialisty Getrag.

PowerShift bude standardem pro 2,0 EcoBoost SCTi a příplatkovou výbavou pro turbodiesely se 103 a 120 kW. Ve srovnání s dosud používaným automatem nabídne u turbodieselu spotřebu nižší o 25 %. Po S-Maxu a Galaxy se společně s novými motory dostane také do řad Mondeo, Focus a C-Max.

Ford S-Max a Galaxy 2010 - technická data
Motor2,0 Duratec HE2,0 EcoBoost SCTi2,0 Duratorq TDCi2,0 Duratorq TDCi2,0 Duratorq TDCi
Převodovka5M6DS6M6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]19991999199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000149/600085/3750103/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/4500300/1750-4000300/1500-2250320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]197221182196 (193)205 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,98,512,210,2 (10,9)9,5 (10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,28,15,75,7 (6,0)5,7 (6,0)
Poh. hmtonost (S-Max) [kg]1605167616901690 (1688)1690 (1688)
Poh. hmtonost (Galaxy) [kg]1697172717331733 (1731)1733 (1731)

Uvedené hodnoty platí pro S-Max. Kombinovaná spotřeba je u Galaxy shodná, dynamické parametry jsou mírně slabší.

Diskuze (43)
27. 1. 2010 13:34
odkaz na podrobné info
[odkaz]

tam si stáhnete 76 stránek povídání o všech změnách v Galaxy a S-maxu 2010, včetně podrobných technických dat
22. 1. 2010 09:49
Re: S MAX dnes
Mě jde hlavne o situace pri rozjezdu....a nebo kdyz je potreba auto "rozhoupat" tak to pri automotu moc nejde..rychle radit jednicku a zpatecku...a navic preci jen citliva prace se spojkou a plynem dela sve :-(
21. 1. 2010 20:47
Re: 2179 = 2198 ?
Tvoja chyba, keď nepoznáš schopnosti a možnosti auta. A ešte väčšia, keď ich preceníš. To nie je chyba nízkeho výkonu auta.
21. 1. 2010 16:45
Re: S MAX dnes
dik za info, tak to bude asi novy benzin, ten chcou tlacit hlavne v automatu .-( ...a propo lidcky...myslite, ze i v novem mondeu bude 2,0 jen s automatem? nic proti dvojspojce..ale jak se to chova na snehu? myslim tim rozjezdy v kolejich atd,...
21. 1. 2010 16:01
Re: S MAX dnes
Videl som ho na vychodnom slovensku v nemenovanej firme na vyrobu prevodoviek. Bol na nemeckych znackach, farba sa mi zda ze bola presne ta ista ako tu na fotkach, nie je to klasicka biela ako su teraz v predaji, bola to skor biela perlet. Ci bol diesel alebo benzin poviem pravdu nevsimol som si, bol som uzasnuty pretoze som to necakal. Bol to automat to som si pozrel.