Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Connect – Dodávka roku 2003

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Ford Transit Connect – nový lehký užitkový automobil z dílny Fordu získal na bruselském autosalonu hned dvě významná ocenění, která pomohou této novince dobýt evropské trhy během roku 2003.

Ford Transit Connect – nový lehký užitkový automobil z dílny Fordu získal na bruselském autosalonu hned dvě významná ocenění, která pomohou této novince dobýt evropské trhy během roku 2003. Automobilu se dostalo ocenění za design v soutěži European Automobile Design Awards a také titul Dodávka roku 2003.

Titul Van of the year – Dodávka roku je obdobou ocenění pro osobní automobily, které je také udělováno nezávislými novináři. Dvacetičlenná porota Asociace redaktorů specializujících se na užitkové a speciální automobily (ACE) udělila novému Fordu Transit Connect rekordních 126 z celkem 140 možných bodů. Všech 20 porotců zařadilo Transit Connect na první místo a jen u jednoho porotce sdílel Connect své prvenství s dalším vozem.

Nový přírůstek rodiny užitkových modelů značky Ford navázal na úspěch svého většího sourozence Ford Transit, který se titulem „Van of the Year“ ozdobil pro rok 2001, když od odborné jury získal celkem 112 bodů.

„Ford, na rozdíl od většiny konkurentů, nekoncipuje své užitkové modely pouze jako více či méně přizpůsobené deriváty osobních automobilů. Výsledkem jsou nekompromisní užitkové vozy plné vyspělé technologie, jež jim propůjčuje ve všech ohledech špičkové vlastnosti,“ vysvětluje Pieter Wieman, předseda poroty soutěže „Van of the Year“. „Nový Ford Transit Connect se vyčleňuje ze škály konkurentů právě svou koncepcí, je evidentní, že tento vůz byl od počátku vyvíjen a konstruován jednoznačně jako užitkové auto. Další výhodou je, že Transit Connect se vyrábí a nabízí v celé řadě provedení – s kratším i delším rozvorem, vysokou nebo nízkou střechou. Díky tomu může jediná modelové řada pokrýt požadavky nejrůznějších zákazníků.“

Odborní novináři, specialisté na užitkové vozy, ocenili řadu chytrých a praktických řešení, která usnadňují ovládání, bezpečnost a funkčnost v každodenním provozu.

„Stačí ujet s Transitem Connect jen několik málo kilometrů abyste ocenili, jaké úsilí specialisté Fordu věnovali jeho řízení a zavěšení kol, brzdám a všeobecně jízdním vlastnostem. Tento užitkový vůz se na silnici chová jako moderní osobní automobil,“ uzavírá Pieter Wieman.

Ford Transit Connect se vyrábí ve dvou délkách rozvoru, zákazníci mohou volit provedení s normální nebo zvýšenou střechou. O pohon se starají dva turbodiesely shodného objemu 1,8 l, vybavené technologií přímého vstřikování paliva „common-rail“, které jsou naladěny na výkon 75 k, resp. 90 k. Pro zájemce o zážehový agregát je připravený motor o objemu 1,8 l a výkonu 115 k.

Dalším významným oceněním, kterým byl Transit Connect poctěn na bruselském autosalonu je cena za design v soutěži European Automobile Design Awards, kterou vyhlašuje skupina Designers (Europe).

Odborná porota složená z profesionálních evropských automobilových designérů svůj verdikt zdůvodnila takto: „Ford představením svého Connectu oživil a omladil design v kategorii lehkých užitkových vozů. Na jedné straně odvozuje nový model svou reputaci od Transitu, který se už po celé Evropě stal uznávaným pojmem. Na straně druhé ale Connect vlastně zakládá nový subsegment, charakteristický svou působivou funkčností. V každém případě Transit Connect vnáší mezi evropské lehké užitkové vozy svěží vítr modernismu - a proto mu patří naše uznání.“ Transit Connect přitom není prvním Fordem, který cenu Designers (Europe) získal. Tím se roce 1997 stal Ford Ka.

Vozy Ford Transit Connect se vyrábějí v novém moderním závodě automobilky Ford v Turecku ve městě Kocaeli, které leží asi 80 km východně od Istanbulu.

Do České republiky se Ford Transit Connect dováží v provedení LWB, tedy s dlouhým rozvorem. Již během prvního čtvrtletí roku 2003 na české silnice vyjedou první Transity Connect jak v dodávkové verzi, tak i jako modifikace Tourneo.

Více o Transitu Connect naleznete zde.

Ondřej Láník
Diskuze (0)