Ford Transit 2012: Nová technika, nižší spotřeba, 6st. převodovka jako standard

Ford Transit 2012: Nová technika, nižší spotřeba, 6st. převodovka jako standard

 

Ford Transit pro modelový rok 2012 se představil na autosalonu užitkových vozů v Birminghamu.

Ford se při modernizaci Transitu zaměřil na snížení provozních nákladů a ohleduplnější vztah k životnímu prostředí. Podle tiskových materiálů se hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2 všechny jeho verze řadí ke špičce mezi užitkovými vozy.

Všechny verze modernizovaného Fordu Transit mají pod kapotou nový vznětový motor Ford 2.2 Duratorq TDCi bez ohledu na to, zda disponují pohonem přední či zadní nápravy, anebo všech kol. Nový motor byl vybaven přímým vstřikováním paliva common-rail pracujícím s vyšším tlakem, novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a dokonalejším odváděním výfukových plynů prostřednictvím systému recirkulace výfukových plynů (EGR) a moderního filtru pevných částic cDPF. Díky tomu splňuje emisní normu Euro 5. K dalším vylepšením patří dodatečný kryt motoru a speciálně navržené přívody vzduchu, které snižují úroveň hluku.

Zároveň se rozšířila nabídka prvků Ford ECOnetic. Ta obsahuje rekuperační dobíjení, nový řídící systém akumulátoru a volitelný ECO Pack, včetně odpojitelného systému Stop-Start a vypínatelného omezovače rychlosti na 110 km/h. Všechny tyto systémy jsou dostupné pro většinu verzí. Výkony a charakteristika motoru 2.2 Duratorq TDCi byly nastaveny tak, aby odpovídaly různým provozním nárokům, které jsou na nový Ford Transit kladeny. Varianty s pohonem přední nápravy budou k dispozici s motory o výkonu 74, 92 a 103 kW (100, 125 a 140 koní), Transit s poháněnou zadní nápravou a nejvýkonnějším motorem může disponovat až 114 kW (155 k). Maximální hodnota točivého momentu se pohybuje v rozmezí od 310 Nm u základní verze 74 kW až po 385 Nm u nejvýkonnější motorizace s výkonem 114 kW.

Standardem pro všechny verze Transitu bude v modelovém roce 2012 šestistupňová manuální převodovka. Ta díky delším převodům přispívá k snížení spotřeby paliva, emisí CO2 i hlučnosti motoru. Výjimečně nízkou spotřebou paliva a hladinou emisí se mohou pochlubit především dvě nové verze Ford Transit ECOnetic s pohonem přední nápravy - varianta 280 s krátkým rozvorem, nízkou střechou a výkonem 74 kW a verze 350 s dlouhým rozvorem, středně vysokou střechou a výkonem 92 kW, v obou případech v základní výbavě se sadou ECO Pack. Kompaktnější z těchto verzí produkuje v kombinovaném provozu emise CO2 ve výši 178 g/km. V případě montáže volitelného omezovače maximální rychlosti na 100 km/h pak dokonce emise klesají na 173 g/km.

První Transit ECOnetic se začal prodávat v roce 2009. Měl o 16 g/km vyšší emise CO2 a o 10 % vyšší spotřebu paliva než nový Econetic 280. Firemní klienti u něj upozornili, že omezovač rychlosti, který nelze vypnout, není nejvhodnějším řešením pro všechny situace, s nimiž se v provozu denně setkávají. Proto se prvky nového volitelného ECO Packu - systém Stop-Start a omezovač rychlosti, které jsou dostupné v kombinaci s většinou nových pohonných jednotek - při nastartování motoru sice automaticky zapnou, ale v případě potřeby je možné je deaktivovat.

K snížení provozních nákladů vedle nižších nároků na palivo přispívají i servisní prohlídky po ujetí 50.000 km nebo jednou za dva roku. U současného provedení probíhá menší prohlídka po 25.000 km nebo jednou za rok a větší po 50.000 km nebo jednou za dva roky. Podle propočtů společnosti Ford vypuštění menšího servisu na vybraných trzích znamená citelné snížení ročních nákladů na pravidelnou údržbu proti současnému Transitu. Úspory se tak pohybují - podle verze vozu - od 25 až po více než 40 procent.

Premiéra modernizovaného Fordu Transit se odehrála na autosalonu užitkových vozů v Birminghanu probíhajícím od 12. do 14.dubna. Na změny pod karoserií mají upozornit pouze mírné retuše zevnějšku. Na evropských trzích se novinka objeví ještě před koncem letošního roku. Ford hodlá do roku 2014 výrazně rozšířit svou nabídku užitkových vozidel, rozšířit ji i do okrajových segmentů a vstoupit na nové trhy.

Jake.auto.cz: Ford Transit (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Ford Transit Custom Plug-In: Provozní zkouška Ford Transit Custom Plug-In: Provozní zkouška

Ford dodá pro londýnskou dopravu dvacet Transitů Custom v…

Video: Proč je tenhle letitý Ford Transit tak rychlý? Video: Proč je tenhle letitý Ford Transit tak rychlý?

Ford Transit je užitková legenda, která je na trhu přes…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…