3.5. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Ford Transit Custom Plug-In: Provozní zkouška

 

Ford dodá pro londýnskou dopravu dvacet Transitů Custom v hybridním provedení. Možnost dobíjení elektřiny má ušetřit mnoho emisí.

Za dva roky mají jít užitkové vozy Ford Transit Custom Plug-in Hybrid do sériové výroby. Automobilka je již vyvinula a posílá je do ostrého zkušebního provozu. Hybridní pohon s možností dobíjet elektrickou část ze zásuvky označuje automobilka zkratkou PHEV. V rámci zkušebního provozu Ford a Londýn spojily síly, aby v britské metropoli došlo ke zlepšení ovzduší a automobilka vyzkoušela funkčnost novinky. Ford tímto pracuje na splnění příslibu, že do pěti let uvede na trhy třináct vozů PHEV.

Užitkové vozy najedou v Londýně denně přibližně třináct milionů kilometrů, proto tamní radnice spolu s automobilkou spustila projekt v hodnotě několika milionů liber, aby se britská metropole často trápená inverzním počasím vydala na další cestu ke zlepšování ovzduší.

Projekt podporovaný městskou organizací Transport for London spočívá ve dvanáctiměsíčním testování dvaceti nových dodávek Transit Custom s plug-in hybridním pohonem. Díky této technologii mohou většinu běžných jízd po městě absolvovat ryze na elektřinu, bez aktivace přídavného spalovacího motoru.

Za typický pracovní den vykonají užitkové vozy v Londýně 280.000 jízd. Dodávky představují 75 procent nákladního provozu v dopravních špičkách, za hodinu jich centrem Londýna projede více než sedm tisíc.

Ford Transit Kombi 2.0 TDCi 310L L3 Trend: Osm míst

Ford poskytne vybraným dopravcům dvacet hybridních Transitů Custom, aby prověřili jejich přínos pro efektivitu rozvážky zboží ve velkoměstě. V zorném úhlu bude též, jak mohou přispět ke zlepšení kvality ovzduší a zároveň zvýšit efektivitu rozvážkových služeb ve velkoměstském provozu. Na projekt finančně přispívá i organizace Advanced Propulsion Centre, financovaná britskou vládou.

„Ford je nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě a nyní směřuje k elektrickému pohonu. Ve spojení s našimi partnery z Londýna budeme moci zároveň vyzkoušet software a telematiku s ohromným potenciálem snížit emise i provozní náklady,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe. „Tento nový typ partnerství ukazuje, jak se měníme na společnost, která se vedle samotné výroby automobilů zabývá mobilitou v širším smyslu.“

Transit Custom PHEV používá vyspělou konstrukci pohonu, díky níž může většinu běžných jízd po městě provést na elektřinu získanou z běžné rozvodné sítě. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží spalovací motor. Ford je prvním velkosériovým výrobcem, který přichází s technologií PHEV v tomto segmentu užitkových automobilů.

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Testovací flotila bude jezdit v každodenním nasazení u několika vybraných firem. Prostřednictvím telematiky bude výrobce shromažďovat údaje o finančních a provozních podmínkách včetně vlivu na životní prostředí. Získané údaje pomohou všem zúčastněným firmám pochopit, jak využít přednosti elektrifikovaných automobilů na maximum.

Finance a výroba

Na vývoj dvaceti Transitů Custom PHEV přispěla grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 147 milionů Kč) organizace Advanced Propulsion Centre. Návrh a konstrukci obstaralo technické středisko Fordu v britském Duntonu a společnost Prodrive Advanced Technology z Banbury za podpory Revolve Technologies.

Elektrifikace

Uvedení modelu Transit Custom PHEV do běžného prodeje se plánuje na rok 2019. Je to však pouze jeden ze třinácti nových elektrifikovaných modelů, které Ford uvede na trh do pěti let. Patří k nim nové plně elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 480 km, velkosériově vyráběný autonomní hybrid určený pro komerční ride-sharingové služby nebo hybridní provedení legendárního Mustangu. Ford zároveň podepsal memorandum o porozumění s několika dalšími automobilkami, jehož cílem je vybudování sítě rychlonabíječek pro elektromobily v Evropě.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys

Urbanisticko-architektonická soutěž Nové KCP vyhlášená…

Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Soud s dalším vybrzďovačem. A další hloupá výmluva Soud s dalším vybrzďovačem. A další hloupá výmluva

Muž, který podle obžaloby "vybrzďoval" v Praze na dálnici…

Čím před půlstoletím vábil Ford na model Transit? Podívejte se na dobovou reklamu Čím před půlstoletím vábil Ford na model Transit? Podívejte se na dobovou reklamu

Lehký užitkový vůz je v nabídce Modrého oválu již více…

 



 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Včera

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový mercedes! A od muže

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový…

Našvaná Hana Gregorová (65) sice Ondřeji Koptíkovi (34), o třicet let mladšímu milenci, který jí lhal o své…

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky zdravotní prohlídky!

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky…

Jednou z probíraných možností, proč Jan Tříska (80) skončil v sobotu odpoledne ve Vltavě pod Karlovým mostem,…

 

iSport.cz

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera, musím vše odkoukat

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera,…

Tahanice se Spartou hodil za hlavu, v pátek absolvoval úvodní trénink s Kometou a v neděli poprvé oblékl dres…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…