Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Centrum: Kompletní služby

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Navštívili jsme Transit Centrum, abychom si prohlédli připravenost tohoto místa pro klienty užitkových vozidel Ford.

Uvedení nového velkého Transitu na český trh provází několik dalších skutečností. Nejde o zřízení tzv. Transit Center, ty fungují již osm let. Prošla však postupným vývojem co do služeb i počtu. V současné době jich je šestnáct a nabízejí rozličné služby.

Rychlejší úkony

Ačkoliv v Transit Centrech coby součástech autorizovaných dealerství Fordu pracují technici speciálně vyškolení na prodej a servis užitkových Fordů, mezititulek nevyjadřuje větší pracovní tempo na dílně.

Nová generace Transitu byla zkonstruovaná tak, aby nejčastěji prováděné servisní úkony mohly mít kratší standardizované časy. Zkrácená doba servisních úkonů u nové generace největšího Fordu se týká 22 položek, mezi něž patří například výměna předních a zadních brzdových destiček i kotoučů, spojky, výfukového potrubí, vodního čerpadla, katalyzátoru spojeného do jednoho celku s filtrem pevných částic, zadních tlumičů, čelního skla a klimatizace.

Zadní kotouč

My jsme si ověřili výměnu zadního brzdového kotouče, na kterou byl u starého Transitu normovaný čas 2,5 hodiny. Změna u novinky spočívá v tom, že není třeba stahovat náboj kola, ale kotouč se na náboj s ložiskem pomocí prohlubní nasadí a po pootočení o 36o prošroubuje. Specializovaný mechanik z Auto Motol Beni na užitkové Fordy nám předvedl, že sundání a nasazení kotouče na zadní kolo se dá stihnout za hodinku a pár minut. Normovaná doba činí 1,5 hodiny, což ve srovnání s předchozí generací modelu Transit činí hodinovou úsporu času a tomu odpovídající i nižší náklady majitele vozidla na servisní práci.

Přestavby

Ford ve spolupráci s nástavbáři nabízí skrze Transit Centra speciálně upravené automobily na podvozcích velkého Transitu, Customu i Rangeru. Jde například o vozy pro hasičské a záchranné sbory, dále sanitky převozní DNR či záchranné RLP, sklápěče, skříňové a chladírenské. Ford se s nimi zúčastňuje výběrových řízení.

Finanční služby

Operativní leasing Ford Lease se objevil na trhu společně s novým největším Transitem, který míří k zákazníkům z firemní a podnikatelské sféry. „Operativní leasing přináší podnikatelům mnoho výhod. Umožňuje například přesně kalkulovat náklady na vůz po celou dobu leasingu a minimalizovat nepředvídané výdaje. Pomáhá rovněž snižovat základ daně, protože veškeré splátky lze okamžitě uplatnit do nákladů firmy. Navíc se takto financované vozy neobjevují v účetní rozvaze, a vylepšují tak ukazatele ROE (rentabilita vlastního kapitálu),“ vysvětluje Vladan Rojíček, generální ředitel společnosti FCE Credit. Další výhodou je také možnost volby mezi jeho základní verzí, anebo rozšířenou Lease Full Service. U ní se leasingová společnost postará o veškeré služby spojené s provozem automobilu. Kromě základních položek jako havarijní i povinné pojištění a silniční daň sem patří dálniční známky, servis, výměna pneumatik a všechna související administrativa. Full Service jde ještě dál a postará se například i o pojištění skel nebo přistavení náhradního vozu. To všechno přitom zohledňují pevné leasingové splátky. Uživatel vozu zároveň zná jeho budoucí zůstatkovou hodnotu, za kterou pak může auto odkoupit. Doba trvání nového Ford Lease se pohybuje mezi 24 a 60 měsíci.

SLUŽBY TRANSIT CENTRA

  • Předváděcí vozy od všech užitkových modelů na společném místě
  • Vystavení speciálních verzí Transit podvozek a Transit Jumbo
  • Otevírací doba včetně soboty dopoledne
  • Samostatný příjem užitkových vozů do servisu
  • Zvětšená průjezdní výška do servisu včetně prostoru nad zvedáky
  • Servisní vybavení i pro největší a nejtěžší Transity
  • Velký sklad náhradních dílů
  • Rozšířené množství opravárenských přípravků
  • Parkovací místa i pro dva Transity Jumbo
  • Nabídka vyřízení dodávky nástaveb a vestaveb pod jednou střechou
  • Náhradní užitková vozidla včetně Transitu furgonu L3
  • Speciální nabídka financování Ford Credit
  • Nabídka kalibrace digitálních tachografů

LITROVÝ ECOBOOST

Ojedinělé pocty se dočkal litrový zážehový tříválec Fordu. Že nejde o novinku, ví téměř každý, ale tento agregát obdržel titul Mezinárodní motor roku již potřetí za sebou. Motor 1.0 Ecoboost najdeme také v užitkových modelech Ford Courier a Connect. Oceněný motor se vyrábí v Německu v Kolíně

nad Rýnem, Rumunsku v Craiově, a čínské továrně Chongqing. Továrny v Kolíně nad Rýnem a Craiově vyrobí každých 42 sekund nový motor EcoBoost. Celkový objem výroby nedávno překročil hranici 500 000 kusů. Agregát se prodává v 72 zemích po celém světě. Již existující verze o výkonu 74 a 92 kW právě doplňuje třetí nejsilnější provedení o 103 kW, určené pro modely Fiesta Red Edition a Fiesta Black Edition.

MODELOVÁ OFENZIVA

Ford během posledních dvou let obnovil všechny užitkové řady furgonů a od nich odvozených verzí. Nejstarším nákladním modelem je tedy v současnosti pick-up Ranger, který má v posledním vydání za sebou pouhé tři roky. Před dvěma roky nastoupil střední model Custom, loni se do prodeje dostala nová generace modelu Connect a letos nastoupily nejmenší a největší modely Courier a Transit. Ve všech případech zároveň naběhly užitkové furgony i provedení pro přepravu osob.

Ladislav Černý
Diskuze (1)
28. 12. 2014 11:27
katalyzátoru spojeného s filtrem pevných částic
"katalyzátoru spojeného do jednoho celku s filtrem pevných částic"
Konkretne toto je blbost, protoze kat vydrzi mozna milion km ale DPF jenom 200tisic a musi se vymenit (pokud nejde vycistit externe), ale protoze je spojen s katem, ktery je navic drahy (platina, zlato,..), tak se vymena prodrazuje a potom majitel ojetiny odstrani ten DPF a s nim navic jeste ten kat.