Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit 2012: Nová technika, nižší spotřeba, 6st. převodovka jako standard

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Ford Transit pro modelový rok 2012 se představil na autosalonu užitkových vozů v Birminghamu.

Ford se při modernizaci Transitu zaměřil na snížení provozních nákladů a ohleduplnější vztah k životnímu prostředí. Podle tiskových materiálů se hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2 všechny jeho verze řadí ke špičce mezi užitkovými vozy.

Všechny verze modernizovaného Fordu Transit mají pod kapotou nový vznětový motor Ford 2.2 Duratorq TDCi bez ohledu na to, zda disponují pohonem přední či zadní nápravy, anebo všech kol.

Nový motor byl vybaven přímým vstřikováním paliva common-rail pracujícím s vyšším tlakem, novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a dokonalejším odváděním výfukových plynů prostřednictvím systému recirkulace výfukových plynů (EGR) a moderního filtru pevných částic cDPF. Díky tomu splňuje emisní normu Euro 5. K dalším vylepšením patří dodatečný kryt motoru a speciálně navržené přívody vzduchu, které snižují úroveň hluku.

Zároveň se rozšířila nabídka prvků Ford ECOnetic. Ta obsahuje rekuperační dobíjení, nový řídící systém akumulátoru a volitelný ECO Pack, včetně odpojitelného systému Stop-Start a vypínatelného omezovače rychlosti na 110 km/h. Všechny tyto systémy jsou dostupné pro většinu verzí.

Výkony a charakteristika motoru 2.2 Duratorq TDCi byly nastaveny tak, aby odpovídaly různým provozním nárokům, které jsou na nový Ford Transit kladeny. Varianty s pohonem přední nápravy budou k dispozici s motory o výkonu 74, 92 a 103 kW (100, 125 a 140 koní), Transit s poháněnou zadní nápravou a nejvýkonnějším motorem může disponovat až 114 kW (155 k). Maximální hodnota točivého momentu se pohybuje v rozmezí od 310 Nm u základní verze 74 kW až po 385 Nm u nejvýkonnější motorizace s výkonem 114 kW.

Standardem pro všechny verze Transitu bude v modelovém roce 2012 šestistupňová manuální převodovka. Ta díky delším převodům přispívá k snížení spotřeby paliva, emisí CO2 i hlučnosti motoru.

Výjimečně nízkou spotřebou paliva a hladinou emisí se mohou pochlubit především dvě nové verze Ford Transit ECOnetic s pohonem přední nápravy - varianta 280 s krátkým rozvorem, nízkou střechou a výkonem 74 kW a verze 350 s dlouhým rozvorem, středně vysokou střechou a výkonem 92 kW, v obou případech v základní výbavě se sadou ECO Pack. Kompaktnější z těchto verzí produkuje v kombinovaném provozu emise CO2 ve výši 178 g/km. V případě montáže volitelného omezovače maximální rychlosti na 100 km/h pak dokonce emise klesají na 173 g/km.

První Transit ECOnetic se začal prodávat v roce 2009. Měl o 16 g/km vyšší emise CO2 a o 10 % vyšší spotřebu paliva než nový Econetic 280. Firemní klienti u něj upozornili, že omezovač rychlosti, který nelze vypnout, není nejvhodnějším řešením pro všechny situace, s nimiž se v provozu denně setkávají. Proto se prvky nového volitelného ECO Packu - systém Stop-Start a omezovač rychlosti, které jsou dostupné v kombinaci s většinou nových pohonných jednotek - při nastartování motoru sice automaticky zapnou, ale v případě potřeby je možné je deaktivovat.

K snížení provozních nákladů vedle nižších nároků na palivo přispívají i servisní prohlídky po ujetí 50.000 km nebo jednou za dva roku. U současného provedení probíhá menší prohlídka po 25.000 km nebo jednou za rok a větší po 50.000 km nebo jednou za dva roky.

Podle propočtů společnosti Ford vypuštění menšího servisu na vybraných trzích znamená citelné snížení ročních nákladů na pravidelnou údržbu proti současnému Transitu. Úspory se tak pohybují - podle verze vozu - od 25 až po více než 40 procent.

Premiéra modernizovaného Fordu Transit se odehrála na autosalonu užitkových vozů v Birminghanu probíhajícím od 12. do 14.dubna. Na změny pod karoserií mají upozornit pouze mírné retuše zevnějšku.

Na evropských trzích se novinka objeví ještě před koncem letošního roku. Ford hodlá do roku 2014 výrazně rozšířit svou nabídku užitkových vozidel, rozšířit ji i do okrajových segmentů a vstoupit na nové trhy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - honza84
5. 8. 2011 18:30
Re: achjo :-/
No ja mel transity celkem tri a dal sem na nich pres 350 tisic a muzu rict ze je to zlo, ktery dela jenom problemy, kudy chodim tudy slysim ze s tim kazdej mel jenom trable. Ja spis nechapu proc to tam vubec davaj.
5. 8. 2011 13:58
Re: achjo :-/
Souhlas, za každým druhým Fordem je čmoud jak za lokomotivou. Spíš by tam měli po těch 50 tisících všem zdarma ten EGR ventil vyměnit, případně radši celý motor. Docela nechápu, proč ten samý problém nemá PSA, když je to ten stejný motor, přesto u Peugeotu tento problém takový není. Že by Ford používal pro své motory jiné součásti?
Avatar - honza84
11. 7. 2011 14:16
achjo :-/
EGR ventil a DPF filtr to je zase zadelano na pruser, ford uz radsi nebrat, to radsi ten sprinter. No a ty prohlidky po 50k to me zase dostalo, to zas dostanou ty motory cocku. Cim novejsi to je, tim vetsi kramy delaj.
14. 4. 2011 15:11
Re: Přesně stejně napsaný článek....
A kam by měli podle tebe volat? Do českého zastoupení Fordu? >:D Každý by je stejně odkázal na oficiální press release.
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2011 14:19
Přesně stejně napsaný článek....
...jsem četl už 3x na dalších různých serverech. Opravdu nedokážete někam zavolat a zjistit nějaké další věci, musíte vždy jen tupě přebírat PR Fordu?