Ford 1,6 EcoBoost Turbo: Nový motor s přímým vstřikováním v roce 2010
Nový motor bude Fordovým příspěvkem k trendu downsizingu benzinových pohonných jednotek. Ve srovnání se stejně výkonným atmosférickým motorem bude mít 1,6 EcoBoost Turbo o 20 % nižší spotřebu paliva a o 15 % nižší emise CO2. Výkonové parametry zatím zveřejněny nebyly.
Ford EcoBoost bude zážehovým ekvivalentem úsporných turbodieselů ECOnetic a měl by se objevit ve Fiestě, Focusu, Mondeu a dvojici MPV S-Max a Galaxy, kde zčásti nahradí atmosférické motory. Po přeplňovaném pětiválci původem od Volva půjde o druhý benzinový motor s turbodmychadlem v aktuální nabídce Fordu.
Produkce v Bridgendu pokrývá široké spektrum motorů od čtyřválcového 1,25 Duratec na jedné straně až po řadový šestiválec 3,2 l a osmiválec 4,4 l Volvo na straně druhé. Během posledních pěti let zde Ford investoval 315 milionů liber (přes 9,5 miliardy Kč) a počet zaměstnanců letos překročil hranici 2000. Po zahájení výroby motoru 1,6 EcoBoost Turbo se roční výrobní kapacita továrny přiblíží 1 milionu motorů.