Ford Transit 3.2 TDCi a Transit SportVan: první jízdní dojmy

Ford Transit 3.2 TDCi a Transit SportVan: první jízdní dojmy

 
 

Ford Transit se v letošním roce pyšní titulem „International Van of the Year 2007“ a stále patří k nejoblíbenějším dodávkám na trhu, což ale neznamená, že automobilka spí na vavřínech.

V okolí Mnichova jsme měli možnost vyzkoušet si při prezentaci hned dvě nové varianty tohoto vozu. Jako první jsme měli k dispozici Ford Transit s novým pětiválcovým turbodieselem o objemu 3,2 litru a jako druhý přišel na řadu Transit SportVan.

Ford Transit 3.2 TDCi

Pro náročné a ještě náročnější zákazníky je připraven Transit, který má pod kapotou uložen nový turbodiesel. Zákazníci, jimž připadaly pohonné jednotky z dosavadní nabídky Fordu Transit nedostatečně výkonné si již nemusejí zoufat, protože přichází nový výkonný turbodiesel. Jedná se o řadový přeplňovaný vznětový pětiválec o objemu 3,2 litru vybavený technologií vstřikování paliva common-rail. Maximální výkon byl vyladěn na 147 kW (200 koní) a točivý moment dosahuje 470 Nm od 1700 ot./min. do 2500 ot./min. Stejně jako ostatní agregáty v nabídce modelu Transit, i tento motor splňuje emisní normu Euro IV.

Tato pohonná jednotka je speciálně vyvinuta pro modely Transit s pohonem zadních kol a dostupná bude pro rozvorové a hmotnostní deriváty, který mi jsou série 350+ se středním rozvorem, dlouhým rozvorem a prodlouženým rozvorem.

Síla nového motoru je na kola zadní nápravy přenášena prostřednictvím upravené šestistupňové převodovky Durashift. Díky dvouhmotovému setrvačníku a spojce přizpůsobené většímu kroutícímu momentu nového motoru, byla požadovaná trvanlivost nové převodovky navrhnuta speciálně tak, aby plnila potřeby segmentu užitkových vozidel. Servisní intervaly jsou naplánovány na 50 000/30 000 kilometrů nebo dva roky.

„Nový přídavek v podobě pětiválcového 3,2 litrového agregátu Duratorq TDCi s výkonem 147 kW (200 k) do nabídky modelu Transit rozšiřuje jeho všestrannost. V kombinaci s upravenou převodovkou jsou dlouhé jízdy, schopnost tahat přívěsy a celkové jízdní vlastnosti na lepší úrovni, „ říká Simon Palmer, Powertrain Programme Manager.

Použití nové pohonné jednotky si vyžádalo několik úprav a Transit dostal nový přední nárazník, příčku nárazníku, tepelný štít, modifikovaný panel otvoru pro vstup chladícího vzduchu, modifikované nasávací potrubí vzduchu, které zahrnuje přídavné žebrování pro zlepšení akustiky a vibrací (Sound Quality and Vibration - SQ&V) nový výfukový systém a nový chladící systém. Upraveno bylo také zavěšení kol, aby bylo dosaženo co nejlepšího rozložení hmotnosti nového motoru.

Součástí standardní výbavy je například ESP, systém pomoci rozjezdu do kopce (Hill Launch Assist – HLA) nebo signalizace zařazeného převodového stupně. Ford potěší také ty, kteří často jezdí dálkové trasy. Do Transitu si nyní budou moci objednat zvětšenou palivovou nádrž a to na 103 litrů nafty.

Ford myslí i na ty, kdo v Transitu vozí opravdu těžké náklady. Pro ty je určen model se zvětšeným užitečným zatížením z 4250 kg až na 4600 kg. Zesíleny byly obě nápravy, takže nyní jsou připraveny na hmotnost až 1850 kg vepředu a 3300 kg vzadu. Tyto “těžké Transity“ jsou vybaveny také většími zadními brzdami, modifikovaným odpružením a tlumením vepředu i vzadu.

