Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Tourneo Connect: Motor Duratorq TDCi 1,8 s filtrem pevných částic a Euro 5

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Ford představuje novinky v menší užitkové řadě Connect. Tou nejvýznamnější je upravený motor Duratorq TDCi 1,8 l.

Agregát splňuje emisní normu Euro 5, která začne platit od ledna příštího roku. Bude k dispozici ve třech výkonových stupních: 55, 66 a 81 kW. Všechny mají nově zamontován filtr pevných částic (DPF), který zachycuje drtivou většinu všech sazí (až 95 %). Po naplnění dochází k tzv. regeneračnímu cyklu: filtr se zahřeje až na 600 stupňů Celsia a veškerý jeho obsah se rozloží na oxid uhličitý a vodu.

Všechny nové agregáty pro osobní Tourneo Connect jsou také osazeny turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, kterou Ford označuje zkratkou VNT. Kromě toho se úprav dočkala i převodovka, která dostala stálý převod 3,8:1 místo dřívějšího 4,06:1. Všechny tyto modifikace znamenají průměrnou spotřebu nafty 6 l/100 km u nejsilnější motorizace. Mimochodem: vůz s ní dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 14,4 s.

Další novinkou je karosářská varianta DCiV užitkového Transitu Connect, která se začne na všech evropských trzích včetně našeho prodávat 4. října 2010. Double Cab in Van, jak zní její plný název, je vybavena dvěma řadami sedadel, zachovává tedy až pětimístnou obsaditelnost. Zadní nákladový prostor je ovšem na bocích zaplechován. Dosud si ji mohli koupit pouze Britové a Turci.

Ford Transit Connect 2011 - technická data
Motor1,8 TDCi 751,8 TDCi 901,8 TDCi 110
Převodovka5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]175317531753
Válce/ventily4/24/24/2
Největší výkon [kW/min-1]55/400066/400081/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/1800220/1750250/1500-3200
Max. rychlost [km/h]144155167
Zrychlení 0-100 km/h [s]21,017,414,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,06,0

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
1. 9. 2010 21:35
Re: Spánok...?
Proste to auto mi pripadá byť staré, keď som kupoval jazdené auto (nakoniec som vzal Scénic, čo je tu už známe), skúšal som aj jeden exemplár tohto auta. Jediné, čo oslovilo, bol priestor - dizajn, ako zvonka, tak aj zvnútra absolútne nie, materiály mi pripadali byť dosť chabé a ani motor neočaril. Dorazil to hlučný podvozok, na izolácii sa silne šetrilo a hluk od kolies bol väčší ako bolo zdravé.
1. 9. 2010 20:11
Re: Spánok...?
Ci je nutna vymena neviem, je to uzitkac, na krajsie plasty sa to hrat nepotrebuje. Skor mna zarazil 55kw motor, 0-100 za 21 sekund. To uz nohli napisat 0-100 sotva a 120 km/h len s vetrom v chrbte. Jediny konkurent s 55 kw naftakom je opel a v dynamike je voci tomuto "sportovec" /0-100 za 17 sekund/
1. 9. 2010 12:19
Spánok...?
Ďalší, čo spí na vavrínoch...Tourneo potrebuje konečne vymeniť, nie vynovovať. :-!
Plných sedem rokov výroby sa na ňom podpísalo až neskutočne výrazne, teda podľa môjho názoru. Konkurencia je už o krok vpredu, Dobló, Kangoo, Berlingo/Partner...