Ford v Ženevě 2005

Ford v Ženevě 2005

 
 

Kdybychom se zaměřili jen na výkon, Focus ST by se klidně mohl jmenovat RS.

Focus ST

Kdybychom se zaměřili jen na výkon, Focus ST by se klidně mohl jmenovat RS. Přeplňovaný Duratec o objemu 2.5l poskytuje maximální výkon 220 koní, výkon přenáší šestistupňová manuální převodovka. Focus ST vyjíždí na kolech z hliníkové slitiny, na disky rozměru 18 x 8“ se obouvají nízkoprofilové pneumatiky 225/40.

Focus ST doplňuje dvojici nedávno představených modelů Fiesta ST a Mondeo ST220 – všechny tyto vozy umocňují silné stránky svých výchozích modelů a svým designem se odlišují od verzí RS, které se inspirují rallyovými speciály.

Modifikovaný přední nárazník, mlhové světlomety přizdobené leštěným hliníkem, masivní zadní nárazník a zdvojená chromovaná koncovka výfuku – to je jen začátek. V interiéru přibyl malý přístrojový štít s ukazateli přetlaku turbodmychadla a teploty a tlaku oleje. Rychloměr je cejchovaný do 260 km/h.

Nový Focus ST by měl přijít na trh pouhý rok po uvedení základního modelu Focus nové generace – to je zřetelně rychlejší postup než u předchozího ST modelu. Za prvními zákazníky i v ČR by se tento vůz měl dostat ještě před koncem roku 2005.

SAV

Ani SUV, ani MPV, ani klasický osobní vůz, to je ve zkratce nová studie kategorie SAV, poprvé definovaná automobilkou BMW. Ford zkompiloval to nejlepší ze svých designérských poznávacích znaků, přidal dávku neokoukanosti a vznikl pohledný automobil, který Ford řadí mezi MPV a velká kombi typu Mondeo. Podle představitelů Fordu by se mělo jednat o prvního zástupce nového designového směru budoucích Fordů.

Šestimístné velkoprostorové vozidlo nabízí možnost uspořádání sedadel do tří řad a výrazně řešený interiér s hojnou aplikací titanové povrchové úpravy a oranžově zbarvených detailů. Variabilita interiéru dosahuje vrcholu s elektricky ovládanými sedadly, které naleznou správnou polohu zmáčknutím jediného tlačítka. Náznak nových prvků budoucích sportovních modelů nesou anatomicky tvarované sedačky, věnec volantu nebo pedály. Studie obouvá obrovské 21palcové disky.

Focus sedan

Klasický čtyřdveřový sedan byl v České republice k vidění jen zřídka, v nové podobě má podle našeho názoru podstatně větší šance. Záď je podle našeho názoru k vozu integrována daleko lépe než u předchozí generace, víko zavazadelníku se nově otevírá elektrickým spínačem.

Obtížně bude hledat Ford konkurenci v objemu zavazadelníku – vozy vybavené nouzovým náhradním kolem nabízejí prostor o objemu 526 litrů. Výhodou jsou zde prostorově nenáročné čtyřprvkové závěsy zadních kol. Vstupní otvor je široký 1020 mm, šířka mezi podběhy činí 1048 mm. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu lze uložit předměty dlouhé až 1058 mm.

Nový sedan řady Ford Focus vznikal v Evropě, odkud pochází jeho design, konstrukce i technologie, hraje však velmi důležitou roli ve strategických plánech značky Ford týkajících se dalšího posilování přítomnosti na nejrychleji sílících trzích Číny a asijsko-pacifické oblasti.

Focus Vignale

“Cécéčko” tedy kupé-kabriolet na bázi Focusu, který Ford představil loni v Paříži by se měl v sériové výrobě objevit do konce roku 2006. Na jeho konečné podobě spolupracuje Ford se studiem Pininfarina.

Focus C-MAX H2-ICE

Ford of Europe představil v Ženevě také prototyp na bázi modelu Focus C-MAX, který je poháněný motorem spalujícím vodík. Focus C-MAX H2-ICE je dílem vývojového centra automobilky Ford v německém Aachenu. Ford se v současnosti zabývá vývojem hned čtyř systémů pohonu – „čistých“ vznětových agregátů, „hybridů“, spalovacích motorů pracujících na vodík a vodíkových palivových článků.

Prototyp Focus C-MAX H2-ICE využívá vodík, uložený ve třech speciálních nádržích pod tlakem 350 barů. Dvě z těchto nádrží jsou uloženy v zavazadlovém prostoru, třetí je ukryta pod podlahou vozu. Dva tlakové regulační ventily v palivovém potrubí sníží tlak vodíku na 5,5 baru, pod kterým je potom vodík veden sacím potrubím do motoru. Objem všech tří tlakových zásobníků činí 119 litrů, což hmotnostně odpovídá 2,75 kg vodíku. S touto zásobou paliva ujede prototyp Focus C-MAX H2-ICE asi 200 km.

Mechanické přeplňování propůjčuje prototypu Focus C-MAX H2-ICE parametry plně srovnatelné s parametry modelu s původním agregátem, kterým je zážehový čtyřválec o objemu 2,3 l a výkonu 82 kW/110 k. Díky přeplňování se do spalovacích prostorů dostane více směsi paliva a vzduchu, čímž se eliminuje téměř třicetiprocentní snížení výkonu, které je typické pro zážehové motory předělané na spalování vodíku.

Směšovací systém motoru prototypu Focus C-MAX H2-ICE umožňuje nastavení „sytosti“ směsi ve velmi širokém rozmezí – směs vodíku a vzduchu je zažehnutelná od čtyř objemových procent vodíku až po 70 procent. V praxi to znamená, že motor dokáže spalovat extrémně chudou směs, takže provoz je nejenom velmi hospodárný, ale motor při práci produkuje jen minium oxidů dusíku.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí

Nejméně 80 členů rodin islamistických bojovníků, včetně…

Bloomberg: Euro míří k tomu stát se nejvýkonnější měnou velkých ekonomik Bloomberg: Euro míří k tomu stát se nejvýkonnější měnou velkých ekonomik

Jakkoli se zdálo, že letošek bude pro euro katastrofou,…

Sobotka odeslal Zemanovi demisi Valachové, náhradou má být její náměstek Sobotka odeslal Zemanovi demisi Valachové, náhradou má být její náměstek

Premiér Bohuslav Sobotka přijal rezignaci ministryně…

Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 26 mrtvých Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 26 mrtvých

Útok na koptské křesťany v Egyptě si vyžádal nejméně 26…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ford Ženeva 2005

 













Blesk.cz

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Ups, tak tohle se moc nepovedlo. Zpěvačka Elis (22) neboli Eliška Mrázová si už nějakou dobu dává do těla, a…

Náplavka bude patřit dětem. Ratolest Fest nabídne přes 100 zážitků

Náplavka bude patřit dětem. Ratolest Fest nabídne…

Už počtvrté se pražské Rašínovo a Hořejší nábřeží promění v místo přívětivé dětem. V sobotu se tu totiž…

 

iSport.cz

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším kandidátem, tvrdí Berbr

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším…

Napětí před volbou nového šéfa českého fotbalu vzrůstá. Kandidát na předsedu FAČR Petr Fousek si stěžuje na…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Dotknout se nebe. Kominické řemeslo na poetických fotografiích

Dotknout se nebe. Kominické řemeslo na poetických…

V roce 2011 se estonská fotografka Tatjana Lindová spřátelila s partou estonských kominíků a od té doby se…