Ford Transit SportVan

Snad žádný jiný výrobce nemá takovou tradici ve výrobě superrychlých dodávek jako Ford, jehož Transity Supervan jsou proslulé díky svým výkonům, kterých dosahovaly díky pohonným jednotkám z vozů Formule 1. Takový Transit by se sice asi každému líbil, ale pro rozvážku zboží by se díky nákladovému prostoru zaplněnému motorem příliš nehodil. Lehkou náhradou pro zájemce o stylovou dodávku se může stát nový Transit SportVan. Ten má sice pod kapotou pouze čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,2 litru, který poskytuje výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 350 Nm, ale přichází s atraktivním vzhledem karoserie.

Ford Transit SportVan je založen na standardním provedení s krátkým rozvorem. Jeho karoserie se od zbytku modelové řady odlišuje díky optickému paketu vyvinutému ve spolupráci se společností MS Design. Součástí paketu jsou osmnáctipalcová litá kola, nízkoprofilové pneumatiky 235/45, přední spoiler v barvě karoserie se světlou střední částí, nástavce prahů a pozměněný zadní nárazník. Transit SportVan bude dodáván v metalickém odstínu Performance Blue, známém například z modelu Fiesta ST a v nabídce budou ještě další dva laky, Tonic a Sublime, pocházející ze současné palety pro model Transit. Sportovní vzhled dodávky doplňuje dvojitá koncovka výfuku a na přání dodávané bílé pruhy na karoserii.

Od svých příbuzných se SportVan liší i v interiéru a jeho standardní výbava obsahuje například klimatizaci, audio systém Ford 6006 s ovládáním na sloupku řízení, měnič na 6 CD, kůží čalouněný volant i hlavice řadící páky nebo elektrické ovládání oken a vyhřívaných zpětných zrcátek. Součástí výbavy je i palubní počítač, tempomat, čelní airbag spolujezdce a paket „Viditelnost“, který tvoří dešťový a světelný senzor. Na přání může být Transit SportVan vybaven satelitní navigací, rozhraním Bluetooth®, zabezpečovacím systémem nebo koženým čalouněním.

Ford Transit SportVan, ale nebyl pouze o představování nových doplňků a lepší výbavy interiéru, ale především se v něm představila zcela nová šestistupňová převodovka pro Transity s pohonem předních kol, která má přispět především k nižší spotřebě v prakticky všech provozních režimech.

„Kratší“ (více do pomala) první rychlostní stupeň usnadňuje rozjezdy s plně naloženým vozidlem, zatímco „delší“ nejvyšší převod snižuje otáčky motoru při jízdě po dálnici. Výsledkem je méně hluku i spotřebovaného paliva. „Širší rozpětí rychlostních stupňů a použití dvouhmotového setrvačníku velmi usnadňuje rozjezdy, zejména v stoupání nebo s plným nákladem,“ říká Christiane Lundová z oddělení konstrukce užitkových vozidel Ford.

Další novinkou, která se představila současně s Transitem SportVan je přepracovaný motor Duratorq TDCi o objemu 2,2litru, který posílil z 96 kW (130 k) na 103 kW (140 k). Toto zvýšení výkonu je doprovázeno nárůstem točivého momentu na 350 Nm, což je o 40 Nm více, než dříve a navíc v nejdůležitějším rozsahu otáček, od 1800 až do 2400 ot./min.

Ford uvádí, že široká nabídka variací Fordu Transit vytváří perfektní základ pro nejrůznější specializované úpravy. Nové modely mají oslovit především řemeslníky a dopravce, kteří ocení nižší spotřebu, vyšší výkon a tišší cestování vysokými rychlostmi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Ford Transit a Tourneo Custom 2018: Co přinesla modernizace? Ford Transit a Tourneo Custom 2018: Co přinesla modernizace?

Ford inovoval svoji druhou největší řadu užitkových…

Ford Transit Custom se představuje v omlazené podobě Ford Transit Custom se představuje v omlazené podobě

Ford Transit Custom zamíří v příštím roce na evropský trh…

 



 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v Šanghaji devátí, celkově jsou třetí

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v…

Prague Lions znovu skončili v Top desítce. Na třetím podniku série Global Champions League v parkurovém skákání,…

 

Reflex.cz

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

BSA - Software Alliance - má program pro zvýšení ochoty lidí udávat. Za udání neoprávněného užití software…