3.5. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Ford Transit Custom Plug-In: Provozní zkouška

 

Ford dodá pro londýnskou dopravu dvacet Transitů Custom v hybridním provedení. Možnost dobíjení elektřiny má ušetřit mnoho emisí.

Za dva roky mají jít užitkové vozy Ford Transit Custom Plug-in Hybrid do sériové výroby. Automobilka je již vyvinula a posílá je do ostrého zkušebního provozu. Hybridní pohon s možností dobíjet elektrickou část ze zásuvky označuje automobilka zkratkou PHEV. V rámci zkušebního provozu Ford a Londýn spojily síly, aby v britské metropoli došlo ke zlepšení ovzduší a automobilka vyzkoušela funkčnost novinky. Ford tímto pracuje na splnění příslibu, že do pěti let uvede na trhy třináct vozů PHEV.

Užitkové vozy najedou v Londýně denně přibližně třináct milionů kilometrů, proto tamní radnice spolu s automobilkou spustila projekt v hodnotě několika milionů liber, aby se britská metropole často trápená inverzním počasím vydala na další cestu ke zlepšování ovzduší.

Projekt podporovaný městskou organizací Transport for London spočívá ve dvanáctiměsíčním testování dvaceti nových dodávek Transit Custom s plug-in hybridním pohonem. Díky této technologii mohou většinu běžných jízd po městě absolvovat ryze na elektřinu, bez aktivace přídavného spalovacího motoru.

Za typický pracovní den vykonají užitkové vozy v Londýně 280.000 jízd. Dodávky představují 75 procent nákladního provozu v dopravních špičkách, za hodinu jich centrem Londýna projede více než sedm tisíc.

Ford Transit Kombi 2.0 TDCi 310L L3 Trend: Osm míst

Ford poskytne vybraným dopravcům dvacet hybridních Transitů Custom, aby prověřili jejich přínos pro efektivitu rozvážky zboží ve velkoměstě. V zorném úhlu bude též, jak mohou přispět ke zlepšení kvality ovzduší a zároveň zvýšit efektivitu rozvážkových služeb ve velkoměstském provozu. Na projekt finančně přispívá i organizace Advanced Propulsion Centre, financovaná britskou vládou.

„Ford je nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě a nyní směřuje k elektrickému pohonu. Ve spojení s našimi partnery z Londýna budeme moci zároveň vyzkoušet software a telematiku s ohromným potenciálem snížit emise i provozní náklady,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe. „Tento nový typ partnerství ukazuje, jak se měníme na společnost, která se vedle samotné výroby automobilů zabývá mobilitou v širším smyslu.“

Transit Custom PHEV používá vyspělou konstrukci pohonu, díky níž může většinu běžných jízd po městě provést na elektřinu získanou z běžné rozvodné sítě. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží spalovací motor. Ford je prvním velkosériovým výrobcem, který přichází s technologií PHEV v tomto segmentu užitkových automobilů.

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Testovací flotila bude jezdit v každodenním nasazení u několika vybraných firem. Prostřednictvím telematiky bude výrobce shromažďovat údaje o finančních a provozních podmínkách včetně vlivu na životní prostředí. Získané údaje pomohou všem zúčastněným firmám pochopit, jak využít přednosti elektrifikovaných automobilů na maximum.

Finance a výroba

Na vývoj dvaceti Transitů Custom PHEV přispěla grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 147 milionů Kč) organizace Advanced Propulsion Centre. Návrh a konstrukci obstaralo technické středisko Fordu v britském Duntonu a společnost Prodrive Advanced Technology z Banbury za podpory Revolve Technologies.

Elektrifikace

Uvedení modelu Transit Custom PHEV do běžného prodeje se plánuje na rok 2019. Je to však pouze jeden ze třinácti nových elektrifikovaných modelů, které Ford uvede na trh do pěti let. Patří k nim nové plně elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 480 km, velkosériově vyráběný autonomní hybrid určený pro komerční ride-sharingové služby nebo hybridní provedení legendárního Mustangu. Ford zároveň podepsal memorandum o porozumění s několika dalšími automobilkami, jehož cílem je vybudování sítě rychlonabíječek pro elektromobily v Evropě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Ford Transit a Tourneo Custom 2018: Co přinesla modernizace? Ford Transit a Tourneo Custom 2018: Co přinesla modernizace?

Ford inovoval svoji druhou největší řadu užitkových…

Ford Transit Custom se představuje v omlazené podobě Ford Transit Custom se představuje v omlazené podobě

Ford Transit Custom zamíří v příštím roce na evropský trh…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Včera

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe pracovat s playlisty

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe…

Uživatelé bezplatné verze Spotify se můžou začít těšit. Hudební streamovací služba chystá změny, díky kterým…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Padesát střel a nic! Tomašík to rozjel až v Superfinále proti „svým“

Padesát střel a nic! Tomašík to rozjel až v…

Florbalisté Mladé Boleslavi slaví historicky první mistrovský titul. V Superfinále v Ostravě před 8191…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…