Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit s Common railem

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
O čtvrtinu vyšší výkon a dynamické vlastnosti...

Lehký užitkový Ford Transit je v České republice nyní k dispozici i s moderním turbodieselem se systémem přímého vstřikování „common-rail“. Nejdříve se dvoulitrový turbodiesel TDCi o výkonu 125 k objeví v modelech Ford Transit s pohonem předních kol. Nastupující pohonná jednotka bude postupně zavedena do všech verzí modelové řady Ford Transit, včetně vozů s pohonem kol zadní nápravy.

Svého vysokého maximálního výkonu 125 k dosahuje nový agregát při 3800 ot/min, nejvyšší točivý moment 285 Nm je k dispozici už od 1500 ot/min a na maximální hodnotě se drží až do 2200 ot/min.

V porovnání s dvoulitrovým motorem o výkonu 100 k, který stále zůstává v nabídce, protože řada zákazníků vyžaduje pohonnou jednotku této výkonové třídy, nabízí nový agregát o 25 procent vyšší výkon, o 24 procent vyšší maximální točivý moment, o 19 procent lepší zrychlení (z 0 na 100 km/h zrychlí nenaložený vůz za 18,1 s) a o 12 procent lepší pružnost (nenaloženému vozu trvá zrychlení z 50 km/h na 100 km/h jen 14,7 s). Maximální rychlost nenaloženého vozu činí 161 km/h.

Nový motor Duratorq TDCi byl vyvinut a postaven ve středisku Centre for Diesel Excellence (Centrum dokonalých vznětových motorů) automobilky Ford, které se nachází v anglickém Dagenhamu. Do vybudování a vybavení tohoto centra Ford investoval asi půl miliardy dolarů.

Řada vznětových motorů TDCi byla poprvé uvedena vloni v modelech Ford Focus a Mondeo. Agregáty řady TDCi se objeví také v nedávno představených modelech Ford Fiesta. Nová pohonná jednotka Transitu byla navržena a konstruována speciálně pro použití v sektoru lehkých užitkových vozů.

Ondřej Šuch
Diskuze (0)