Ford v Ženevě 2005

Ford v Ženevě 2005

 
 

Kdybychom se zaměřili jen na výkon, Focus ST by se klidně mohl jmenovat RS.

Focus ST

Kdybychom se zaměřili jen na výkon, Focus ST by se klidně mohl jmenovat RS. Přeplňovaný Duratec o objemu 2.5l poskytuje maximální výkon 220 koní, výkon přenáší šestistupňová manuální převodovka. Focus ST vyjíždí na kolech z hliníkové slitiny, na disky rozměru 18 x 8“ se obouvají nízkoprofilové pneumatiky 225/40.

Focus ST doplňuje dvojici nedávno představených modelů Fiesta ST a Mondeo ST220 – všechny tyto vozy umocňují silné stránky svých výchozích modelů a svým designem se odlišují od verzí RS, které se inspirují rallyovými speciály.

Modifikovaný přední nárazník, mlhové světlomety přizdobené leštěným hliníkem, masivní zadní nárazník a zdvojená chromovaná koncovka výfuku – to je jen začátek. V interiéru přibyl malý přístrojový štít s ukazateli přetlaku turbodmychadla a teploty a tlaku oleje. Rychloměr je cejchovaný do 260 km/h.

Nový Focus ST by měl přijít na trh pouhý rok po uvedení základního modelu Focus nové generace – to je zřetelně rychlejší postup než u předchozího ST modelu. Za prvními zákazníky i v ČR by se tento vůz měl dostat ještě před koncem roku 2005.

SAV

Ani SUV, ani MPV, ani klasický osobní vůz, to je ve zkratce nová studie kategorie SAV, poprvé definovaná automobilkou BMW. Ford zkompiloval to nejlepší ze svých designérských poznávacích znaků, přidal dávku neokoukanosti a vznikl pohledný automobil, který Ford řadí mezi MPV a velká kombi typu Mondeo. Podle představitelů Fordu by se mělo jednat o prvního zástupce nového designového směru budoucích Fordů.

Šestimístné velkoprostorové vozidlo nabízí možnost uspořádání sedadel do tří řad a výrazně řešený interiér s hojnou aplikací titanové povrchové úpravy a oranžově zbarvených detailů. Variabilita interiéru dosahuje vrcholu s elektricky ovládanými sedadly, které naleznou správnou polohu zmáčknutím jediného tlačítka. Náznak nových prvků budoucích sportovních modelů nesou anatomicky tvarované sedačky, věnec volantu nebo pedály. Studie obouvá obrovské 21palcové disky.

Focus sedan

Klasický čtyřdveřový sedan byl v České republice k vidění jen zřídka, v nové podobě má podle našeho názoru podstatně větší šance. Záď je podle našeho názoru k vozu integrována daleko lépe než u předchozí generace, víko zavazadelníku se nově otevírá elektrickým spínačem.

Obtížně bude hledat Ford konkurenci v objemu zavazadelníku – vozy vybavené nouzovým náhradním kolem nabízejí prostor o objemu 526 litrů. Výhodou jsou zde prostorově nenáročné čtyřprvkové závěsy zadních kol. Vstupní otvor je široký 1020 mm, šířka mezi podběhy činí 1048 mm. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu lze uložit předměty dlouhé až 1058 mm.

Nový sedan řady Ford Focus vznikal v Evropě, odkud pochází jeho design, konstrukce i technologie, hraje však velmi důležitou roli ve strategických plánech značky Ford týkajících se dalšího posilování přítomnosti na nejrychleji sílících trzích Číny a asijsko-pacifické oblasti.

Focus Vignale

“Cécéčko” tedy kupé-kabriolet na bázi Focusu, který Ford představil loni v Paříži by se měl v sériové výrobě objevit do konce roku 2006. Na jeho konečné podobě spolupracuje Ford se studiem Pininfarina.

Focus C-MAX H2-ICE

Ford of Europe představil v Ženevě také prototyp na bázi modelu Focus C-MAX, který je poháněný motorem spalujícím vodík. Focus C-MAX H2-ICE je dílem vývojového centra automobilky Ford v německém Aachenu. Ford se v současnosti zabývá vývojem hned čtyř systémů pohonu – „čistých“ vznětových agregátů, „hybridů“, spalovacích motorů pracujících na vodík a vodíkových palivových článků.

Prototyp Focus C-MAX H2-ICE využívá vodík, uložený ve třech speciálních nádržích pod tlakem 350 barů. Dvě z těchto nádrží jsou uloženy v zavazadlovém prostoru, třetí je ukryta pod podlahou vozu. Dva tlakové regulační ventily v palivovém potrubí sníží tlak vodíku na 5,5 baru, pod kterým je potom vodík veden sacím potrubím do motoru. Objem všech tří tlakových zásobníků činí 119 litrů, což hmotnostně odpovídá 2,75 kg vodíku. S touto zásobou paliva ujede prototyp Focus C-MAX H2-ICE asi 200 km.

Mechanické přeplňování propůjčuje prototypu Focus C-MAX H2-ICE parametry plně srovnatelné s parametry modelu s původním agregátem, kterým je zážehový čtyřválec o objemu 2,3 l a výkonu 82 kW/110 k. Díky přeplňování se do spalovacích prostorů dostane více směsi paliva a vzduchu, čímž se eliminuje téměř třicetiprocentní snížení výkonu, které je typické pro zážehové motory předělané na spalování vodíku.

Směšovací systém motoru prototypu Focus C-MAX H2-ICE umožňuje nastavení „sytosti“ směsi ve velmi širokém rozmezí – směs vodíku a vzduchu je zažehnutelná od čtyř objemových procent vodíku až po 70 procent. V praxi to znamená, že motor dokáže spalovat extrémně chudou směs, takže provoz je nejenom velmi hospodárný, ale motor při práci produkuje jen minium oxidů dusíku.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Ford Ženeva 2005

 













Blesk.cz

Severočeši nečekaně vypadli z voleb na Ústecku, zřejmě kvůli sporům členů

Severočeši nečekaně vypadli z voleb na Ústecku,…

Hnutí Severočeši.cz nebude kandidovat v letošních krajských volbách v Ústeckém kraji. Zmocněnkyně hnutí na…

Matka od rodiny zmizela před třemi měsíci z domova: Bála se, že ji pošlu na léčení, tvrdí přítel

Matka od rodiny zmizela před třemi měsíci z domova:…

Tereza Vodičková (30) zmizela už v půlce června. Nikdo neví, kam šla, ani proč – všechno jsou jen dohady. Jedno…

 

iSport.cz

Skandál v Anglii má další oběť. V podezření je i kouč QPR Hasselbaink

Skandál v Anglii má další oběť. V podezření je i…

Skandál s tajnými nahrávkami stál v anglickém fotbale místo dalšího trenéra. Po kouči anglické reprezentace Samu…

Sport Magazín: Dva dny a mohlo být pozdě, říká Poborský o vážné nemoci

Sport Magazín: Dva dny a mohlo být pozdě, říká…

Přesně před dvaceti lety zatřásl zvyklostmi v českém fotbale. Karel Poborský, hvězda EURO 1996, přestoupil ze…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…