Na dálnici jsme neškudlili naftu a jeli maximem povoleného rychlostního limitu. Výsledná průměrná žízeň 7,9 l/100 km sice výrazně překročila údaje výrobce.
Takže Euro šestka na co?! Na...........!!
Čo si čakal? Snáď nie to, že tento miniautobus pôjde pri diaľničnom limite za papierovú spotrebu, ktorá nemá s jazdou na diaľnici nič spoločné...A vôbec, čo to má spoločné s EU VI?
Euro šestka je o emisích a ne spotřebě. 7,9 je na takovou obludu super. Jinak motor zabírá od 1500 ot, ale zátěž se mu v takových otáčkách nelíbí. Motor nejede hladce. Tím jak jsou kvalty dlouhé, tak se motor neumí posbírat v odbočeních na dvojku a musí se na jedna. A přeskoky z kvaltu na kvalt jsou dlouhé, takže motor se musí vytáčet, aby se chytl další kvalt. Co je hlavní, že ten motor nesmrdí, ani když parkuješ v garáži.
Pokud při 90 kmh točí jen 1500 ot. tak plný výkon dosáhne až při 210 km/h.
Tj. naložené auto a nedejbože s přívěsem potáhne slušněji maximálně tak na čtyřku
Možno na udržiavanie rýchlosti bude 5.stupeň, prvé 4 na rozbiehanie a zrýchlovanie. Už s menším tranzitom je to skrz šialene dlhé prevody čisté trápenie ;-\
Já tomu moc nerozumím, tak na dálnici na 140 to stačí a jinde do 110 ne? Člověk nesmí být zblbnutý z čísla kvaltu, prostě tam tu 4ku necháš déle a šestka se ani moc používat nedá. 110 je hranice pro řazení 6ky
Ja s ním jazdím do cca 100km/h na 5.Tragédia sa začína v meste, kedy pri 50-60km/h to na trojke reve, po zaradení štvorky rezonuje, vibruje a duní. To isté platí pri nižšiej rýchlosti a nižších rýchlostných stupňoch. O automatickom pridávaní plynu pri púštaní spojky je škoda hovoriť. To auto bolo evidentne robené na merací cyklus a každodenné používanie je tragédia
No pokud jsou kvalty moc dlouhé tak je jasné, že ta šestka moc používat nepůjde. Takže v reálu je z toho něco mezi čtyř až pětikvaltem. Podle tebe by to chtělo ještě víc stupňů ať jsou blíže u sebe, já myslím že by stačilo nechat šest ale zmenšit jejich rozestupy
Ono by to mozno nevadilo, ak by bol ten motor v lahkom osobaku, viac menej podla prevodov a d€bilneho radcu radenia rychlosti ma tato kombinacia zmysel len pri merani papierovej spotreby . Realny zivot kde mas po 1/3 dialnicu, medzimesto a mesto je to otravne auto s 5.sialene dlhy prevodovymi stupnami, 6tka je pouzitelna len na tej dialnici
Pri 8 stupnovej prevodovke by si sa ukvaltoval az do bezvedomia. Kombinacia motor plus prevodovka stoji za prd. Leda ze s tym jazdis fakt primarne po dialniciach dlhe cesty.