Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v Ženevě 2004

Vitek
Ford do Ženevy přivezl sportovní verzi kompaktního modelu Fiesta ST, model Maverick 4x4 s novým designem, nové motory a převodovky stávajících modelů a ve speciální zóně předváděl, jak by mohl vypadat interiéry automobilů v blízké budoucnosti…

Fiesta ST

Dynamický kompaktní model, poháněný dvoulitrovým motorem o výkonu 150 k (110 kW), otvírá novou kapitolu slavné historie i současnosti výkonných sportovních vozů značky Ford. Fiesta ST má mít o více než dvě sekundy lepší zrychlení z 0 na 100 km/h než standardní model poháněný zážehovým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 100 k. Další informace o modelu bude Ford tajit až do okamžiku, kdy se Fiesta ST přiblíží k uvedení na automobilový trh – tedy do konce roku 2004.

Ford Fiesta RS Concept: Logický krok

Ford má bohaté zkušenosti se stavbou přiostřených osobních vozů s přídomkem RS. Po uspokojivém úspěchu, kterého dosáhl Escort a posléze Focus, rozhodl se Ford infikovat viry ST a RS i do ostatních jedinců své rodiny, konkrétně Mondea a Fiesty. ST pozitivní Fordy už známe, nyní probíhá inkubační doba silnější nákazy – RS. Focus už jeví příznaky obou forem, včetně srmtelné formy Cosworth, v Ženevě se pak představiuje infikovaná Fiesta, u níž ještě choroba nepropukla v celé své nebezpečnosti.

Výrobce je jako obvykle skoupý na informace, takže jen ve stručnosti; u všech informací je zatím přídomek „pravděpodobně“.

Koncept vychází ze dvou studií – Fiesta Junior WRC a Rallye Concept, od nichž převzala mnoho prvků, např. brzdiče s keramickou povrchovou úpravou. Dvoulitrový šestnáctiventil je oproti civilnější verzi ST (110 kW) vyladěný až na 132 kW. O převodovce nepadlo ani slovo, ale podle tvaru řadící páky se dá spekulovat, že je sekvenční. Interiér je jinak – jak je u Fordů zvykem – prakticky sériový, s vyjímkou skořepinových sedadel, dvoumateriálového sportovního volantu a zmíněné řadičky. Zato exteriér tají dech – snížený podvozek, brutální aerodynamický kit s mohutnými náběry vzduchu a o pořádný kus vytažené blatníky, skrývající závodní 18“ kola, dávají prakticky nulový prostor tuningovým firmám.

Maverick 4x4

V ČR neprodávaný sesterský model Mazdy Tribute prodělal facelift a do vozu se nyní montuje nový zážehový čtyřválec o objemu 2,3 l, který přenáší svůj výkon prostřednictvím „inteligentního“ systému pohonu všech čtyř kol. Ve standardní výbavě se objevuje protiblokovací systém brzd ABS a průběžné hlavové airbagy, tzv "záclonky"..

Focus C-MAX

Škálu pohonných jednotek modelové řady Focus C-MAX obohacuje dvoulitrový zážehový motor řady Duratec o výkonu 145 k. Točivý moment vrcholí při otáčkách 4500 min-1 hodnotou 185 Nm. Ford Focus C-MAX poháněný zážehovým motorem 2.0 Duratec zrychluje z 0 na 100 km/h během 9,8 s a dosahuje rychlosti až 203 km/h. Spotřeba tohoto modelu činí v režimech město/mimo město/kombinace jen 10,0/5,6/7,3 l/100 km.

Novinkou je také automatická převodovka s plynule měnitelným převodem Durashift CVT, kterou je možné objednat do modelů poháněných turbodieselem 1.6 Duratorq.

Motory

Řada motorů a převodovek s označením "Dura" roste – Ještě v roce 2004 se v nabídce objeví nová verze turbodieselu Duratorq TDCi a vysoce inovativní zážehový agregát Duratec Ti-VCT s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Modely Ford Fiesta a Fusion s motory 1.6 Duratec mohou být na přání vybaveny novou čtyřstupňovou automatickou převodovkou Durashift automatic.

Fiesta Junior World Rally Car

– Na červnové Acropolis Rally si odbude svůj křest ohněm zcela nový soutěžní speciál Fiesta Junior World Rally Car, jehož tvůrci se nechali inspirovat Fiestou RallyeConcept. Fiesta JWRC má o 60 mm nižší světlou výšku, lité disky rozměru 7x17“ a sportovní úpravu karoserie. Její celohliníkový motor o zdvihovém objemu 1,6 l se suchou skříní dává výkon přes 215 k při otáčkách 8750 min-1. U všech kol jsou kotoučové brzdy s hliníkovými třmeny, vůz je vybaven hydraulicky ovládanou ruční brzdou. Motor přenáší svůj výkon na kola přední nápravy prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky Hewland, která se ovládá páčkami na volantu. Fiesta JWRC má vpředu speciální vzpěry typu McPherson, které umožňují přesné nastavování vinutých pružin a nastavitelný je i přední zkrutný stabilizátor. Vzadu pak je náprava s vlečenými rameny vyvinutá týmem Ford Rallye Sport.


Vitek