Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v Paříži

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Plocha, obklopená stylizovanou modrou linií, patřila velikostí i počtem novinek mezi největší z celého autosalonu.

Ačkoliv se vše samozřejmě i nadále točí kolem nového Focusu, hned v druhé řadě čekaly další plody velké generační obměny, již právě prodělávají nejdůležitější evropské modely. Ačkoliv některé z nich již absolvovaly světový debut dříve a ani Ford neulehčuje v presskitech méně angažovaným novinářům pátrání, který z vystavených exponátů je a který není skutečnou novinkou, došlo samozřejmě i na rozšiřování motorové palety a modernizace ve jménu snižování flotilových průměrů emisí CO2.

Proto i zde mohutně nastupují zmenšené a přeplňované zážehové motory EcoBoost a dvouspojkové převodovky. Nechyběla ani ochutnávka chystaného Plug-in hybridu C-Max PHEV.

Ačkoliv se Focus zcela odhalil již v Ženevě, nyní se poprvé sešla kompletní tříčlenná rodina včetně evropské verze sedanu. Poprvé jsme si osahali nové kombi. Světovou premiéru prodělal globální sportovní model Focus ST, který to na evropské zákazníky zkusí, stejně jako jeho civilní bratr, se značně poameričtělými křivkami.

C-Max se bez jakéhokoliv maskování ukázal již před rokem ve Frankfurtu, nešlo však ještě o defintivní podobu. Té jsme se oficiálně dočkali až v Paříži, a to samozřejmě obou verzí – jak C-Max, tak Grand C-Max. Znovu byly první na nové globální platformě pro segment C, na níž si pořádně zajezdí i nový Focus.

Oficiální ceremoniál s odstupem po moskevské předpremiéře si odbylo i faceliftované mondeo s novými a inovovanými motory, přeladěným podvozkem a dvouspojkovými převodovkami. Vzhled se trochu umírnil a působí podstatně hodnotněji, svezení s novým ecoboostem také rozhodně není k zahození. To o úsporném provedení ECOnetic platí jen do jisté míry, ovšem pro ty, kdo akcentují spotřebu a životní prostředí, je to jasná volba.

Tak trochu mimo hlavní proud zůstalo nefalšované závodní auto. Focus už se stal pro WRC a zejména jeho nová, podstatně upravená pravidla příliš velkým, proto jeho místo zabrala obratnější Fiesta WRC, odpovídající regulím pro novou sezónu.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)