Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Thunderbird odchází do důchodu

Libor Zezulka
Diskuze (127)
Ford Thunderbird pamatuje zlaté časy amerického automobilového průmyslu. Ty časy jsou však dávno pryč. Jelikož retro kabriolet dlouhodobě nesplňuje prodejní očekávání, odejde do důchodu.

Udržovat ve výrobním programu nějaký automobil jenom proto, že se narodil už v roce 1954 a pamatuje zlaté časy amerického automobilového průmyslu, je luxus, který si nemohou výrobci dovolit. A tak se Ford, i když s těžkým srdcem, rozhodl, že letos v červenci ukončí výrobu kabrioletu s retro vzhledem – Ford Thunderbird. Současná generace se objevila v roce 2001, ale největší slávy dosáhl thunderbird v roce 1977, kdy zákazníci zakoupili 322 517 kusů tohoto vozu.

Ani slavná historie však nezabránila dramatickému poklesu prodejů, které se místo očekávaných 25 000 kusů v roce 2004 snížily na zoufalých 11 998 kusů, což znamená pokles o 33 procent proti roku 2003. Od roku 2001 Ford prodal celkem 54 360 thunderbirdů, zatímco od roku 1954 je to 4.2 milionů vozů. Žádný div, že odchází na odpočinek.

Libor Zezulka
Diskuze (127)
23. 3. 2005 23:06
Re: big smile for all
Jozefe, to je krásné, cos napsal. Děkuju. Jarda s Berťonákem bouchaj to pendolíno z elektriky na páru, jak to dodělaj, snad se ozvou. A Prosek? Pokud budou kyborgové, androidi a replikanti ve formě, tak sem o nich zas něco hodím. Sám čekám a těším se na pokračování od Lonese a od Markoa. A také budu čekat, že do diskuzí se tu zapojíš i ty. Je fajn, žes napsal.
23. 3. 2005 19:58
Re: big smile for all
Otázkou je, kdo jsou ti, co čtou a nepíšou. Jsou možnosti - číst a nepsat, psát a číst, psát a nečíst, a nečíst a nepsat. Nejlepší je asi nemít vůbec PC
23. 3. 2005 07:46
Re: MUJ THUNDERBIRD
Teďs zaválel Tyhle asociace bych nerad vyvolával.
22. 3. 2005 19:15
RETRO HLAVA
Retro je tady a nemůže to být jinak. Desítky let se designéři mořej s tvarama. Čas od času vypadne skvost. A pak je až pro tvůrce eroticky vzrušující sednout a vrátit čas. Jistě, že je to na pováženou, riskantní a tak trochu prostituční, je to ale také důkaz o tom, že středněproudé automobilky vytváří občas i klasu. Dodnes jsem ovšem VW neprominul tu trapnost s retrobroukem - v tomhle autě podle mně snad nemůže jezdit nikdo, kdo trochu uvažuje, zná souvislosti a má styl. Tam nahoře Marko napsal, že mu v létě 45 němci okousávali pneumatiky, neboť tam přežít nebylo jednoduché, takže sednout do retrobrouka je pro mně nihilismus. Mini je retro jak má bejt. Kdo nezná padesátý léta, toho ani nenapadne na co navazuje a je unesenej z toho stylu. Tak tohle pojetí retra beru. Jinak je samozřejmě nejlepší hodit na sebe v sobotu ráno jeansy a triko, napasovat se do Jaguare E-Type, kopnout do něj a cejtit se dvě hodiny jak v nebi a pekle zároveň.
22. 3. 2005 18:57
Re: MUJ THUNDERBIRD
Tak tomu se říká - cukr a bič. Teda bič a cukr, takovej cukrbič. To by byl dobrej nick, co?