reklama


Ford Transit 2012: Nová technika, nižší spotřeba, 6st. převodovka jako standard

Ford Transit 2012: Nová technika, nižší spotřeba, 6st. převodovka jako standard

 

Ford Transit pro modelový rok 2012 se představil na autosalonu užitkových vozů v Birminghamu.

Ford se při modernizaci Transitu zaměřil na snížení provozních nákladů a ohleduplnější vztah k životnímu prostředí. Podle tiskových materiálů se hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2 všechny jeho verze řadí ke špičce mezi užitkovými vozy.

Všechny verze modernizovaného Fordu Transit mají pod kapotou nový vznětový motor Ford 2.2 Duratorq TDCi bez ohledu na to, zda disponují pohonem přední či zadní nápravy, anebo všech kol. Nový motor byl vybaven přímým vstřikováním paliva common-rail pracujícím s vyšším tlakem, novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a dokonalejším odváděním výfukových plynů prostřednictvím systému recirkulace výfukových plynů (EGR) a moderního filtru pevných částic cDPF. Díky tomu splňuje emisní normu Euro 5. K dalším vylepšením patří dodatečný kryt motoru a speciálně navržené přívody vzduchu, které snižují úroveň hluku.

Zároveň se rozšířila nabídka prvků Ford ECOnetic. Ta obsahuje rekuperační dobíjení, nový řídící systém akumulátoru a volitelný ECO Pack, včetně odpojitelného systému Stop-Start a vypínatelného omezovače rychlosti na 110 km/h. Všechny tyto systémy jsou dostupné pro většinu verzí. Výkony a charakteristika motoru 2.2 Duratorq TDCi byly nastaveny tak, aby odpovídaly různým provozním nárokům, které jsou na nový Ford Transit kladeny. Varianty s pohonem přední nápravy budou k dispozici s motory o výkonu 74, 92 a 103 kW (100, 125 a 140 koní), Transit s poháněnou zadní nápravou a nejvýkonnějším motorem může disponovat až 114 kW (155 k). Maximální hodnota točivého momentu se pohybuje v rozmezí od 310 Nm u základní verze 74 kW až po 385 Nm u nejvýkonnější motorizace s výkonem 114 kW.

Standardem pro všechny verze Transitu bude v modelovém roce 2012 šestistupňová manuální převodovka. Ta díky delším převodům přispívá k snížení spotřeby paliva, emisí CO2 i hlučnosti motoru. Výjimečně nízkou spotřebou paliva a hladinou emisí se mohou pochlubit především dvě nové verze Ford Transit ECOnetic s pohonem přední nápravy - varianta 280 s krátkým rozvorem, nízkou střechou a výkonem 74 kW a verze 350 s dlouhým rozvorem, středně vysokou střechou a výkonem 92 kW, v obou případech v základní výbavě se sadou ECO Pack. Kompaktnější z těchto verzí produkuje v kombinovaném provozu emise CO2 ve výši 178 g/km. V případě montáže volitelného omezovače maximální rychlosti na 100 km/h pak dokonce emise klesají na 173 g/km.

První Transit ECOnetic se začal prodávat v roce 2009. Měl o 16 g/km vyšší emise CO2 a o 10 % vyšší spotřebu paliva než nový Econetic 280. Firemní klienti u něj upozornili, že omezovač rychlosti, který nelze vypnout, není nejvhodnějším řešením pro všechny situace, s nimiž se v provozu denně setkávají. Proto se prvky nového volitelného ECO Packu - systém Stop-Start a omezovač rychlosti, které jsou dostupné v kombinaci s většinou nových pohonných jednotek - při nastartování motoru sice automaticky zapnou, ale v případě potřeby je možné je deaktivovat.

K snížení provozních nákladů vedle nižších nároků na palivo přispívají i servisní prohlídky po ujetí 50.000 km nebo jednou za dva roku. U současného provedení probíhá menší prohlídka po 25.000 km nebo jednou za rok a větší po 50.000 km nebo jednou za dva roky. Podle propočtů společnosti Ford vypuštění menšího servisu na vybraných trzích znamená citelné snížení ročních nákladů na pravidelnou údržbu proti současnému Transitu. Úspory se tak pohybují - podle verze vozu - od 25 až po více než 40 procent.

Premiéra modernizovaného Fordu Transit se odehrála na autosalonu užitkových vozů v Birminghanu probíhajícím od 12. do 14.dubna. Na změny pod karoserií mají upozornit pouze mírné retuše zevnějšku. Na evropských trzích se novinka objeví ještě před koncem letošního roku. Ford hodlá do roku 2014 výrazně rozšířit svou nabídku užitkových vozidel, rozšířit ji i do okrajových segmentů a vstoupit na nové trhy.

Jake.auto.cz: Ford Transit (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Fordy Transit a Transit Custom chrání chodce. Dostaly systém Pre-Collision Assist Fordy Transit a Transit Custom chrání chodce. Dostaly systém Pre-Collision Assist

Systémy automatického brzdění jsou v osobních autech už…

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Nový diesel značky Ford přijíždí nejdříve v užitkových…

 



 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu sklenic Nutelly

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu…

Eduardo, Samuel a Ludovica byli v italských horách spolu s rodiči na prázdninách. Když ani ne desetileté děti ve…

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama