Ford Transit Connect 1,8 TDDi - Modrý límeček

Ford Transit Connect 1,8 TDDi - Modrý límeček

 
 

Evropská část americké automobilky Ford chrlí užitková vozidla s proslulým jménem Transit jako neporazitelné obchodní šlágry. Menší a mladší příslušník klanu, model Connect, nastoupil proti konkurenci hodně ostřené a pevně zakopané v opevněných pozicích.

Evropská část americké automobilky Ford chrlí užitková vozidla s proslulým jménem Transit jako neporazitelné obchodní šlágry. Menší a mladší příslušník klanu, model Connect, nastoupil proti konkurenci hodně ostřené a pevně zakopané v opevněných pozicích. Přesto uspěl a výtečně se prodává i ojetý.

Výhodou modelu Connect je jeho přímá návaznost na "větev" fordů osobních, z nichž přejímá řadu montážních skupin, ale i na mohutnou "větev" sourozenců užitkových v čele s klasikou, řadou Transit. Z ní přebírá také, jak prvky koncepční, tak celé montážní skupiny. Má velmi dobrou pověst navazující na slávu celého rodu Transit.

Vyvážené parametry

Uživatelé oceňují především rozměry nákladového prostoru, nízko položenou podlahu, robustnost konstrukce, vyvážený poměr hmotnost/výkon a nevelké provozní náklady při velmi slušné dynamice.

Na trhu ojetin se connecty objevují s diametrálně rozdílnými mírami atraktivity a tím i ve velmi širokém cenovém rozpětí. Jsou často využívány nekompromisně, tvrdě zatěžovány i přetěžovány, některé trpí střídáním řidičů a zanedbáváním údržby. Přesto přežívají v provozuschopném stavu a mohou fungovat ještě dlouho. Na druhou stranu se občas najdou mimořádně dobré kousky.

Skvělý kousek

Takovým byl testovaný Connect 1.8 TDDi z pražské prodejny AAA. Vozidlo z roku 2005 mělo najeto již 100 000 km, ale bylo ve výtečném stavu. Protože z dokladů vyplývalo, že přišlo z majetku LeasePlanu, je více než pravděpodobné, že o něj bylo vzorně pečováno ve firemním f1eetovém systému se zjevně systematickou údržbou. Našli jsme u něj jedinou vážnější slabinu, kterou je absence postranních dveří nákladového prostoru. S nákladem tak lze manipulovat pouze zadními dveřmi, což může být nepříjemné. A nebo zcela lhostejné. Záleží na tom, jaký se převáží náklad a jakým způsobem s nim manipuluje. Pro pravidelnou dopravu třeba dvou palet z bodu A do bodu B (a manipulaci vysokozdvihem) je to výhoda, při distribuci malých přepravek s dvaceti místy expedice naopak velký hendikep, protože je nutno konkrétní část nákladu najít. Typ karoserie navíc není nejpříjemnější při parkování kolmo nebo šikmo k chodníku - vycouvat naslepo chce silné nervy a někdy štěstí.

Přesvědčivé výkony

Je rozhodně hodno pozornosti jak connect obstál v našem testu. Podvozku jsme zatleskali velmi hlasitě za minimální vůle a bezchybnou funkci pérování, tlumení, řízení. Skvěle zapůsobila karoserie - dokonalou tuhostí, beze stop skřípění při nedokonalého otevírání!zavírání dveří, ale i bez rezonancí! Stejně bezchybně fungovaly všechny přístroje, ovladače, spouštěč, žhavení, osvětlení vnější i vnitřní, chlazení i další komponenty. Stotisícová porce absolvovaných kilometrů však nebyla vůbec znát na motoru. Ani spouštění v chladném ránu nedoprovodilo sebemenší zakouření či neochota k rozběhu. Motor je tichá voda, ale břehy nemele. Výtečně a ochotně se vytáčí - dokonce až na 4500/min", je příjemně aktivní i při brzdění motorem. Vozidlo bez nákladu umí rozhýbat na úrovni tempa běžné konfekce tak, že se musí hlídat rychloměr.

Bezchybná funkčnost

Stejně jsme mohli být spokojeni s funkcí spojky, která zabírala příkladně čistě a přesně. Nenašli jsme ani chybičku v řazení, když převodovka byla odstupňována v našem případě poměrně těsně, spíše pro městský provoz. Ale zmíněnou cestu do Brna jsme absolvovali "na pětku" v pohodě na rychlostním limitu (se zmíněnou plnou zátěži') a byli schopni předjíždět, byť nikoli jako sportovní vozidlo s dvojnásobným výkonem. Převodné ústrojí však přece jen jistou stopu po absolvovaných kilometrech neslo. Převodovku (diferenciál?) bylo možno trochu slyšet, při řazení v pomalé jízdě si slyšitelně "cvakla" vůle kdesi v přenosu točivého momentu na kola

Chvála podvozku

Charakteristika pérování je výrobcem optimálně nastavena na kompromis mezi nejlepším chováním za plné zátěže, respektive při transportu vzduchu. Ocenit nutno minimální (prakticky nulový) přenos hnacích sil při akceleraci v zatáčce do řízení. Za rychlé jízdy na nerovném povrchu potěšila vyrovnanost podvozku v tom, že když kola začala nepatrně odskakovat, činila tak všechna stejně a nebyl rozdíl mezi přední a zadní nápravou. V závěru testu jsme byli překvapeni i spotřebou paliva, která jen maličko překročila 6 1/100 km (1), přestože jsme jezdili prakticky jen po Praze s jejími nekonečnými postávajícími kolonami a naplno jsme absolvovali pouze cestu do Brna (tu navíc s plným zatížením - za 7,3 1/100 km). Nelze opomenout, že brzdy zůstaly za očekáváním pro pomalý nástup účinku a nevelkou efektivitu.

Peníze až na prvním

Při srovnání s pestrou paletou podobných vozidel v nabídce pražského AAA jsme také přihlédli k hladině cen a mohli konstatovat, že testovaný Ford by byl vynikající koupí, přestože má za sebou již více než 100 000 km. Vzhledem k jeho výtečné zachovalosti poměr ceny a užitné hodnoty v tomto případě podporoval velmi častý názor, že ojeté vozidlo může být výhodnější, než nové.

Ford má navíc velmi hustou servisní síť na dobré úrovni a bezproblémové zásobování náhradními díly. Loni absolvoval lehký facelift a modernizaci, které ještě zvýšily jeho užitnou hodnotu.

Technické parametry
Motor1,8 TTDi
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/8
Zdvihový objem1753 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřikování palivaCommon rail
Největší výkon55 kw/4000 min-1
Točivý monemt175 N.m/1800 min-1
Převodovkapětistupňová
Brzdy P/Zkotoučové/bubnové
Provozní hmotnost1420 kg
Celková hmotnost1970 kg
Rozvor náprav2665
Vnější rozměry4277x1795x1814 mm
Objem nákl. prostoru2800 l
Pneu195/65 R15
Objem nádrže60 l
Spotřeba6,1 l/100 km
Největší rychlost151 km/h
Zrychlení 0-100 km/h15,5 s
Rok výroby2005
Najeto102 000 km
Cena test. kusu239 000 Kč bez DPH

Autor: Ondřej Horský
Foto: Jiří Křenek

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Ford Transit Connect  a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi Ford Transit Connect a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi

Ford u dvojice modelů Connect nahrazuje dosavadní…

Bazar: Ford Transit Connect 1.8 TDCI - Držák bez filtru Bazar: Ford Transit Connect 1.8 TDCI - Držák bez filtru

Ford Connect prodělal v roce 2007 facelift a dostal…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…